Op weg naar een Bat Cave!

Gestart door erwinh, juni 6, 2009, 20:57:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erwinh

Ben alweer twee weken verder en weer flink opgeschoten. Visueellijkt het niet zoveel, maar er kwam flink wat denkwerk bij kijken. Kleine stapjes dus, maar wel vooruit. Enige tijd geleden besloten mijn wasmachine en droger toch te laten staan. Heb hier omheen een ombouw gemaakt met een rails. Hier komt een zwart velours gordijn aan te hangen wat die handel uit het zicht plaatst. Voor mij een zeer acceptabele oplossing. Heel gedoe om te maken want ik moest rekening houden met schuine wanden, een vloer die niet helemaal recht is enz. enz. Uiteindelijk gelukt en de gordijnen zijn besteld. Daarnaast is de opstelling voor de Arcam, PS3, en de OPPO. Daar weer naast is opslagruimte onder de schuine wand. Ik heb van het weekend het scherm opgehangen en de beamer geplaatst. Wilde weten of alles functioneerde. Scherm (op advies van Frank Doorhof) is van Kingpin. Erg mooi scherm, zeer netjes afgewerkt en erg strak. De beamer opgehangen, beetje pielen met de instellingen, en spelen maar. Wat je dan goed ziet is dat de ruimte nog wit is. Er komt zo'n bak licht uit die beamer dat er zeer veel reflectie is. Doet een beetje pijn aan je ogen. De ruimte wordt niet voor niets zwart. Toch was de eerste ervaring zeer indrukwekkend. Je zit er meteen helemaal in, en de HD750.... die is helemaal top natuurlijk. Kortom goede stimulans voor de komende weken. Schuifdeur moet er nog in, gipsen van de naden in de gipsplaten, en daarna met de roller in de weer.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Valkyrie

Je bent al aardig opgeschoten, ziet er goed uit! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

erwinh

Yep, ben zelf ook wel tevreden geloof ik. Heb na ernstig twijfelen toch mijn scherm 20 cm laten zakken. Was nog wel een klusje want de onderbouw stond rond de radiator geplaatst. Het is opmerkelijk hoe sterk de verbinding van MDF en houtlijm is. Onderkant is nu 60 cm vanaf de vloer. Is goed zo, je kijkt de acteurs nu recht in de ogen. De HD750 is overigens een fluisterstil kacheltje merkte ik. Die radiator zal ik niet snel hoeven aanzetten denk ik.
Er bestaan bioscoopstoelen met wielen eronder zag ik. Voor mij de beste oplossing want; bij calamiteiten; moet ik de wasmachine kunnen weghalen. Daarachter zit namelijk ook de CV ketel!!! De opstelling van de stoelen komt precies ter hoogte van de wasmachine. Een hoop apparatuur in een ruimte, gelukkig heb ik daar 3 aparte groepen.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Alweer twee weken verder. Elk weekend wordt er geklust maar er was niets om te laten zien. Vorige week wat zwarte lak aangebracht op de radiator ombouw, raam en instalatiekast. Vandaag begonnen met de boel te sausen `Tiefschwartz` 8) Na een laag is het effect al te zien. Alle licht wordt geabsorbeerd. Ruimte lijkt nog maar de helft zo klein maar wel pikzwart. Een echte Bat Cave dus. Helemaal goed :headbanging:. Morgen nog een laag dat is dan wel voldoende. Het verduisteringsgordijn is binnen evenals het veloursgordijn voor de wasmachine en droger. Ook heb ik het plakvelours binnen voor onder en boven het scherm, kortom ik kan van het weekend weer aardige stappen zetten. Ben nog wel een paar weken zoet. Ik reken op eind oktober dat de boel af is. Al met al toch een projectje van een maand of vier. Maar dan heb je ook wat ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

htandre

Ziet er mooi uit.
Dat je dit lukt om alleen in de weekenden te doen en dat in 4 maanden is aanpoten. Ik ben al langer bezig dan verwacht, maar het schiet op en klaar voor de winter.
Succes.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

erwinh

Het is ook flink aanpoten, maar gelukkig komt er altijd weer maandag om op het werk weer wat te ontspannen van de werkzaamheden in het weekeinde ;D
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Zo, nog een dagje geverfd. Verduisteringsgordijn hangt, velours geplakt, gordijnen voor de wasmachine en droger. Ziet er erg strak uit allemaal. Het belangrijkste; het is pikdonker  :pompom: :pompom: Indrukwekkend. Komt het contrast echt ten goede. Wat een beeld, echt mega-vet :o :o :o volgens mijn zoons. En ik moet zeggen daar is geen letter van gelogen ;D Liet ze even het effect van de verduistering zien met een stukje X-Men, we bleven gewoon kijken. Er is nog geen geluid aangesloten, maar dat maakte niet uit. Ben er erg blij mee. Voor vandaag even genoeg geklust, zal morgen proberen wat foto's te maken.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

mambo

Citaat van: erwinh op september 26, 2009, 20:06:24
Zo, nog een dagje geverfd. Verduisteringsgordijn hangt, velours geplakt, gordijnen voor de wasmachine en droger. Ziet er erg strak uit allemaal. Het belangrijkste; het is pikdonker  :pompom: :pompom: Indrukwekkend. Komt het contrast echt ten goede. Wat een beeld, echt mega-vet :o :o :o volgens mijn zoons. En ik moet zeggen daar is geen letter van gelogen ;D Liet ze even het effect van de verduistering zien met een stukje X-Men, we bleven gewoon kijken. Er is nog geen geluid aangesloten, maar dat maakte niet uit. Ben er erg blij mee. Voor vandaag even genoeg geklust, zal morgen proberen wat foto's te maken.
Chipz, weer een dag wachten op foto's...
:popcorn:

Jij weet wel hoe het begrip 'cliff-hanger' toegepast dient te worden zeg...
Ik ben vol verwachting.
Tot morgen...
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

erwinh

Nou geprobeerd om foto's te maken van de volgende fase van mijn Bat Cave, maar helaas mijn fototoestel is "ruk" Ziet er niet uit. Moet tzt maar eens een beter toestel regelen. Jammer want ik ben retetrots op het resultaat tnt. Zal hieronder wat posten.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Met de verlichting aan.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Xander32

Citaat van: erwinh op september 27, 2009, 21:26:54
Nou geprobeerd om foto's te maken van de volgende fase van mijn Bat Cave, maar helaas mijn fototoestel is "ruk" Ziet er niet uit. Moet tzt maar eens een beter toestel regelen. Jammer want ik ben retetrots op het resultaat tnt. Zal hieronder wat posten.
Prachtig, vakwerk!

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Valkyrie

Ziet er echt goed uit! :thumbs-up: Foto's kunnen beter, maar het geeft een goede impressie. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

erwinh

Dank voor de complimenten. De foto's zijn helaas nog niet half zo goed als de werkelijkheid. Er moet ook nog wel het een en ander gebeuren. De achterkant; gipsplaat, moet nog worden afgesmeerd, behangen en geverfd. De schuifdeur moet nog worden aangebracht en tapijt nog gelegd. Nog voldoende werk voordat ik de jongens van BB&G kan uitnodigen voor de installatie van het audiogedeelte.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erwinh

Yep, en dan het beeld....................................................................................... geen woorden voor :worship:
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Mooi resultaat :clapping:

Heb je ook al geluid? Ik zie nl. geen speakers staan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

Citaat van: erwinh op september 26, 2009, 20:06:24
Zo, nog een dagje geverfd. Verduisteringsgordijn hangt, velours geplakt, gordijnen voor de wasmachine en droger. Ziet er erg strak uit allemaal. Het belangrijkste; het is pikdonker  :pompom: :pompom: Indrukwekkend. Komt het contrast echt ten goede. Wat een beeld, echt mega-vet :o :o :o volgens mijn zoons. En ik moet zeggen daar is geen letter van gelogen ;D Liet ze even het effect van de verduistering zien met een stukje X-Men, we bleven gewoon kijken. Er is nog geen geluid aangesloten, maar dat maakte niet uit. Ben er erg blij mee. Voor vandaag even genoeg geklust, zal morgen proberen wat foto's te maken.

;)

Roger Black


erwinh

Citaat van: HTip op september 28, 2009, 06:48:17
Mooi resultaat :clapping:

Heb je ook al geluid? Ik zie nl. geen speakers staan ;)
Nope, ook zonder geluid, zittend op de grond, was het effect overweldigend :sigh:
De Tannoys staan beneden in te spelen. De heren van BB&G komen zodra de boel af is. Dat geluid gaat ook helemaal goed komen. Zeker weten. Weer genoeg inspiratie om de laatste loodjes ook af te maken.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

HTip

Citaat van: erwinh op september 28, 2009, 15:00:26
Nope, ook zonder geluid, zittend op de grond, was het effect overweldigend :sigh:
De Tannoys staan beneden in te spelen. De heren van BB&G komen zodra de boel af is. Dat geluid gaat ook helemaal goed komen. Zeker weten. Weer genoeg inspiratie om de laatste loodjes ook af te maken.
Zonder geluid kan je helemaal focussen op het beeld. En dat is met de HD750 natuurlijk helemaal te gek. Ik zal trouwens in het vervolg beter lezen :blush: ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive