hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: Kjelt op november 22, 2008, 14:52:44
Ik ben heel erg benieuwd of de H79 het nog aankan (voldoet) met dit geweldige formaat scherm.
Zelf zit ik, nu de nieuwe lamp weer in de buurt van de 200 uur terecht is gekomen, weer een beetje sip te kijken naar de lichtopbrengst bij sommige films en dan projecteer ik momenteel slechts op 1m80 breed. Wel weer een zeer sterk argument om naar een nieuwere lichtsterkere 1080p projector over te stappen  ;D
Er zijn een aantal zaken op te merken hieromtrent:

- Ik gebruik nu een doek met gain 1.3
- In 16:9 "mode" is het doek net als bij jou 180cm breed
- Er is 20% lichtwinst (verlies lens al afgetrokken) door het hele paneel te gebruiken bij een cinemascope formaat film ipv 66% zoals bij jou  ;)

That been said, het is (met 300 uur op de teller) nu precies goed. Ik vrees inderdaad ook voor te weinig licht als we weer wat uurtjes verder zijn, maar dan is er altijd de mogelijkheid om de lamp in brite mode te zetten, geeft wat meer herrie maar dat neem ik dan maar op de koop toe.

Verder neem ik ook voor lief dat ik nu wellicht wat eerder aan een nieuwe lamp toe ben. Gelukkig zijn die dingen onlangs een stuk goedkoper geworden.

En last but not least, er komt bij mij natuurlijk ook ooit een 1080p'er te hangen, maar voorlopig even niet want het HT budget is voorlopig even op  :P Je hoort mij niet klagen, ik ben erg blij met deze nieuwe aanwinsten (scherm/speakers/popcornhour).  :D  :D  :D

hifiman

En iedereen bedankt voor de felicitaties en de postieve woorden  :)

GTDesign

Citaat van: celerontje op november 22, 2008, 14:30:17
En hoe ziet z'n gezicht eruit? ???
Dat ie zwart haar heeft en een rose shirt draagt wist ik al wel. ;D

Ben benieuwd naar het resultaat!

Mijn Harem hier noemt me hier bijzonder knap... ;D


advr

Citaat van: Audioloog op november 23, 2008, 10:31:34
En iedereen bedankt voor de felicitaties en de postieve woorden  :)

ik was nog niet geweest maar ook vanaf hier, het ziet er prachtig uit!
veel kijkplezier 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

kermit

Het ziet er idd netjes uit, ook de screenshots zijn mooi. :)
De zijpanelen zijn ook mooi gemaakt. Komen me bekend voor ;D


searcher

Citaat van: Audioloog op november 23, 2008, 10:30:42

En last but not least, er komt bij mij natuurlijk ook ooit een 1080p'er te hangen, maar voorlopig even niet want het HT budget is voorlopig even op  :P


2009  ;D



JeKa


Audiofiel

Het ziet er super 8) 8) 8) uit, Ronald! Ik ben héél benieuwd naar je nieuwe beeld. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Hoe zit de masking bevestigd eigenlijk?
Je scherm lijkt eigenlijk net een miniversie van de schermen in de Pathé bioscopen, ook met een grote rand, masking etc. ;D
Waar berg je de panelen op als je ze niet gebruikt?
Onder je audiomeubel?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

PjotrrrNL

Gefeliciteerd met alle nieuwe aanwinsten!
Het ziet er 'superstrak' uit... :P

hifiman

Citaat van: Audiofiel op november 23, 2008, 13:20:43
Het ziet er super 8) 8) 8) uit, Ronald! Ik ben héél benieuwd naar je nieuwe beeld. :D
Je weet waar ik woon  ;) Neem je projector mee en dan calibreren we hem gelijk  ^-^

hifiman

Citaat van: celerontje op november 23, 2008, 13:49:11
Hoe zit de masking bevestigd eigenlijk?
Je scherm lijkt eigenlijk net een miniversie van de schermen in de Pathé bioscopen, ook met een grote rand, masking etc. ;D
Waar berg je de panelen op als je ze niet gebruikt?
Onder je audiomeubel?
Panelen liggen achter de bank als ik ze niet gebruik :P

De masking panelen hebben bovenaan een half ronde uitstulping (2 per paneel) die in sleuven in de schermrand passen. Aan de onderkant zit een uitsparing waar je je hand in kan doen om ze makkelijk erin te doen en eruit te halen. Ik vind het nog steeds wat omslachtig maardat is geen klacht over de panelen, ik zou ook niet weten hoe het beter kan zonder gelijk veel ingewikkelder/duurder constructies te maken.

garmtz


hifiman


hifiman

Overigens heb ik vandaag ook niet stil gezeten. Vanochtend eerst de PCH geconfigureerd en vervolgens op de projector aangesloten. Werkt prima moet ik zeggen  :) Moet nog wel handmatig kabels wisselen tussen de Blu-Ray speler en de PCH, maar een dvi switch is onderweg en een spdif switch ga ik denk ik zelf bouwen.

hifiman

Verder heb ik mbv test tracks en trailers nu eens goed het verschil beluisterd tussen dipole en bipole mode van mijn nieuwe surround speakers. Het is uiteindelijk bipole mode geworden! Dipole klinkt weliswaar iets diffuser (maar niet eens zo heel veel meer) maar daar staat tegenover dat het "raar" gaat klinken. Vanaf nu laat ik ze in bipole mode staan zoals het eigenlijk ook hoort met speakers aan de achterwand  ^-^

hifiman

Wat de akoustiek betreft, met scherm lijkt het wat prettiger klinken, maar echt veel verschil met of zonder is er eigenlijk niet volgens mij..

celerontje

Mooi zo.
Zou je een foto willen maken van de maskingpanalen apart, dus gewoon op de grond liggend?
Want ik kan me bij de bevestiging wel iets voorstellen, maar het is me niet exact duidelijk.
De S/PDIF switch:
Gewoon simpel met een schakelaar en stekkertjes?
Of wordt ie IR geschakeld? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op november 23, 2008, 14:53:51
Mooi zo.
Zou je een foto willen maken van de maskingpanalen apart, dus gewoon op de grond liggend?
Want ik kan me bij de bevestiging wel iets voorstellen, maar het is me niet exact duidelijk.
Doe ik binnenkort een keer!

Citaat van: celerontje op november 23, 2008, 14:53:51
De S/PDIF switch:
Gewoon simpel met een schakelaar en stekkertjes?
Of wordt ie IR geschakeld? ;D
Nee uiteraard niet passief schakelen dat is beun!

IR schakelen is niet nodig, gewoon automatisch laten schakelen naar de aktieve input..

celerontje

Wat voor onderdelen ga je dan gebruiken voor het passief schakelen?
Is daar een speciaal ICtje voor?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op november 23, 2008, 14:59:15
Wat voor onderdelen ga je dan gebruiken voor het passief schakelen?
Is daar een speciaal ICtje voor?
Nee, voor het aktief schakelen zal je bedoelen  ;D

74HC4051

bmateijsen

Hoi Ronald,

Het ziet er mooi strak uit zo! Klem je de panelen voor 16:9 gewoon op zijn plek?
Het scherm lijkt vrij hoog omdat de TV er nog onder moet, maar misschien is het optisch bedrog. Op welke hoogte begint het scherm?

Groet,

Bjorn

hifiman

Citaat van: bmateijsen op november 23, 2008, 15:02:21
Hoi Ronald,

Het ziet er mooi strak uit zo! Klem je de panelen voor 16:9 gewoon op zijn plek?
Het scherm lijkt vrij hoog omdat de TV er nog onder moet, maar misschien is het optisch bedrog. Op welke hoogte begint het scherm?

Groet,

Bjorn
Hoi Bjorn,

Dank je. Het is inderdaad klemmen, maar de panelen worden ook "geborgd" doorzat ze (uitstekende half ronde dingen  ;D ) in de rand van het scherm komen, ik maar zo wel een foto want Celerontje vroeg er ook al naar en een foto zegt meer dan 1000 woorden :P

Het scherm IS vrij hoog, dat is inderdaad vanwege de TV maar ook vanwege de speakers. Tsja het leven is 1 groot compromis  :-\  ;)

Groetjes,

Ronald

bmateijsen

Citaat van: Audioloog op november 23, 2008, 15:04:56
Hoi Bjorn,

Dank je. Het is inderdaad klemmen, maar de panelen worden ook "geborgd" doorzat ze (uitstekende half ronde dingen  ;D ) in de rand van het scherm komen, ik maar zo wel een foto want Celerontje vroeg er ook al naar en een foto zegt meer dan 1000 woorden :P

Het scherm IS vrij hoog, dat is inderdaad vanwege de TV maar ook vanwege de speakers. Tsja het leven is 1 groot compromis  :-\  ;)

Groetjes,

Ronald

Ik zie nu inderdaad dat de luidspreker er nog net voorvalt... Ach... geen slecht compromis toch ;)


hifiman

Ok de masking panelen dus, dit is het rechterpaneel.

Bovenaan zie je de halfronde dingen die in sleuven in de schermrand vallen.
Onderaan de inkeping waar je je hand in kan steken om het paneel erin te zetten cq eruit te halen.