Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: The Vampire op maart  6, 2011, 21:13:56
kan niks over die stands vinden. alleen de voorganger en die is 62 hoog

Deze versie is ook 62cm dus helaas te laag, ik moet echt 70cm hebben.

Citaat van: mscofield op maart  6, 2011, 21:29:55
Deze misschien? http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=32884&osCsid=6c7022c7a72021a2bfb4f94a2388568b

Wil toch liever iets met een glazen plaat en spikes en het liefst ook een RVS poot. Pffff lastig ben ik he?!  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Heb je die 70cm nodig om boven je bank uit te komen?
Het beste is natuurlijk dat ze net zo hoog als de staanders komen.

Valkyrie

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! :pompom:

Citaat van: Madhouse op maart  6, 2011, 22:12:30
Deze versie is ook 62cm dus helaas te laag, ik moet echt 70cm hebben.

Wil toch liever iets met een glazen plaat en spikes en het liefst ook een RVS poot. Pffff lastig ben ik he?!  :D

Eventueel Spectral? 8)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Citaat van: CoSo op maart  6, 2011, 22:14:23
Heb je die 70cm nodig om boven je bank uit te komen?
Het beste is natuurlijk dat ze net zo hoog als de staanders komen.

Ik heb die 70cm nodig om boven de bank uit te komen. De leuning van de bank is 80cm hoog en 70cm stand met spikes komt ongeveer de onderste 8cm van de speaker niet boven de bank uit en de rest wel. Helaas een compromis wat ik moet sluiten.

Citaat van: Valkyrie op maart  6, 2011, 22:17:04
Eventueel Spectral? 8)

Spectral heb ik ook al naar gekeken en die hebben 1 mooie stand van 70cm maar helaas geen spikes en die heb ik toch weer nodig omdat onze vloer niet 100% recht is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Hier krijgen jullie een beetje een idee mee waarom ik 70cm hoge stands moet hebben.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Toch een beetje naar Spectral zitten kijken en mijn vriendin vind het heel mooi.

Nu hebben ze 2 modellen die in de smaak vallen
Spectral DS70 - http://www.spectral.nl/stands/speaker-stands/ds-series/
Spectral BS70 - http://www.spectral.nl/stands/speaker-stands/bs-series/

Nu is de bovenplaat van de DS70 66x120mm en die van de BS70 150x170mm. Nu ben ik bang dat de bovenplaat van de BS70 onder de speaker uit komt en die van de DS70 nogal klein is. In hoeverre zou je de speakers op de bovenplaat van de DS70 kunnen plakken zodat deze stevig vast zit?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Op dit forum heeft deze user zware B&W speakers op de DS70 staan:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-171-4020.html

Maargoed, hoe betrouwbaar is dat?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Toch iets in de maat vergist:



Deze moeten kunnen!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op maart  6, 2011, 22:18:47
Ik heb die 70cm nodig om boven de bank uit te komen. De leuning van de bank is 80cm hoog en 70cm stand met spikes komt ongeveer de onderste 8cm van de speaker niet boven de bank uit en de rest wel. Helaas een compromis wat ik moet sluiten.

Spectral heb ik ook al naar gekeken en die hebben 1 mooie stand van 70cm maar helaas geen spikes en die heb ik toch weer nodig omdat onze vloer niet 100% recht is.

Wanneer er geen spikes bij zitten of onder zitten dan kun je toch kegels eronder plakken. Wanneer je Clearlight kegels neemt de RDC die zijn ook nog vloer vriendelijk en de onderzetters erbij. Natuurlijk zijn er ook andere merken kegels die je makkelijk kunt bevestigen met dubbelzijdige tape onder de bodem plaat van een stand. Ik heb toen speciale tape gekocht van Creaktiv maar nooit hoeven te gebruiken. Ze geven het nog in verschillende maten.;)
Wanneer je eigen kegels eronder plakt kun je ook drie eronder zetten, staat stabieler vooral wanneer de vloer niet overal even recht ligt.

Voorbeeld van de Creaktiv dubbelzijdige tape ;)


URL link naar Clearlight:
http://www.clearlight-audio.de/
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

mscofield

Zitten die Spectral neit boven het budget?

Ghosty J

Er is en groningen een winkel failliet gegaan, veilig is op dit moment bezig. Op de stands word niet zo heel veel geboden zag ik.
http://www.onlineveilingmeester.nl/nl/veiling/details/144
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

HTip

Citaat van: Madhouse op maart  6, 2011, 22:21:10
Hier krijgen jullie een beetje een idee mee waarom ik 70cm hoge stands moet hebben.
Alleen de tweeter moet boven de bank uitkomen. Je huidige rears staan overigens te dichtbij de bank. Kan je de IQ10 op de plaats van de lamp zetten en de lamp meer richting bank?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op maart  7, 2011, 08:47:12
Alleen de tweeter moet boven de bank uitkomen. Je huidige rears staan overigens te dichtbij de bank. Kan je de IQ10 op de plaats van de lamp zetten en de lamp meer richting bank?

Nee dat gaat helaas niet lukken, de plek waar ze nu staan kan ik nog wel iets mee winnen maar niet veel.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Het was ook te mooi om waar te zijn, het bedrijf waar ik ze had besteld die heeft geen voorraad meer (werd net gebeld). Dus de IQ10's gaan niet door.

Iemand nog een idee waar ik ze kan krijgen voor een mooie prijs?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op maart  7, 2011, 11:44:58
Het was ook te mooi om waar te zijn, het bedrijf waar ik ze had besteld die heeft geen voorraad meer (werd net gebeld). Dus de IQ10's gaan niet door.

Iemand nog een idee waar ik ze kan krijgen voor een mooie prijs?

Maar wat is een mooie prijs, heb geen idee wat de Iq10 nieuw gekost hebben en wat ze nu moeten uitdoen.
Ik ben ergens wat tegen gekomen maar of dit een mooie prijs is weet ik niet :closedeyes:, kleur was wel zwart.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart  7, 2011, 12:24:38
Maar wat is een mooie prijs, heb geen idee wat de Iq10 nieuw gekost hebben en wat ze nu moeten uitdoen.
Ik ben ergens wat tegen gekomen maar of dit een mooie prijs is weet ik niet :closedeyes:, kleur was wel zwart.

Ik had ze in eerste instantie voor € 99.- per stuk, maar die zijn niet meer leverbaar. Bij Stassen hebben ze ze nog voor € 135.- per stuk maar bestel daar liever niet. Mocht ik ze nergens goedkoper tegenkomen dan bestel ik ze uiteindelijk wel bij Stassen maar goedkoper dan € 135.- is wel een mooiere prijs!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op maart  7, 2011, 11:44:58
Het was ook te mooi om waar te zijn, het bedrijf waar ik ze had besteld die heeft geen voorraad meer (werd net gebeld). Dus de IQ10's gaan niet door.

Iemand nog een idee waar ik ze kan krijgen voor een mooie prijs?

Dat is balen......
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op maart  7, 2011, 12:28:36
Ik had ze in eerste instantie voor € 99.- per stuk, maar die zijn niet meer leverbaar. Bij Stassen hebben ze ze nog voor € 135.- per stuk maar bestel daar liever niet. Mocht ik ze nergens goedkoper tegenkomen dan bestel ik ze uiteindelijk wel bij Stassen maar goedkoper dan € 135.- is wel een mooiere prijs!  ;)

Waar ik ze gezien heb zijn ze helaas iets duurder dan 135 p/st. De prijs daar is 145 euro p/st. in de kleur zwart.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

denoontje

Kun je niet gewoon een zuil neerzetten.....4G principe...
Of is dat niet WAF?

Madhouse

Citaat van: denoontje op maart  7, 2011, 12:36:42
Kun je niet gewoon een zuil neerzetten.....4G principe...
Of is dat niet WAF?

Das absoluut NIET WAF  :D

(maar wil ik zelf ook niet hoor, en 2 monitoren zijn iets goedkoper daar ik ook nog een bruiloft in het verschiet heb)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

Citaat van: Madhouse op maart  7, 2011, 12:28:36
Ik had ze in eerste instantie voor € 99.- per stuk, maar die zijn niet meer leverbaar. Bij Stassen hebben ze ze nog voor € 135.- per stuk maar bestel daar liever niet. Mocht ik ze nergens goedkoper tegenkomen dan bestel ik ze uiteindelijk wel bij Stassen maar goedkoper dan € 135.- is wel een mooiere prijs!  ;)
ben bang dat je daar lang kan wachten......
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Citaat van: Madhouse op maart  7, 2011, 12:28:36
Ik had ze in eerste instantie voor € 99.- per stuk, maar die zijn niet meer leverbaar. Bij Stassen hebben ze ze nog voor € 135.- per stuk maar bestel daar liever niet. Mocht ik ze nergens goedkoper tegenkomen dan bestel ik ze uiteindelijk wel bij Stassen maar goedkoper dan € 135.- is wel een mooiere prijs!  ;)
Dan mag je eerst wel eens informeren of ze de speakers daar hebben.

Ik hou me ogen open voor je.

Madhouse

Citaat van: CoSo op maart  7, 2011, 12:46:11
Dan mag je eerst wel eens informeren of ze de speakers daar hebben.

Ik hou me ogen open voor je.

Ik heb net gebeld met Stassen en ze hebben ze op voorraad zeggen ze.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje

Citaat van: Madhouse op maart  7, 2011, 12:37:45
Das absoluut NIET WAF  :D

(maar wil ik zelf ook niet hoor, en 2 monitoren zijn iets goedkoper daar ik ook nog een bruiloft in het verschiet heb)

Och de footprint van zuilen is net zo groot als monitoren en vaak is het rustiger qua uitstraling...
beter minder dingen maar grote rustige dingen in een kamer, dan veel kleine onrustige dingen.

En minder kans dat ze omvallen....monitoren blijven vaak toch wel topzwaar ondanks dat je de stands kan vullen met zand.