hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: advr op oktober 11, 2008, 22:07:19
daar ben ik ook achter gekomen :o 8)
Ik heb optisch nog nooit beter horen klinken dan coax  ^-^ Maar in dit geval twijfelde ik even omdat het om een "vuile" pc gaat en mijnheer Atkinson het had over minder jitter over de optische uitgang met deze kaart  :P

hifiman

Na een dagje daadwerkelijk mediacenter als muziekbron gebruikt te hebben moet ik zeggen dat ik er zeker gecharmeerd van ben  :) De bediening met de AB bevalt goed en werkt lekker.

Ook is het leuk dat ik al luisterend ondertussen even onze vakantie foto's kan kijken of bijvoorbeeld het laatste nieuws kan lezen, ook allemaal via de AB vanaf de bank natuurlijk  ;D

Wordt vervolgdt...


hifiman

Ik heb gisteravond nog wel even de USBUIRT IR receiver opengeschroefd en een pootje van de rode led doorgeknipt  :o , ik werd helemaal gek van die elke keer oplichtende rode led bij alles wat je met de AB doet  ^-^

hifiman

De vraag is wie van de primeur zal hebben om te kijken en te luisteren naar die mediacenter systeem bij mij thuis en wat anderen er van vinden ;D Ik heb het dan natuurlijk specifiek over audiofielen want veel andere mensen zullen het waarschijnlijk al snel geinig vinden vanwege het feit dat het er gelikt uit ziet :P

Waarschijnlijk zal dat de heer Searcher worden met wie ik al een tijdje een afspraak had staan voor aanstaande vrijdagavond  ^-^

advr



je woont niet echt in de buurt van 's-Hertogenbosch toch :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Ik luister overigens op dit moment weer met de Lyngdorf "achter" de Powerplant en de PC op de Ultimate Outlet van de Powerplant.

De grap is dat sinds ik ben overgegaan van Multiwave 2 naar Sinus 90 Hz, ik de Lyngdorf niet meer geprobeerd had achter de Powerplant. Dit bevalt mij in elk geval toch net even beter (meer rust in het geluid). Tevens lijkt de PC op de Ultimate Outlet een verbetering te geven  :) Dit is allemaal nogal subjectief (verschillen zijn niet schokkend en het is lastig wisselen). Of de PC profiteert van de schonere spanning of juist de andere componenten van het gescheiden zijn van de vuile pc voeding is even de vraag  ;D


hifiman


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman


advr

Citaat van: Audioloog op oktober 12, 2008, 10:36:58
Haha jij dus neem ik aan  :P Je bent welkom hoor, maar is wel een stukkie rijden dan  :o

wat is een stukkie ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

MartijnR

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

hifiman

Citaat van: MartijnR op oktober 12, 2008, 12:40:49
om en nabij de 100 km zal het ritje zijn van DB naar Delft.

Martijn
Met de huidge drukte op de weg red je dat nog net in 1 dag  :-X  ;)

frank2

voor file loze snelwegen is er nog maar 1 plek in nederland over : het oosten des lands...

geen files, rust , natuur, genieten dus.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

celerontje

Fijn dat het allemaal werkt.

Trouwens, mocht je een keer op een ongepast moment ''Vieze vuile...'' eruit flappen, dan kan je je zin nog altijd af maken met ''...PC voeding!'' ;D

Een probleem heeft zo'n mediacenter wel:
Jij komt nooit van je tweak-verslaving af. ;)
Misschien zou je ook een teletekst applicatie kunnen installeren?
Dan hoef je je Droomdoos daarvoor niet aan te zetten.

En wat vindt de vrouw des huizes van je mediacenter?
Ik neem aan dat dit makkelijker te bedienen is dan je ''rekdoosje''? (even letterlijk vertalen)

Staat de mediacenter PC altijd aan?
En hoe ziet je activity op je Harmony voor muziek luisteren er nu uit?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2008, 13:39:35
Een probleem heeft zo'n mediacenter wel:
Jij komt nooit van je tweak-verslaving af. ;)
Haha dat klopt, ben al bezig met een eigen skin "programmeren"  ;D Eens kijken of dat lukt  ^-^

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2008, 13:39:35
Misschien zou je ook een teletekst applicatie kunnen installeren?
Dan hoef je je Droomdoos daarvoor niet aan te zetten.
Gebruik ik nooit...
Zat wel net te denken om te kijken of ik radio stations kan toevoegen die dan gestreamd worden vanaf mijn droomdoos  :D

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2008, 13:39:35
En wat vindt de vrouw des huizes van je mediacenter?
Ik neem aan dat dit makkelijker te bedienen is dan je ''rekdoosje''? (even letterlijk vertalen)
Die heeft het nog niet gebruikt, ik wacht wijselijk even tot ik uit-ge-fine-tuned ben met alle menu settings enzo want het verkleint de acceptatie nogal vrees ik als ik elke dag opnieuw moet uitleggen hoe het na de laatste wijzingen nu weer werkt  ;D

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2008, 13:39:35
Staat de mediacenter PC altijd aan?
Op dit moment wel, maar ik zoek nog een oplossing hiervoor. Automatisch naar standby is het probleem niet, maar helaas ondersteund dit moederbord geen wake up on usb  :-\

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2008, 13:39:35
En hoe ziet je activity op je Harmony voor muziek luisteren er nu uit?
Ik heb er drie om muziek te luisteren eigenlijk:
- Squeezebox
- CD
- Mediacenter

;D

hifiman

Ondertussen luister ik Sky Radio gestreamed vanaf mijn Dreambox naar Mediacenter! Dit is de eerste keer dat radio zo goed klinkt hier  :D (digital lens en externe dac).

Edit: "goed" betekent in dit geval minder slecht  ;)

celerontje

Ik vind het een erg leuk idee, radio vanaf de satelliet, rechtstreeks op je mediacenter!
Maar 1 ding moet je onthouden: Sky Radio behoort slecht te klinken! ;D Die mafkezen zitten regelmatig coupletten uit liedjes te knippen! >:(

Ik heb nog wel een ideetje voor het aanzetten met de AB, hoe het technisch zit heb jij meer verstand van:
Maak een printplaatje met IR oogje en ICtje o.i.d., zorg ervoor dat het op 1 specifiek IR commando reageert, laat 2 draadjes van je powerswitch van je PC er naartoe lopen, er zorg ervoor dat bij het ontvangen van dat IR commando de 2 draadjes kortgesloten worden.
Lukt jou zoiets?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2008, 14:08:26
Ik heb nog wel een ideetje voor het aanzetten met de AB, hoe het technisch zit heb jij meer verstand van:
Maak een printplaatje met IR oogje en ICtje o.i.d., zorg ervoor dat het op 1 specifiek IR commando reageert, laat 2 draadjes van je powerswitch van je PC er naartoe lopen, er zorg ervoor dat bij het ontvangen van dat IR commando de 2 draadjes kortgesloten worden.
Lukt jou zoiets?

Haha, nee :P Goed bedacht, maar het is nu juist de software op de pc die de commando's "herkend"  :-\

celerontje

Ik bedoel dat je voor het aanzetten van de PC een apart IR oogje gebruikt.
Misschien kan je iets uit een oude videorecorder slopen?
Weet ik veel, maar het zal vast wel kunnen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2008, 14:22:06
Ik bedoel dat je voor het aanzetten van de PC een apart IR oogje gebruikt.
Misschien kan je iets uit een oude videorecorder slopen?
Weet ik veel, maar het zal vast wel kunnen.
Jaja, dat snap ik wel, maar dan heb je een 2de pc nodig die het IR signaal decodeert  ;)

Maar goed er is inderdaad vast wel iets simpelers te verzinnen.. Zoals een nieuw moederbord  ;D Of een bios update, hmmm eens zoeken!

celerontje

't kan inderdaad met een extra PC, maar een chipje die het allemaal kan bestaat ook, al jaren!
Kijk maar naar al je IR apparatuur in huis.

Neem een simpel blokker DVD spelertje, en maak gebruik de aansturingsdraden van het DVD laadje.
Sorry, in ben een beetje in een uitvindersbui ;D

Maar het lijkt me sterk dat het lukt om je USB IR oogje met het bios te laten communiceren.
Maar je kan het altijd proberen, je bent tenslotte ICT'er. :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2008, 14:39:49
Maar het lijkt me sterk dat het lukt om je USB IR oogje met het bios te laten communiceren.
Maar je kan het altijd proberen, je bent tenslotte ICT'er. :D
Als een moederbord "Wakeup on usb" ondersteund dan zal die opstarten zodra er "iets" op USB binnenkomt, dus ja dat moet werken   ;)
Nadeel is wel dat tie dan ook opstart als je je TV aanzet bijvoorbeeld, maar goed het is beter dan niks.

celerontje

En de enige oplossing is dan het oogje afdekken, maar dan kan je net zo goed de PC met een schakelaartje aanzetten.

Kijk Ronald, je zit wel in de automatisering, maar dat wil nog niet zeggen dat alles automatisch gaat. ;D

Maargoed, ik ben over een paar uurtjes wel weer op het forum, ik ga zometeen ''Indiana Jones and the Last Crusade'' kijken! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Even een screenshotje van de zojuist geintegreerde (voorlopig even drie...) radiostations  :)


hifiman

Even tussen het luisteren door met de afstandsbediening het actuele nieuws lezen  ^-^

(uiteraard is dit allemaal op de TV te zien, maar voor het gemak maak ik even screenshots vanaf de pc)