Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Raymen

hmm vreemd ,hier werkt avatar gewoon met subs.
leg eens precies welke avatar het is en wat je niet meer kan
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

RonG

Citaat van: Raymen op november  8, 2016, 21:02:32
hmm vreemd ,hier werkt avatar gewoon met subs.
leg eens precies welke avatar het is en wat je niet meer kan

Hoeft niet meer ;D, werkt nu. Even de speler uit en aan gezet en het probleem was opgelost.
Idd de 3D subs werken perfect, zelfs de "zelfgemaakte" subs worden 3D weergegeven, top ;D

master30

Bij mij werkt youtube niet goed, ik kan geen videobestanden spelen, ik kan wel zoeken en dan komt er een lijst, dan druk ik wat aan om af tespelen en dan blijft dat rondje in beeld maar draaien en gebeurd er niets.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RonG

Snap die nieuwe feature "movies" niet, staan films in welke ik niet eens heb (niet zou willen hebben :D), bij aanklikken van zo'n film kan deze natuurlijk ook niet afgespeeld worden.
Wat is het nut van deze feature???

Raymen

Ik denk een soort imdb

Want er staan er best veel in
Met info cast en trailer
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

riwi

Citaat van: RonG op november  9, 2016, 09:10:45
Snap die nieuwe feature "movies" niet, staan films in welke ik niet eens heb (niet zou willen hebben :D), bij aanklikken van zo'n film kan deze natuurlijk ook niet afgespeeld worden.
Wat is het nut van deze feature???

Trailers kijken denk ik. Ik snapte hem eerst ook niet. Ik dacht eerst dat de scraper mijn hele NAS al had gescanned, tot ik films tegen kwam die ik niet heb.

Ik vind de recent files wel handig. Kan je zien welke aflevering van een serie je al gekeken hebt. En bij een film die je af hebt gezet op hoeveel procent je was gebleven.

En de optie om er een SSD in te steken als system storage en die als opslag voor de scraper content te gebruiken is mooi. Ik denk dat ik er gewoon een kleine SSD in ga zetten daarvoor, want dat flash geheugen van de Dune zelf zal snel vol zijn.

maximus79

Dune solo 4k is onderweg, ben benieuwd!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

BeeBeeEight

Hier is ie inmiddels afgeleverd en staat te spelen. Eerste indruk, prima. Beeld lijkt wel degelijk beter dan de Prime. Het is natuurlijker, voller, meer film-achtig zou ik haast zeggen. De prime is vergeleken met deze wat rauwer, wat video-achtig. Valt pas op als je het beeld van deze ziet. Niet alleen met bluray maar ook met (downloaded) tv series etc. Geluid merk ik tot nu toe geen verschil in, al locked mijn Arcam 600 wel veel sneller op het hdmi geluidsspoor dan met de Prime. Ik dacht altijd dat dat trage locken aan de Arcam lag! Bluray via menu doet het ook. Laadtijd inderdaad veel sneller, maar dat was al bekend. Vlot machientje! Voelt ook lekker degelijk en zwaar aan als je hem beet hebt, je verwacht een licht plastic doosje maar je hebt echt wel iets in handen. Mooi.

Zit nog wel even te kijken hoe ik die VXP instellingen moet zien en kan veranderen. Ook de subtitles in een bluray krijg ik nog even niet meer verplaatst. Maar ik moet ook bekennen dat ik de manual er nog niet bijgepakt heb ;)

BeeBeeEight

#508
Even de Spears & Munsil doorlopen omdat er naar mijn gevoel iets niet klopte met de kleurverzadiging/saturation. Volgens de testpatterns (blauw filter, blauw op elkaar afstellen) moet die een flink stuk omhoog, van 50 (standaard) naar 60... meer mensen dat opgevallen? Ik heb er niets over kunnen vinden verder.

De rest staat bij mij bijna standaard goed, contrast moest een tikje achteruit (49), brightness paar tikjes naar voren (53), hue een tikje achteruit (49).

BeeBeeEight

De Solo lijkt wel wat meer moeite te hebben met mkv's, kan dat? De mkv's kunnen best niet helemaal jofel zijn hoor.
Soms starten ze niet, soms blijven ze hangen... de prime had er wat minder moeite mee.

Kjelt

Mkv is een container er kan echt van alle soorten codecs in zitten.
Er bestaat dus niet zoiets als "een" of "de" mkv.
Het beste is dan 1:1 vergelijken tussen beide Dunes met dezelfde mkv.

RonG

Citaat van: BeeBeeEight op november 12, 2016, 11:06:54
De Solo lijkt wel wat meer moeite te hebben met mkv's, kan dat? De mkv's kunnen best niet helemaal jofel zijn hoor.
Soms starten ze niet, soms blijven ze hangen... de prime had er wat minder moeite mee.

Geen problemen met MKV's hier :)

BeeBeeEight

Goed idee, ik zal een probleem-mkv eens door mediainfo halen en op beide spelers proberen.

riwi

Citaat van: BeeBeeEight op november 10, 2016, 22:23:40
Even de Spears & Munsil doorlopen omdat er naar mijn gevoel iets niet klopte met de kleurverzadiging/saturation. Volgens de testpatterns (blauw filter, blauw op elkaar afstellen) moet die een flink stuk omhoog, van 50 (standaard) naar 60... meer mensen dat opgevallen? Ik heb er niets over kunnen vinden verder.

De rest staat bij mij bijna standaard goed, contrast moest een tikje achteruit (49), brightness paar tikjes naar voren (53), hue een tikje achteruit (49).

Bedoel je dat je de brightness contrast etc settings op de Dune gebruikt? Dat kan je beter niet doen volgens mij. Beter calibreren op de weergever, niet op de speler.

BeeBeeEight

De weergever is ISF gecalibreerd. Deze kleine aanpassingen op de Dune zijn nodig om dat correct te houden.
De weergever heeft nog meer bronnen dan de Dune alleen... een Horizon box en een AppleTV (beiden hebben helaas geen instellingen voor contrast/brightness etc).

BeeBeeEight

Ah ik denk dat ik het begrijp... probleem is, ik speel de testpatterns af met de Dune met autoframerate... dus bij de 24p tests schiet mijn scherm in ISF mode (mijn scherm doet alleen ISF Day op 24p...) Als ik settings voor 50/60hz etc wil, moet ik dat testmateriaal even hard op 50 of 60Hz afspelen (dune autoframerate uit, en output hard op 50 of 60hz) en dan op de dune alle settings in de middenstand. Dan op het scherm de brightness, contrast etc afstellen. Op die manier zouden de Apple TV en de Horizon Box er ook van profiteren.

riwi

#516
je moet inderdaad de testpatronen met de zelfde resolutie en framerate aanbieden als het beeld materiaal.

Ik heb een ssd van 60g besteldom in de dune te zetten. 40 euro, valt dus wel mee. Kijken of daar alle artwork op kan van de films en series van de nas.

blue-eyes

Er viel mij iets op. Ik was een serie aan het kijken. Het beeld viel continue uit, een connectiviteit probleem. Ik had ongeveer 56 minuten gekeken van de aflevering.
Op een andere volume, maar ook fysiek een andere schijf, stond de aflevering ook. Ik heb deze opgestart en had de verwachting dat ik moest doorspoelen naar 56 minuten....

Niets van dat! De Dune had keurig onthouden waar ik was en ik kon verder waar ik was gebleven. Nu zijn het wel identieke bestanden en naamgeving, maar toch. Was dit altijd al zo? Ik weet van dit principe bijv. BD's, etc. Maar ook met een andere medium, andere locatie? Apart.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RonG

Citaat van: Blue-Eyes op november 13, 2016, 10:21:02
Er viel mij iets op. Ik was een serie aan het kijken. Het beeld viel continue uit, een connectiviteit probleem. Ik had ongeveer 56 minuten gekeken van de aflevering.
Was dit altijd al zo? Ik weet van dit principe bijv. BD's, etc. Maar ook met een andere medium, andere locatie? Apart.

Volgens mij wel, weet het niet zeker maar dit komt ook niet snel voor natuurlijk.
Wat ik een volgende update zou willen zien is een popup met de keuze wat je wil, verder gaan waar je gestopt bent of van het begin en evt een subtitel scraper :).


Eric? ;D

Flavio

Ik heb gisteren mijn Dune een ander plekje gegeven en het viel me op dat de Ethernet aansluiting de Ethernetkabel niet 'vastklikt' waardoor het risico dus aanwezig is dat die geen goede verbinding maakt.
Heeft iemand anders daar ook last van?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op november 13, 2016, 10:21:02
Niets van dat! De Dune had keurig onthouden waar ik was en ik kon verder waar ik was gebleven. Nu zijn het wel identieke bestanden en naamgeving, maar toch. Was dit altijd al zo? Ik weet van dit principe bijv. BD's, etc. Maar ook met een andere medium, andere locatie? Apart.

Ja dat deden de oudere Dunes ook al zo. Echt knap. Zelfs als je het bestand hernoemt weet ie nog waar je gebleven was. Ik denk dat het met een soort digitale fingerprint van het bestand werkt. Een md5sum of iets dergelijks.

Citaat van: Flavio op november 13, 2016, 13:49:14
Ik heb gisteren mijn Dune een ander plekje gegeven en het viel me op dat de Ethernet aansluiting de Ethernetkabel niet 'vastklikt' waardoor het risico dus aanwezig is dat die geen goede verbinding maakt.
Heeft iemand anders daar ook last van?
Bij mij klikt ie gewoon netjes in de aansluiting. Ik heb wel de wat betere netwerk kabels.

maximus79

#521
Inmiddels de dune een paar dagen binnen, maar werkt perfect een verademing tegenover de Himedia Q10. Het werkt gewoon. En de beeld kwaliteit is ook beter, beeld van de Q10 zag er erg digitaal uit en dan te denken dat de Q10 weer betere beeld kwaliteit heeft dan de nvidia shield.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

master30

Bij mij klikt de netwerk kabel ook gewoon netjes erin.

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RonG

Citaat van: master30 op november 13, 2016, 14:53:10
Bij mij klikt de netwerk kabel ook gewoon netjes erin.

Bij mij ook, denk dat het aan het lipje van de netwerk kabel ligt, deze misschien een beetje naar buiten trekken? Oppassen dat deze niet afbreekt.

BeeBeeEight

Citaat van: BeeBeeEight op november 12, 2016, 12:01:46
Goed idee, ik zal een probleem-mkv eens door mediainfo halen en op beide spelers proberen.
Bestand was niet fris. Beide spelers verslikken zich op exact dezelfde manier :)