The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fabian92

Dat is mooi! Kan je toch wel even je eigen temperatuur enz regelen in je mooie HT.  8)
Maar is(/was) er trouwens al iets bekend over hoelang die platen vertraagd zijn?   :unsure:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Jean Sibelius

Citaat van: Fabian92 op april 21, 2009, 19:19:53
Dat is mooi! Kan je toch wel even je eigen temperatuur enz regelen in je mooie HT.  8)
Maar is(/was) er trouwens al iets bekend over hoelang die platen vertraagd zijn?   :unsure:
Mochten we er zaterdag toch niet helemaal uitkomen, dan kan ik altijd nog een mobiele airco in de ruimte zetten, maar liever alles in 1 keer goed natuurlijk :)

Volgens de laatste status zouden de breedplaatvloeren binnen 8 weken geleverd worden (maar het kan dus meevallen).
Er zijn ondertussen 2 weken verstreken vanaf de bestelling, dus met een beetje pech dadelijk 6 weken duimen draaien :-\
=> als ze wel geleverd zouden worden volgens de initiële levertijd, dan hadden ze er volgende week al op kunnen liggen (beetje jammer)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op april 21, 2009, 19:25:32
Mochten we er zaterdag toch niet helemaal uitkomen, dan kan ik altijd nog een mobiele airco in de ruimte zetten, maar liever alles in 1 keer goed natuurlijk :)

In 1 keer zoals je het wilt Jan of het moet financieel dusdanig tegenvallen dat je het gewoon niet kan / moet doen. Dat soort dingen blijven altijd knagen.

Het lijkt trouwens wel of je dit weer ook erbij hebt besteld. Lekker zonnetje, niet te warm dus lekker doorknallen met de bouw. Je krijgt wat je toekomt zeggen ze wel is dus dan zit het met jou wel goed  ;)

Fabian92

Citaat van: Jean Sibelius op april 21, 2009, 19:25:32
Mochten we er zaterdag toch niet helemaal uitkomen, dan kan ik altijd nog een mobiele airco in de ruimte zetten, maar liever alles in 1 keer goed natuurlijk :)

Volgens de laatste status zouden de breedplaatvloeren binnen 8 weken geleverd worden (maar het kan dus meevallen).
Er zijn ondertussen 2 weken verstreken vanaf de bestelling, dus met een beetje pech dadelijk 6 weken duimen draaien :-\
=> als ze wel geleverd zouden worden volgens de initiële levertijd, dan hadden ze er volgende week al op kunnen liggen (beetje jammer)

Beetje jammer? Heel erg jammer zal je bedoelen  ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op april 21, 2009, 19:32:10
In 1 keer zoals je het wilt Jan of het moet financieel dusdanig tegenvallen dat je het gewoon niet kan / moet doen. Dat soort dingen blijven altijd knagen.
Is óók mijn idee. Het bedrag wat vandaag genoemd werd aan de telefoon klonk wel redelijk. Ik merkte tijdens de eerdere gesprekken met deze installateur dat ik uiteindelijk toch weer bijna uitkwam om een complete luchtbehandelingsinstallatie. De grote vraag blijft natuurlijk... waarom is hij zoveel goedkoper dan die andere :thumbs-up:. Vandaar dat hij zaterdag even langs komt, dan kunnen we mooi het lijstje samen afvinken en hoop ik dat hij niet te voorbarig is geweest met het noemen van de prijs.
Bij de prijs zitten tevens vier geluidsdempers voor de overgangen tussen de luisterruimte en de ruimte onder het dak (2 x toevoer en 2 x afvoer), dus ik vermoed wel dat hij met alles rekening heeft gehouden.

Citaat van: Davey op april 21, 2009, 19:32:10
Het lijkt trouwens wel of je dit weer ook erbij hebt besteld. Lekker zonnetje, niet te warm dus lekker doorknallen met de bouw. Je krijgt wat je toekomt zeggen ze wel is dus dan zit het met jou wel goed  ;)
Het weer is inderdaad SUPER. Achteraf ontzettend blij dat ik vorig jaar in oktober niet heb doorgedrukt om in november al te beginnen, want dat was een ramp geworden.
Of dit goede weer alleen mij toekomt, durf ik niet te zeggen maar het is wel héél prettig werken met deze temperaturen.
Er moet nu overigens wel weer gesproeid worden op de muren, anders drogen ze te snel uit (maar dat heb ik er graag voor over) :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Is ie nou nog niet af, duurd wel erg lang, sjonge jonge ;D. Ik werd weer vrolijk toen ik een stukje thread doorlas ;D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Jean Sibelius

Het is weer weekend, dus tijd voor een foto update :)

Citaat van: Kamidioblitz op april 21, 2009, 23:27:04
Is ie nou nog niet af, duurd wel erg lang, sjonge jonge ;D. Ik werd weer vrolijk toen ik een stukje thread doorlas ;D.
Citaat van: Sol op april 22, 2009, 19:13:39
Dát begint erop te lijken!! ;) :thumbs-up:
Het is nog niet af, maar het begint nu wel vorm te krijgen. Toen ik gistermiddag thuis kwam werd ik óók weer vrolijk ;D

Hieronder een foto van hoe de complete bouw is en wordt opgebouwd:
Binnenmuur 10 [cm] | Rockwool 9 [cm] | Lucht [3 cm] | Buitenmuur 10 [cm]



Ik kan me niet voorstellen dat de buren last van mij gaan krijgen ;)



Status van de buitenmuur aan de tuinzijde (voorlopig op hoogte) => er komen straks nog 5 lagen stenen bij als de breedplaatvloeren erop liggen.
(Angelie had alvast onze tuinstoelen weer uit de opslag gehaald) ;D



Detail van de hoekprofielen bij de binnen en buitenmuur bij de toegangsdeur naar de HT-ruimte (het zit hem hier in de details).



En weer een overzichtsfoto. Boven de berging is de binnenmuur nu weer gelijk getrokken met de buitenmuur (met een opening naar buiten, mocht het gaan regenen).
Een mooie start van een audiofiel weekend (hopelijk kunnen we morgen terecht bij HTip, maar de vooruitzichten zijn gunstig) ;)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Fabian92

Jeeeh foto's   ;D Gaat lekker zo, alleen vanaf nu ligt het natuurlijk plat  :unhappy: Maarja dan maar genieten van de zon hea  :tounge:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Madhouse

Misschien een mooie naam voor je HT 'The Bunker'  ;)

Als het goed is morgen in het eggie aanschouwen. Ik ben heel benieuwd. Zal nog wel wat indrukwekkender zijn als op de foto's.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

R


Davey

Citaat van: Madhouse op april 25, 2009, 09:34:24
Misschien een mooie naam voor je HT 'The Bunker'  ;)

Als het goed is morgen in het eggie aanschouwen. Ik ben heel benieuwd. Zal nog wel wat indrukwekkender zijn als op de foto's.

Da's niet eens een verkeerde naam. Gezien de muren en de spouw mag het zeker zo genoemd worden. Buiten zullen mensen niet snel merken dat je daar oerendhard aan het draaien bent (m.u.v. wat opbollende muren dan  ;))

Citaat van: R op april 25, 2009, 11:50:47
Goed man, wat een schuur!! ;)

:devil: :bigsmile:

blue-eyes

Ik dacht dat de naam "Bunker" al gebruikt wordt door Christiaan ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Davey

Citaat van: Blue-Eyes op april 25, 2009, 11:56:53
Ik dacht dat de naam "Bunker" al gebruikt wordt door Christiaan ;)

Hmmm, twee dezelfde namen is niks natuurlijk.

Fort Knox of Fort Jan

Jean Sibelius

Citaat van: Fabian92 op april 25, 2009, 08:26:37
Jeeeh foto's   ;D Gaat lekker zo, alleen vanaf nu ligt het natuurlijk plat  :unhappy: Maarja dan maar genieten van de zon hea  :tounge:
Precies... en weer een beetje studeren tussendoor (volgende maand weer tentamen) ;)
Volgende week zal er nog wel wat werk verricht worden in de berging (o.a. afwerking middels smeervloer en nog wat andere kleine dingen).
In de week daarna komen het kozijn en de deuren en daarna ligt het voorlopig even stil.

Citaat van: Madhouse op april 25, 2009, 09:34:24
Misschien een mooie naam voor je HT 'The Bunker'  ;)
Citaat van: Blue-Eyes op april 25, 2009, 11:56:53
Ik dacht dat de naam "Bunker" al gebruikt wordt door Christiaan ;)
Die naam is inderdaad al vergeven. Ik wilde eigenlijk toch iets subtielers.

Citaat van: Madhouse op april 25, 2009, 09:34:24
Als het goed is morgen in het eggie aanschouwen. Ik ben heel benieuwd. Zal nog wel wat indrukwekkender zijn als op de foto's.
Op de foto komt het inderdaad anders over, maar of dat positief of negatief is hoor ik morgen graag :)

Citaat van: R op april 25, 2009, 11:50:47
Goed man, wat een schuur!! ;)
Best groot voor een wijnkelder, haha ;D

Citaat van: Davey op april 25, 2009, 11:55:27
Da's niet eens een verkeerde naam. Gezien de muren en de spouw mag het zeker zo genoemd worden.
Buiten zullen mensen niet snel merken dat je daar oerendhard aan het draaien bent (m.u.v. wat opbollende muren dan  ;))
Als er een geluidslek is, dan gaat dat via de deur. Daar komt weer een rolluik voor, dus ik verwacht inderdaad weinig overlast te veroorzaken...
Helaas duurt het nog wel even voordat dat echt getest kan worden :-\

Citaat van: Davey op april 25, 2009, 12:01:56
Hmmm, twee dezelfde namen is niks natuurlijk.

Fort Knox of Fort Jan
Ik zat zelf te denken aan 'Confidence Palace' :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op april 25, 2009, 17:14:16
Ik zat zelf te denken aan 'Confidence Palace' :)

Dat Palace heeft absoluut wel wat alleen Confidence vind ik wat minder. Als je het goed vind zal ik af en toe is wat opgooien. Komt me nu niets te binnen.

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op april 25, 2009, 08:15:58
Het is weer weekend, dus tijd voor een foto update :)
Het is nog niet af, maar het begint nu wel vorm te krijgen. Toen ik gistermiddag thuis kwam werd ik óók weer vrolijk ;D
Zou ik ook worden als het zo snel gaat. Mooie voortgang weer. Ik vind trouwens "Confidence Palace" erg toepasselijk, want het wordt een klein paleisje :thumbs-up:

Citaat van: Jean Sibelius op april 25, 2009, 08:15:58
Een mooie start van een audiofiel weekend (hopelijk kunnen we morgen terecht bij HTip, maar de vooruitzichten zijn gunstig) ;)
Zeker! Wat nu ook zeker is dat het ook een mooi eind krijgt, want morgen gaat door!! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Oracle

Citaat van: Starred op april 19, 2009, 20:31:34
Erg fraai allemaal  8)

Toch ben ik erg benieuwd hoe vaak je in de HT ruimte gaat zijn.
Als ik naar mezelf kijk dan zou ik er uiteindelijk niet zo vaak zitten, hoe mooi en fraai ook. Niet als het regent, niet als het sneeuwt, niet als het berekoud is, bijv. alleen al omdat ik geen zin om dan naar toilet te hoeven lopen door de buitenlucht. Ook lastig om de kids in de gaten te houden als ze bijvoorbeeld iets mankeren. Ik zou me ook snel afgescheiden voelen vermoed ik.  Ben erg benieuwd hoe het jullie zal vergaan in de praktijk en hoop uiteraard dat er wel optimaal gebruik van de dedicated HT gemaakt zal worden!

Dat was exact de reden waarom wij destijds afscheid hebben genomen van ons HT op zolder. We vonden het toch een beetje vervelend om in die bubble te zitten, met kinderen een verdieping lager, dus ik kan me deze opmerking voorstellen.

Aan de andere kant: de kids zijn nu ouder, en nu mis ik het weer. Al zijn de prioriteiten dusdanig verschoven dat een filmpje bijna niet meer voorkomt. Maar toch, ik mis het wel een beetje...

Ik vind het in elk geval wel stoer, dat iemand gewoon gaat voor waar hij in geloofd. En dat is hier zeker het geval!

Veel plezier met de voorbereiding en het afmaken!  O0

Gr,
Mark

Starred

Citaat van: Oracle op april 25, 2009, 23:26:45
Dat was exact de reden waarom wij destijds afscheid hebben genomen van ons HT op zolder. We vonden het toch een beetje vervelend om in die bubble te zitten, met kinderen een verdieping lager, dus ik kan me deze opmerking voorstellen.

Aan de andere kant: de kids zijn nu ouder, en nu mis ik het weer. Al zijn de prioriteiten dusdanig verschoven dat een filmpje bijna niet meer voorkomt. Maar toch, ik mis het wel een beetje...

Ik vind het in elk geval wel stoer, dat iemand gewoon gaat voor waar hij in geloofd. En dat is hier zeker het geval!

Helemaal mee eens, het blijft ontzettend gaaf zo'n aparte ruimte waar je kunt doen en laten wat je wilt.
Zelf heb ik voorlopig gekozen voor een 'compromis' (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85424.0, waarbij ik geen spullen meer direct in de woonkamer heb staan, maar ook niet in een echt aparte HT ruimte. Ik denk nog steeds dat dat compromis voor mij de beste oplossing is.

Sol

Ziet er goed uit, Jan! Mooie keuze van baksteen ook, moet ik zeggen.

'Confidence Palace' lijkt me inderdaad goed op zijn plaats, kijkende naar die enorme zuilen van je. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JeKa

Citaat van: Sol op april 26, 2009, 18:54:56
Ziet er goed uit, Jan! Mooie keuze van baksteen ook, moet ik zeggen.

'Confidence Palace' lijkt me inderdaad goed op zijn plaats, kijkende naar die enorme zuilen van je. ;D

Gewoon "Confidence" zegt al genoeg wat mij betreft. Ik bedoel, zo'n bouwvoorstel dien je niet zo maar in en zet je ook niet zo maar neer.

eddy135

Citaat van: JeKa op april 26, 2009, 21:36:38
Gewoon "Confidence" zegt al genoeg wat mij betreft. Ik bedoel, zo'n bouwvoorstel dien je niet zo maar in en zet je ook niet zo maar neer.
Vind ik ook! :)
Palace neigt toch wat naar 'schoenenreus' , 'tapijtgigant' en andere kitsch.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog