hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 25, 2009, 20:22:01
Nope!

Negatief niet kortgesloten naar massa is een open verbinding dus gevoelig voor RFI/ EMI en in gevallen voor occilaties.
En aangezien de MIT Prolines netwerkjes in zowel de positieve als negatieve signaalgeleider gebruikt ......
Vandaar dat ik in mijn eerdere post al een verwijzing naar zendamateur geef. ;)


Plus de eigenschappen die jij aangeef omtrent je ervaring met MIT in deze setup en config staan wat mij betreft haaks t.o.v. mijn ervaringen met MIT.



Anton.


Hoi Anton,

Ok het kwartje valt.  :turn:
Eigenlijk moet ik gewoon zo snel mogelijk van die MIT af, heb jij nog tips toevallig voor een "passende" interlink in deze Transporter/Naim/Harbeth setup?

Ik zal morgen die negatievelingen  ;) effe doorverbinden naar massa in het zelfgebeunde XLR-DIN verloopje en eens kijken of het anders klinkt.
Oops ik zou niet meer klooien de rest van het weekend  :crazy:

Groetjes,

Ronald

)p(

Citaat van: HTip op april 25, 2009, 20:51:13
Nog slechts 19 posts en dan heeft dit topic 200 (!) pagina's :o :o :o

Bij 100 pagina's wat het streven 100% tevreden.
Kunnen we dat doortrekken naar 200 pagina's? Dus 200% tevreden? :unsure: ;D

51% is misschien al genoeg...zolang het glas maar als halfvol ipv halfleeg wordt ervaren...ie lekker luisteren is mogelijk...maar nog ruimte genoeg voor de tweak hobby...dan is Ronalds wereld op orde...en kunnen we als trouwe lezers gezellig met Ronald op naar de 300  ;D


peter

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op april 25, 2009, 22:06:51
Hoi Anton,

Ok het kwartje valt.  :turn:
Eigenlijk moet ik gewoon zo snel mogelijk van die MIT af, heb jij nog tips toevallig voor een "passende" interlink in deze Transporter/Naim/Harbeth/Ronald setup? :-\



Groetjes,

Ronald

Ik denk dat wat Garmt al eerder aangaf, gebruik gewoon het meegeleverde DIN kabeltje en monteer deze aan een zijde af met Neutrik (pin 3 kortgesloten naar massa (1)) .....and experience what's in the NAIM. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 26, 2009, 10:40:14
Ik denk dat wat Garmt al eerder aangaf, gebruik gewoon het meegeleverde DIN kabeltje en monteer deze aan een zijde af met Neutrik (pin 3 kortgesloten naar massa) .....and experience what's in the NAIM. ;)

Anton.
Er is geen meegeleverd DIN kabeltje... (heb het van de week nog gedubbel checkt in de doos), nog even afgezien van het feit dat deze versterker niet mijn eigendom is (leen exemplaar).

hifiman

Nog even ter aanvulling:
Volgens mij kan ik dan beter (als ik dat Naim din kabeltje zou hebben) gelijk van din naar RCA  :notify:

Misschien dan toch maar (als tijdelijke oplossing) RCA plugjes aan de MIT zetten, dat zal namelijk wel lukken..

hifiman

Of maar weer eens een interlink shootout organiseren  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op april 26, 2009, 10:44:39
Er is geen meegeleverd DIN kabeltje... (heb het van de week nog gedubbel checkt in de doos), nog even afgezien van het feit dat deze versterker niet mijn eigendom is (leen exemplaar).
Een te leen vragen  ::) en dan 'even' je Transporter voorzien van een DIN chassisdeel.
Hellup!! Mijn man is klusser. :laugh:

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 26, 2009, 10:59:37
Een te leen vragen  ::) en dan 'even' je Transporter voorzien van een DIN chassisdeel.
Hellup!! Mijn man is klusser. :laugh:

Anton.


Ik denk inderdaad dat ik niet betrapt moet worden door de vrouw al borend in de transporter  ;D
Zit ook nog garantie op het apparaat dus liever nog even niet.. Ik had het al serieus overwogen    :bored:

En die Chord Naim interlinks (rca - din) is dat nog wat?

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op april 26, 2009, 11:05:11
Ik denk inderdaad dat ik niet betrapt moet worden door de vrouw al borend in de transporter  ;D
Zit ook nog garantie op het apparaat dus liever nog even niet.. Ik had het al serieus overwogen    :bored:

En die Chord Naim interlinks (rca - din) is dat nog wat?
Er zijn vele wegen die leiden naar Rome, Ronald.
Filosofie van en cult omtrent J. Vereker en I. Tiefenbrun zijn niet 'helemaal' mijn ding.
Desalniettemin respect voor je keuze .... but never ask yourself what's behind door number 2.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 26, 2009, 11:22:11
Desalniettemin respect voor je keuze .... but never ask yourself what's behind door number 2.
Hoogstwaarschijnlijk iets wat ik niet kan betalen  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op april 26, 2009, 11:43:28
Hoogstwaarschijnlijk iets wat ik niet kan betalen  ;D

Als je werkgever zoveel betaalt dat vrije tijd kostbaar is, dan heb je idd gelijk Ronald.  ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

..weg met die garantie.!!!!!.....kan niets kapot aan gaan.....BOREN.............. ;D :P :devil:

Let the passion flow.................... :yin-yang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 26, 2009, 11:48:04
..weg met die garantie.!!!!!.....kan niets kapot aan gaan.....BOREN.............. ;D :P :devil:

Let the passion flow.................... :yin-yang:
Hahaha. Maak me nou niet gek want anders ga ik het nog doen ook, gelukkig heb ik geen din chassisdeel in huis  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

..ik zal eens kijken...wat hebbie precies nodig......maar ben bang van niet....misschien iemand die mee-leest....

Kom op het REGENT.....dat zijn de momenten dat de mooiste tweaks gedaan worden.... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 26, 2009, 11:52:48
..ik zal eens kijken...wat hebbie precies nodig......maar ben bang van niet....misschien iemand die mee-leest....
Ehhh een din chassisdeel dus  ;D
O ja en een din -> din originele Naim interlink.  :P

Citaat van: Erik van Voorst op april 26, 2009, 11:52:48
Kom op het REGENT.....dat zijn de momenten dat de mooiste tweaks gedaan worden.... O0
Dat is natuurlijk helemaal waar!  :biggrin:

frank2

Citaat van: Erik van Voorst op april 26, 2009, 11:52:48
..ik zal eens kijken...wat hebbie precies nodig......maar ben bang van niet....misschien iemand die mee-leest....

Kom op het REGENT.....dat zijn de momenten dat de mooiste tweaks gedaan worden.... O0

hier volop zon 22 graden, woon jij wel in nederland?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

garmtz

Ik heb op de zaak nog een prachtige Lavardin RCA --> DIN kabel liggen. Je kunt ze ook bestellen van DNM. Niet duur, wel erg goed. De Chord is leuk, maar net als de Cardas voor jou wellicht iets te omfloerst. Om welk model gaat het jou dan? De ene Chord kabel is de andere niet... ;)

garmtz

Citaat van: frank2 op april 26, 2009, 13:18:36
hier volop zon 22 graden, woon jij wel in nederland?

Ik kan jou dezelfde vraag stellen... ;D

hifiman

Citaat van: frank2 op april 26, 2009, 13:18:36
hier volop zon 22 graden, woon jij wel in nederland?
Hier in het audiofielere deel van van Nederland regent het.. Alhoewel, volgens mij zie ik daar voorzichtig het zonnetje doorbreken  :P

hifiman

Citaat van: garmtz op april 26, 2009, 13:20:43
Ik heb op de zaak nog een prachtige Lavardin RCA --> DIN kabel liggen. Je kunt ze ook bestellen van DNM. Niet duur, wel erg goed. De Chord is leuk, maar net als de Cardas voor jou wellicht iets te omfloerst. Om welk model gaat het jou dan? De ene Chord kabel is de andere niet... ;)
Das natuurlijk het punt, ik heb geen idee om welk model het gaat want ik heb geen idee hoe ze klinken en of ze aan mijn kritische eisen voldoen  ;D De vraag was meer in het algemeen en daarmee dus eigenlijk zinloos  ;)

Ik zit op dit moment even in een interlink impasse  :P XLR naar DIN, XLR naar RCA, RCA naar RCA, RCA naar DIN. En dan moet tie ook nog voldoen aan mijn smaak EN een kritische eisen aan eigenschappen als resolutie, openheid en goed tijdsgedrag.  :crazy:

garmtz

Citaat van: Audioloog op april 26, 2009, 13:26:04
Ik zit op dit moment even in een interlink impasse  :P XLR naar DIN, XLR naar RCA, RCA naar RCA, RCA naar DIN. En dan moet tie ook nog voldoen aan mijn smaak EN een kritische eisen aan eigenschappen als resolutie, openheid en goed tijdsgedrag.  :crazy:

Vergeet XLR! Ik verdenk de Transporter er namelijk van dat deze helemaal niet gebalanceerd is opgebouwd en dan zit je dus naar een balanced line driver te luisteren die er bij de RCA uitgang niet op zit... Wat mij betreft is de keuze simpel: een RCA --> DIN kabel. Ik neem dinsdag wel de Lavardin RCA --> DIN kabel mee uit Hilversum, dan kun je hem proberen. Klinkt erg natuurlijk en open en kan het opnemen met sommige VEEL duurdere kabels.

hifiman

Citaat van: garmtz op april 26, 2009, 13:28:51
Vergeet XLR! Ik verdenk de Transporter er namelijk van dat deze helemaal niet gebalanceerd is opgebouwd en dan zit je dus naar een balanced line driver te luisteren die er bij de RCA uitgang niet op zit... Wat mij betreft is de keuze simpel: een RCA --> DIN kabel. Ik neem dinsdag wel de Lavardin RCA --> DIN kabel mee uit Hilversum, dan kun je hem proberen. Klinkt erg natuurlijk en open en kan het opnemen met sommige VEEL duurdere kabels.
Hoi Garmt,

Ik lees veel op het slimdevices forum waar 1 van de ontwerpers van de Transporter aktie mee post, hij vertelt in een XLR-RCA topic aldaar dat de Transporter volledig gebalanceerd is opgebouwd en zegt zelfs dat hij een dito versterker adviseert om het hele signaalpad gebalanceerd te houden.

Ik had dus een half uur geleden al een knoopje doorgehakt en heb zojuist mijn MIT XLR interlink omgesoldeerd, aan de transporter kant nog steeds XLR maar pootje 3 (de negatieve signaal poot) losgehaald en aan de Naim kant heb ik er nu RCA pluggen aan gesoldeerd. Geen verloopjes geklooi meer dus  ;D

Neemt niet weg dat ik graag op je voorstel inga en die Lavardin kabel probeer, mooie is dat ik de mogelijkheid heb om om te switchen zonder steeds kabels te wisselen  ^-^

Groetjes,

Ronald

garmtz

verrassend... Bedenk wel dat balanced ook nadelen heeft (bijv. Niet volledig identiek zijn van negatieve en positieve poot van het circuit). Het is niet altijd beter, nog minder kans als een van de kanten single-ended is.

hifiman

Citaat van: garmtz op april 26, 2009, 16:15:03
verrassend... Bedenk wel dat balanced ook nadelen heeft (bijv. Niet volledig identiek zijn van negatieve en positieve poot van het circuit). Het is niet altijd beter, nog minder kans als een van de kanten single-ended is.
Dat is duidelijk Garmt  ^-^

Overigens denk ik mijn interlink gevonden te hebben.. Daarover morgen meer  ;)
Ben zoals het nu klinkt in elk geval geheel niet ontevreden  :biggrin: (en dat dan toch net op tijd, op pagina 200  ;D )

garmtz

;)   Niet zonde dat nu je MIT interlink onverkoopbaar is geworden? Dat is meer de reden dat ik suggereerde een RCA versie te gaan gebruiken. Hoe heb je je interlink gevonden? Met Google of door te luisteren? :)