Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mediator

Dus dit waren je laatste loodjes. Gefeliciteerd  :pompom: :headbanging: 🥳

HuubF

Citaat van: Mediator op juli 26, 2022, 14:10:04
Dus dit waren je laatste loodjes. Gefeliciteerd  :pompom: :headbanging: 🥳

Ja, veel beter kan het nooit worden.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarkD

Coole speakers! Toch tamelijk uit de kluiten gewassen monitortjes. :ohmy: Hoe doen ze het met mindere opnames? Zijn die nog beluisterbaar?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

kappa9

Geweldig! Ze zijn er!

Geniet ervan!

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

eddy135

Betonnen voet kan je achterover kantelen, dus opening naar voren; gaan de kasten een beetje "zweven"...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Citaat van: eddy135 op juli 26, 2022, 15:52:31
Betonnen voet kan je achterover kantelen, dus opening naar voren; gaan de kasten een beetje "zweven"...

Komen ze nog 10 cm hoger.  :crazy:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Even alleen dus even los met het volume op 11. Het is toch wel een compleet nieuwe dimensie waarin ik terecht ben gekomen zeg. Alles is een paar tandjes beter geworden en dat spektakel is er wel degelijk. Geen idee of en hoe lang die dingen moeten inspelen, misschien ook helemaal niet. Maakt niet uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ajbeefde

Citaat van: HuubF op juli 26, 2022, 16:45:12
Even alleen dus even los met het volume op 11. Het is toch wel een compleet nieuwe dimensie waarin ik terecht ben gekomen zeg. Alles is een paar tandjes beter geworden en dat spektakel is er wel degelijk. Geen idee of en hoe lang die dingen moeten inspelen, misschien ook helemaal niet. Maakt niet uit.

Lekker van genieten is veel belangrijker !
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Carrol

Het lijken idd forse speakers op de foto,voor een monitor sowieso..een beetje lomp zeg maar... kan in het echt wel meevallen....
Ben echt benieuwd hoe ze jou gaan bevallen...kan me niet voorstellen dat dit echt t einde van jou zoektocht zou zijn...maar dat heb je ook een beetje zelf naar gemaakt... veel plezier in ieder geval...we gaan het meemaken....,





Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Ralf67

Gewoon gaaf dat deze giganten in de woonkamer (mogen ) kunnen staan.

Dat zou hier toch een dingetje zijn.

Teveel van het goede zeg maar.

Maar ik denk dat je een enorme soundstage hebt.

Contour

Met zo'n dynamiek staat het podium gewoon in je huiskamer, zeer brute setup!

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Citaat van: Contour op juli 26, 2022, 17:41:26
Met zo'n dynamiek staat het podium gewoon in je huiskamer, zeer brute setup!

Ja het is tamelijk bruut, zeker als je wat harder speelt. Het is met alle muziek, ook slechtere opnamen, een enorme stap vooruit.

Inmiddels is mijn lieve, schappelijke Ien akkoord gegaan mits er fish-tanks onder komen te staan.

Wie maakt die dingen ook alweer? Het is een forumgenoot.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

#13438
Die gast die ook cd rekken maakte toch.

Hoe heet hij ook alweer  :D

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

addesmo

Ben toch benieuwd over een aantal dagen/weken of dat hele dynamische geluid je niet gaat tegenstaan. Ik heb zelf graag iets waar ik moeiteloos uren achtereen naar kan luisteren, onafhankelijk hoe hard het staat. Maar prima dat de eerste indrukken zo positief zijn!

Xander32

#13441
Dat gaat zeker beter ogen 👍🏻, maar zouden die met hun open structuur in vergelijk met de huidige relatief massieve sokkels, het geluid nog weer beïnvloeden/ wijzigen 🙄

Citaat van: HuubF op juli 26, 2022, 18:43:07
Ja het is tamelijk bruut, zeker als je wat harder speelt. Het is met alle muziek, ook slechtere opnamen, een enorme stap vooruit.

Inmiddels is mijn lieve, schappelijke Ien akkoord gegaan mits er fish-tanks onder komen te staan.

Wie maakt die dingen ook alweer? Het is een forumgenoot.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: addesmo op juli 26, 2022, 19:21:00
Ben toch benieuwd over een aantal dagen/weken of dat hele dynamische geluid je niet gaat tegenstaan. Ik heb zelf graag iets waar ik moeiteloos uren achtereen naar kan luisteren, onafhankelijk hoe hard het staat. Maar prima dat de eerste indrukken zo positief zijn!

Nee het is niet overdreven dynamisch vind ik, zelfs een beetje ingetogen. Je kunt ze alleen ongelofelijk hard zetten en dan knalt het wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo

Mooie set zo Huub, geniet van de muziek [emoji1303]

chansig

Mooie speakers om te zien. En dat ze hard kunnen is fijn, zeker als je ruimte een beetje meewerkt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Opa, wat heeft u grote boksen!

Opa, wat heeft u grote woofers!

Maar wacht eens, u bent opa helemaal niet, u bent een verschrikkelijke, grote, boze audiofiel!

;D

HuubF

Citaat van: Contour op juli 26, 2022, 20:57:56
Opa, wat heeft u grote boksen!

Opa, wat heeft u grote woofers!

Maar wacht eens, u bent opa helemaal niet, u bent een verschrikkelijke, grote, boze audiofiel!

;D

8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Huub-13

Citaat van: HuubF op juli 26, 2022, 18:43:07
Inmiddels is mijn lieve, schappelijke Ien akkoord gegaan mits er fish-tanks onder komen te staan.

Wie maakt die dingen ook alweer? Het is een forumgenoot.

Je zou ook stands kunnen kopen, die gemaakt zijn voor de Harbeth M40(0, 1, 2 of 3).
Deze M40 heeft een grondoppervlak van 43 x 39 cm. en de standhoogte is (meestal) 35 cm.
Vanwege de 39 cm. maat zul je er dan wellicht wel eerst nog een (dunne?) plank op moeten leggen.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

HuubF

Citaat van: Huub-13 op juli 26, 2022, 21:11:48
Je zou ook stands kunnen kopen, die gemaakt zijn voor de Harbeth M40(0, 1, 2 of 3).
Deze M40 heeft een grondoppervlak van 43 x 39 cm. en de standhoogte is (meestal) 35 cm.
Vanwege de 39 cm. maat zul je er dan wellicht wel eerst nog een (dunne?) plank op moeten leggen.

Mwah, dan ga ik liever voor dezelfde maat als nu: 30 breed, 40 diep en 30 hoog.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Spannende speakers hoor :)

Wel interessant dat juist de spullen waaraan Huub op een of andere manier aan gecommitteerd is langer mogen/moeten blijven.

De Black was een cadeau van moeders de vrouw dus die bleef. De Neumans staan er in een huurconstructie dus já, ook die blijven.  Al het andere vertrekt meer of minder snel.

Psychologisch gezien een interessante case :):)   Dwang of toezicht geeft kennelijk een bepaalde vorm van audiofiele rust.

Veel luisterplezier de komende 12 maanden Huub 8)