Het Pink Floyd topic

Gestart door Joris1971, november 30, 2013, 08:48:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Staaled

#175
Citaat van: maximus79 op november 10, 2014, 17:03:42


Kortzichtig......David Gilmour heeft een geschat vermogen van 130 miljoen..........welterusten.

Geweldig album btw.



Da' s best veel voor iemand die kennelijk niet om geld geeft ? :D

En waarom dan niet als gratis download aanbieden ? ;)

Liefhebbers en fans zijn ( grotendeels) tevreden én er wordt fijn aan verdiend.
En daar is m.i. niets mis mee. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Siddartha

#176
Vind het eigenlijk al een meesterlijk album gezien de diversiteit van de reacties.. Het is dus geen allemansvriend vriend, maar een duidelijke stijl richting. Denk ook niet dat je het moet zien als een PF album in lijn van de grote successen zoals al eerder genoemd,  maar als op zich staand werk.
Als het echt om het geld ging hadden ze er wel iets commercieels van gemaakt met veel mindere geluidskwaliteit...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Maro

Citaat van: maximus79 op november 10, 2014, 17:03:42


Kortzichtig......David Gilmour heeft een geschat vermogen van 130 miljoen..........welterusten.

Geweldig album btw.

Hij zou niet de eerste multi miljonair popmuzikant zijn die toch omwille van veel geld opeens weer gaat toeren en platen uitbrengen. Om artistieke redenen heeft hij iig niet dit gedrocht opgenomen mag ik hopen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

remco320

Ik vind het wel een aardig plaatje. Niet fantastisch en ook geen gedrocht. Wel jammer om te zien dat iedereen gelijk mekaar in de haren schijnt te moeten vliegen om een soms wat ongenuanceerde mening van een liefhebber van PF. Hoewel het een sterk opgebouwd album is met erg mooie composities staan er wat mij betreft geen nummers op die je lang bij gaan blijven.

scrutinizer

#179
Tja...Een beetje een compilatie ....hoor veel verwijzingen naar eerdere albums.....Instrument settings, melodie lijnen....

Misschien luisteren we naar het laatste album??? .....Forever and ever....... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Martin!!!

Heeft iemand de vinyl versie van TER al beluisterd?
mainly British stuff

Bama

#181
Citaat van: Martin!!! op november 13, 2014, 22:15:07
Heeft iemand de vinyl versie van TER al beluisterd?

Jawel, al een paar dagen in huis, goed opgenomen bij mij is plaat 1 helaas niet helemaal vlak.
Mijn voorkeur is nu kant 1 en 3

garmtz

Citaat van: Martin!!! op november 13, 2014, 22:15:07
Heeft iemand de vinyl versie van TER al beluisterd?

Ja... Waanzinnig goed...

jurrien1962

Citaat van: garmtz op november 14, 2014, 00:19:35
Ja... Waanzinnig goed...
Dan hebben we het over de opname- en productiekwaliteit (neem ik aan)  ;).

garmtz


Citaat van: jurrien1962 op november 14, 2014, 07:16:56
Dan hebben we het over de opname- en productiekwaliteit (neem ik aan)  ;).

Vooral... Maar muzikaal vind ik het ook een erg mooie plaat. Ik denk dat het er erg toe doet wat voor een ieder de muziek is die ze verder draaien. Ik hou van shoegaze, post-rock, ambient, krautrock, dus kan deze plaat misschien beter waarderen dan de echte rock-liefhebber.

scrutinizer

Citaat van: jurrien1962 op november 14, 2014, 07:16:56
Dan hebben we het over de opname- en productiekwaliteit (neem ik aan)  ;).

Ik vind je reaktie, als Floydfan, wat overtrokken, Jurrien.

Ieder album heeft zo zijn charme ...het ene wat meer dan de ander, afhankelijk van een persoonlijke smaak.
Ik bedoel ...Waters had met Ca Ira mijns inziens ook bij zijn leest mogen blijven. Maar kan de zijstraat die hij nam, wel waarderen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Martin!!!

Binnenkort maa eens aanschaffen dan  :colgate:
mainly British stuff

Rudi64

Nu al een paar keer beluisterd,en elke keer ik hem draai vind ik hem beter..
Een plaat die je best kunt appreciëren als je in de juiste mood bent... :pompom:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Deleted member

#188
Citaat van: Rudi64 op november 14, 2014, 17:04:53
Nu al een paar keer beluisterd,en elke keer ik hem draai vind ik hem beter..
Een plaat die je best kunt appreciëren als je in de juiste mood bent... :pompom:
Precies! Helemaal eens. In eerste instantie was ik teleurgesteld, maar ik denk dat ik 'm nu steeds beter ga begrijpen. Er spreekt een zekere liefde uit voor Rick. Het is een enorme tribute aan die collega die ze verloren hebben. Misschien wel op dezelfde manier als die vorige collega (Syd) die ze verloren zijn. Bij mij komt 'ie steeds meer aan in ieder geval!
Stereo-fan for life!

buizesmurf

Citaat van: Bama op november 13, 2014, 22:26:16
Jawel, al een paar dagen in huis, goed opgenomen bij mij is plaat 1 helaas niet helemaal vlak.
Mijn voorkeur is nu kant 1 en 3

En nu wachten op de sacd versie....

jurrien1962

Citaat van: scrutinizer op november 14, 2014, 16:15:57
Ik vind je reaktie, als Floydfan, wat overtrokken, Jurrien.

Ieder album heeft zo zijn charme ...het ene wat meer dan de ander, afhankelijk van een persoonlijke smaak.
Ik bedoel ...Waters had met Ca Ira mijns inziens ook bij zijn leest mogen blijven. Maar kan de zijstraat die hij nam, wel waarderen. ;)
Het album stelt mij nou eenmaal teleur scrutinizer.
Prima wanneer anderen het anders ervaren. Ieder zijn of haar smaak.

Paul1967

Citaat van: buizesmurf op november 14, 2014, 19:41:23
En nu wachten op de sacd versie....

Denk niet dat die er gaat komen althans niet binnen afzienbare tijd, mede door de blu-ray (DTS hd master en PCM 96/24).

scrutinizer

Citaat van: jurrien1962 op november 15, 2014, 08:20:05
Het album stelt mij nou eenmaal teleur scrutinizer.
Prima wanneer anderen het anders ervaren. Ieder zijn of haar smaak.

Ik vind het jammer voor jou dat het album niet aan JOUW verwachting(en) voldoet.
Maar mss kun je, ondanks jouw teleurstelling, de mening en bevinding van die ander daarin wat meer respekt geven. :coffee:

Pe:
Citaat van: garmtz op november 14, 2014, 00:19:35
Ja... Waanzinnig goed...
Citaat van: jurrien1962 op november 14, 2014, 07:16:56
Dan hebben we het over de opname- en productiekwaliteit (neem ik aan)  ;).
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

jurrien1962

Citaat van: scrutinizer op november 15, 2014, 08:45:23
Ik vind het jammer voor jou dat het album niet aan JOUW verwachting(en) voldoet.
Maar mss kun je, ondanks jouw teleurstelling, de mening en bevinding van die ander daarin wat meer respekt geven. :coffee:

Pe:
Op geen enkele wijze met disrespect bedoeld van mijn kant. Natuurlijk is het MIJN mening maar waarvoor is anders een forum? Daar moet het toch mogelijk zijn je eigen mening weer te geven. Ik misgun niemand zijn of haar luisterplezier. Bovendien meldde Garmtz elders dat hij naast de muziek ook zeer content was met de opname- en productiekwalitiet van  dit album.
Mijn opmerking was niet meer dan een beetje prikkelend bedoeld zoals ook uit het toegevoegde icoontje mocht blijken.

Hopelijk is zo beter wat ik bedoel. En vind iemand het album waanzinnig (goed): prachtig.
Ik vind van niet en ik heb hem inmiddels als PF-fan inmiddels vele malen integraal beluisterd en zal dat ook nog wel blijven doen.

Maro

Het is dat het een Pink Floyd album is, elke andere band met zulk materiaal delete je na 3 nummers beluisteren. Ik vind er geen doorkomen aan maar prima dat er nog zoveel liefhebbers zijn. Ieder zijn ding.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted member

Citaat van: Maro op november 15, 2014, 11:14:19
Het is dat het een Pink Floyd album is, elke andere band met zulk materiaal delete je na 3 nummers beluisteren. Ik vind er geen doorkomen aan maar prima dat er nog zoveel liefhebbers zijn. Ieder zijn ding.
Daar zit misschien wel een kern van waarheid in... de enige reden dat ik dit album een mee r dan gemiddelde kans geef is dat het een PF album is. Als dit van een onbekende artiest of band was geweest had ik het minder kan gegeven, maar toch zat er vanaf het begin al iets in wat me aansprak. Niet zo sterk als ik zou willen, maar het was er al wel. Vermoedelijk de herkenning van andere stukken (loopjes uit The Wall, Meddle, Division bell, enz) maar dat zorgde ervoor dat het wel een soort landingsplekje had bij mij.

Ook daardoor heb ik vaker geluisterd en nu komt 'ie echt wel aan hoor. Ik luister er met plezier naar en ik snap 'm. Ik begrijp 'm. Nog steeds is het niet mijn favoriete PF album (dat zijn Animals en The Final Cut overigens [emoji5] ) en dat gaat het waarschijnlijk ook niet worden, maar ik kan 'm waarderen om wat het is: een tribute, een eerbetoon.
Stereo-fan for life!

Deleted member

Vandaag trouwens weer even naar Sheep geluisterd... dat is echt zo waanzinnig bizar goed... kippevel!
Stereo-fan for life!

remco320


Citaat van: jurrien1962 op november 15, 2014, 10:47:56
Op geen enkele wijze met disrespect bedoeld van mijn kant. Natuurlijk is het MIJN mening maar waarvoor is anders een forum? Daar moet het toch mogelijk zijn je eigen mening weer te geven. Ik misgun niemand zijn of haar luisterplezier. Bovendien meldde Garmtz elders dat hij naast de muziek ook zeer content was met de opname- en productiekwalitiet van  dit album.
Mijn opmerking was niet meer dan een beetje prikkelend bedoeld zoals ook uit het toegevoegde icoontje mocht blijken.

Hopelijk is zo beter wat ik bedoel. En vind iemand het album waanzinnig (goed): prachtig.
Ik vind van niet en ik heb hem inmiddels als PF-fan inmiddels vele malen integraal beluisterd en zal dat ook nog wel blijven doen.

Ik deel de mening van Jurrien wel. Ik vind het album erg goed , vooral ook omdat het PF is, maar iedereen moet ook gewoon kunnen zeggen wat ie ervan vindt. Ik kan ook erg genieten van Slipknot, maar de reacties hierop zijn vaak vol walging;) vind iemand iets helemaal fantastisch dan is dat mooi en vind iemand anders het verschrikkelijk dan is dat net zo mooi;)

scrutinizer

Citaat van: remco320 op november 16, 2014, 12:34:26
Ik deel de mening van Jurrien wel. Ik vind het album erg goed , vooral ook omdat het PF is, maar iedereen moet ook gewoon kunnen zeggen wat ie ervan vindt. Ik kan ook erg genieten van Slipknot, maar de reacties hierop zijn vaak vol walging;) vind iemand iets helemaal fantastisch dan is dat mooi en vind iemand anders het verschrikkelijk dan is dat net zo mooi;)

Dat was ook juist de 'strekking' van mijn post, Remco. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

remco320


Citaat van: scrutinizer op november 16, 2014, 12:39:22


Dat was ook juist de 'strekking' van mijn post, Remco. ;)
Gelukkig, dan denken we er dus allemaal hetzelfde over :D