De set van Rielplayer (Maurice)

Gestart door Rielplayer, november 17, 2020, 10:43:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DofN

Citaat van: scoc op november 30, 2020, 15:09:22
Roomperfect of andere DSP oplossingen kunnen zo goed als niets verhelpen aan echo. Ik had een Lyngdorf set in mjn woonkamer en RP kon niets verbeteren aan de echo. Heb dit toen laten nameten (echo) voor en na RP en zo goed als geen verschil. Pas na het plaatsen van mijn Vicoustic panelen heb ik de echo onder controle kunnen krijgen in mijn woonkamer.

Ik ben wel benieuwd wat je precies gemeten hebt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

WilliamB

SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Rielplayer

Citaat van: VANZOMERENG op februari 13, 2021, 22:12:38
Veel plezier ermee
Ik heb ze gezien hiero in de marktsectie, geweldig veel speaker en kwaliteit voor een habbekrats,......zeer goede koop  :inlove:
Dat kun je wel stellen. De kwaliteit druipt ervan af.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Citaat van: Xander32 op februari 14, 2021, 11:35:44
De Phonars uit de marktsectie? Hoe dan ook, daar ga je veel plezier aan beleven. Super afwerking, super degelijk en een rustig, coherent geluid, een goede tonaliteit.

Ik ben benieuwd naar jouw eerste indrukken en jouw vergelijking met hun SF voorgangers.
Ik ben er wel van onder de indruk. Overigens weinig ervaring met luisteren, maar dit staat als een huis.

De SF zijn ook fijn, maar duidelijk meer gericht op home cinema.  Films kijken is daarmee erg prettig.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Timvg

Citaat van: Rielplayer op november 27, 2020, 17:41:29

Kan iemand mij op weg helpen. Eerste meting gedaan. Gewoon omdat het kan. Ik weet alleen niet hoe en wat ik hier uit kan halen.  Ik ga binnenkort wel aan de gang met de echo en wat absorptie toepassen.

Je hebt ondertussen wel nieuwe speakers, maar ik zou het laag iets oprikken.


Rielplayer

Citaat van: Timvg op februari 15, 2021, 09:57:59
Je hebt ondertussen wel nieuwe speakers, maar ik zou het laag iets oprikken.


Ik ga binnenkort opnieuw meten en dan inderdaad gaan finetunen. Ik zit eigenlijk te wachten op de akoestische aanpassing die we gaan maken in de woonkamer.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer



Blij met hoe het speelt, maar zeker ook met de looks!
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

brt

ziet er top uit! Fijne sfeer.
Welke akoestische aanpassingen ga je doen?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rielplayer

#59
Citaat van: brt op februari 23, 2021, 13:49:30
ziet er top uit! Fijne sfeer.
Welke akoestische aanpassingen ga je doen?

Dank je wel. Het is ook erg prettig vertoeven!

achter de bank komt een groot kunstwerk van 3x2 met absorptie en hoogstwaarschijnlijk het plafond aanpakken (op termijn).
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Zaterdagochtend en de set staat lekker te pruttelen. Vincent van Sara K. Het klinkt gewoon lekker, rustig. Feelin' Groovy van Rachael MacFarlane. Die stem[emoji7]

Gelukkig heb ik de rust om hier meer dan tevreden mee te zijn. Luisteren zonder me af te vragen wat er nu beter moet. Heerlijk!
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Nieuwe tv besteld. Geen oled meer voor mij. Maar een Sony direct led. De 9505. Besteld op basis van reviews. Ik laat me graag verrassen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rielplayer

Zoveel gezeik met mijn huidige tv dat ik geen oled meer wil. Wat ik ook kijk hij staat nu altijd op Nickelodeon, npo en Netflix tegelijk doordat die logo's permanent aanwezig zijn. Dan nog maar te zwijgen over de grote zwarte vlek in het midden waardoor alle huidskleuren enorm grauw overkomen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

brt

zo joh, dat klinkt niet best idd.
Ik heb een Oled uit 2016 maar totaal geen last van burn-in.
Soms zou het beeld wel wat helderder mogen (vooral overdag) maar eigenlijk kijk ik toch alleen maar 's avonds.

Een grote zwarte vlek is ook vreemd, zat die er vanaf het begin in?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rielplayer

Die van mij is ook uit 2016. Die zwarte vlek is iets van het laatste half jaar. Is ook gewoon een vorm van burn-in volgens mij. Nou ja vanavond dus de 65 inch Sony. Wat ik aan reviews gelezen heb, gaat me dat niet tegenvallen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Pjotr27

Citaat van: Rielplayer op maart  5, 2021, 00:12:35
Nieuwe tv besteld. Geen oled meer voor mij. Maar een Sony direct led. De 9505. Besteld op basis van reviews. Ik laat me graag verrassen.

Grappig daar zit ik ook naar te kijken. Er zijn ook mensen die een OLED aanraden, maar ik twijfel daarover. Houd ons op de hoogte hoe hij bevalt!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rielplayer

Citaat van: Pjotr27 op maart  5, 2021, 12:48:12
Grappig daar zit ik ook naar te kijken. Er zijn ook mensen die een OLED aanraden, maar ik twijfel daarover. Houd ons op de hoogte hoe hij bevalt!
Ik laat het je weten. Je mag ook altijd eens komen kijken hier.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Trabuca

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ben blij met mijn 9505. Ondanks dat de nieuwe oleds volgens beloftes minder last van burn-in moeten hebben was dit voor mij wel een punt dat mee ging in de overweging.

Zie ook dit topic https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177697.0
Nu na wat maandjes nog steeds blij met de keuze voor de 9505. Echter moet je niet bij een geheel donkere kamer films gaan kijken met veel donkere passages, dan is de Oled bij mijn zwager wel echt een stuk mooier. Ik heb hue filament lampen in de woonkamer op de meest gedimde stand en dan is het prima met de zwartwaardes.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Rielplayer

Dat zwart van die oled.... is het enige wat ik ga missen vermoed ik.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Pjotr27

Citaat van: Rielplayer op maart  5, 2021, 13:01:55
Ik laat het je weten. Je mag ook altijd eens komen kijken hier.

Beetje verre reis...... (ruim 14.000 km).... dus dat gaat helaas niet lukken...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rielplayer

Citaat van: Pjotr27 op maart  5, 2021, 14:58:06
Beetje verre reis...... (ruim 14.000 km).... dus dat gaat helaas niet lukken...
Haha... dat zou wat zijn!
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

brt

Ik vond in 2016 de oled by far wel het mooiste beeld geven. Maar we zijn 5 jaar verder, misschien komen de andere merken wat meer in de buurt nu..

Ik zou wel zo weer voor een oled gaan, wordt ook steeds betaalbaarder
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rielplayer

Ik ook het liefste. Misschien de volgende weer.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Hij staat. Eerste indruk: had nog wel een maatje groter gemogen. Mooi beeld, alleen wat soft vergeleken met mijn oled. Kijken wat we daar nog aan kunnen doen.

Zwart waarden zijn gewoon goed, zeker voor een lcd en acceptabel tov oled. Zolang ik niet in een verduisterde ruimte zit, is dit prima. En dat zit ik nooit in de woonkamer[emoji2]

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5