"the Underworld" - de bouw van mijn HT (update 10-1-2007)

Gestart door Stress!!!!!, augustus 1, 2006, 06:51:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eduard

Dat vond ik ook ben dan ook voorlopig maar niet op zoek gegaan volgende offertes. Ik wist dat het veel geld zou kosten maar had verwacht om voor dat bedrag een veel grotere kelder te kunnen bouwen.


gvy

#77
Hoy,

Ik heb even gekeken wat de kelder onder mijn nieuwbouwwoning 2 jaar geleden gekost heeft.
De werken zijn natuurlijk niet te vergelijken, vermits ik niet moest ondergraven , maar op een leeg terrein kon beginnen.

De oppervlakte van de kelder is ong 136m² en 2,45m hoog en hij is ingedeeld door gelijmde silicaatsteen in 4 ruimtes : een etensvoorraadkelder (waar de trap uitkomt) , een grote atelier hobby ruimte, een soort rommelkelder en tenslotte de HT (in konstruktie)

Alles bij elkaar : de graafwerken , de vloer en muren in gegoten gewapend beton , de (zelf) gelijmde binnenmuren, het gewelf (waarop het gelijkvloers is gebouwd) en daarop de wapeningsnetten en ijzers en de beton.
Ik heb niet aan bemaling gedaan, vermits er een heel droge zomer aan voorafging en omdat ik zwaar gegokt heb  ;D.

kostprijs als ik het even optel : 27600€ incl BTW
En dat is helemaal niet duur voor zo'n grote ruimte (volledig verdiep in de grond eigenlijk)

Nu heb ik wel alles zelf geregeld of gedaan : ruimte uitgezet, aannemer met graafmachine en camions laten komen, om de boel uit te graven , nadien kelderman zijn ding laten doen, Vervolgens zelf met pa de binnenmuren gemetst, gewelven besteld, daarop zelf wapeningsnetten en  ijzers geplaatst, en vervolgens bekisting gemaakt ,beton uitgerekend en met een pomp laten komen. Die hebben we zelf bediend en beton open getrokken. Veel werk, maar het loont.

Geert

mikeske

dat valt inderdaad zeer goed mee dan  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

eduard

Citaat van: gvy op augustus 15, 2006, 23:19:30

kostprijs als ik het even optel : 27600€ incl BTW
Geert
Dat is een geen geld.
Ik wou dat ik een aanemer kon vinden die het voor het 3 voudig onder mijn bestaande huis kan doen(ongeveer zelfde afmetingen),

Stress!!!!!

Citaat van: FrankG op augustus 15, 2006, 18:00:38
Ik had het anders ingedeeld. De popperkamer aan de voorkant en het HT aan de achterkant. Zo heb je een minimum aan gang en blijft het HT groter

Heb ik aan gedacht... Het is echter zo dat de trap aan die zijde naar beneden komt in de lengterichting van de kelder. Daar er maar 2,50m.  (7.80 - 5.30) overblijft als gangetje en de trap zo'n 2 m. daarvan in beslag neemt kan ik dus geen deur plaatsen links als ik de trap af kom (blijft maar 50 cm over) naar de hobbyruimte van de bazin. Daar heb ik toch zeker 90 cm voor nodig.  Dus dat zou een hoek uit de bios betekenen. In het andere geval zou ik als ik de deur "links" laat vallen en alleen een deur rechtdoor zou plaatsen dat ik ergens in de bios toch een doorgang moet maken om naar de hobbyruimte te komen. Dan moeten de dames dus achter mijn speakers naar de hobbyruimte toe...  :P Tevens krijg ik gegarandeerd te horen dat haar kamer nu plotseling een meter smaller is geworden (is natuurlijk niet helemaal waar vanwege de ruimte onder de trap).

Nee. Ik denk dat ik het zo maar laat. Beter voor de wereldvrede...  ;D ;D ;D

Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Stress!!!!!

Citaat van: wh-vanderpost op augustus 15, 2006, 20:20:21
Zozo... nog even en de SVS kan van zolder ;D

Mooi project zeg!

Nee Wouter...

Ik kon het niet langer aanzien dat het beest anderhalf jaar op zolder zou moeten staan. En hij moest toch een beetje ingespeeld worden...  >:D Dus hij staat nu in de huiskamer...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

jaco

Citaat van: Stress!!!!! op augustus 15, 2006, 17:04:10
Hoezo?
Ik had wel verwcht dat het niet goedkoop zou zijn, maar dit was wat veel.
Het lijstje van eduard geeft inderdaad wel aan dat er veel kosten zitten in allerlei dingen die je totaal niet verwacht zo te zien.

Het argument van een ander huis kopen is onzin. Zelfs als je dat bedrag bij de verkoopwaarde van je huis optelt, vindt je niet zo maar een huis met een ruimte zoals deze er bij en de rest min of meer gelijk. Ik heb daar uitvoerig naar gekeken, en in de betaalbare regionen vindt je niet zo'n huis.
We hebben namelijk geen architecten die rekening houden met idioten zoals wij die een enorm grote kamer willen om HT's in te bouwen. Dus is de woonkamer de grootste ruimte.. Enige optie is een bedrijfswoning kopen en op een industrie terrein gaan zitten.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

eazyQ

De kosten vallen mij juist mee, helemaal gezien de huidige woningprijzen.
Enige probleem wat ik heb is dat ik zulke bedragen erg weinig op mijn rekening heb staan en waarschijnlijk niet zo makkelijk een hypotheek kan krijgen ivm de ziekte van mijn vrouw, maar dat is weer een heel ander verhaal ;)

Stress!!!!!

Zo, daar ben ik weer...

Er is weer het een en ander gebeurd de afgelopen weken...

Zo is mijn schuifpui geplaatst, zijn de schuren gemetseld aan de zijkant van mijn huis en staat de trap naar de kelder er in.  :)
Ook ligt alle materiaal die ik nodig heb voor het optrekken van de wanden ook al beneden. Gipsplaten van 1.20 m breed gaat een stuk makkelijker als de trap er nog niet in staat.... :P Ik heb vast een kozijn neergezet zodat jullie een beetje een indruk krijgen. Daar de trap maar 80 cm is ipv 90 cm win ik ook nog eens 10 cm in de bios zodat de afmeting komt op 5.30m x 3.45m.

Nu hard leren voor mijn examen op 27 sept. en daarna neem ik alle tijd om aan de kelder te werken. Ik raak dan voorlopig geen leerboek meer aan!
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Jinsu

Citaat van: eduard op augustus 15, 2006, 20:05:14
Dat vind ik reuze meevallen, ik heb verleden jaar een keer een offerte opgevraagt voor een kelder onder mijn uitbouw van ongeveer 8 bij 7 meter deze kwam op 85000 euro

1) Vergunning, excl. leges               €      3.000,--
2) Werkvoorbereiding               €      4.800,--
3) Verwijderen grond               €      8.450,--
4) Bemaling excl. Precario:               €      2.500,--
5) Vloer                     €      2.600,--
6) Maken bekisting storten kelder            €    39.000,--
7) Achtergevel oudbouw, stelpost            €      5.000,--
8) Metselwerk                  €      2.400,--
9) Doorgang maken trap               €      4.100,--
                        -----------------
               Totaal             €    71.850,--
                        ===========
Totaalprijs, excl. BTW    € 71.850,00    
BTW 19%    € 13.651,50    
Totaalprijs, incl. BTW    € 85.501,50    






Hoi,

Voor dat geld kom ik wel een jaartje bij je klussen ;) .

@ stress

Je pakt het wel groot aan :D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Nelisje

Citaat van: eduard op augustus 15, 2006, 20:05:14
Dat vind ik reuze meevallen, ik heb verleden jaar een keer een offerte opgevraagt voor een kelder onder mijn uitbouw van ongeveer 8 bij 7 meter deze kwam op 85000 euro

1) Vergunning, excl. leges               €      3.000,--
2) Werkvoorbereiding               €      4.800,--
3) Verwijderen grond               €      8.450,--
4) Bemaling excl. Precario:               €      2.500,--
5) Vloer                     €      2.600,--
6) Maken bekisting storten kelder            €    39.000,--
7) Achtergevel oudbouw, stelpost            €      5.000,--
8) Metselwerk                  €      2.400,--
9) Doorgang maken trap               €      4.100,--
                        -----------------
               Totaal             €    71.850,--
                        ===========
Totaalprijs, excl. BTW    € 71.850,00    
BTW 19%    € 13.651,50    
Totaalprijs, incl. BTW    € 85.501,50

Ik weet niet wat de uitbouw kostte maar voor dat geld kun je de uitbouw slopen, het goed doen en de uitbouw er weer bovenop zetten. Ik kan me voorstellen dat het wat complexe problemen geeft om onder bestaande bebouwing te bouwen maar ik vind dit toch wel extreem duur.

Verder weet ik zeker dat het maken van bekisting/ het storten niet eens in de buurt komt van de 39.000 euro. Dus zal er wel gigantisch veel arbeid, materiaal en materieel in zitten.

eduard

Ik vond het ook veelte veel geld en zie er voorlopig dan ook vanaf. Wanneer ik een keer 50k over hebt ga ik wel weer op zoek naar een aantal offertes. Het slopen van de uitbouw is denk ik niet echt een optie. Het is geen standaard houten uitbouw, deze is dubbelsteens met een betonnen vloer en op diverse plekken onderheid ook staat bij de buren de zelfde uitbouw en is het eigenlijk samen 1 grote uitbouw. Ik wacht eventueel wel tot het pand naast me in de verkoop komt. Of ik ga over een paar jaar opzoek naar een andere woning welke ik naar mijn zin laat aanpassen en plaatsen van een kelder in een tuin is een stuk goedkoper.
http://www.multibouwsystemen.nl/producten.asp?section=rekenmodule

Eduard

Stress!!!!!

#88
En we zijn weer een stapje verder....

Dit weekend begonnen met de bouw van de wand tussen de bios en de hobbyruimte. Deze wordt volledig opgetrokken uit metalstud profielen met dubbel gips aan beide zijden. Uiteraard worden leidingen voor elektra, cv en speakers hierin weggewerkt. En natuurlijk de nodige platen rockwool.

Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

LittleNinja

Hi.. Weer nieuws van het front zie ik. :D

Wat een enorme hoeveelheid staanders.. Is dat nodig? Hoe breed zijn die gipsplaten?

k ga het weer volgen!  ;)

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Stress!!!!!

De staanders staan om de 30 cm (hart-hart). En de platen zijn 1.20m x 3.00m. En nog hou ik een stuk ruimte over tot het plafond....
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Jeroentjuh

Is je deur zo niet erg smal?
Of lijkt dat maar zo op de foto?
Een normale deur is 70 cm? ???

Stress!!!!!

Ik heb het gangetje maar 80 cm gemaakt. En dus ook het kozijn ingekort naar 80 cm breed. Daarmee win ik dus ruimte in de bios...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Jeroentjuh

ohzo, had ik toch gelijk...

Moet je blijven sporten, en niet aankomen anders pas je niet meer door de deur ;)

SpeedyAndré

De deur is toch wel breed genoeg voor Rob, Reinier of Frank he  ??? >:D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Stress!!!!!

Vlakt u mij niet uit heren.....
Als ik er doorheen kan, kan de rest er ook door. ;)
Ik doel hier natuurlijk op mijn brede schouders....
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Stress!!!!!

Vandaag even bij Bseated in Hoofddorp geweest om stoelen te bekijken en te bestellen.
Het zijn 3 enkele en 2 loveseats geworden. We hebben de Cine Love XL gekozen. Deze laat ik meteen opnieuw stofferen zodat ik gewoon 7 nieuwe zitplaatsen heb...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"