hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juni 30, 2009, 14:26:31
.... lezen, verstandig analyseren .....met de deur op een kier. :clapping:
vervolgens beluisteren en de deur staat opeens wagenwijd open  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juni 30, 2009, 14:29:10
vervolgens beluisteren en de deur staat opeens wagenwijd open  ;D
Jij lijkt Ruud Geels wel zo voor open doel.  ;D

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Zee

Citaat van: Audioloog op juni 30, 2009, 14:29:10
vervolgens beluisteren en de deur staat opeens wagenwijd open  ;D


zoals gezegd loop ik er binnenkort graag weer eens doorheen Ronald!  Als het weer wat minder zonnig is in de komende weken meld ik me!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

hifiman

Citaat van: Zee op juni 30, 2009, 14:50:28
zoals gezegd loop ik er binnenkort graag weer eens doorheen Ronald!  Als het weer wat minder zonnig is in de komende weken meld ik me!
Is prima Otto. Kun je zelf een oordeel vormen over de Bybees. En hoor ik verschil en jij niet, dan even goede vrienden natuurlijk  :coffee: (koffie = appelsap)  :D

scrutinizer

Citaat van: celerontje op juni 29, 2009, 15:32:45
Maargoed, we weten nu dat:
1. Phannee goed kan koken (maar dat wisten we al) :D
2. Dat Anton goed te motiveren is met degelijk voedsel.
3. Dat jullie geschroeft en gesoldeerd hebben. ;)

Maar wat hebben jullie nu precies veranderd? ???
Citaat
Juist ja, en nu serieus?  :devil:

Hé, fout processortje, wat wil je nu precies .... met deze, via mafioso methode verkregen info. :dry:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

celerontje

Ik ben grote fan van de mafioso pinguins uit de ''Madagascar'' films, nou goed? :P

Or do you really think that you're the only one that can make Ronald an offer he can't refuse? :tongue2:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

scrutinizer

Citaat van: celerontje op juni 30, 2009, 20:31:30
Ik ben grote fan van de mafioso pinguins uit de ''Madagascar'' films, nou goed? :P

Or do you really think that you're the only one that can make Ronald an offer he can't refuse? :tongue2:


My favorites!! 8)

Je maakt me nieuwsgierig met wat jou aanbod dan inhoud, mogenlijkheden die ik hem over het algemeen aanbied weigert hij voortdurend.



Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

celerontje

Ach, ik neem wel wat BD's mee, kan hij die rippen voor zijn Popcornhour, ofzo! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juni 30, 2009, 20:47:40
Je maakt me nieuwsgierig met wat jou aanbod dan inhoud, mogenlijkheden die ik hem over het algemeen aanbied weigert hij voortdurend.
Ehhhh, is dat zo?  :blink: Ik herinner me nog een klein ritje naar Berlijn onlangs  :D

celerontje

Dit was dus Anton's laatst mod voor Ronald, want nu krijgen ze onenigheid?! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juni 30, 2009, 21:20:28
Dit was dus Anton's laatst mod voor Ronald, want nu krijgen ze onenigheid?! :D
Door een foute processor? Lijkt me sterk  ^-^

Net overigens de film "knowing" gekeken, gave film met een doom scenario waar geen modificatie tegen helpt  :-X

celerontje

Die vliegtuigscene schijnt trouwens een onzettend heftige LFE ervaring te zijn! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juni 30, 2009, 21:27:26
Die vliegtuigscene schijnt trouwens een onzettend heftige LFE ervaring te zijn! :smile:
Mijn gemiddelde stoelgang ook  :D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juni 30, 2009, 21:18:29
Ehhhh, is dat zo?  :blink: Ik herinner me nog een klein ritje naar Berlijn onlangs  :D
:-X

Een analog rig? :sneaky2:

just kidding!! :pompom:

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli  1, 2009, 09:38:55
Een analog rig? :sneaky2:
Ach so  :D Tsja, heb er wel eens serieus aan gedacht maar om meerdere praktische redenen laat ik die traktatie toch maar aan mij voorbijgaan  :nopompom: Daarnaast haat ik tikjes  :devil:  ;) Heb er zelfs lang geleden al de analoge wekker voor de deur uit gedaan  :P

hifiman

Ondanks het warme weer kon ik het niet laten nog even de soldeerbout aan te zetten en er mee in de Transporter te poken :devil:

De tijdelijke oplossing vervangen door de definitieve  :music:

Eerste indruk: nog net even een tikje meer transparantie  :)

Tweede indruk: volgt later, want ik ga nu lekker in de tuin zitten  :D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli  1, 2009, 20:11:09
De AB's vervangen door Vishay? ;D
Jij mag nooit meer raden  ;) Maar de eigenlijke reden om te vervangen was overigens dat van de (her)gebruikte AB's er 1 een te kort pootje had welke tijdelijk was verlengd met een stukje verzilverd koperdraad. En (maar das meer voor het idee) dat de 68R ABs (ik had even niks anders) nu vervangen zijn door 100R (de juiste waarde).

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

solitaire

Wat is het verschil tussen een kanarie ...: zijn ene pootje is even lang.

sorry, kon het even niet laten
kokende hercencel ?

Het enthousiasme en de vaardigheid springt me tegemoet hier. Nou heb ik nog niet lang geleden leren solderen. Maar als ik je thread lees wordt ik toch echt jalours: de handigheid die ik met mechanische principes op audio gebied wel heb, heb ik met electrisch/electronisch zaken absoluut niet. En ik zie erg mooie dingen gemaakt worden ! Er valt altijd wel wat te leren, maar op dit terrein moet ik toch eigenlijk echt eens aan de slag ...

Congrats, en 'k ben benieuwd hoe deze ingreep 'geluidstechnisch' uitpakt.


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: solitaire op juli  1, 2009, 21:09:03
Wat is het verschil tussen een kanarie ...: zijn ene pootje is even lang.
Haha, geloof het of niet, ik lig er wakker van dat soort dingen (me afvragend of het een negatieve invloed heeft)  :-X

Citaat van: solitaire op juli  1, 2009, 21:09:03
Het enthousiasme en de vaardigheid springt me tegemoet hier. Nou heb ik nog niet lang geleden leren solderen. Maar als ik je thread lees wordt ik toch echt jalours: de handigheid die ik met mechanische principes op audio gebied wel heb, heb ik met electrisch/electronisch zaken absoluut niet. En ik zie erg mooie dingen gemaakt worden ! Er valt altijd wel wat te leren, maar op dit terrein moet ik toch eigenlijk echt eens aan de slag ...
De credits voor het transporter solderen gaan met name naar Anton  :notify: , maar het vervangen van deze weerstanden heb ik dan wel weer zelf gedaan  :angel:

Leuk dat je ook bezig bent met solderen  :) Wat dat enthousiasme betreft, dat springt er bij jouw topic ook helemaal vanaf. Misschien leuk eens wat af te spreken voor een audiofiel bakkie  :coffee: ? Ik heb alleen (itt jou) slechts 1 set  :D

Citaat van: solitaire op juli  1, 2009, 21:09:03
Congrats, en 'k ben benieuwd hoe deze ingreep 'geluidstechnisch' uitpakt.
Ik heb net nog even een half uurtje zitten luisteren en het pakt helemaal niet rot uit vind ik  :inlove: Het was al goed, maar dit is net weer even een klein puntje op de i  :)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Potverdorie wat het is laag toch lekker strak geworden, tevens is ook de laagextensie beduidend toegenomen. (niet de verdienste van de vishay's overigens, dat was al zo voor vanavond  ;) ).

Het is haast jammer dat het nu zomer is, ik begin nu echt plezier in het luisteren te krijgen  :inlove: De huidige sound is totaal niet meer te vergelijken met die van weleer, van het donkere karakter van de avalons is ook totaal niets meer over :P

En dan komen straks de bybees nog  :-X Nog niet zo lang geleden riep ik nog: het wordt wel wat. Dat kan ondertussen wel veranderd worden in: het is al wat  :D  ;)  :pompom:

celerontje

Citaat van: Audioloog op juli  1, 2009, 22:45:01
het donkere karakter van de avalons is ook totaal niets meer over :P
Vreemd, jij kijkt toch graag duistere horror/thrillers? :P
Hoe klinkt ''The Dark Knight'' dan? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Overigens is de externe dac nu ook van de baan! Ik had nooit gedacht dat het analoog uit met de transporter zo goed zou gaan klinken, er is simpelweg geen reden meer om een externe dac te willen.  :clapping:

Hetzelfde geldt voor het meespelen van de subwoofer, totaal geen behoefte meer aan. Het laag is lekker zo, stevig, genoeg extensie, uiteraard niet zoveel als met een sub maar subintegratie zou het nu alleen maar slechter maken en niet beter.

:yawnee: Tijd om naar bedje te gaan.