Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maro

Deze heeft Raphie toch niet staan voor 3K=B&W 802D  ;)



800D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RalphH

Citaat van: Raymond187 op oktober 24, 2013, 22:14:50
PA?

Professional Audio, of een soort tussenvorm die bijv Staaled (voorheen Hipster) heeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 25, 2013, 09:53:55
Ondanks dat ik me kan vinden in de B&Ws. Ik heb dan alleen de 803 en 804 gehoord op Parasound (halo eind versterking) en vond dat zeker wel fijn klinken. B&W, KEF en Tannoy vind ik de wat meer commerciele merken en daar wil ik vanaf stappen. Ik wil gewoon even heel wat anders. En er is zoveel meer.
Wel hoor. Meen dat Raphie zijn B&Ws verkoop voor ~3K een center heb je echt wel voor 2K. Ben je toch klaar voor 5K ;)

Bedoelde waar je van onder de indruk was van de BE10.

Parasound is leuk, maar er is nog meer potentie eruit te halen dan wat Parasound doet. Zelfs mijn Classé welke echt top presteert zal aarschijnlijk zijn meerdere moeten erkennen in een Pass Labs of McIntosh. Maar goed je gaat naar bedragen toe waar je bang van word. En heb het daar echt niet voor over.

Wat mij bij is gebleven van de BE-10 was de autoriteit en snelheid wat deze toch al zeer grote luidsprekers hadden. De kracht die in heftige stukken nodig was direct leverde en daarna zo rustig en kalm en zuiver bij rustige passages. Was een hele prettige luidspreker, afgezien dat het een kolos is :D

Raymond187

Citaat van: Maro op oktober 25, 2013, 10:05:51
Deze heeft Raphie toch niet staan voor 3K=B&W 802D  ;)



800D


Nee klopt hebbie gelijk in.
AL kan je de 802 wel vinden voor 3500e. Niet de D.

Maar als er de optie zou zijn om dergelijke speakers te kopen dan liever de Revel studio 2  :wub:

Citaat van: RalphH op oktober 25, 2013, 10:14:26
Professional Audio, of een soort tussenvorm die bijv Staaled (voorheen Hipster) heeft.
Zal eens kieken. Maar looks is ook belangrijk he ;)

Citaat van: WickedGame op oktober 25, 2013, 10:19:31
Parasound is leuk, maar er is nog meer potentie eruit te halen dan wat Parasound doet. Zelfs mijn Classé welke echt top presteert zal aarschijnlijk zijn meerdere moeten erkennen in een Pass Labs of McIntosh. Maar goed je gaat naar bedragen toe waar je bang van word. En heb het daar echt niet voor over.

Wat mij bij is gebleven van de BE-10 was de autoriteit en snelheid wat deze toch al zeer grote luidsprekers hadden. De kracht die in heftige stukken nodig was direct leverde en daarna zo rustig en kalm en zuiver bij rustige passages. Was een hele prettige luidspreker, afgezien dat het een kolos is :D
Classe is ook weer een stuk duurder dan Parasound. 1000-en betalen voor verbetering in details is mij niet waard. Simpel weg omdat ik daar het geld niet voor heb. Ben maar een schraal loonslaafje met een beetje modaal inkomen  :D. Die door het kabinet juist het hardst anaal wordt genomen door hogere kosten :middelfinger4kabinet:

Raymond187

@Ralph&Wicked, Hebben jullie een gramma arolex dinges voor onder je sub?

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 25, 2013, 10:27:36
@Ralph&Wicked, Hebben jullie een gramma arolex dinges voor onder je sub?

Ja heb ik

Raymond187

Merk je een positief verschil met en zonder?

RalphH

#1332
Citaat van: Raymond187 op oktober 25, 2013, 10:27:36
@Ralph&Wicked, Hebben jullie een gramma arolex dinges voor onder je sub?

Nope. De SVS staat op zijn eigen base plate waar wasmachinedempers onder liggen, de BK op een tegel waar ook weer wasmachinedempers onder liggen.
Heb 1x met Mtissink een auralex subplatform onder de BK geprobeerd, maar dat deed toen niets voor me. Was geen heel uitgebreide test overigens.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 25, 2013, 10:24:35
Nee klopt hebbie gelijk in.
AL kan je de 802 wel vinden voor 3500e. Niet de D.

Maar als er de optie zou zijn om dergelijke speakers te kopen dan liever de Revel studio 2  :wub:
Zal eens kieken. Maar looks is ook belangrijk he ;)
Classe is ook weer een stuk duurder dan Parasound. 1000-en betalen voor verbetering in details is mij niet waard. Simpel weg omdat ik daar het geld niet voor heb. Ben maar een schraal loonslaafje met een beetje modaal inkomen  :D. Die door het kabinet juist het hardst anaal wordt genomen door hogere kosten :middelfinger4kabinet:

N802 zoals jij de niet D noemt zou ik niet meer aan beginnen, ten eerste zijn die speakers verdomde lastig aan te sturen (lastiger nog als de 8xxD serie) en ik vind zelf de D series mooier klinken.

Classé is inderdaad ietsje duurder weel, maar scheelt niet zoveel. Soms hoef je niet veel meer te betalen, ik weet nog wel dat ik Primare erg goed vond klinken op de B&W series, en die zijn nota bene goedkoper als Classé. En hé je hebt een hobby of je hebt het niet, en als je er 1 hebt kost dat nu eenmaal geld  ;D

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 25, 2013, 10:38:21
Merk je een positief verschil met en zonder?

Ja mijn meubels trillen niet meer  ;D

Heb een parket vloer die gelakt is dus een vrij harde ondergrond. En met de downfire sub wat de REL Stadium III is gaf die al heel snel trillingen door aan overige dingen in huis. Totaal niet wenselijk, de bass werd mede door die resonanties ook wat boemerig/resonerend.

Heb toen bij HTip de Auralex gezien en gehoord, en was wel duidelijk dat ik die moest hebben. Dus ja bij mij heeft het effect, en mogelijk zijn mijn buren er ook blij mee  ;D

Ralph71

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2013, 08:41:15
Ik denk dat Ralph namaak ushers heeft gehoord, ik herken behalve bass geen enkel item wat hij beschrijft.

Een aantal keren in Lemelerveld geluisterd (de nogal grote monitoren) waarbij met name het laag erg bonkerig was. Daarnaast had W&W een aantal jaren geleden een vestiging in Zwolle, daar heb ik Usher gehoord (staande speaker, volgens mij 6371?) op een Usher versterker. Leek me beide geen namaak, wel bij beide dezelfde conclusies. De tweeter van de staande speaker vond ik daarnaast erg matig. Geluid was nogal "dof".  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Citaat van: Raymond187 op oktober 25, 2013, 10:27:36
@Ralph&Wicked, Hebben jullie een gramma arolex dinges voor onder je sub?

Nee, de DD15 staat gewoon op de vloer.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Raymond187

Citaat van: WickedGame op oktober 25, 2013, 10:43:05
Ja mijn meubels trillen niet meer  ;D

Heb een parket vloer die gelakt is dus een vrij harde ondergrond. En met de downfire sub wat de REL Stadium III is gaf die al heel snel trillingen door aan overige dingen in huis. Totaal niet wenselijk, de bass werd mede door die resonanties ook wat boemerig/resonerend.

Heb toen bij HTip de Auralex gezien en gehoord, en was wel duidelijk dat ik die moest hebben. Dus ja bij mij heeft het effect, en mogelijk zijn mijn buren er ook blij mee  ;D

Hhmmm is dus het overwegen wel waard.

Alleen gaat er ook met de tijd een andere sub komen. SVS is leuk, maar zie het zo. Een broodje dobberman kroket is lekker, maar ik heb toch liever sushi  O0

Citaat van: Ralph71 op oktober 25, 2013, 11:50:03
Nee, de DD15 staat gewoon op de vloer.
Geen behoefte aan ontkoppeling? Of speel je niet zo luid?

Citaat van: Ralph71 op oktober 25, 2013, 11:48:19
Een aantal keren in Lemelerveld geluisterd (de nogal grote monitoren) waarbij met name het laag erg bonkerig was. Daarnaast had W&W een aantal jaren geleden een vestiging in Zwolle, daar heb ik Usher gehoord (staande speaker, volgens mij 6371?) op een Usher versterker. Leek me beide geen namaak, wel bij beide dezelfde conclusies. De tweeter van de staande speaker vond ik daarnaast erg matig. Geluid was nogal "dof".  ;)

Frank wat is dat nou? Zit je me nou speakers aan te raden die dof klinken  :devil:

6371 is toch een ouder model en niet te vergelijken met de MD??

frank2

Citaat van: Raymond187 op oktober 25, 2013, 15:53:56
Frank wat is dat nou? Zit je me nou speakers aan te raden die dof klinken  :devil:

6371 is toch een ouder model en niet te vergelijken met de MD??

De 6371 wordt al 3 jaar niet meer gemaakt, en is bovendien totaal geen vergelijk met de Dancer serie die aanmerkelijk beter is.

Maar geloof vooral iemand die liever WB hoort. Usher is ongeveer het tegenovergestelde van een WB, zeker de WB Arc, heel heldere speaker, ooit bij hifi in nijmegen beluisterd.
Maar dof? complete flauwekul, en ik heb vaak genoeg in Lemerlerveld wezen luisteren destijds, dat klonk totaal niet dof. Maar ja als je van scherp hoog en veel helderheid houd, dan zou het wel dof kunnen klinken. Er komt mooi hoog uit maar niet extra veel gelukkig. Net zoals iedereen denkt dat een BE10 heel bombastisch klinkt, horen ze 'm voor het eerst dan zie je wenkbrauwen fronzen, van he... helemaal niet bombastisch, maar natuurlijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ralph71


Citaat van: frank2 op oktober 25, 2013, 16:27:40
De 6371 wordt al 3 jaar niet meer gemaakt, en is bovendien totaal geen vergelijk met de Dancer serie die aanmerkelijk beter is.

Maar geloof vooral iemand die liever WB hoort. Usher is ongeveer het tegenovergestelde van een WB, zeker de WB Arc, heel heldere speaker, ooit bij hifi in nijmegen beluisterd.
Maar dof? complete flauwekul, en ik heb vaak genoeg in Lemerlerveld wezen luisteren destijds, dat klonk totaal niet dof. Maar ja als je van scherp hoog en veel helderheid houd, dan zou het wel dof kunnen klinken. Er komt mooi hoog uit maar niet extra veel gelukkig. Net zoals iedereen denkt dat een BE10 heel bombastisch klinkt, horen ze 'm voor het eerst dan zie je wenkbrauwen fronzen, van he... helemaal niet bombastisch, maar natuurlijk.

Ik zei dat de Usher 6371 dof klonk, niet de monitoren. De monitoren "klapperden" op momenten dat er veel laag in een opname zat (erg ongecontroleerd). Geen idee of dat aan de akoestiek/aansturing lag of aan de speaker. Raymond moet gewoon zelf gaan luisteren, dat is het beste advies dat we hem kunnen geven!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

drees62

#1340
Heejj, bekende ruimte  ;D

Idd klonk toen in mijn akoestisch aangepaste ruimte de BE tweeter een stukkie fijner en muzikaler dan de DMD. Ik heb op grond daarvan besloten de BE 718 niet te upgraden met de DMD tweeter.
Inmiddels speel ik overigens al geruime tijd met een setje Totem Sttaf's die in mijn ruimte de Ushers doen verbleken  :P

Voor wat betreft de DAC met een Logitech SBT; gewoon coaxiaal aansluiten op je Anthem. Ik heb getest met V-DAC, MF M1 en Rega DAC. Deze waren zeker niet beter dan de erg goede DAC van de Anthem. Dat geld kun je dus in de zak houden  8)


Citaat van: Maro op oktober 25, 2013, 09:35:28
Een jaar of twee geleden hebben Robert, Andre, Ronald en ik zei de gek een test gedaan. Twee setjes Usher 718 naast elkaar gezet. 1 setje met de DMD en de ander met de BE tweeter. Conclusie was dat we allemaal bij de meeste muziek de BE versie's prettiger vonden klinken. Natuurlijker, helderder. Die DMD tweeter kost 1000,- per set. Ik vond het het geld iig zeker niet waard. DE BE tweeters zijn gewoon heel erg lekker icm met de rest van de speaker.




Xander32

Bovenstaande was idd. én een leuke dag én een interessante uitkomst. In betreffende ruimte en set vonden wij allen de BE prettiger, maar de DMD in technisch opzicht vond ik iig.beter, d.w.z. diens resolutie was wat groter, die liet nog meer horen.

Ik heb daarna zelf beide tweeters geruime tijd in eigen set en ruimte mogen beluisteren en kan niet anders zeggen dat de DMD toch een stap verder gaat dan de BE, maar ook dat ik daar geen €1000,- voor over zou hebben (upgrade BE naar DMD). Echter, als je nog tot koop over moet gaan, de keuze hebt, dan zou ik zeker voor de DMD gaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2013, 16:27:40
De 6371 wordt al 3 jaar niet meer gemaakt, en is bovendien totaal geen vergelijk met de Dancer serie die aanmerkelijk beter is.

Net zoals iedereen denkt dat een BE10 heel bombastisch klinkt, horen ze 'm voor het eerst dan zie je wenkbrauwen fronzen, van he... helemaal niet bombastisch, maar natuurlijk.
De BE10 zijn wel van een andere klasse dan de MD.

De MD2 staat 100% zeker op me lijst om te gaan luisteren. W&W heeft ook de ANthem dus dat komt perfect uit. De 6371 zou ik alleen luisteren als ze bij W&W in de shop staan, maar dan uit nieuwsgierigheid.

Citaat van: Ralph71 op oktober 25, 2013, 17:11:56
Ik zei dat de Usher 6371 dof klonk, niet de monitoren. De monitoren "klapperden" op momenten dat er veel laag in een opname zat (erg ongecontroleerd). Geen idee of dat aan de akoestiek/aansturing lag of aan de speaker. Raymond moet gewoon zelf gaan luisteren, dat is het beste advies dat we hem kunnen geven!
Dat zijn dan vast niet de 718 monitoren zijn geweest. Als de wooffer gaan zweven/klapperen is wel erg slecht.

Ik ga ook zeker luisteren en als ik eruit ben misschien zelfs nog eens thuis willen horen voor een weekend. De nieuwe set speakers moeten 10 jaar meegaan.

Citaat van: drees62 op oktober 25, 2013, 18:58:02
Heejj, bekende ruimte  ;D

Idd klonk toen in mijn akoestisch aangepaste ruimte de BE tweeter een stukkie fijner en muzikaler dan de DMD. Ik heb op grond daarvan besloten de BE 718 niet te upgraden met de DMD tweeter.
Inmiddels speel ik overigens al geruime tijd met een setje Totem Sttaf's die in mijn ruimte de Ushers doen verbleken  :P

Voor wat betreft de DAC met een Logitech SBT; gewoon coaxiaal aansluiten op je Anthem. Ik heb getest met V-DAC, MF M1 en Rega DAC. Deze waren zeker niet beter dan de erg goede DAC van de Anthem. Dat geld kun je dus in de zak houden  8)

Citaat van: Xander32 op oktober 26, 2013, 06:35:07
Bovenstaande was idd. én een leuke dag én een interessante uitkomst. In betreffende ruimte en set vonden wij allen de BE prettiger, maar de DMD in technisch opzicht vond ik iig.beter, d.w.z. diens resolutie was wat groter, die liet nog meer horen.

Ik heb daarna zelf beide tweeters geruime tijd in eigen set en ruimte mogen beluisteren en kan niet anders zeggen dat de DMD toch een stap verder gaat dan de BE, maar ook dat ik daar geen €1000,- voor over zou hebben (upgrade BE naar DMD). Echter, als je nog tot koop over moet gaan, de keuze hebt, dan zou ik zeker voor de DMD gaan.
De zoveelste die zegt dat de DMD tweeter mooi klinkt, maar ALS upgrade zijn geld niet waard. Maar als nieuw kopen dan weer wel.

Dus jij vind de Anthem DAC erg goed na persoonlijke ervaring.  hhmm goed om te weten dat iemand de verschillen heeft getest.
maar Bjorn zei al dat het onzin zou zijn om er een aparte DAC tussen te zetten.

Zo vandaag lekker wezen shoppen met het gezin....ERG geluk gehad noujah geluk ik ben erg stom geweest. We hadden alle tassen in de auto gelegd en we moesten nog ff naar een andere winkel om nog wat voor de kleine man halen. Komen we terug merk ik dat ik de auto niet op slot heb gedaan met de kofferbak vol kleding.  Had er ziek van geworden als de kofferbak leeg zou zijn. Denk €800 aan kleding wat er lag  :-X
Ik zei maar niks tegen de vrouw anders had ik een mep gekregen hehehehe :D

Straks filmpie kieken  :popcorn: maar eerst lekker koken. Ik heb hert sirloin gehaald nomnomnom. Flesje rode wijn die we in zuid Frankrijk hadden gekocht erbij. Vanavond kaasplankje  :wub: hatseeee


Maro

#1343
 €800 aan kleding...goeiedag zeg. :o   Daar kan ik mij 10 jaar lang van kleden.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Citaat van: Raymond187 op oktober 26, 2013, 16:34:14
De BE10 zijn wel van een andere klasse dan de MD.



Ik heb de MD2 vergeleken met de BE10, ja er zit wel duidelijk verschil in, maar ze hebben wel dezelfde signature/sound.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Citaat van: Maro op oktober 26, 2013, 19:06:33
€800 aan kleding...goeiedag zeg. :o   Daar kan ik mij 10 jaar lang van kleden.. :D
Zit ook kleding van me vrouw en kleine man Bij hoor.

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2013, 20:03:00
Ik heb de MD2 vergeleken met de BE10, ja er zit wel duidelijk verschil in, maar ze hebben wel dezelfde signature/sound.
Ok dan ben ik dubbel benieuwd als ik langs kom. Zit te kijken of ik volgende week vrijdag een dag vrij neem. Bin w&w langs en bij jou.
Venlo is weer te ver weg. Dat is wel jammer.


Ben nu crossfit WK live aan het kijken. Respect hoor  :worship:

frank2

#1346
Voor je vrij neemt, bel eerst wenw of ze alles hebben staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 26, 2013, 20:09:57

Ben nu crossfit WK live aan het kijken. Respect hoor  :worship:

Heb het gemist, en stond vanmiddag in de stromende regen te baggeren en te survivallen in een sompig blubber terrein vol hindernissen for fun  :-X Helaas wel halverwege de eind workout moeten stoppen ivm omvallende bomen  :blink:

Raymond187

Omvallende bomen? Beetje crossfiter beurt die boom op en gaat overhead walking lunges doen met die boom  O0

Hoe was het verder? Wel vermaakt op de baan?

Was iig gaaf om te zien crossfit invitations. Knetter zwaar die oefeningen zeg.... damn.  :worship:

Maar die dames die meedoen zijn 3 x breder dan gemm. man   :crazy:

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 28, 2013, 08:23:46
Omvallende bomen? Beetje crossfiter beurt die boom op en gaat overhead walking lunges doen met die boom  O0

Hoe was het verder? Wel vermaakt op de baan?

Was iig gaaf om te zien crossfit invitations. Knetter zwaar die oefeningen zeg.... damn.  :worship:

Maar die dames die meedoen zijn 3 x breder dan gemm. man   :crazy:

Omvallende bomen, dwars vliegende takken, stortbuien en blubber! Ideaal weer  ;D Haha, zelfs een beetje crossfitter gaat die boom niet beuren ;)

We hadden een aantal onderdelen wat heavy was, denk aan o.a. touw tussen 2 bomen en dan of op monkey manier of op cat manier het touw over. De evenwichtsbalk met blubber is ook dikke pret en daarna in de blubber tijgeren :P De touwbrug over het water was wel leuk.

Verder over muren heen klimmen in touwen klimmen en uiteraard ook pull ups, ringdips en ringrows. En dan om het af te maken 100 sledge hammers  :blink:

Ik zit nu op kantoot vol met blauwe plekken en schrammen. En dat voor de fun  :laugh: