Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

chansig

Citaat van: Joris1971 op juli 13, 2013, 22:15:24
Je voelt je wel aangesproken Hans....

Hoe kom je daar nu weer bij ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Kan natuurlijk ook niet. Jij bent een "highly esteemed member".  ::)  :P

Groeten...

chansig

Citaat van: AbZ op juli 13, 2013, 22:17:51
Heeft hij dan iets afgebrand de laatste tijd?  Een mooie zekering misschien.

Zelfs dat niet...als het zo is, dan is er vast wel iemand die me kan laten zien waar ik een zekering heb afgebrand.

Over de Devialet heb ik mijn verbazing uitgesproken...dat een zo duur produkt niet direct prefect functioneert vanuit de doos.

@Kwabber: Gelukkig wel...stel je eens voor als ik een newbie was geweest..moet er niet aan denken.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

#778
Citaat van: twani op juli 13, 2013, 22:41:54
Nou Hans, als jij de "Huilie Huilie" bent, jank ik lekker met je mee. :D

En als je samen huilt dan huilen jullie gewoon voor twee!!  :D


Joris1971

Citaat van: chansig op juli 13, 2013, 22:50:05
Hoe kom je daar nu weer bij ?

Gr Hans

Wat denk je zelf?
Omdat je gelijk erop reageerde natuurlijk!

twani

#780
Citaat van: Antoine op juli 13, 2013, 23:00:31
En als je samen huilt dan huilen jullie gewoon voor twee!!  :D


Die blijft leuk   ;D Zeg Antoine, valt me wel op dat je jezelf de laatste tijd verlaagt tot hetzelfde slappe "humorniveau" als dat van mij  :P

chansig

Citaat van: Joris1971 op juli 13, 2013, 23:01:22
Wat denk je zelf?
Omdat je gelijk erop reageerde natuurlijk!

En dan weet jij waarom ik erom vraag...moet je iets mee doen met die gave.

Misschien makkelijker als je me zou vragen waarom ik de naam zou willen weten ipv te stellen dat ik me aangesproken voel.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Citaat van: twani op juli 13, 2013, 23:05:01
Die blijft leuk   ;D Zeg Antoine, valt me wel op dat je jezelf de laatste tijd verlaagt tot hetzelfde slappe "humorniveau" als dat van mij  :P

Ik trek me juist aan je op Twani! ;)

("aan en op" heh, niet af!!  ;D ;D)

twani

Citaat van: Antoine op juli 13, 2013, 23:10:17
Ik trek me juist aan je op Twani! ;)

("aan en op" heh, niet af!!  ;D ;D)
Dat laatste heeft ook niet mijn voorkeur Antoine ;D

Deleted member


twani

#785
Citaat van: Raphie op juli 14, 2013, 08:06:01
Foute post
Dit topic gaat juíst over jouw "foute" postings ;D




En dat is natuurlijk een grapje Raphie :).  ( voordat er misverstanden ontstaan)

Raphie

#786
Zo maar een idee hoor, maar misschien is het handig om alles wat niet wetenschappelijk te verklaren is, of niks met audiotechniek van doen heeft, een eigen subforum te geven bijv "het zwarte gat" of "hogere sferen" daar kan dan een ieder z'n audio epiphaneia's openhartig delen. Dan is de realiteit eindelijk ook eens leidend op het forum, zal een hoop onrust wegnemen, of is dat hier de wereld op z'n kop?!?

Dat is dan ook meteen de enige sectie waar dan nog de woorden, meer, rust, zwart, grain, stage, diepte etc gebezigd mogen worden, op de rest vn het forum kunnen we ons dan tot de feiten beperken?
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op juli 14, 2013, 09:41:13
Zo maar een idee hoor, maar misschien is het handig om alles wat niet wetenschappelijk te verklaren is, of niks met audiotechniek van doen heeft, een eigen subforum te geven bijv "het zwarte gat" of "hogere sferen" daar kan dan een ieder z'n audio epiphaneia's openhartig delen. Dan is de realiteit eindelijk ook eens leidend op het forum, zal een hoop onrust wegnemen, of is dat hier de wereld op z'n kop?!?

Dat is dan ook meteen de enige sectie waar dan nog de woorden, meer, rust, zwart, grain, stage, diepte etc gebezigd mogen worden, op de rest vn het forum kunnen we ons dan tot de feiten beperken?

En welke discussies had je daar dan verwacht? Zelfs tussen kabeltjes van hetzelfde type zijn verschillen te meten. Het is wetenschappelijk niet te bewijzen dat deze verschillen hoorbaar of onhoorbaar zijn. Maar dát er verschillen zijn is wel bewijsbaar...

Xander32

Citaat van: Raphie op juli 14, 2013, 09:41:13
Zo maar een idee hoor, maar misschien is het handig om alles wat niet wetenschappelijk te verklaren is, of niks met audiotechniek van doen heeft, een eigen subforum te geven bijv "het zwarte gat" of "hogere sferen" daar kan dan een ieder z'n audio epiphaneia's openhartig delen. Dan is de realiteit eindelijk ook eens leidend op het forum, zal een hoop onrust wegnemen, of is dat hier de wereld op z'n kop?!?

Dat is dan ook meteen de enige sectie waar dan nog de woorden, meer, rust, zwart, grain, stage, diepte etc gebezigd mogen worden, op de rest vn het forum kunnen we ons dan tot de feiten beperken?
... door er een subforum voor te maken en door er zulke titels aan te hangen geef je het al een bepaalde (onbedoelde?) lading mee. En wat is volgens jou "feitelijk" ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brtram

#789
Citaat van: Raphie op juli 14, 2013, 09:41:13
Zo maar een idee hoor, maar misschien is het handig om alles wat niet wetenschappelijk te verklaren is, of niks met audiotechniek van doen heeft, een eigen subforum te geven bijv "het zwarte gat" of "hogere sferen" daar kan dan een ieder z'n audio epiphaneia's openhartig delen. Dan is de realiteit eindelijk ook eens leidend op het forum, zal een hoop onrust wegnemen, of is dat hier de wereld op z'n kop?!?

Dat is dan ook meteen de enige sectie waar dan nog de woorden, meer, rust, zwart, grain, stage, diepte etc gebezigd mogen worden, op de rest vn het forum kunnen we ons dan tot de feiten beperken?

Voor een groot aantal forumleden is "meer, rust, zwart, grain, stage, diepte etc " de realiteit.

Je kan er van vinden en denken wat je wilt, maar het is inderdaad de wereld op z'n kop om, i.v.m. met de rust in jouw kop, hun beleving van de hobby weg te drukken in een hoekje.

Xander32

Citaat van: brtram op juli 14, 2013, 12:43:36
Voor een groot aantal forumleden is "meer, rust, zwart, grain, stage, diepte etc " de realiteit.

Je kan er van vinden en denken wat je wilt, maar het is inderdaad de wereld op z'n kop om, i.v.m. met de rust in jouw kop, hun beleving van de hobby weg te drukken in een hoekje.
Wat positief is; Raphie denkt iig. mee in de oplossings sfeer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

alexander2

#791
Citaat van: Xander32 op juli 14, 2013, 13:05:39
Wat positief is; Raphie denkt iig. mee in de oplossings sfeer.

Dat is geen oplossing maar het HT forum om zeep helpen.
Ik begrijp echt niet dat er lieden zijn die zich zo kapot ergeren als iemand ZIJN beleving wil delen en dat voor ergernis kan leiden.
Je hoeft het niet met deze lieden eens te zijn maar het is hun beleving.
Who cares........
Je hoeft het niet met hem eens te zijn als er over 'zwart' , 'stage' wordt gesproken maar het mag wat mij betreft allemaal blijven.
Het zijn juist DIE krenten in de pap die het HT forum overeind houdt, wat blijft er anders over.... een Marantz/Denon forum waar iedereen het met elkaar eens is dat het geweldig klinkt?

Ik lees liever 'prikkelende' proza dan dat standaard geoh, het leven wordt al beheerst door een grijze massa die ons allemaal hetzelfde willen laten denken, ik heb diep respect voor mensen die hun 'afwijkende' mening durven te presenteren en het wordt ergerlijk als er telkens de draak mee wordt gestoken.

Leven en laten leven en ik zal is een leuke uitspraak doen, al die lieden die zich kapot ergeren en willen doorgaan als nuchter!
Wees dan zo nuchter om er niet op te reageren, jullie kijken toch ook niet naar GTST en gaan daar vervolgens dagen over zitten zeuren?

In het echte leven ga je toch ook niet om met mensen die in jullie ogen zo zweverig zijn?
Nou doe dat hier dan ook niet.
Dat is pas echt nuchterheid en deze mensen in een 'aparte' topic te plaatsen is natuurlijk te absurd voor woorden enkel omdat er een handjevol lieden er zich aan ergeren.

Raphie je doet er zelf keihard aan mee. ;D
Je koopt zelf prijzige kabels die je als onzin beticht?
Begrijpt u het nog?





Hier ervaart iemand ook al 'rust'.  ;)

Heren leven en laten leven.


Xander32

Citaat van: alexander2 op juli 14, 2013, 13:22:39
Dat is geen oplossing maar het HT forum om zeep helpen.
Ik begrijp echt niet dat er lieden zijn die zich zo kapot ergeren als iemand ZIJN beleving wil delen en dat voor ergernis kan leiden.
Je hoeft het niet met deze lieden eens te zijn maar het is hun beleving.
Who cares........
Je hoeft het niet met hem eens te zijn als er over 'zwart' , 'stage' wordt gesproken maar het mag wat mij betreft allemaal blijven.
Het zijn juist DIE krenten in de pap die het HT forum overeind houdt, wat blijft er anders over.... een Marantz/Denon forum waar iedereen het met elkaar eens is dat het geweldig klinkt?

Ik lees liever 'prikkelende' proza dan dat standaard geoh, het leven wordt al beheerst door een grijze massa die ons allemaal hetzelfde willen laten denken, ik heb diep respect voor mensen die hun 'afwijkende' mening durven te presenteren en het wordt ergerlijk als er telkens de draak mee wordt gestoken.

Leven en laten leven en ik zal is een leuke uitspraak doen, al die lieden die zich kapot ergeren en willen doorgaan als nuchter!
Wees dan zo nuchter om er niet op te reageren, jullie kijken toch ook niet naar GTST en gaan daar vervolgens dagen over zitten zeuren?

In het echte leven ga je toch ook niet om met mensen die in jullie ogen zo zweverig zijn?
Nou doe dat hier dan ook niet.
Dat is pas echt nuchterheid en deze mensen in een 'aparte' topic te plaatsen is natuurlijk te absurd voor woorden enkel omdat er een handjevol lieden er zich aan ergeren.

Raphie je doet er zelf keihard aan mee. ;D
Je koopt zelf prijzige kabels die je als onzin beticht?
Begrijpt u het nog?





Hans ervaart ook al 'rust'.  ;)

Heren leven en laten leven.
Jij en ik vinden het geen oplossing, maar hoe dan ook, Raphie ondernam een poging. Dat waardeer ik vele malen meer dan iemand die alleen maar afgeeft op hetgeen anderen zeggen, iemand die alleen maar klaagt en nooit zelf enige moeite onderneemt om tot een verbetering dan wel oplossing te komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijn M

#793
Citaat van: Raphie op juli 14, 2013, 09:41:13
Zo maar een idee hoor, maar misschien is het handig om alles wat niet wetenschappelijk te verklaren is, of niks met audiotechniek van doen heeft, een eigen subforum te geven bijv "het zwarte gat" of "hogere sferen" daar kan dan een ieder z'n audio epiphaneia's openhartig delen.

Er is hier een speciaal board voor zaken die wel technisch/wetenschappelijk te onderbouwen zijn. Dit is juist gedaan om de rest van het forum te verschonen van feiten en niet-subjectieve argumenten. Op het hififorum is het andersom, daar hebben ze een board genaamd "Pseudowetenschap in hifi land".

Citaat van: Xander32 op juli 14, 2013, 12:18:18
... door er een subforum voor te maken en door er zulke titels aan te hangen geef je het al een bepaalde (onbedoelde?) lading mee. En wat is volgens jou "feitelijk" ?

"Abandon hope all ye who enter here" (wat overigens "Abandon all hope ye who enter here" zou moeten zijn) vind ik ook een tamelijk stigmatiserende ondertitel. Ik heb de moderatoren onlangs gevraagd of die toevoeging niet achterwege gelaten zou kunnen worden, maar op die vraag heb ik nooit een antwoord gekregen. 
Dutch & Dutch

alexander2

Citaat van: Xander32 op juli 14, 2013, 13:26:10
Jij en ik vinden het geen oplossing, maar hoe dan ook, Raphie ondernam een poging. Dat waardeer ik vele malen meer dan iemand die alleen maar afgeeft op hetgeen anderen zeggen, iemand die alleen maar klaagt en nooit zelf enige moeite onderneemt om tot een verbetering dan wel oplossing te komen.

Nederlanders klagen altijd no matter what. :D
Tijd om de stad in te gaan heren wederom een prettige middag.

AbZ

Citaat van: keyser op juli 14, 2013, 13:53:52
Er is hier een speciaal board voor zaken die wel technisch/wetenschappelijk te onderbouwen zijn. Dit is juist gedaan om de rest van het forum te verschonen van feiten en niet-subjectieve argumenten. Op het hififorum is het andersom, daar hebben ze een board genaamd "Pseudowetenschap in hifi land".

"Abandon hope all ye who enter here" (wat overigens "Abandon all hope ye who enter here" zou moeten zijn) vind ik ook een tamelijk stigmatiserende ondertitel. Ik heb de moderatoren onlangs gevraagd of die toevoeging niet achterwege gelaten zou kunnen worden, maar op die vraag heb ik nooit een antwoord gekregen. 
Dit zie je verkeerd.
Het bordje hangt natuurlijk boven de deur naar de rest van het forum.

Xander32

Citaat van: alexander2 op juli 14, 2013, 14:23:56
Nederlanders klagen altijd no matter what. :D
Tijd om de stad in te gaan heren wederom een prettige middag.
En je hebt zelf de keuze daarin wel of niet mee te gaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijn M

Citaat van: AbZ op juli 14, 2013, 14:25:28
Dit zie je verkeerd.
Het bordje hangt natuurlijk boven de deur naar de rest van het forum.

Ik ben niet zo goed in humor - is dit een grapje  ;D?
Dutch & Dutch

Raphie

Even voor de goede orde, ik klaag sowieso niet, geef alleen m'n mening weer, kietel wat mensen zoals met mijn voorstel vanmorgen, food for thought heet dat.
Mooi, hoe de diverse reacties verschillen :D

Voor de oplettende lezer, ik bezit op dit moment het mooiste wat DENON in stereo kan bouwen, vind TPD kabels niks en heb zojuist voor €1.000 Audioquest gekocht, van HDMI tot powerkabel. Denk je nou dat het mij ene flikker interesseert of mensen dat nou wel of niet nuttig vinden? Ik zit niet in het ene of het andere "kamp" aan beide zijden is er zin en onzin. Maar moeten daar nou zo'n drama van maken?

Doe wat je leuk vindt, schrijf wat je denkt en staat de discussie je niet aan maak er dan geen persoonlijk drama van. Scherp zijn mag, grof zijn niet.
Over de as van de inhoud ben je nooit grof, persoonlijk of kwetsend (hooguit voor iemands ego en da's dan jammer als de ander het feitelijk bij het recht eind heeft)
Mensen moeten gewoon eens niet zo janken...... Dát denk ik......
JBL PRX Power!

AbZ