hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je van plan bent om met de Teac analoog te gaan draaien als je zo'n mooie DAC tot je beschikking hebt. ::)


Zou je op zijn minst niet uitproberen of de combinatie met de Lens + Ultralink beter klinkt?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Even een losse opmerking... Ik denk dat je vanwege je bewust extreeem beperkte budget steeds in een compromis blijft hangen.

)p(

Citaat van: garmtz op maart  7, 2008, 10:02:40
Even een losse opmerking... Ik denk dat je vanwege je bewust extreeem beperkte budget steeds in een compromis blijft hangen.

Zo'n goedkoop setje heeft Ronald nu ook weer niet staan ;)

peter

hifiman

#1653
Forumlid Rody was zo aardig mij vrijblijvend een setje LAT International SS800 mkII alsmede een set W&M LS01 kabels te laten proberen.

Ik had eigenlijk mijn zinnen op de LAT gezet (stuk duurder en de interlink die ik van dit merk heb bevalt uitstekend) en zag de W&M eigenlijk meer als een echte bling bling patser kabel. Ik had verwacht een aantal avonden nodig te hebben om deze kabels te vergelijken met mijn huidige Nordost Blue Heaven kabels.

Echter (tot mijn verbazing) waren de verschillen zo groot dat ik het na 1 avond (eigenlijk na 10 minuten al) al wist.

De LAT klonk niet slecht en lag eigenlijk qua karakter vrij dicht bij de Blue Heaven. Ik had het dus het idee niet veel op te schieten als ik deze kabels zou kopen.

Toen de goedkopere tuinslangformaat W&M kabel (zie foto). Krijg nou wat! Weg dun middengebied, een lekker warm en vooral voller geluid kwam opeens uit de speakers rollen! Stemmen hadden veel meer body opeens en klonken meer zoals ze in mijn perceptie zouden moeten klinken. Dit alles ging wel wat ten koste van wat microdetail, daarin is de Nordost de duidelijke winnaar. Echter daar staat weer tegenover dat ik met de W&M meer van de "ruimte" van de opnames hoor.

Mijn conclusie was (en is nog steeds) duidelijk! De W&M was een veel betere match in mijn set (cq mijn smaak). Als we dan ook nog eens naar de prijs kijken dan hoefde ik er niet lang over na te denken, de W&M werd de volgende dag door mij officieel gekocht  ;D

Ik ga nu niet beweren dat de W&M de perfecte kabel is of dat deze 10 jaar in de set gaat blijven maar feit is dat ik nu een kabel heb die mij een stuk meer muzikaliteit heeft gebracht en ik hou er (na verkoop van de Blue Heaven) nog geld aan over ook  :)

Eigenlijk kan ik zo snel maar 1 nadeel noemen van de W&M, het laag wordt wel wat aangezet vind ik. Maar stiekem vind ik dat ook wel een beetje lekker, de vrouw had het nogal eens over dat ze laag miste met name met dance muziek enzo), dat laag is er nu kan ik je vertellen, het is niet alleen meer, maar het loopt ook duidelijk verder door!

Al met al ligt voor mij de W&M een stuk prettiger in het gehoor en ik ben er blij mee!  :) Het hoge bling bling gehalte is niet helemaal mijn ding, maar het staat eigenlijk ook best wel stoer  :P

hifiman

Citaat van: Enno op maart  7, 2008, 09:54:56
Oei, dat gaat je een hoop details kosten.

Het analoog van de TEAC vond ik wel muzikaal maar zeker niet het summum op gebied van detaillering.

Gewoon gaan proberen en luisteren.

Is die detail opmerking ook van toepassing op een VRDS-10 met tentklok?
Mijn CT333 (VRDS-T1 dus eigenlijk) miste ik ook detail, hetgeen na tentklok onbouw weer terug was!  :)

Daarnaast: als ik nu moet kiezen tussen muzikaliteit of technische perfectie dan wordt het dus het eerste!

hifiman

Citaat van: )p( op maart  7, 2008, 09:57:07
Feli dan weer Ronald...wij hadden niet anders verwacht :)

Maar vooral snel beterschap met je kies!

peter
Haha ook niet na een paar dagen stilzwijgen  ???  ;D

Dank je   :-\

hifiman

Citaat van: Audiofiel op maart  7, 2008, 10:00:43
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je van plan bent om met de Teac analoog te gaan draaien als je zo'n mooie DAC tot je beschikking hebt. ::)


Zou je op zijn minst niet uitproberen of de combinatie met de Lens + Ultralink beter klinkt?
Hoi Arjen,

Omdat ik denk dat dat het meest muzikaal gaat klinken!

Natuurlijk ga ik het proberen icm de DAC en natuurlijk zal ik kiezen voor wat ik het beste van deze twee opties vind, echter ik wacht dus nog even met dit vergelijk tot ik de tent klok in de VRDS-10 heb gebouwd!

hifiman

#1657
Citaat van: garmtz op maart  7, 2008, 10:02:40
Even een losse opmerking... Ik denk dat je vanwege je bewust extreeem beperkte budget steeds in een compromis blijft hangen.
Beperkt? Ja! Maar "extreem" beperkt  ??? Volgens mij valt dat nog wel mee als ik bij mijn buren naar binnen kijk  ;D  ;)

Een Opus 21 zit er gewoon voorlopig niet in Garmt  :P En ik heb goede hoop met de huidige keuzes een heel eind richting tevredenheid (ik zeg bewust niet perfectie) te komen!  :)

)p(

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2008, 10:16:24
Haha ook niet na een paar dagen stilzwijgen  ???  ;D

Dank je   :-\

Juist nog meer vanwege het stilzwijgen!  >:D  :-*

peter

hifiman


Nahpets

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2008, 10:15:38
Is die detail opmerking ook van toepassing op een VRDS-10 met tentklok?
Mijn CT333 (VRDS-T1 dus eigenlijk) miste ik ook detail, hetgeen na tentklok onbouw weer terug was!  :)

Daarnaast: als ik nu moet kiezen tussen muzikaliteit of technische perfectie dan wordt het dus het eerste!

Ik ken alleen de standaard VRDS-10 SE (dus zonder clockmod).

Muzikaliteit staat op de eerst plaats, helemaal mee eens. Probeer alleen eens of die muzikaliteit er ook is als je digitaal uitstuurd en veel meer detaillering hebt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

hifiman

Ik heb tussendoor trouwens ook nog even de spdif interface van de Squeezebox aangepast en tevens nog een aantal interlinks gesoldeerd (alle analoge interlinks op die van de cd speler na zijn nu Puresonic 8010A).  ^-^

hifiman

Nou dat was het tot zover even.., jullie zijn weer bijgepraat  ;D  Ik zou zeggen kom maar op met die

hifiman

#1663
Citaat van: Enno op maart  7, 2008, 10:21:20
Ik ken alleen de standaard VRDS-10 SE (dus zonder clockmod).
Dat vermoeden had ik al  ;)

Citaat van: Enno op maart  7, 2008, 10:21:20
Muzikaliteit staat op de eerst plaats, helemaal mee eens. Probeer alleen eens of die muzikaliteit er ook is als je digitaal uitstuurd en veel meer detaillering hebt.
Uiteraard!
Ik wacht met smart op de tentlabs spullen die in bestelling zijn...

Uiteraard gaat er vergeleken worden en hou ik jullie op de hoogte.  :-*

hifiman


scrutinizer

#1665
Wat zal ik ervan zeggen Ronald...VROOOEEEEEMMM!!!!!......Oef, en nu nog in de remmen. :P
Niet wat ik gedaan zou hebben ;)....maar daarvoor is dit 'ook' jou hobby :)....try to be happy for once. ;)

groetjes,

Anton.

P.S. Het zit hem niet 'alleen' in de clock Ronald, 'luister' maar eens naar de 'variateit' aan clockjes die deze markt rijk is. ;) 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op maart  7, 2008, 10:36:00
Wat zal ik ervan zeggen Ronald...VROOOEEEEEMMM......,en nu nog goeie remmen. :P
Even voor de duidelijkheid  ;D Ik heb de laatste tijd veel gewijzigd in heel korte tijd, dat is niet altijd zo geweest en dat gaat ook niet zo blijven   :P De bedoeling is om na de tentclock inbouw het voorlopig zo te laten (nou ja misschien nog eens een interlinkje proberen hier en daar..)

Citaat van: scrutinizer op maart  7, 2008, 10:36:00
Niet wat ik gedaan zou hebben ;)....maar daarvoor is dit 'ook' jou hobby :)....try to be happy once. ;)
Dat maakt mij wel erg nieuwsgierig wat jij dan gedaan zou hebben  ::)

DJ-Foxx

Citaat van: scrutinizer op maart  7, 2008, 10:36:00
Wat zal ik ervan zeggen Ronald...VROOOEEEEEMMM!!!!!......Oef, en nu nog in de remmen. :P
Niet wat ik gedaan zou hebben ;)....maar daarvoor is dit 'ook' jou hobby :)....try to be happy for once. ;)

groetjes,

Anton.

P.S. Het zit hem niet 'alleen' in de clock Ronald, 'luister' maar eens naar de 'variateit' aan clockjes die deze markt rijk is. ;) 


Amen  ;D

hifiman

Citaat van: scrutinizer op maart  7, 2008, 10:36:00
P.S. Het zit hem niet 'alleen' in de clock Ronald, 'luister' maar eens naar de 'variateit' aan clockjes die deze markt rijk is. ;) 
Dat snap ik Anton! Maar even alle klokken uitproberen zag ik niet zitten  :P

Audiofiel

Citaat van: garmtz op maart  7, 2008, 10:02:40
Even een losse opmerking... Ik denk dat je vanwege je bewust extreeem beperkte budget steeds in een compromis blijft hangen.

Citaat van: )p( op maart  7, 2008, 10:11:38
Zo'n goedkoop setje heeft Ronald nu ook weer niet staan ;)

Garmt is kennelijk gewend geraakt aan grote omzetten. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: scrutinizer op maart  7, 2008, 10:36:00
P.S. Het zit hem niet 'alleen' in de clock Ronald, 'luister' maar eens naar de 'variateit' aan clockjes die deze markt rijk is. ;)   

Dat al die klokmods verschillend klinken geloof ik direct.  :D

Het is alleen zo jammer dat het niet zo makkelijk in- en uitbouwen is als een component in je keten verwisselen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op maart  7, 2008, 11:02:38
Dat al die klokmods verschillend klinken geloof ik direct.  :D
Er zijn anders hele fora (ik noem geen namen) die dat niet geloven hoor  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2008, 10:46:55
Even voor de duidelijkheid  ;D Ik heb de laatste tijd veel gewijzigd in heel korte tijd, dat is niet altijd zo geweest en dat gaat ook niet zo blijven   :P De bedoeling is om na de tentclock inbouw het voorlopig zo te laten (nou ja misschien nog eens een interlinkje proberen hier en daar..)

Iets vertelt mij, dat dit niet gaat gebeuren op korte termijn ;) ..noem het maar uit ervaring. :P

CitaatDat maakt mij wel erg nieuwsgierig wat jij dan gedaan zou hebben  ::)
Hetgeen ik zou doen heeft meer met tijd en aandacht te maken, Ronald.......aandacht voor het materiaal wat je al bezit, en de tijd deze te cultiveren tot ....JAMMIE ;).........Ai!! Probleem "tijd".... dat heb jij 'nog' niet. :)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

)p(

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2008, 11:04:07
Er zijn anders hele fora (ik noem geen namen) die dat niet geloven hoor  ;D

Ik ben benieuwd of je het ook blind zult gaan horen zoals je zelf wel verwacht in die abx test op dat andere forum ;)

peter

scrutinizer

#1674
Citaat van: Audiofiel op maart  7, 2008, 11:02:38
Dat al die klokmods verschillend klinken geloof ik direct.  :D

Het is alleen zo jammer dat het niet zo makkelijk in- en uitbouwen is als een component in je keten verwisselen. ;D
Eens Arjen, mijn inziens verbind jezelf aan een bepaald apparaat waar 'alle' functionele delen in en aan zitten die 'gewenst' zijn, en werk deze dan, over 'tijd' genomen, tot op het bot uit.
Again, no free lunch or one size fits all here. :)

P.S. In mijn ervaring is er geen apparaat geweest die ik in vijf minuten heb leren 'kennen', maar waar ik wel binnen één minuut van wist of hij goed functioneerde. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....