hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: solitaire op juli 20, 2008, 14:20:14
je bent IMO goed bezig man:
Er zijn vast mensen die daar anders over denken, iets in de trend van: Get a life!  ;D

hifiman

Citaat van: )p( op juli 20, 2008, 14:25:28
Wat die korfjes betreft...ik wilde het al niet zeggen omdat je zo tevreden was...maar ik kon mij eigenlijk niet voorstellen dat je het op langere termijn beter zou blijven vinden...
Daar had je dan gelijk in!  ;D

Citaat van: )p( op juli 20, 2008, 14:25:28
De Transporter kun je oa bij wifisound lenen, misschien toch eens de overweging waard...alleen al om het een keer gehoord te hebben.
Misschien wel een keer leuk ja! Maar ik zou er pas eentje bij een commerciele toko lenen als ik ook het geld zou hebben om hem dan eventueel te kopen, en dat is nu nog even niet het geval  :P

hifiman

Het is een beetje "kliekjes" weekend. Gisteren de dreambox firmwate ge-update (PLI Jade), zojuist de Squeezebox firmware ge-upgrade (ivm nieuwe squeezecenter versie) en ook nog even een afgeschermd netsnoer aan en een extra 10.000 uF elco in mijn lineaire Squeezebox voeding gezet. O ja, gisteren ook nog even de draadjes in mijn netfilter korter gemaakt en een condensator verplaatst om zo het paralell filter een beter hoogfrequent gedrag (filteren dus) te geven  ^-^

solitaire

Citaat van: Audioloog op juli 20, 2008, 14:25:45
Er zijn vast mensen die daar anders over denken, iets in de trend van: Get a life!  ;D

als ik er vanuit ga dat jouw life een bewuste keuze is

gaat dat IMO vele malen boven 't leven van die mensen die met de flow des levens meedobberen  >:D



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: solitaire op juli 20, 2008, 14:31:04
als ik er vanuit ga dat jouw life een bewuste keuze is
Helaas is niet allees in mijn leven mijn keuze (ik zit liever op de bahama's dan morgen weer naar mijn werk te gaan  >:D ), maar deze hobby is zeker een bewuste keuze, audio en video hebben al mijn interesse gehad sinds ik in de 4de klas lagere school mijn 1e kristalontvanger maakt van een wc rol met 60/40 windingen, er een spreekbeurt over hield, niemand er een moer van begreep maar ik toch een 10 kreeg  ;)

hifiman

Wat die randaarde betreft nog even het volgende. Ik heb de rest van de (surround)appararuur (apart stekkerblok) nu ook weer achter het filter gezet en DUS ook zonder randaarde. Tenslotte zat de stereo apparatuur anders nog aan randaarde via de interlinks. Nu heb ik het idee dat dat wel een (subtiele) verbetering geeft! Overigens had ik dat idee elke keer als als ik alles achter het filter plaatste (ook met randaarde).

Ik laat het nu dus maar lekker zo maar ik denk wel dat ik voor de zekerheid het filter ga aanpassen van 500VA naar 1000VA.
Als ik dat doe middels twee extra blok trafo's (1e trap wordt dan blok en de 2e trap ringkern) dan sla ik 2 vliegen in 1 klap door ook de HF rejectie te verbeteren en de inwendige weerstand van filter (door parallel schakeling trafo's) te halveren.

Mijn vrouw vraagt wel eens of er ooit een eind aan komt aan al dat geknutsel en ge-upgrade. Tegenwoordig antwoord ik maar gelijk eerlijk en volmondig: NEE  ;D

solitaire

Citaat van: Audioloog op juli 20, 2008, 14:33:13
... ik zit liever op de bahama's dan morgen weer naar mijn werk te gaan ...

droom of keuze ?  ;D


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman


Richi

Citaat van: Audioloog op juli 20, 2008, 14:37:39
Mijn vrouw vraagt wel eens of er ooit een eind aan komt aan al dat geknutsel en ge-upgrade. Tegenwoordig antwoord ik maar gelijk eerlijk en volmondig: NEE  ;D
Hoi Ronald,

Ik volg jouw topic al een tijdje en ik heb een tip voor je: schaf gewoon twee sets aan. Een om te luisteren en een om te knutselen. >:D

Nee, alle gekheid op een stokje: ik vraag me gewoon af of je zoektocht naar verbetering je luisterplezier niet negatief beïnvloedt. Daarmee bedoel ik dat je technisch luistert in plaats van naar muziek. Bovenaan pagina 95 schrijf je dat je heel tevreden bent met de klank en daarna ga je meteen weer aan het tweaken. Begrijp me aub goed, voor mij is dat geen probleem ;), maar ik ben zelf ook jaren zo bezig geweest en op het eind werd ik daar niet gelukkig van.

Groetjes,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

hifiman

Citaat van: Richi op juli 21, 2008, 09:24:40
Nee, alle gekheid op een stokje: ik vraag me gewoon af of je zoektocht naar verbetering je luisterplezier niet negatief beïnvloedt. Daarmee bedoel ik dat je technisch luistert in plaats van naar muziek. Bovenaan pagina 95 schrijf je dat je heel tevreden bent met de klank en daarna ga je meteen weer aan het tweaken. Begrijp me aub goed, voor mij is dat geen probleem ;), maar ik ben zelf ook jaren zo bezig geweest en op het eind werd ik daar niet gelukkig van.
Hoi Richard,

Wat jij beschrijft is inderdaad een grote valkuil waar ik de laatste tijd net een beetje uit begin te kruipen  ;)
Ik kan op dit moment ook genieten ondanks het tweaken , de reden hiervoor is dat het voor mij nu goed genoeg klinkt om er lekker naar te kunnen luisteren maar het streven naar beter zal blijven, is voor ook een hobby op zich! Op dit moment wordt ik er wel degelijk gelukkig van als het elke keer een beetje beter klinkt  :)  (dat is inderdaad wel eens anders geweest!)

hifiman

Gisteren bij toeval nog een significante verbetering gehaald met mijn netfilter. Voor details zie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75132.200

Mijn filter presteert nu (schat ik zo in want er is geen AB vergelijking meer gedaan) net zo goed of misschien wel beter als het netfilter wat ik te leen had, dat is grappig want het is een heel ander principe  :)

celerontje

De wonderen zijn de wereld nog niet uit ;D

Maar zoals in het andere topic al aangegeven wordt, het filter absorbeert piekjes uit je netspanning.
Dat lijkt mij de beste verklaring.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 21, 2008, 13:43:57
Maar zoals in het andere topic al aangegeven wordt, het filter absorbeert piekjes uit je netspanning.
Dat lijkt mij de beste verklaring.
Verklaring voor wat precies  ???

Deleted member

Citaat van: Audioloog op juli 21, 2008, 09:49:45
Ik kan op dit moment ook genieten ondanks het tweaken , de reden hiervoor is dat het voor mij nu goed genoeg klinkt om er lekker naar te kunnen luisteren maar het streven naar beter zal blijven, is voor ook een hobby op zich! Op dit moment wordt ik er wel degelijk gelukkig van als het elke keer een beetje beter klinkt  :)  (dat is inderdaad wel eens anders geweest!)

Zeer herkenbaar, gaat ook helemaal voor mij op. Het tweaken is gewoon leuk en doen we naast het genieten!  :)

celerontje

Verklaring voor het feit dat het filter invloedt heeft, zonder dat de stroom direct door het filter zelf naar de apparatuur loopt.
Maar het fijne weet ik er ook niet van, maar je hoeft er in ieder geval niet mee aan te kloppen bij het tv programma ''Wonderen Bestaan''
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 21, 2008, 14:29:52
Verklaring voor het feit dat het filter invloedt heeft, zonder dat de stroom direct door het filter zelf naar de apparatuur loopt.
Maar het fijne weet ik er ook niet van, maar je hoeft er in ieder geval niet mee aan te kloppen bij het tv programma ''Wonderen Bestaan''
Haha volgens sommigen op dit forum wel hoor  ;)

celerontje

Als je meteen verschil hoort bij het in en-uitrekken van de stekker, dan lijkt het me een feit dat het werkt.

Jij woont in Delft, daar heb je de TU.
Kan je niet een keertje wat studenten uitnodigen die denken dat het hele kabel en filtergebeuren onzin is?
En ze dan het tegendeel bewijzen?
Kunnen ze mooi een essay over schrijven. ;D

Hebben jullie daar geen lokale omroep?
Kunnen ze een leuk item over audiofielheid maken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 21, 2008, 14:40:33
Kan je niet een keertje wat studenten uitnodigen die denken dat het hele kabel en filtergebeuren onzin is?
Dat zou kunnen maar ik heb daar niet zo'n behoefte aan eigenlijk  ^-^

celerontje

Ik mocht bij jou een keer een ''Audiofiel bakkie'' komen doen, dus hopelijk kunnen we binnenkort wat afspreken.
Heb je ook wat leuke Blu-raytjes om te projecteren?

Stuur maar bericht terug via PM.

Jammer, nieuwsgierige kijkbuiskindertjes! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 21, 2008, 14:55:16
Ik mocht bij jou een keer een ''Audiofiel bakkie'' komen doen, dus hopelijk kunnen we binnenkort wat afspreken.
Heb je ook wat leuke Blu-raytjes om te projecteren?
O natuurlijk, je bent welkom. Ik bedoelde ook meer dat ik niet zit te wachtten op een huis vol studenten. Als het nou nog studentes waren  ;D

Maar laten we dat verder even via PM afspreken. Wel is het zo dat het op dit moment pas om 21:00 savonds een beetje acceptabel blu-rays projecteren is (anders is het nog te licht in huis).

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli 21, 2008, 14:57:10
Wel is het zo dat het op dit moment pas om 21:00 savonds een beetje acceptabel blu-rays projecteren is (anders is het nog te licht in huis).

Best wel een nadeel ten opzichte van DVD's die je al eerder kon bekijken. >:D ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 21, 2008, 15:27:27
Best wel een nadeel ten opzichte van DVD's die je al eerder kon bekijken. >:D ;)
Precies  ;)  ;D

)p(

Citaat van: Audioloog op juli 21, 2008, 14:57:10
. Wel is het zo dat het op dit moment pas om 21:00 savonds een beetje acceptabel blu-rays projecteren is (anders is het nog te licht in huis).

Beste ht upgrade zijn dus rolluiken ;)

peter

hifiman

Citaat van: )p( op juli 21, 2008, 15:51:27
Beste ht upgrade zijn dus rolluiken ;)

peter
Dat zou het zeker zijn ja, wel liefst elektrisch via X10 te bedienen zodat ik het kan integreren in de "film kijken" aktiviteit op mijn afstandsbediening  ;D

tiptop

Citaat van: )p( op juli 21, 2008, 15:51:27
Beste ht upgrade zijn dus rolluiken ;)

peter

Dat is helemaal waar Ronald!

Ik heb een paar weken geleden een rolluik gekregen voor mijn ht en het is echt geweldig. Zo donker is het nog nooit geweest en het beeld ziet er meteen beter uit. :)

Alleen heb jij een veel groter oppervlak te bestrijken en dus duur :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.