The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Citaat van: skyfox op februari 14, 2021, 19:14:15
Die neemt CM dan toch over?
Geen idee. Ze zijn in elk geval wel dealer geworden heb ik begrepen.

jahtari

Citaat van: skyfox op februari 14, 2021, 13:44:29
Wat ik ervan begrijp gaat het om de ontkoppeling van de beamer en de set. Soort van Chinese muur tussen audio en beeld. Waar beide dan van kunnen profiteren.
Maar heeft een beamer dan zo'n negatief effect op het signaal?

Dus jullie luisteren allemaal vanaf de wc pot naar een queen concert zonder deze kabel als ik het filmpje mag geloven?  :D :D :D

Blij dat ik dan geen beamer heb en geen kabel van 3k nodig heb om dat weer recht te trekken!
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

vik

Buiten de garantie om is er ook helemaal geen sprake van een ontwikkeling voor de Trinnov. Even los van het feit dat Michael ze niet even uit de muur van de Febo trekt.  :P

Ze zijn blij met de dealerschap en op deze wijze hou je ook een hoop vrienden. Het is een klein wereldje en vijanden zijn zo gemaakt en dat moet niet de bedoeling zijn.  8)

Citaat van: Teejoo op februari 14, 2021, 15:45:22
Dan vervalt meteen je 5 jaar garantie, zal hem dus niet worden. Terwijl ik juist bij de Altitude wel mooie verbeterkansen zie op het gebied van ontstoring vd voeding/ontstoring.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Wat dan? Je kunt bij Denise toch gewoon de batterijen verwijderen?  ;D

Citaat van: denoontje op februari 14, 2021, 14:54:12
Is er ook een cm mod voor vrouwen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op februari 14, 2021, 12:52:48
Top Jan, en geniet van je 4 maanden en 4 dagen jubileum (als dat al een ding is :P ) op deze valentijnsdag :D

Bedankt! ;D Het hielp natuurlijk ook wel mee dat het gisteren Valentijnsdag was. We hebben er een mooi dagje samen van gemaakt.

Citaat van: maximus79 op februari 14, 2021, 13:07:53
Dit soort dingen verwarren mij altijd. Ik zeg niet dat jij geen verschil ziet. Maar als ik dan zulke dingen lees, denk ik hoe dan?

"In terms of picture quality there's no difference," explains Jeff Park, Senior Technical Manager for HDMI Licensing, LLC. "It's digital, so it's all or nothing."

Ik zelf heb nog nooit verschil in beeld kwaliteit gezien met verschillende HMDI kabels, nou heb ik ook nog nooit een kabel van zo een bedrag er tussen gehad......
Wel heb ik gezien dat een hdmi kabel geen beeld kan geven, ruis kan geven, handshake problemen kan creëren maar nog nooit kwaliteit verschil gezien in het beeld.

Geloof me, ik was zelf ook erg sceptisch vooraf :eh:. Mijn oude Supra HDMI-kabel heeft het hier 10 jaar zonder problemen gedaan. Echter bij en pas vanaf 4K 60fps was het afgelopen en was er geen beeld meer (eigenlijk best knap voor een koperen kabel van 15 meter). Vandaar dat ik de RU-connect fiber HDMI heb aangeschaft.

Dat is een actieve HDMI-kabel (net zoals bv. de CineMike), waarbij je met (of dankzij?) een ingebouwde signaal versterker audio- en video signalen kunt versturen over grotere afstanden. Je hebt hierbij te maken met omzetters elektrisch vs optisch en vice versa (bij de zender en de ontvanger) en je hebt hiervoor uiteraard 'prik' nodig. De 'prik' voor de CineMike kabel komt niet vanuit de HDMI (zelf), maar wordt extern gehaald, dus signaal pad en energie pad worden fysiek gescheiden. Als je dit vertaalt naar audioland in de vorm van een DAC en naar stroomvoorziening, dan ziet (bijna) iedereen in dat er verschillen zijn. Verder heb je natuurlijk het verhaal dat de projector behoorlijk wat vermogen gebruikt met alle verstoringen tot gevolg. Aangezien ik verder gebruik maak van een Oppo UDP-203 CM2 en JVC NX9 CM, waarbij o.a. de voedingen zijn aangepakt was mijn initiële aanname dat het in dit geval een leuk theoretisch verhaal is, maar niet meer dan dat. Helaas is ook in mijn situatie het verschil overduidelijk zichtbaar.

Mocht je geïnteresseerd zijn, lees dan o.a. het verhaal achter deze link. http://www.secret-lab.xyz/2019/10/08/cinemike-fibre-hdmi-cable/

Citaat van: rdebruin op februari 14, 2021, 13:09:02
Maar ???
Veronderstel ik laat deze kabel lopen van de av 40 naar de jvc, dan zit ik toch nog steeds met " gewone kabels tussen de bronnen en de av40. Wordt het dan allemaal niet een beetje te niet gedaan?
Anders wordt het wel een heel duur grapje. Dan heb ik 4 kabels nodig :D

Ik heb straks ook maar 1 kabel aangesloten tussen de bron (jouw av 40) en de beamer. Alle andere kabels blijven 'normale' kabels (AudioQuest Diamond HDMI en RJ/E). Wat Richard hieronder schrijft, je wilt eigenlijk geen metalen kern tussen de bron en de beamer. Je loopt ook tegen een ander 'probleempje' aan in jouw scenario. Zowel de zender als de ontvanger worden via USB 5V gevoed. Dus als je vijf kabels aanschaft (neem aan dat Viktor je dan wel wat korting kan geven), dan heb je ook vijf beschikbare USB 5V's nodig. Niet elke USB uitgang is hiervoor even geschikt heb ik ondertussen begrepen... (koop je een losse stabiele voeding met voldoende uitgangen, probleem verholpen). Maar 1 kabel zou voldoende moeten zijn!

Citaat van: skyfox op februari 14, 2021, 13:42:14
Jan, nu je opwarmt voor CM modificaties... hoe voelt het idee nu om de Trinnov een CM behandeling te geven? Evt na de upgrade naar een HDMI 4K bord in de Trinnov?

Haha... ik hoop nu even helemaal geen aanpassingen en updates meer nodig te hebben. Zoals ik al eerder schreef heb ik even getwijfeld of ik de Trinnov zou upgraden naar de laatste stand van zaken (incl. de 4K borden). Heb daar nu vanaf gezien om 2 redenen: 1) "do not fix it if it is not broken", 2) 100% zekerheid dat er wat gaat veranderen aan de 'tweaking/afstelling' van audio (stereo en surround) en ik heb eerlijk geen zin om bewust weer dat pad in te gaan. Als het op een gegeven moment niet anders kan dan is dat zo, maar ik wil mijn tijd momenteel aan andere dingen besteden.

Zodra er een echte reden is om de Trinnov na te laten kijken, dan zal ik zeker gebruik maken van de mogelijkheid om mijn Trinnov weer helemaal naar de laatste stand van zaken te upgraden (misschien zelfs een 8 naar 16 kanalen upgrade), maar op dit moment is dat niet nodig. Met de Oppo heb ik een mooie workaround beschikbaar. Verder wil ik geen proefkonijn zijn als het gaat om de Trinnov. Het blijft toch een erg kostbaar apparaat. Heb al wat mensen bij mij thuis vanuit de audioclub gehad die ook al hebben geroepen dat ze de stroomvoorziening waarschijnlijk wel wat konden upgraden, maar ik krijg daar toch behoorlijk kriebels van.

Citaat van: skyfox op februari 14, 2021, 13:42:14
Geniet van je dagje met mevr Sibelius! Ook waardevolle momenten ;)

Dank je wel! Het was gezellig. Omdat we op 10-10-2020 zijn getrouwd (om 16:00) hadden we bedacht om ons eten te laten komen van dezelfde horeca gelegenheid als waar we getrouwd zijn om het samen te vieren, maar dan 4 maanden, 4 dagen en 4 uren later ;).

Citaat van: skyfox op februari 14, 2021, 13:44:29
Wat ik ervan begrijp gaat het om de ontkoppeling van de beamer en de set. Soort van Chinese muur tussen audio en beeld. Waar beide dan van kunnen profiteren.

Dat is inderdaad 1 van de effecten :).

Citaat van: raindog op februari 14, 2021, 14:18:56
Dankjewel Jan, voor je reactie. Voor mij als N7 bezitter is het een interessante en waardevolle bevinding.

Overigens wil ik je graag eens complimenteren met de wijze waarop je hier steeds weer uitgebreid op alle vragen en opmerkingen reageert. Jouw ruimte en set zijn van het hoogste niveau en dat genereert onder ons liefhebber natuurlijk heel veel aandacht. We volgen maar al te graag hoe je steeds verder zoekt naar perfectie en we leren er ondertussen een hoop van. Top dat je zo uitgebreid de tijd blijft nemen om alles uit te leggen en overal persoonlijk en vriendelijk op te reageren. Soms ben ik het forum even helemaal beu door alle korte lontjes en sterke meningen maar steeds als ik dit topic aanklik weet ik weer waarom ik lid ben  ;D :worship:

Dankjewel voor jouw reactie! :wub:. Dit soort reacties zijn dan weer voor mij de reden waarom ik blijf posten en reageren op het forum. Erg leuk om te lezen, bedankt ;D.

Citaat van: denoontje op februari 14, 2021, 14:54:12
Is er ook een cm mod voor vrouwen?

Heb hem niet gevonden op de standaard modificatie lijst, maar misschien is er onderhands wel wat te regelen. Wat zou je graag willen laten modificeren (en waarom)? :colgate:

Citaat van: rdebruin op februari 14, 2021, 15:00:55
Die van mij is duur zat zonder  ;)

Als ze dan naderhand (nog) beter presteert, dan is het misschien toch wel de overweging waard? :blink: ;)

Citaat van: skyfox op februari 14, 2021, 15:01:16
Ik weet niet of ik Mike aan mijn vrouw wil laten sleutelen...

Je kunt er pas over oordelen en je de verschillen zelf hebt ervaren  :tongue2: :D.

Citaat van: Teejoo op februari 14, 2021, 15:45:22
Dan vervalt meteen je 5 jaar garantie, zal hem dus niet worden. Terwijl ik juist bij de Altitude wel mooie verbeterkansen zie op het gebied van ontstoring vd voeding/ontstoring.

De garantie is meteen een hele praktische reden. Heb zelf een Trinnov 'upgrade' gedaan met een SR Orange Fuse erin en mijn Trinnov krijgt vanuit een PS Audio Stellar P3 zijn stroom (die heeft nu ook een SR Orange Fuse overigens). Verder wil(de) ik niet gaan.

Citaat van: jahtari op februari 14, 2021, 20:57:20
Maar heeft een beamer dan zo'n negatief effect op het signaal?

Dus jullie luisteren allemaal vanaf de wc pot naar een queen concert zonder deze kabel als ik het filmpje mag geloven?  :D :D :D

Blij dat ik dan geen beamer heb en geen kabel van 3k nodig heb om dat weer recht te trekken!

Zoals ik hierboven heb geschreven zijn er mijn inziens relevantere verbeterpunten. Of je erin gelooft of niet, dat kan ik voor jou niet bepalen. Dat het veel geld is, natuurlijk.

Citaat van: vik op februari 14, 2021, 23:02:27
Buiten de garantie om is er ook helemaal geen sprake van een ontwikkeling voor de Trinnov. Even los van het feit dat Michael ze niet even uit de muur van de Febo trekt.  :P

Ze zijn blij met de dealerschap en op deze wijze hou je ook een hoop vrienden. Het is een klein wereldje en vijanden zijn zo gemaakt en dat moet niet de bedoeling zijn.  8)

Het zou natuurlijk ook een bijzondere relatie worden. Hey Mr. 'T' bedankt voor je apparaat, ik ga ze verkopen, maar je apparaat deugt eigenlijk niet dus ik ga ze eerst nog even lekker modificeren. Wat dat betreft vind ik het wel bijzonder dat Mr. 'L' (Lumagen) toegeeft dat de modificatie een aanzienlijke verbetering oplevert terwijl dat toch ook geen domme jongen is op dit gebied. Maar ieder zijn vak natuurlijk! :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jahtari

Citaat van: Jean Sibelius op februari 15, 2021, 17:13:24re

Zoals ik hierboven heb geschreven zijn er mijn inziens relevantere verbeterpunten. Of je erin gelooft of niet, dat kan ik voor jou niet bepalen. Dat het veel geld is, natuurlijk.

Groeten, Jan
Als er al verschillen zijn, zullen deze klein zijn.

Zoals in het filmpje wordt uitgelegd, dat beeld en geluid zonder deze kabel is alsof je op de wc zit bij een concert ipv vooraan in het publiek, vind ik echt een belediging voor elk weldenkend mens.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

vik

Tikkeltje overdreven reactie van Jon daar ben ik het mee eens (past mooi in de film wereld) Wij Nederlanders zijn daar iets te nuchter voor en had voor mij ook niet gehoeven. Als je er een beetje doorheen prikt en verder luistert gaat het voornamelijk om de focus en het live gevoel (center seat) alsof je er werkelijk bij bent. Verder omschrijft hij zijn eigen beleving en ervaring en verkondigt het niet als een soort van waarheid of iets dergelijks. (onafhankelijk dus)

De verschillen moet je persoonlijk ervaren om er over te oordelen. En nee, in die set is het verschil groot ook door de Lumagen en de rest van de keten.

Citaat van: jahtari op februari 15, 2021, 18:47:47
Als er al verschillen zijn, zullen deze klein zijn.

Zoals in het filmpje wordt uitgelegd, dat beeld en geluid zonder deze kabel is alsof je op de wc zit bij een concert ipv vooraan in het publiek, vind ik echt een belediging voor elk weldenkend mens.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

pameijer

Citaat van: denoontje op februari 14, 2021, 15:38:04
Ja maar als ze dan beter gaan luisteren[emoji23][emoji48]


Dat niet, maar ze gaat er dus wel beter uitzien zoals ik het lees 8)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Jean Sibelius

Afgelopen vrijdag is de X-rite Display3 ProII binnengekomen :).

Voordeel van deze sensor is dat deze gekalibreerd is tov van een referentie meter. De onderlinge afwijking zit opgeslagen in de licentie-file, dus even selecteren wat je wilt kalibreren (en hoe) en dan worden automatisch de correctie waardes gebruikt. Op het oog lijken het vrij kleine afwijkingen qua waarde, maar het maakt o.a. op de gamma curve behoorlijk wat uit. Ondertussen ben ik begonnen om mbv de JVC kalibratie software de gamma verder te tweaken en de RGB-balans verder te optimaliseren.

Het kost wat tijd, maar hoe vaker je dit doet, des te sneller gaat het (hoop ik :colgate:). Verwacht eind deze week alle puntjes op de 'i' te hebben voor SDR. Zal dan ook eens wat plotjes plaatsen. Daarna de volgende uitdaging HDR :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Veel plezier met meten en tweaken, Jan! Moet met die nieuwe sensor wel goed gaan, als ik het zo begrijp  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op februari 22, 2021, 09:08:49
Veel plezier met meten en tweaken, Jan! Moet met die nieuwe sensor wel goed gaan, als ik het zo begrijp  :pompom:

Zekers! :D

Ondertussen ben ik enkele malen door de SDR-kalibratie procedure gelopen (met vallen en opstaan) en heb ik nu mooie resultaten (vind ikzelf).

Metingen zijn vanaf het scherm gemeten met de sensor onder een kleine hoek. Het valt me wel op dat de lamp echt tijd nodig heeft om warm te worden, waarbij de 30 minuten die ik lees als leidraad niet voldoende zijn (in mijn geval) om direct ook al < 20% grijswaarde nauwkeurig de kleurbalans/gamma te kunnen bepalen.

De maximale lichtoutput/iris setting (iris is handmatig op -2 // low lamp) is nu zo gekozen dat 100% grijs circa 46 cd/m2 genereert, bij deze iris setting blijft zwart nog steeds zwart. Contrast en helderheid zijn bepaald met behulp van een kalibratie disc van Spears and Munsil. Heb ook nog even getest tot hoever ik de maximale lichtopbrengst omhoog zou kunnen schroeven en dat blijkt ruim 90 cd/m2 te zijn (dus de projector doet dit met twee vingers in de neus). Mijn Stewart scherm heeft een diagonaal van 123" (16:9) met een gain van 1.3.

Alle metingen hieronder zijn vanaf het scherm gemeten (met behulp van de Pro meter). Hieronder enkele resultaten van de SDR-kalibratie: Kleur verzadiging, Gamut, Gamma, Kleurfouten, RGB Line Chart.

Heb hierbij met name gebruik gemaakt van de aanpassingsmogelijkheden in de JVC van de kleurtemperatuur (User 1, 6500K incl. aanpassingen in offset en gain), Gamma ingesteld (niet gekalibreerd!) via de JVC Kalibratie software (User 1 via Import) en het CMS.

Het ziet er goed uit (zowel met testpatronen als met films), maar ik kom natuurlijk net kijken, dus opmerkingen en/of tips en/of overwegingen zijn van harte welkom!

Verder ben ik nog op zoek naar een goede en betrouwbare luxmeter als alternatief voor de AEMC CA813 (verkrijgbaar in de US, CA maar door de verzendkosten vanuit de US wordt deze bijna twee keer zo duur en daarbovenop komen dan ook nog eens invoerrechten, jammer geld). Heeft iemand een suggestie?

Morgen verder aan de slag met HDR. Leuk dit! :pompom:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

mooi resultaat, DeltaE alles nog onder de 1, Gamma heb je op 2.2 gezet?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Citaat van: PascalP op februari 25, 2021, 11:33:05
mooi resultaat, DeltaE alles nog onder de 1, Gamma heb je op 2.2 gezet?

Ik zou zelfs de gamma op 2.3/2.4 zetten met de nieuwe N serie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op februari 25, 2021, 11:33:05
mooi resultaat, DeltaE alles nog onder de 1, Gamma heb je op 2.2 gezet?

Hoi Pascal,

Dank je! Gebruik inderdaad als target een gamma van 2.2.

Klopt, de ColorChecker dE geeft nu een gemiddelde van 0.8, de ColorChecker dE Skin Tones een gemiddelde van 0.7 en Saturations dE zit op 0.6 ('What is in a number?")

De lamp zit nu op iets meer dan 100 uren, dus ik zal over een tijdje alles nog een keertje moeten doen, maar dat is niet erg ;).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Citaat van: reza op februari 25, 2021, 11:50:44
Ik zou zelfs de gamma op 2.3/2.4 zetten met de nieuwe N serie.

exact mijn punt ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

garmtz

Mooie resultaten Jan!

Inderdaad, gamma mag in theorie iets hoger. Wel bedenken dat een gamma van 2.4 (ITU-R BT.1886) geldt voor een complete light-controlled omgeving met donkere wanden. 2.2 of 2.3 is een prima compromis als de ruimte geen batcave is.

Jean Sibelius

#4343
Bedankt allemaal voor jullie reacties! :) Ik zal de volgende keer een gamma van 2.4 nemen.

De Mansion voldoet redelijk aan de kwalificatie 'batcave'. Dacht ergens gelezen te hebben dat 2.2 een goede waarde was, maar dat blijkt 2.4 te zijn :D.

Vanmiddag begonnen met HDR. Dat is nog wel even een dingetje. Heb een nieuwe laptop gekocht waarmee ik 4K HDR kan genereren naar de projector, maar loop even tegen wat dingetjes aan. Weet niet of het aan de instellingen in de laptop ligt of dat het aan de kalibratie software ligt. Waarschijnlijk aan mezelf :colgate:. Ik krijg momenteel andere resultaten als ik met de laptop een test patroon creeer dan als ik met de Spears and Munsil een testsignaal maak.

Verder is het mij nog niet helemaal duidelijk hoe HDR-gamma in de kalibratie software is geïmplementeerd, dus ik heb een vraag uit staan.

Hopelijk allemaal dingen die zich in de komende dagen/weken op gaan lossen ;) Ach, het houd je van de straat :D

[EDIT]: Ondertussen al een reactie van ChromaPure ontvangen. Het is mogelijk om MadVR als interne signaal generator te gebruiken. Zojuist MadVR geïnstalleerd. Morgen testen :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

#4345
Ik heb een vervelend gevecht met Windows10. Is het mogelijk om op de projector de optimale weergave te krijgen terwijl ik de 'extend display' functionaliiteit gebruik? (laptop scherm [display: 1] en projector [display: 2])

Zie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=178842.0 voor meer achtergrond informatie.

Hopelijk heeft iemand de gouden tip! :)


Groeten, Jan

==
EDIT: hieronder de tekst die ook via de link te vinden is.

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een vraagje voor de Windows10 kenners hier op het forum :).

Gebruik ChromaPure3 (CP) onder Windows 10 als kalibratie-software. Met CP is het mogelijk om een interne bron of een externe bron te gebruiken voor het tonen van referentie patronen. Intern is het handigste omdat de software weet wanneer de meting is gedaan, het goede patroon kiest en automatisch doorgaat naar het volgende patroon.

Het is in principe de bedoeling dat je op scherm 1 (je laptop scherm) de UI van de software toont en op scherm 2 (de projector) het kalibratiepatroon. Dus normaal gesproken(?) doe je een 'screen expand', waarna je het kalibratie patroon naar de projector trekt.

Echter... bij HDR-kalibratie loop ik tegen een probleem aan. Mijn projector kan wel HDR weergeven en als ik de projector selecteer als enige scherm dan kan ik de meest wilde resoluties en kleurdieptes selecteren en afspelen (dit via de ingebouwde Nvidia GeForce RTX-2060 kaart). Het lukt me echter niet om het ingebouwde scherm van mijn laptop aan deze kaart te koppelen. Gevolg hiervan is dat door de 'screen expand' optie automatisch de slechtste/laagste optie wordt gekozen voor beiden schermen, inclusief voor mijn projector (in dit geval geen uitgebreide kleurdiepte en HDR), waardoor ik geen HDR kan kalibreren.

Is er een manier om dit te omzeilen binnen Windows10 en zo ja, hoe?

Een workaround is om alleen op scherm 2 zowel de UI van ChromaPure te laten zien (alleen dat stukje om de meting te starten) met daarnaast het kalibratie patroon, maar is er geen andere manier?

Kalibratie vanaf een disc is natuurlijk een andere optie, maar dat is omslachtig, duurt lang(er) en is meer foutgevoelig.

Hoop dat iemand de gouden tip heeft! Alvast bedankt :)


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

anton

Ffe iets heel anders Jan, ik zie dat je vandaag jarig bent dus van harte gefeliciteerd 🥳, tot gauw  :pompom:

Marco66

Gefelicteerd Jan, fijne verjaardag!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Ook via deze weg een fijne verjaardag gewenst, Jan! Heb je nog leuke cadeautjes gehad? Of jezelf gegeven? ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9