Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: HTip op mei  9, 2014, 14:33:59
Samen met de speler en de interlink is het dan even goed voor dit jaar :-X
En we zijn nog niet eens halverwege! Wat zul jij een zwaar jaar hebben verder :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Midcall

Het blijft jammer dan Oyade stekkers buiten beschouwing worden gelaten. Die zijn echt beter dan Furutech en IeGo.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

HTip


Citaat van: Madhouse op mei  9, 2014, 16:10:34
En we zijn nog niet eens halverwege! Wat zul jij een zwaar jaar hebben verder :D
;D Denk dat je gelijk hebt, een jaar van zwaar genieten :music: :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip


Citaat van: Midcall op mei  9, 2014, 16:13:30
Het blijft jammer dan Oyade stekkers buiten beschouwing worden gelaten. Die zijn echt beter dan Furutech en IeGo.
Zou goed kunnen, maar ik zou dan toch die moeten testen, want het kan heel goed dat die in mijn situatie weer anders klinken. Ik ga liever op mijn eigen ervaringen af.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Midcall

Citaat van: HTip op mei  9, 2014, 17:54:36
Zou goed kunnen, maar ik zou dan toch die moeten testen, want het kan heel goed dat die in mijn situatie weer anders klinken. Ik ga liever op mijn eigen ervaringen af.
Ik zou zeggen, google eens wat rond en laat je overtuigen om het in ieder geval eens te proberen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Maximus_Aurelius

Zo, zo Philip dat zijn weer mooie vooruitzichten met de hele mooie upgrades :clapping:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 10, 2014, 13:11:51
Zo, zo Philip dat zijn weer mooie vooruitzichten met de hele mooie upgrades :clapping:
Dank je Nico! Zijn het zeker... Moet nog wel geduld hebben (mijn beste eigenschap :-X ;D), maar het klinkt nu ook best aardig :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op mei 10, 2014, 15:33:13
Dank je Nico! Zijn het zeker... Moet nog wel geduld hebben (mijn beste eigenschap :-X ;D), maar het klinkt nu ook best aardig :music:

Kunnen we elkaar de hand schudden, geduld is ook niet mijn sterkste eigenschap en ik moet het ook hebben    :D .
Het is eigenlijk  :nopompom: maar uiteindelijk is het toch  :pompom: waar je naar uit kijkt en op verheugd.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 10, 2014, 17:01:33
Kunnen we elkaar de hand schudden, geduld is ook niet mijn sterkste eigenschap en ik moet het ook hebben    :D .
Het is eigenlijk  :nopompom: maar uiteindelijk is het toch  :pompom: waar je naar uit kijkt en op verheugd.
Ik denk dat jij nog een graadje erger bent :-X, getuige jouw post in je eigen topic ;D

Het is zeker :pompom: voor mij, want de vooruitzichten van een nóg beter geluid zijn altijd iets waar ik met plezier naar uitkijk...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vanavond gaan we een paar testen met beeld doen en aansluitend een film kijken. Ben benieuwd wat de kabels voor de geluidsbeleving van een film doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb zojuist een aantal reviews gelezen van de XLR-interlink die we gaan krijgen. Indrukwekkend wordt er over geschreven en kan nu al bijna niet geloven dat die mooie geprezen interlink straks onze stereoset mag gaan voorzien van het transport van de prachtige geluiden geproduceerd door de referentiespeler van Cinemike, waarvan ik ook nog niet kan geloven dat deze binnenkort zijn entree maakt in de Chamber of Dreams en daarmee de complete weergave weer op een hoger plan gaat brengen.

Mooie tijden gaan er weer aanbreken... :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Elke keer maar weer vind je toch nog iets om te upgraden  :clapping:

Hartelijk gefeliciteerd met je aankopen alweer  :pompom: :pompom:

Dan kun je weer alles opnieuw  :popcorn: en  :music:


Wat zal de volgende upgrade gaan worden ? Je zegt natuurlijk voorlopig niets, maar uit ervaring hier weet ik (en eigenlijk iedereen) wel dat dat natuurlijk nooit waar is  ;D ;D
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: treky22 op mei 10, 2014, 20:24:15
Elke keer maar weer vind je toch nog iets om te upgraden  :clapping:

Hartelijk gefeliciteerd met je aankopen alweer  :pompom: :pompom:

Dan kun je weer alles opnieuw  :popcorn: en  :music:


Wat zal de volgende upgrade gaan worden ? Je zegt natuurlijk voorlopig niets, maar uit ervaring hier weet ik (en eigenlijk iedereen) wel dat dat natuurlijk nooit waar is  ;D ;D
Dank je Huib! De vervanging van de speler was eigenlijk een kwestie van tijd na de demo bij Cinemike en daarna in de Chamber of Dreams. De XLR-interlink was ook gepland, omdat dat de meest optimale aansluiting was met de PM-11S3. Alleen de powercords niet, maar die maken het af zeg maar ;)

Ik zou nu niet zomeer even kunnen zeggen wat ik nog zou willen upgraden. Op het gebied van de CA platen kan nog het een en ander veranderen, maar ik weet niet of dat op korte termijn gaat zijn. Verder heb ik wat mij betreft het eindstation bereikt van een aantal componenten. Of in ieder geval zou het teveel geld gaan kosten om daar nog winst te behalen. Ik denk dan aan:

  • Stereoversterker: Ik ben erg tevreden met het huidige topmodel van Marantz, de PM-11S3
  • Bron: Met de komst van de Marantz UD-7007 Cinemike Stufe 2 met XLR-tuning heb ik de huidige referentiespeler in huis
  • Scherm: ik denk niet dat ik veel beter kan doen dan met Stewart
  • Subwoofer: De Velodyne DD-18 is gewoon een prachtig en machtig apparaat
  • Stroomkabels: Met de komst van de Furutech FP-Alpha 3 en de inakustik AC-2502 heb ik daar niets meer te wensen.
  • Interlinks: Met de komst van de JvG Magic Link Reference Plus XLR en de inakustik Referenz (HDMI en NF-1302) kan ik ook hier weinig fout doen
  • Projector: De JVC-HD950 was het topmodel van 3 jaar geleden. Om dezelfde kwaliteit te houden zou ik naar een recenter topmodel moeten kijken en of de winst zo groot gaat zijn valt nog maar te bezien. Ik zie eerder de lamp vervangen worden.
Wellicht dat ik met de PPP nog iets moet/ga doen, maar dat is op dit moment nog niet aan de orde.

Citaat van: Christiaan S op mei 10, 2014, 20:41:27
Volgende upgrade wordt een nieuw huis :devil:
:clapping: Dat is wel het laatste wat voor "upgrade" in aanmerking komt. Helemaal opnieuw beginnen met Chamber of Dreams 2.0 zie ik zeker niet zitten. En die zou er dan toch moeten komen, want daar genieten we nu veel te veel van om dat op te geven.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HTip op mei 10, 2014, 17:44:15
Vanavond gaan we een paar testen met beeld doen en aansluitend een film kijken. Ben benieuwd wat de kabels voor de geluidsbeleving van een film doen...
Normaal is beeldverbetering moeilijk waar te nemen, maar in dit geval (van dropveter naar Furutech FP-Alpha 3) was dat helemaal niet moeilijk. Het witte vlak, wat de sneeuw was in de poolscene bij National Treasure had veel meer doortekening en het beeld had aan diepte gewonnen. Dus geen verrassing. Ook niet met het geluid, maar dat hadden we eerlijk gezegd al verwacht. Het verschil met IeGo koper en Furutech goud hebben we even niet meer gedaan, anders hadden we geen film meer kunnen kijken. Of we die test nog (kunnen) gaan doen weet ik niet, want deze week moeten de kabels helaas weer terug.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Klinkt weer allemaal mooi philip...en niets te wensen...tje dat wordt dan toch overgaan op streamen...je eindejaarsbonus of vakantiegeld 2015 moet toch ook besteed worden ;-).

HTip

Citaat van: denoontje op mei 11, 2014, 01:04:32
Klinkt weer allemaal mooi philip...en niets te wensen...tje dat wordt dan toch overgaan op streamen...je eindejaarsbonus of vakantiegeld 2015 moet toch ook besteed worden ;-).
Dank je Thuur! Je denkt zeker de aanhouder wint, hé? ;D
Streaming staat absoluut niet op mijn verlanglijstje. Anders had ik ook niet voor een speler gekozen ;)

13e maand en vakantiegeld kan ook aan andere dingen worden uitgegeven ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


HTip

Citaat van: denoontje op mei 11, 2014, 14:40:07
Gelijk heb je, nu maar verder met software dan......
Klopt, zonder software heb je ook niets aan je speler ;) Mooie van de Cinemike speler is dat DVD's een nieuw leven krijgen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Citaat van: HTip op mei 10, 2014, 23:12:26
Dank je Huib! De vervanging van de speler was eigenlijk een kwestie van tijd na de demo bij Cinemike en daarna in de Chamber of Dreams. De XLR-interlink was ook gepland, omdat dat de meest optimale aansluiting was met de PM-11S3. Alleen de powercords niet, maar die maken het af zeg maar ;)

Ik zou nu niet zomeer even kunnen zeggen wat ik nog zou willen upgraden. Op het gebied van de CA platen kan nog het een en ander veranderen, maar ik weet niet of dat op korte termijn gaat zijn. Verder heb ik wat mij betreft het eindstation bereikt van een aantal componenten. Of in ieder geval zou het teveel geld gaan kosten om daar nog winst te behalen. Ik denk dan aan:

  • Stereoversterker: Ik ben erg tevreden met het huidige topmodel van Marantz, de PM-11S3
  • Bron: Met de komst van de Marantz UD-7007 Cinemike Stufe 2 met XLR-tuning heb ik de huidige referentiespeler in huis
  • Scherm: ik denk niet dat ik veel beter kan doen dan met Stewart
  • Subwoofer: De Velodyne DD-18 is gewoon een prachtig en machtig apparaat
  • Stroomkabels: Met de komst van de Furutech FP-Alpha 3 en de inakustik AC-2502 heb ik daar niets meer te wensen.
  • Interlinks: Met de komst van de JvG Magic Link Reference Plus XLR en de inakustik Referenz (HDMI en NF-1302) kan ik ook hier weinig fout doen
  • Projector: De JVC-HD950 was het topmodel van 3 jaar geleden. Om dezelfde kwaliteit te houden zou ik naar een recenter topmodel moeten kijken en of de winst zo groot gaat zijn valt nog maar te bezien. Ik zie eerder de lamp vervangen worden.
Wellicht dat ik met de PPP nog iets moet/ga doen, maar dat is op dit moment nog niet aan de orde.
:clapping: Dat is wel het laatste wat voor "upgrade" in aanmerking komt. Helemaal opnieuw beginnen met Chamber of Dreams 2.0 zie ik zeker niet zitten. En die zou er dan toch moeten komen, want daar genieten we nu veel te veel van om dat op te geven.

Ik denk dat je altijd wel weer een upgrade weet te vinden Philip. ;D ;D ;D

VlisChris

De enige twee "echte" veranderingen die ik realistisch zou vinden (maar dat is slechts mijn eigen mening  :tounge:) is de luidsprekers ooit nog eens 1 stapje hoger, of in het geval de 9600 het eens moest begeven is andere versterking. Maarja. In het ene geval zal het een relatief kleine stap voorwaarts zijn voor vrij veel geld, en in het andere geval zal het eerder een stap zijwaarts worden als ik Philip mag geloven. En ook dat is een kostbare aangelegenheid.
Volgens mij zit je set onderhand op zo'n niveau dat echt "upgraden" erg moeilijk begint te worden zonder er bijzonder veel geld tegen aan te moeten gooien?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jefften

Zou een AV8801 & MM8077 een upgrade zijn?  En eventueel voor in de toekomst een Cinemike upgrade  ;)
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

RvD

Dat is zeker een upgrade.

Zowel Vik als ik zelf zijn bij CM met een speler begonnen, de voor/eind combi volgt van zelf.  ;D

De PM11S3 laten upgraden door CM is ook nog een optie, kunnen ze vast wel iets mee.  ;)

Probeer ook zeker de CM hdmi kabel eens uit als je de speler hebt, denk dat dit nog een mooie toevoeging is en haal je echt alles uit de speler.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Alles kan altijd beter daar kunnen we niet omheen...  :angel: maar 1 van Philip zijn mooiste upgrades is toch wel zijn ruimte en daarbij een mooie balans voor stereo en HT met de integratie van de  PM11S3. Straks heeft hij voor stereo de XLR gemodificeerde UD 7007 erbij en dan is het helemaal genieten.  Je moet op een gegeven moment een streep trekken.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Voor Htip of voor jou?  ;)


Citaat van: Jefften op mei 12, 2014, 15:49:56
Zou een AV8801 & MM8077 een upgrade zijn?  En eventueel voor in de toekomst een Cinemike upgrade  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike