Het Pink Floyd topic

Gestart door Joris1971, november 30, 2013, 08:48:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Recent hun nieuwste album mogen beluisteren; niets zeggend, emotieloos muzikaal behang.
Zal wel een smaakkwestie zijn 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ajbeefde

Citaat van: Xander32 op december 14, 2014, 07:45:13
Recent hun nieuwste album mogen beluisteren; niets zeggend, emotieloos muzikaal behang.
Zal wel een smaakkwestie zijn 8).

;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

jurrien1962

Citaat van: Xander32 op december 14, 2014, 07:45:13
Recent hun nieuwste album mogen beluisteren; niets zeggend, emotieloos muzikaal behang.
Zal wel een smaakkwestie zijn 8).
Een kwestie van smaak is het zeker.  ;D

Hoewel niet iedereen het waardeert wanneer je die smaak verwoordt m.b.t. tot The Endless River van PF zelfs als je fan bent zoals ik.

De uitgave in de De Luxe uitvoering is dan wel weer van zeldzame klasse (vind ik  :wow:).

Robiwan

Citaat van: advr op december 13, 2014, 12:10:37
Naast al die discussies over van alles en eigenlijk helemaal niets geniet ik heerlijk van de nieuwe cd (LP onderweg) en laat ik me lekker meeslepen met de muziek die 20 jaar geleden gemaakt is.  :music:

Ben blij dat ik maar een luisteraar ben, een techneut met wat gevoel voor ritme. :P 

Snap nog steeds niet dat 'men' niet kan genieten van de imperfectie. Het hele leven is een imperfectie en dan jagen we in muziek weergave perfectie na. Het zal aan mij liggen :withstupid:   

Geniet van de muziek hoe dan ook weergegeven, met wel of geen kattengejank op de achtergrond, wel of niet de beste gitarist die er is. Wat maakt het allemaal uit. Als de discussie elke keer hierover moet gaan dan snappen jullie weinig van het leven en hebben jullie waarschijnlijk weinig meegemaakt.  :-[

^^
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

RobertVanWoerden

Hier staat TER ook aan, in surround. Heerlijk album hoor. En als mensen het niks vinden? Prima, ieder zijn eigen voorkeur.

Mediator

Ik ben erg te spreken over het nieuwe album. Het nummer "it's what we do" is wat mij betreft een gratis toegift van het album "wish you were here". Ik ben geen floyd fan, maar alleen een fan van goede muziek. Maar ik meen ook al ergens gelezen te hebben dat sommigen vinden dat de gitarist David Gilmour geen goede gitarist is. Terwijl ik me herinner het concert van Live 8 en daar toen toch beslist een andere indruk van had. Wat mij betreft zitten daar een aantal legendarische momenten tussen. Over smaak valt niet te twisten  :wub:

ajbeefde

Citaat van: Mediator op december 14, 2014, 11:34:29

Over smaak valt niet te twisten  :wub:


Als je topic even door leest toch wel....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Henrie

Citaat van: ajbeefde op december 14, 2014, 11:44:42
Als je topic even door leest toch wel....  ;)
Precies. Over feiten valt niet te twisten. Over smaak des te meer... ;)
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Mediator

Hmmm vreemd topic. Als iemand Andre Hazes mooi vind dan is dat prima. Als iemand het album van PF nix vind is dat ook prima. Ik vind het geweldig! Geen reden voor commotie derhalve. En mocht een persoon die PF nix vindt een keer komen luisteren, dan zet ik wel wat anders op. Al het andere is wat mij betreft verspilling van energie.

jurrien1962

Citaat van: Mediator op december 14, 2014, 22:03:02
Hmmm vreemd topic. Als iemand Andre Hazes mooi vind dan is dat prima. Als iemand het album van PF nix vind is dat ook prima. Ik vind het geweldig! Geen reden voor commotie derhalve. En mocht een persoon die PF nix vindt een keer komen luisteren, dan zet ik wel wat anders op. Al het andere is wat mij betreft verspilling van energie.
Waarom reageren als je het een vreemd topic vind?
Dat vind ik nou echt verspilling van energie.  ;D

Bovendien houdt het ons leuk van de straat en het delen van ervaring kan ertoe aanzetten om nog eens te luisteren naar aspecten die je waren ontgaan. Dat is het mooie van een forum lijkt me.
Er is dan ook geen reden voor ophef.

PuNkEnStEiN

Eigenlijk zeg jij hetzelfde als Mediator, maar in iets andere bewoordingen.  ;)
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

henkt1

Ik heb kaarten voor alle 3 de avonden in de Royal Albert Hall!!!!!  :headbanging: :clapping: :pompom:
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

maximus79

Citaat van: henkt1 op maart  4, 2015, 20:55:28
Ik heb kaarten voor alle 3 de avonden in de Royal Albert Hall!!!!!  :headbanging: :clapping: :pompom:

Baas boven baas!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Joris1971

#264
Citaat van: henkt1 op maart  4, 2015, 20:55:28
Ik heb kaarten voor alle 3 de avonden in de Royal Albert Hall!!!!!  :headbanging: :clapping: :pompom:

JALOERS MODUS AAN

Hoe kan dit? De kaart verkoop start pas morgen (6 maart), zie bijlage

Geniet ervan  :headbanging: :clapping:. 3 avonden achter elkaar vind ik wel veel... als je nu 2x gaat kun je een kaartje aan mij verkopen  :pompom:

Jammer dat David GIlmour niet naar NL komt... hopelijk wel een live album dat volgt maar dat zal wel niet.

maximus79

Pre-sale welke nog steeds loopt en bijna niemand blijkbaar vanaf weet, worden een paar mensen niet vrolijk morgen ochtend. Alle goede plekken zijn al weg......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

henkt1

Klopt, pre sale.
Mijn maat zit in die fanatieke community en toen ging het snel. Moest ook direct beslissen.  Maar daar hoefde ik gelukkig niet lang over na te denken.  In 2006 waren we er ook alle 3 de avonden. Zeer speciaal!!  :pompom:

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

marcelvandekamp

Net twee kaarten besteld voor oberhausen. Das voor mij niet ver rijden. Ben er sneller dan als ik naar Amsterdam zou moeten gaan. LOL.
met vriendelijke groet,

marcel

htandre

#268
Ik heb net 3 kaarten voor Oberhausen gekocht.
Goede plaatsen en inderdaad voor de grote verkoop op.
Bedankt voor het plaatsen van de link Maximus79, anders had ik het waarschijnlijk te laat geweten.
André
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Raymond187

#269
Citaat van: henkt1 op maart  4, 2015, 20:55:28
Ik heb kaarten voor alle 3 de avonden in de Royal Albert Hall!!!!!  :headbanging: :clapping: :pompom:
:headbanging:
VET. geniet ervan.

Hij mag wel in de Ziggo dome komen spelen. Ook prima geluid

Ben vandaag lekker thuis aan het werk. Laptop op schoot PF The pulse CD 1 opstaan. Niemand thuis dus lekker geluid aan ....genieten :wub:

Mao

Heb ooit eens in 1969 Pink Floyd gezien je was een alto en je moest in je vriendenkring Pink Floyd wel goed vinden. Ik weet echt niet meer of ik het goed vond dat concert in 1969.

Heb in die periode wel (nog steeds in bezit) wat LP's gekocht waaronder bootlegs concert uit AHOY (heb hem haast nooit gedraaid volgens mij)
Verder natuurlijk UMMAGUMMA en een vrij onbekende denk ik "More" schijnt muziek te zijn die voor een film is gemaakt.
Daarna ruim 30 jaar nix gekocht wel paar keer wegens mijn werkzaamheden in de Pro Audio een keer of wat betrokken geweest bij mega concerten/producties van FLoyd. (voorbereidingen toelevering)
Na het jaar 2000 wat CD's gekocht zoals Dark side of the moon en The Wall en nog het een en ander van hun.

Tijdens mijn loopbaan in de Pro audio natuurlijk heel veel concerten gezien ruim 25 jaar lang en nooit tijd gehad om zeg maar prive naar concerten te gaan.
Na 2000 ander werk gaan doen en de stoute schoenen aangetrokken om in Lichtenvoorde Roger Water te mogen zien.

Ik heb in mijn leven duizenden concerten gezien en/of mee gemaakt maar dit concert staat nog steeds met een VETTE stip bovenaan. Ben geen echte FLoyd fan. Alles klopte zeer goed geluid goed weer en.....nagenoeg volle maan tijdens het concert. Las daags erna een recentie in een krant dit concert werd door de recensist beschreven als ....de 21e eeuw is net begonnen maar het concert van de eeuw heeft nu al plaats gevonden Roger Waters in Lichtenvoorde ! Een jaar of 2 jaar geleden van mijn vrouw kaartje gekregen voor Roger Waters Arena met The Wall, moet zeggen dat ik daar ook behoorlijk van onder de indruk was zowel visueel als muzikaal.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Joris1971

Citaat van: henkt1 op maart  4, 2015, 20:55:28
Ik heb kaarten voor alle 3 de avonden in de Royal Albert Hall!!!!!  :headbanging: :clapping: :pompom:

In september komt het nieuwe album uit van David Gilmour, ben zeer benieuwd  :headbanging:

Broem

Kwam dit Tribute album tegen met daarop de nodige coryfeeën die een aantal van de meest bekende PF songs spelen. Niet onaardig.

Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

htandre

#273
Net Gilmours nieuwe album  Rattle that Lock beluisterd, hoorde net als op The Endless River, wel de oude Floyd sound.
Enkele "gaap" nummers, bij elkaar toch wel 3.5 ster.
Zaterdag naar Oberhausen: Gilmour Live.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

FDLARRY

Weer helemaal mijn sound, incl. de gaap nummers. 5 sterren.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II