The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op maart 12, 2012, 00:09:43
Spannende weken voor jou dus, én de RPG's én een prachtig scherm
Echt wel! Maar het is voor een groot deel goedgekomen! :clapping:

Citaat van: bmateijsen op maart 12, 2012, 08:44:58
Je zou ook kunnen kijken naar stoelen waar je de hoofdsteun vanaf kan halen... Deze hebben wij in de home-cinema staan:

http://www.jaymar.ca/jaymar-hometheatre-351-1498-1.html
Zoals vanmiddag besproken, ik ga me eens goed verdiepen in de stoelen van deze leverancier en overleggen met mijn wederhelft :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Peerless Monster

Begint bijna af te geraken lijkt het wel.
Fantastisch zulke projecten...
Echt heel gaaf.

Het grappige vind ik ook trouwens dat de meeste foto's van Garmt en Bjorn op de knietjes is...
Het zijn harde werkers!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Chinx

Wat een gaaf en ontzettend mooi project en gefeliciteerd met het mooie scherm!!
Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC

Madhouse

Hee Jan, alsnog van harte gefeliciteerd! Dit was inderdaad een mooie dag voor je en het scherm staat zeker niet verkeerd in je ruimte. Hoe lang denk je nu nog met het project bezig te zijn voordat het klaar is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

R


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971



bmateijsen

Cool! Leuk de foto's en wederom weer een klein stukje meer gezien van deze waanzinnige ruimte! Was gezellig!

rallufff

Mooie foto's!

Gaat echt een prachtige worden.. Is het eigenlijk al  8).
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

jaco

Zelfs dit scherm lijkt klein in de ruimte met zijn 123"
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

MG76

Gaaf zeg! Dacht eerst aan een ander soort actiefoto  ;D maar las dat je nog wacht met de aanschaf van een projector, heb je al enig idee welke projector je gaat kopen?

high-q

Mooie en zeer indrukwekkende update,! Het 123 inch is niet mis, maar staat zeker niet verkeerd  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Jean Sibelius

Citaat van: Peerless Monster op maart 13, 2012, 17:25:31
Begint bijna af te geraken lijkt het wel.
Fantastisch zulke projecten...
Echt heel gaaf.

Het grappige vind ik ook trouwens dat de meeste foto's van Garmt en Bjorn op de knietjes is...
Het zijn harde werkers!

Je zou het bijna denken, maar er is nog voldoende werk wat boven en de onder motorkap gedaan moet worden. Schat nog zo'n 190 uren werk ::).
Leuk project, maar ik heb me vooraf wel enigszins vergist in de impact en de hoeveelheid werk.

Ik kan je verzekeren dat ze de meeste tijd hebben gestaan (en gezeten). Maar je merkt dat ze al jaren samenwerken. Installatie van het scherm liep als een gesmeerde machine :).

Citaat van: Chinx op maart 13, 2012, 17:30:39
Wat een gaaf en ontzettend mooi project en gefeliciteerd met het mooie scherm!!

Dank je voor je compliment. Helaas kan ik op dit moment nog niet het volledig potentieel van het scherm zien. Na een paar keer omlaag en omhoog bewegen is de lol er al wel weer vanaf ;).

Citaat van: Madhouse op maart 13, 2012, 18:15:19
Hee Jan, alsnog van harte gefeliciteerd! Dit was inderdaad een mooie dag voor je en het scherm staat zeker niet verkeerd in je ruimte. Hoe lang denk je nu nog met het project bezig te zijn voordat het klaar is.

Dank je Roy! Gezien bovengenoemd aantal uren, waarschijnlijk nog zo'n 3 maanden. Ik heb een lijst waar nog circa 70 dingen op staan die afmoeten alvorens de apparatuur deze kant op kan. Ga me de komende dagen druk maken over een realistische planning en proberen om zoveel mogelijk dingen (waar mogelijk) tegelijkertijd te doen.

Citaat van: R op maart 13, 2012, 20:19:32
Mooi jan!
Citaat van: Jumping Jack op maart 13, 2012, 20:25:19
Waanzinnige ruimte!
Citaat van: Joris1971 op maart 13, 2012, 20:35:59
Mijn complimenten  :headbanging:
Citaat van: john2910 op maart 13, 2012, 20:37:54
Prachtig hoor :popcorn:

Bedankt voor jullie complimenten! 8)

Citaat van: bmateijsen op maart 13, 2012, 20:40:02
Cool! Leuk de foto's en wederom weer een klein stukje meer gezien van deze waanzinnige ruimte! Was gezellig!

Dank je Bjorn. Wederom erg mooi compliment van iemand die er al onwijs veel voorbij heeft zien komen in zijn carrière! Ik vond het ook erg gezellig om weer bij te kletsen en daarnaast nog even 'wat te ouwehoeren' over audio en HT met een paar zeer gepassioneerde audiofielen met erg veel kennis en ervaring.

Citaat van: rallufff op maart 13, 2012, 21:50:36
Mooie foto's!

Gaat echt een prachtige worden.. Is het eigenlijk al  8).

Bedankt! Is nu nog een beetje een 'zooitje' in de ruimte, maar dat gaat niet al te lang meer duren.

Citaat van: jaco op maart 13, 2012, 22:12:45
Zelfs dit scherm lijkt klein in de ruimte met zijn 123"

Klopt. Het had zeker niet kleiner moeten zijn. Als je vanaf de zitplek kijkt komt het zeker niet (te) groot over, hetgeen best raar is aangezien we in de woonkamer vanaf ongeveer dezelfde afstand (nog) kijken naar een 26 inch TV.

Citaat van: MG76 op maart 13, 2012, 22:47:17
Gaaf zeg! Dacht eerst aan een ander soort actiefoto  ;D maar las dat je nog wacht met de aanschaf van een projector, heb je al enig idee welke projector je gaat kopen?

Daar zijn andere topics voor :D. Qua projector(en) gooien de JVC's hoge ogen, maar aangezien 3D voor mij geen 'selling feature' als mogelijk alternatief Rucon. Sony (b)lijkt niet in staat om 123" te projecteren op 6 meter afstand. Maar zoals al eerder gezegd en gisteren nogmaals bevestigd. Gewoon afwachten en pas bestellen als je hem nodig hebt.

Citaat van: high-q op maart 13, 2012, 23:39:14
Mooie en zeer indrukwekkende update,! Het 123 inch is niet mis, maar staat zeker niet verkeerd  :thumbs-up:

Dank je! Ik zag dat jij me ondertussen qua voortgang hebt 'ingehaald' (is een erg mooie ruimte geworden!)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Mooi scherm zeg. En de integratie in de voorwand is perfect! Past precies, maar ja had niets anders verwacht ;)
Het zal nu wel snel steeds meer gaan kriebelen om beeld op het scherm te toveren...

Het lijkt me overigens dat de diffusers nog deels werken met het scherm naar beneden. Maar met muziek luisteren oog het wel veel rustiger. Net zoals bij mij al ik het gordijn dicht doe/heb.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op maart 14, 2012, 12:55:35
Mooi scherm zeg. En de integratie in de voorwand is perfect! Past precies, maar ja had niets anders verwacht ;)
Dank je Philip! Ik had een goede inspiratiebron om voor dit merk en materiaal te gaan 8) ;)
Was gisteren natuurlijk toch nog wel even spannend of het zou passen en of alles goed was voorbereid, maar dat was inderdaad het geval. :laugh:
De bak had links en rechts nog ongeveer 1cm speling, maar je ziet dat zo'n scherm toch nog behoorlijk wat extra ruimte nodig heeft tov het daadwerkelijke projectievlak.

Citaat van: HTip op maart 14, 2012, 12:55:35
Het zal nu wel snel steeds meer gaan kriebelen om beeld op het scherm te toveren...
Absoluut. Zal nog wel even moeite kosten om mezelf te beheersen, maar de wetenschap dat het nu allemaal binnen bereik ligt geeft ook wel weer wat rust.
Ondertussen afgesproken dat de meubelmaker komende maandag langs komt om de laatste RPG-diffractal om te bouwen. Daarna kan ik verder aan de slag 8)

Citaat van: HTip op maart 14, 2012, 12:55:35
Het lijkt me overigens dat de diffusers nog deels werken met het scherm naar beneden. Maar met muziek luisteren oog het wel veel rustiger. Net zoals bij mij al ik het gordijn dicht doe/heb.
Ik ben erg benieuwd naar het verschil. Mijn verstand zegt dat het een flink verschil uit moet maken qua muziekbeleving, maar dat is 1 van de vele experimenten die het komend jaar gaan plaatsvinden.
Het is inderdaad wel zo dat het zonder scherm wat rustiger oogt. Ben er in ieder geval nog steeds blij mee ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

xynyx

"...als mogelijk alternatief Rucon."

Rucon??? Runco? Is dat wat je bedoeld?
Moet wel zeggen dat bij jou een Runco toch wel op zijjn plaats is. Ik heb echter geen idee of Runco nog de Runco is van het 3-buizen tijdperk. Was toen top-of-the-bill.

Jean Sibelius

Citaat van: xynyx op maart 15, 2012, 20:01:59
"...als mogelijk alternatief Rucon."

Rucon??? Runco? Is dat wat je bedoeld?
Moet wel zeggen dat bij jou een Runco toch wel op zijjn plaats is. Ik heb echter geen idee of Runco nog de Runco is van het 3-buizen tijdperk. Was toen top-of-the-bill.

Je hebt helemaal gelijk (typo) ;).

Ik heb ondertussen gekeken naar de specificaties van de Runco's die eigenlijk al (iets) buiten budget vallen, maar die (b)lijken voor mijn situatie toch geen optie te zijn. De QuantumColor Q-650i LED Projector en QuantumColor Q-750i leveren maximaal 540 respectievelijk 700 ANSI Lumens en worden geadviseerd voor een breedte van 72 tot 92 inch (maximaal 108 inch) hetgeen de breedtemaat is van mijn scherm. Kortom de Runco-projectoren die feitelijk al buiten mijn budget zitten, zijn net (niet) lichtsterk genoeg voor mijn situatie (vergelijk dit bv. met een JVC RS55 die 1200 ANSI lumens doet). Lijkt dus vooralsnog een 'no-go' te worden, alhoewel ik van de kenners wel lovende woorden over dit merk heb gehoord. De huidige Sony-projectoren (die binnen mijn budget vallen) zijn zeker niet in staat om op een diagonaal van 123inch te projecteren op een afstand van circa 6 meter, dus het aantal kandidaat projectoren neemt momenteel gestaag af.

Ondertussen een (deel) planning gereed:
Week 11 (weekend): Afwerken/bijwerken plafond (circa 18 uren).
Week 12 – 13: Verven en ophangen WW1-panelen linkerwand achter (circa 40 uren).
Week 14 – 16: Verven en ophangen WW1-panelen rechterwand achter, inclusief het ophangsysteem bij deur (circa 60 uren).

Dat is dan ook zo'n beetje het moment dat de beschermlaag van de houten vloer afgehaald kan c.q. moet worden en echt duidelijk wordt of alle kleuren en materialen goed bij elkaar passen.
Hopelijk gaat dat een nieuw fotowaardig moment opleveren :).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Heb je de tickets inmiddels ook al klaar Jan  :D

Nee serieus, gaat dus opschieten en kun je dit jaar genieten van iets waar je zoveel tijd en enrgie in hebt gestoken, en ik denk dat dat heel veel voldoening zal geven!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

Citaat van: Madhouse op maart 16, 2012, 20:10:02
Heb je de tickets inmiddels ook al klaar Jan  :D
Ik heb ondertussen al 1 ticket weggegeven aan een ex-collega van me bij zijn vertrek (maar die was eigenlijk sowieso al welkom) :)

Citaat van: Madhouse op maart 16, 2012, 20:10:02
Nee serieus, gaat dus opschieten en kun je dit jaar genieten van iets waar je zoveel tijd en enrgie in hebt gestoken, en ik denk dat dat heel veel voldoening zal geven!
Ga mijn best doen om rond de zomervakantie alle apparatuur over te kunnen huizen naar de nieuwe ruimte.
Ben ondertussen meer dan benieuwd naar het eindresultaat :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Citaat van: Jean Sibelius op maart 16, 2012, 19:49:14
Ik heb ondertussen gekeken naar de specificaties van de Runco's die eigenlijk al (iets) buiten budget vallen, maar die (b)lijken voor mijn situatie toch geen optie te zijn. De QuantumColor Q-650i LED Projector en QuantumColor Q-750i leveren maximaal 540 respectievelijk 700 ANSI Lumens en worden geadviseerd voor een breedte van 72 tot 92 inch (maximaal 108 inch) hetgeen de breedtemaat is van mijn scherm. Kortom de Runco-projectoren die feitelijk al buiten mijn budget zitten, zijn net (niet) lichtsterk genoeg voor mijn situatie (vergelijk dit bv. met een JVC RS55 die 1200 ANSI lumens doet). Lijkt dus vooralsnog een 'no-go' te worden, alhoewel ik van de kenners wel lovende woorden over dit merk heb gehoord. De huidige Sony-projectoren (die binnen mijn budget vallen) zijn zeker niet in staat om op een diagonaal van 123inch te projecteren op een afstand van circa 6 meter, dus het aantal kandidaat projectoren neemt momenteel gestaag af.
Wellicht zijn de opgaves van Runco wel eerlijker dan die van JVC.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

xynyx

Even off-topic, maar ik vind dit toch wel iets voor jou!
Klinken echt geweldig en de prijs is zeer redelijk te noemen.

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/versterkers-en-receivers/539554417-krell-kas.html

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jean Sibelius

Citaat van: xynyx op april  6, 2012, 11:59:26
Even off-topic, maar ik vind dit toch wel iets voor jou!
Klinken echt geweldig en de prijs is zeer redelijk te noemen.
Bedankt voor de tip, maar momenteel nog even andere prioriteiten (=ruimte afmaken) ;D.

Het verschuifbare diffusie systeem bij de ingang van de ruimte is ondertussen in een ver gevorderd stadium en omvat 4 vaste panelen en 4 verschuifbare panelen. De verschuifbare panelen kunnen voor de deuropening geschoven worden zodra je binnen bent en zorgen ervoor dat (straks) zowel links als rechts van de luisterpositie diffusie op de zijwanden aanwezig is, waarbij is geprobeerd om de links/rechts symmetrie zo goed als mogelijk te handhaven.

Er moet echter nog wel e.e.a. verder afgewerkt worden aan dit systeem. Zodra dat gebeurd is, weer een mooi moment voor een nieuwe foto :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op april  8, 2012, 15:32:11
Er moet echter nog wel e.e.a. verder afgewerkt worden aan dit systeem. Zodra dat gebeurd is, weer een mooi moment voor een nieuwe foto :)
De afgelopen weken hard doorgewerkt. Vanaf zaterdag begin ik met het zwart schilderen van de laatste WW1 panelen (7 grote en 3.5 kleine).

Dit betekent dat ik hopelijk volgende week zaterdag zowel de linker- als rechtwand ook helemaal klaar heb :coffee:.
Zoals de titel al zegt... even deze milestone vastleggen: "nog maar 100 uren te gaan" alvorens ik intrek kan en ga nemen in deze ruimte.

Als ik achteraf had geweten dat er zo'n 2000 uren in zouden gaan zitten, dan was ik er waarschijnlijk (nog) niet aan begonnen.
Vooralsnog zou het zo maar kunnen dat ik voor 28 mei 2012 over kan huizen (hetgeen betekent: "binnen 4 jaar klaar van concept tot realisatie")

Nu begint het al een beetje onwennig aan te voelen... wat straks? :D
(vooralsnog gewoon meters maken, maar niets afraffelen) ;D


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)