Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Foto's van de HTPC heb ik dit x wel getrokken :D

Ik had dus de Noctua U9S gekocht, omdat de stock koeler te veel lawaai maakte.

Moest dus het MOBO er weer uithalen en alles los maken. Dat kwam eigenlijk wel goed uit, want ik had niet alle kabels weg gewerkt.

Ik heb niet zo,n antistatische mat. En me arm bandje ben ik kwijt. Dan maak op de houten tafel en op houten matjes.

Nog in doos.


Zit nog best wat kabel meuk aan zo,n PSU.


Gek groot is hij niet.


Spullekes op tafel.


Abaaaacadabraaaa

POEF...en hij zit erop  O0


Niet boven het RAM  :thumbs-up:



Moest de FAN op de koeler aan de andere kant plaatsen ivm de BR-ROM. Het paste net, maar de SATA kabels achter de BR-ROM verpeste het.Wel jammer, want die kant was ideaal geweest, omdat de lucht dan door de koelvinnen gaat en zo naar de achterkant van de kast naar buiten....de weide wereld in.


Airflow is nu
Aan de kant van de CPUzitten 2 * 120mm scyte silent FANs die de lucht naar buiten blazen. Aan de andere kant bij de PSU dezelfde FAN die lucht naar binnen blaast.

Meeste kabels heb ik weg kunnen werken, maar die van de VGA kaart zijn 2 e-PCI kabels die ik niet beter weg krijg.

OP de bank hoor ik niks meer. Als ik erbij ga zitten dan iets. Mjahh ik ga geen film kijken en 50cm va nde TV zitten  :blush:

De CPU temp in idle = 23gr. en system -25gr

Onder stress 100% CPU worden de cores 49gr.

Tijdens film kijken zijn de cores 34gr.

Mission accomplished  :headbanging:

Was vergeten om foto's te trekken van de speakers :/

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Citaat van: Raymond187 op oktober  5, 2015, 21:47:08
Fabuleaux. Was erg goed eten. En top wijn arrangement. De wijn was pp hetzelfde als de 6 gangen.  :D

Ik had approval gevraagd aan me directeur... Hij zei verras me maar.

Ok 1400€ verder voor 10 man...  :popcorn:


Met mijn dame een 9 gangen diner met wijn gedaan....leuk en goed.


Raymond187

9 gangen... dat is voor mij teveel met elke gang geen ander glas wijn  :wacko:

Anyone an idea?

Ik heb op de HTPC in de startup folder de shares naar de NAS gekopieerd, zodat deze connectie maken, zodra de PC opstart. Als ik dat niet doe en start Kodi op en ga na video/files/Share dan zegt hij dat hij het path niet kan vinden. Ik moet dan naar explorer de share aanklikken, zodat hij die opent en dan weer terug naar Kodi.

Maarrrr bij het opstarten probeert hij de shares wel te openen, maar komt hij met de fout melding dat hij de share niet kan vinden op de NAS terwijl deze wel aanstaat. Dus moet alsnog handmatig de share openen :[

U have fix sir?

high-q

Komt hoogst waarschijnlijk omdat Windows de shares wil openen voordat je netwerkservices geladen zijn.
Je zou daarvoor een delay in kunnen bouwen bij het laden van je shares.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

W.Otter

je kunt toch gewoon in Windows Kodi op laten starten bij het het opstarten, en in Kodi een folder aanmaken die het pad naar je NAS vind?
zo heb ik het en werkt perfect
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

high-q

Je kan wel video sources in Kodi toevoegen, maar als het path niet bestaat om bovengenoemde reden zal Kodi ze niet vinden.
Dit is iets wat bij jou goed gaat, maar bij Raymond niet ;)

Voorbeeld scriptje voor je probleem.

1. Click Start, then type the three letters cmd into the Search box and press Enter.
2. Type these commands and press Enter after each:
    net use /persistent:no
    net use * /del /yes
    notepad "%UserProfile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\netlogon.bat
3. Type the following lines:
    @echo off
    set delay=60
    ping localhost -n %delay%
    net use E: "\\SomePC\SomeShare"
4. Save and close the file

From now on your network connection(s) will be made 60 seconds (or whatever delay you set) after you log on. You must, of course, replace "SomePC" and "SomeShare" with actual names. You also need to be careful with your typing. The commands I used will not tolerate many variations.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Citaat van: high-q op oktober 14, 2015, 09:28:21
Komt hoogst waarschijnlijk omdat Windows de shares wil openen voordat je netwerkservices geladen zijn.
Je zou daarvoor een delay in kunnen bouwen bij het laden van je shares.
Klopt. Dat is het probleem.

Citaat van: W.Otter op oktober 14, 2015, 09:30:59
je kunt toch gewoon in Windows Kodi op laten starten bij het het opstarten, en in Kodi een folder aanmaken die het pad naar je NAS vind?
zo heb ik het en werkt perfect

Citaat van: high-q op oktober 14, 2015, 09:35:05
Je kan wel video sources in Kodi toevoegen, maar als het path niet bestaat om bovengenoemde reden zal Kodi ze niet vinden.
Dit is iets wat bij jou goed gaat, maar bij Raymond niet ;)

Dit dus. De HTPC start behoorlijk snel op. Hij opent de startup folder voordat alle services opgestart zijn.

Thanks ik ff scriptje doen vanavond  :thumbs-up:

Dan kan ik Kodi meteen oplaten starten en is de vrouw ook weer blij....erg belangrijk anders moet ik straks weer een adnere MP kopen  :crazy:


Raymond187

Toch lekker relax.  Vrouw naast me op de bank. Vakantie uitzoeken.  Ik lekker glaasje rode wijn.  En lekker muziekje op. Wat klassiek, jazz en uiteraard pink Floyd. De Vinyl rip wish you where here  :inlove:

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Citaat van: high-q op oktober 21, 2015, 09:36:19
Nog helemaal gelukt met scriptje en bediening?
Nope.

Toen ik het scriptje wilde maken, werkte alles opeens normaal. Dus dacht mooi opgelost door een MS update....volgende dag..issue weer terug  :wacko:

Mooi om dat zaterdag te doen  8)

chansig

Gisteren even een Dune opgehaald bij Raymond. Kort maar gezellig, mooie gigantische sub die naar ik begrijp niet helemaal optimaal gebruikt kan worden.

Geen muziek, film oid gekeken. De kleine had dat ws ook niet toegelaten.. :D En er moest ook nog gegeten worden. Leuk om je even te zien en inmiddels draait de Dune. Scheelt en hoop gedoe met aanpluggen van compu etc. Ws gebruik ik hem niet naar zijn mogelijkheden maar goed. Prima zo.

Mocht je een keer zin hebben en zien/horen van wat kleinere sus...je ben welkom.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raymond187

Hi Hans,

Zeker leuk je ontmoet te hebben. Ja jammer dat we niet wat meer tijd hadden :(

Dat tijdstip is de enige tijd dat Jiro tv mag kijkem ( wij willen geen 24/7 TV kind ) . Gaan eten en TV uit is meestal veel whehhhhh NEEEEEE  :wacko:
hahaha

Maar hij vond je wel aardig geloof ik, aangezien hij je al zijn stickers gaf  :clapping: :clapping:

Voor de Dune ff de App installeren.....tenminste dat doe ik altijd. Die verruckte ABs op tafel . Ik gebriuk ze zo min mogelijk :nopompom:

Ja is balen van de sub. 30hz en hij valt af op de luisterplek, terwijl er meetingen zijn dat de sub de 17hz haalt.

chansig

Die app stond eerder op mijn tablet dan dat de Dune aangesloten was.. :D

Mooi mannetje hebben jullie....spontaan is denk ik wel hetgeen goed bij hem past. IK vind dat wel een mooie eigenschap.

Veel plezier zaterdag...en ik zou er nog een subje bijzetten...misschien zelfs twee. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raymond187

Subje erbij heb ik voor gekeken...Denk dat ik dan ruzie krijg thuis. De rears ...tja...die heb ik gewoon gekocht en niks gezegd thuis. Dus heb me bonus punten thuis al ingeleverd  :clapping: :clapping:

Denk niet dat de visite een subje van thuis ff meeslepen. Die hebben nog grotere subs  :headbanging:

De fronts en rears gaan op papier tot 35hz. Zou het helpen als ik deze op large zet?


knubbe

2 kleintjes die mooi als bijzettafeltjes dienen? Je moet het wel een beetje verkopen he ray ;)
Mijne komen binnenkort (weer) vrij, als je ze wilt proberen :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Citaat van: knubbe op oktober 21, 2015, 12:58:39
2 kleintjes die mooi als bijzettafeltjes dienen? Je moet het wel een beetje verkopen he ray ;)
Mijne komen binnenkort (weer) vrij, als je ze wilt proberen :D
Mjahh daar moet weer een PA versterker bij. Die kan ik niet kwijt

Frido

Citaat van: Raymond187 op oktober 20, 2015, 20:46:40
Toch lekker relax.  Vrouw naast me op de bank. Vakantie uitzoeken.  Ik lekker glaasje rode wijn.  En lekker muziekje op. Wat klassiek, jazz en uiteraard pink Floyd. De Vinyl rip wish you where here  :inlove:

Heerlijk! zo zit ik er ook vaak bij als de kleine op bed ligt. Zeker met Pink Floyd  :clapping:
En, waar gaat de vakantie heen?  :colgate:

Raymond187

Wil wilde naar Toscane, maar de prijzen verbazen me enigzins wat  :blink:

Als je op het strand wilt liggen dan betaal je daar 25e pd voor...

Frido

Citaat van: Raymond187 op oktober 22, 2015, 11:10:06
Wil wilde naar Toscane, maar de prijzen verbazen me enigzins wat  :blink:

Als je op het strand wilt liggen dan betaal je daar 25e pd voor...

Ben ik 3 jaar geleden geweest. Toen was mijn vriendin zwanger van onze zoon maar wilde nog voordat hij geboren word een keer naar Toscane. Ze is gek van die mooi dorpjes, pleinen, eten en drinken mocht ze helaas niet meer. Ik daar in tegen............ :thumbs-up:

Wij zijn toen naar een camping geweest waar al een een "luxe" bungalowtent klaar stond voor ons. Met ze 2 prima te doen, met een kleine zal ik het je niet aanraden. Vorige jaar zijn we voor het eerst wezen vliegen met onze kleine man. We zijn toen naar Lanzarote geweest, luxe appartement aan het strand. Top!

Raymond187

#2374
Citaat van: Frido op oktober 22, 2015, 11:51:40
Ben ik 3 jaar geleden geweest. Toen was mijn vriendin zwanger van onze zoon maar wilde nog voordat hij geboren word een keer naar Toscane. Ze is gek van die mooi dorpjes, pleinen, eten en drinken mocht ze helaas niet meer. Ik daar in tegen............ :thumbs-up:

Wij zijn toen naar een camping geweest waar al een een "luxe" bungalowtent klaar stond voor ons. Met ze 2 prima te doen, met een kleine zal ik het je niet aanraden. Vorige jaar zijn we voor het eerst wezen vliegen met onze kleine man. We zijn toen naar Lanzarote geweest, luxe appartement aan het strand. Top!
Que  :blink:
Jij dacht. Schat je bent al dik genoeg zo dus geen eten meer voor jou  :clapping: :D :D :D

Vliegen kan prima met de kleine man. WIj zijn vorig jaar naar Thailand geweest en hij was toen net 1.5.

Dus Ralph no problems going to Argentina  by plane 8)


Aargggg krijg van die squeezebox ook de (&#@^(@)^#

Wil een aantal folders toevoegen aan de muziekmap. Nou ziet hij niks meer in LMS. Elke x gehannes.

Zaterdag ff checken of het geluid hetzelfde is als ik afspeel via de HTPC vs SB. De DAC van de Anthem bepaald dat toch??