Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EricR

Citaat van: yveke op augustus 13, 2016, 20:48:44
Hallo,

Deze week een Solo aangeschaft ter aanvulling van een BD Prime 3.0.  Installatie en configuratie ging vlot, maar aangezien deze Solo normaal als UPnP Media Renderer kan gebruikt worden testte ik de UPnP browser en vanaf ik een media file via Asset UPnP will afspelen hangt de dune met zwart scherm :-(  Media afspelen via SMB gaat vlekkeloos zoals voordien.  UPnP tools via men Android phone ziet de dune niet, maar alle andere UPnP devices wel.  De NA Dune Remote op android wekrt via SMB maar UPnP crasht wederom de Solo.

Iemand dit al geprobeert?  Zelfde ervaring? 

Ik zou graag betere UPnP apps gebruiken (Linn, BubbleUPnP, etc...) en de dune als control point willen gebruiken voor HD Audio te spelen zonder de tv te moeten opzetten.

Mvg,

Yves

Wat wil je precies doen via UPnP? Als client/renderer moet de Solo werken. Wanneer zich hierbij problemen voordoen is de kans groot dat er op de UPnP server een verkeerd profiel voor de speler geselecteerd is. De Solo als UPnP server gebruiken kan nog niet, Dune is hier wel mee bezig.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

yveke

Citaat van: EricR op augustus 15, 2016, 15:25:57
Wat wil je precies doen via UPnP? Als client/renderer moet de Solo werken. Wanneer zich hierbij problemen voordoen is de kans groot dat er op de UPnP server een verkeerd profiel voor de speler geselecteerd is. De Solo als UPnP server gebruiken kan nog niet, Dune is hier wel mee bezig.

Beste,

Ik wil vanop onze Android telefoons en tablets muziek kunnen browsen, afspelen vanaf de Solo die op zijn beurt geconnecteerd is met mijn PC die via Asset UPnP(UPnP Server) zodat ik niet telkens de tv moet opzetten. 

De NA Dune Remote Android app kan dit via SMB, maar dit is zeer onstabiel en volledige folders lukt afspelen lukt niet, enkel single files.   Met de NA dune Remote app of via de directe Solo interface met tv+afstandbediening hangt de Solo als je via UPnP een file wil afspelen(bug?)

Dus Android app(vb BubbleUPnP) -> Asset UPnP Server >  UPnP client(Solo)... idealiter de Android app als UPnP/DLNA controlpoint en de solo als Media renderer.

De Solo zegt in de specs dat deze UPnP Client, Server and Media renderer kan zijn, dus als men dit adverteert verwacht ik dat het er is(binnenkort komt?).

Mvg,

Yves.


2 x BK 400xxls - KEF R900 R600c R700 - ATI 4002 signature - ATI 2005 - Parasound P5 - Marantz AV7702 - Dune HD Solo 4K - xbox360 - Asset UPnP from PC - Pioneer LX5090 - Epson TW3600EW

Robbo

Ja ik heb de scene inmiddels getest op,een EF950V.  Daar ziet het er goed uit.   De kleurshifting is minimaal aanwezig maar lang niet zo duidelijk als bij de VW1000. 

De stutter blijft wel aanwezig. Dit is oa. heel duidelijk zichtbaar in de pan in de tuinscene voorafgaang aan het duel (11.30).  Ik denk dat dit een tekortkoming is van de webrip, ook al geeft Mediainfo 23.96fps aan.   Mijn vermoeden is nu dat de VW1000's video processing zich verslikt op de stutter in het bronmateriaal, maar ik zal dit verder toetsen in ander snel bewegend 4K materiaal.   

Jimmy Carr in 4K zag er in elk geval goed uit.

EricR

@yveke: Ik heb het tot nu toe alleen kunnen testen met een QNAP NAS als UPnP server, via de browser. Dit ging zonder problemen. Later op de dag kan ik het proberen met een Synology NAS als server, via een Android app. Zijn het bepaalde bestandsformaten waarbij dit zich voordoet of is het met alle bestanden?

@Robbo: Mooizo, ik hoor graag wat je bevindingen zijn.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

yveke

Citaat van: EricR op augustus 16, 2016, 10:12:02
@yveke: Ik heb het tot nu toe alleen kunnen testen met een QNAP NAS als UPnP server, via de browser. Dit ging zonder problemen. Later op de dag kan ik het proberen met een Synology NAS als server, via een Android app. Zijn het bepaalde bestandsformaten waarbij dit zich voordoet of is het met alle bestanden?

@Robbo: Mooizo, ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

alle bestanden(flac, mp3)...firmware is 160607_0238_r11 zowel via UPnP browser als met NA Dune remote app => zwart scherm met klokje => geen reactie meer van solo
2 x BK 400xxls - KEF R900 R600c R700 - ATI 4002 signature - ATI 2005 - Parasound P5 - Marantz AV7702 - Dune HD Solo 4K - xbox360 - Asset UPnP from PC - Pioneer LX5090 - Epson TW3600EW

EricR

Citaat van: Robbo op augustus 16, 2016, 09:51:57
Ja ik heb de scene inmiddels getest op,een EF950V.  Daar ziet het er goed uit.   De kleurshifting is minimaal aanwezig maar lang niet zo duidelijk als bij de VW1000. 

De stutter blijft wel aanwezig. Dit is oa. heel duidelijk zichtbaar in de pan in de tuinscene voorafgaang aan het duel (11.30).  Ik denk dat dit een tekortkoming is van de webrip, ook al geeft Mediainfo 23.96fps aan.   Mijn vermoeden is nu dat de VW1000's video processing zich verslikt op de stutter in het bronmateriaal, maar ik zal dit verder toetsen in ander snel bewegend 4K materiaal.   

Jimmy Carr in 4K zag er in elk geval goed uit.

Is het ook zichtbaar wanneer je het afspelen pauzeert?
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Citaat van: yveke op augustus 16, 2016, 10:41:13
alle bestanden(flac, mp3)...firmware is 160607_0238_r11 zowel via UPnP browser als met NA Dune remote app => zwart scherm met klokje => geen reactie meer van solo

Heb het even nagevraagd en het klopt inderdaad dat dit momenteel niet werkt, ik hoop snel duidelijkheid te krijgen over wanneer we dit kunnen verwachten.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

yveke

Citaat van: EricR op augustus 16, 2016, 12:30:42
Heb het even nagevraagd en het klopt inderdaad dat dit momenteel niet werkt, ik hoop snel duidelijkheid te krijgen over wanneer we dit kunnen verwachten.

Alvast bedankt Eric!

Y.
2 x BK 400xxls - KEF R900 R600c R700 - ATI 4002 signature - ATI 2005 - Parasound P5 - Marantz AV7702 - Dune HD Solo 4K - xbox360 - Asset UPnP from PC - Pioneer LX5090 - Epson TW3600EW

Martinus

Is het inmiddels de moeiete waard deze te kopen? Of is een 4k adroid player net zo best. Zag daar ook een klein reviewed van een 40 euro dingetje.
............

Moxxey

Dune is altijd de moeite waard om te kopen.

Het zijn de beste mediaplayers die er zijn.


riwi

Citaat van: yveke op augustus 16, 2016, 10:41:13
alle bestanden(flac, mp3)...firmware is 160607_0238_r11 zowel via UPnP browser als met NA Dune remote app => zwart scherm met klokje => geen reactie meer van solo

Als ik met de netwerkbrowser van de Dune zelf upnp servers zoek vind ie mijn Twonky en ook de zojuist geinstalleerde Asset UPNP. Ik kan dan gewoon flac files kiezen en afspelen. Ik heb ook bubble upnp op mijn android telefoon, maar die vind de Dune niet als renderer dus ik kan daar niet via de Dune spelen. Het hangt in ieder geval niet met de dingen die ik uitprobeer. Hoe krijg je de Dune als renderer in je controlpoint app?

EricR

De Solo heeft momenteel geen DMR waardoor dit niet mogelijk is. Dune gaat hier nog werk van maken, heb gisteren gevraagd wanneer we dit kunnen verwachten.

@Martinus: De moeite waard is het zeker, de beeldkwaliteit van de Dune is in de verste verte niet te vergelijken met die van dergelijke Android boxjes.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

riwi

Citaat van: EricR op augustus 17, 2016, 16:34:40
De Solo heeft momenteel geen DMR waardoor dit niet mogelijk is. Dune gaat hier nog werk van maken, heb gisteren gevraagd wanneer we dit kunnen verwachten.

Dat las ik idd. Zou een leuke functie zijn.
Ik vroeg me dus af waar Yves dan de renderer in had gesteld op Dune.

yveke

Citaat van: riwi op augustus 17, 2016, 19:24:14
Dat las ik idd. Zou een leuke functie zijn.
Ik vroeg me dus af waar Yves dan de renderer in had gesteld op Dune.

idd de UPnP "control" tools zien de Solo niet als renderer, enkel NA Dune Remote app blijkt een manier te hebben om de Dune via UPnP te controllen... 
Mijn Marantz AV7702 wordt wel gezien als renderer en kan zelfs als Open Home server via BubbleUPnP server gebruikt worden... andere UPnP tools(UPnP Inspector) vinden niets van Dune(s) via UPnP...alsof de dune geen antwoord geeft op DLNA inquiries.

Spijtig dat ze dit in hun specs zetten en het dan niet hebben... de vrienden van moeder rusland hebben destijds wat plug ins gemaakt om dit te emuleren maar development lijkt paar jaar geleden gestopt te zijn...geen activiteit meer op hun fora.

Ah wel, Als dune dit wel voor mekaar zou krijgen kunne ze toch weer een extra deel van de (Audio)markt aanspreken waar de Raspberry Pi's, Aries Mini, etc... zich bevindt.

Y.
2 x BK 400xxls - KEF R900 R600c R700 - ATI 4002 signature - ATI 2005 - Parasound P5 - Marantz AV7702 - Dune HD Solo 4K - xbox360 - Asset UPnP from PC - Pioneer LX5090 - Epson TW3600EW

master30

Ik weet niet zeker of het al hier al is geschreven,
Als je een bluray met menu afspeelt kan je niet vxp instellen met de gele button.
Maar als je op de info knop drukt dan werkt de gele knop wel.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RonG

Citaat van: master30 op augustus 17, 2016, 23:40:26
Ik weet niet zeker of het al hier al is geschreven,
Als je een bluray met menu afspeelt kan je niet vxp instellen met de gele button.
Maar als je op de info knop drukt dan werkt de gele knop wel.

Klopt, had ik ook al ervaren

EricR

Goed nieuws, vandaag of morgen wordt de nieuwe beta uitgebracht!
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Citaat van: EricR op augustus 23, 2016, 16:37:16
Goed nieuws, vandaag of morgen wordt de nieuwe beta uitgebracht!

Top, ben benieuwd. Al een headsup van wat er gefixed is cq de scraper erbij zit?  :)

EricR

Scraper zit er nog niet bij, had niet veel gescheeld maar hier moeten nog wat laatste dingen in aangepast worden.
Er zijn een aantal VXP instellingen bijgekomen en het TrueHD/Atmos probleem moet opgelost zijn. Daarnaast is support voor multichannel DSD en voor AAC 7.1 toegevoegd.
Dit zijn uit mijn hoofd de grootste punten, er is nog veel meer verbeterd.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Raymen

okee top

even afwachten dan

Dank je eric voor je berichtje
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

RonG

#320
van het AVS forum

- fix of audio shutter and all the issues with AudioHD playback, from BD, MKV etc, with and without subtitles...
- fixed for 3d BD playback
- VXP control in video setting
- Picture control during video playback (Setup button to change Brightness, Contrast, Saturation, Hue)
- Fix for AAC 7.1 playback in passthrough mode, from MKV movies (will start to work)
- Fix for frequency limiter (96kHz/48kHz) in audio settings (it was OFF/set to 192kHz till now)
- Better handling for MKV files with chapters
- improved support for SACD ISO (2ch)
- additional setting via SETUP button when BD played with Full Menu (zoom, deinterlace, angle, etc)
- improved framerate recognition for autoframerate modes

Zeker blij met het eerste, zie nog niet 3D MKV erbij staan.

Raymen

Zo net de nieuwe firmware erop ,
En hij doet wat hij moet doen hoor

Dolby atmos speelt nu zomder problemen af
Er is een extra functie bij voor beeld instellingen
Deze zat ook op de eerdere dune
Helderheid
Contrast
Verzadiging
Tint zijn dus terug
Ook vxp heeft een update gehad
Je kan nu in het beeld menu vxp op uit ,demo,of aan zetten
Ook zitten er 2 optie om vxp te verbeteren of te verminderen

Wel zie ik nog een kleine flikkering in het beeld als vxp aanstaat ,maar beduidend minder als voorheen

Het is even wachten op de changelog, die komt later

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

RonG

Citaat van: Raymen op augustus 26, 2016, 10:35:13
Zo net de nieuwe firmware erop ,
En hij doet wat hij moet doen hoor

Dolby atmos speelt nu zomder problemen af
Er is een extra functie bij voor beeld instellingen
Deze zat ook op de eerdere dune
Helderheid
Contrast
Verzadiging
Tint zijn dus terug
Ook vxp heeft een update gehad
Je kan nu in het beeld menu vxp op uit ,demo,of aan zetten
Ook zitten er 2 optie om vxp te verbeteren of te verminderen

Wel zie ik nog een kleine flikkering in het beeld als vxp aanstaat ,maar beduidend minder als voorheen

Het is even wachten op de changelog, die komt later

Top, m.n. dat eerste.
Nu wachten tot de temperaturen op zolder/film niveau komen ;D

Raymen

las ook ergens met een verbeterde versie voor BD 3D,maar hier heb ik niks van gemerkt,
ik dacht dat de subs nu ook 3d zouden zijn,maar dat is niet zo.

Dat is zo jammer, want dat vindt ik zeer storend, ik zet de subs ook uit bij 3d, kan hier niet aan wennen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

RonG

Citaat van: Raymen op augustus 26, 2016, 11:33:29
Dat is zo jammer, want dat vindt ik zeer storend, ik zet de subs ook uit bij 3d, kan hier niet aan wennen

Klopt, bij bepaalde achtergrond heb ik soms van wtf??? erg storend idd. Hopelijk bij de volgende patch want dit is ook een van de standaard dingen die moeten werken m.i.

scraper e.d. mooi maar daar moet de focus niet op liggen m.i. maar content afspelen op de best mogelijke manier