Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Tabcam

Citaat van: chansig op mei 27, 2021, 21:18:50
Mooi fenomeen. Iedere set klinkt daarom volgens de eigenaar meestal geweldig, natuurgetrouw, live de beste etc.

Gr. Hans
Juist Huub zegt vaak ook wat hij nog mist buiten de superlatieven die vrijwel iedereen voor zijn set gebruikt. Ga zo door Huub!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

RalphH

Citaat van: HuubF op mei 27, 2021, 21:33:14

De JBL HDI-1600 ga ik niet meer als referentie nemen, die waren een league of their own. Totaal niet te vergelijken met ATC. Misschien had ik die erbij moeten houden.


Ai ;D
Die staan nu hier te zingen Huub, waarvoor dank.
Eerste indruk is dat ik er blij van word. Kan t niet echt duiden, maar op t gehoor lijkt de kamer de speaker wat minder tegen te werken tov de Tannoy kolossen.
To be continued.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Rob_Dingen

Citaat van: Geert (gvc) op mei 27, 2021, 08:39:14
Hieronder het afstraalgedrag van je eigen Wharfedale Diamond 10.7's. Alles behalve nog een vlakke frequentiekarateristiek wanneer je ze beluistert op 30° (wanneer ze recht vooruit spelen).

De manual van de 10.7's zegt er het volgende over "The 10.3, 10.4,10.5, 10.6 and 10.7 models are designed to be floor standing. We suggest that they are positioned at least 200mm from the rear walls and 700 mm from the side walls, facing slightly inwards. As personaltaste plays a large role, experiment with different configurations and play a wide range of programmes before finalising the position of your speakers".

En dan nog de verticale afstraling is helemaal slecht.

Rob

CZ79

Citaat van: RalphH op mei 27, 2021, 22:07:57
Ai ;D
Die staan nu hier te zingen Huub, waarvoor dank.
Eerste indruk is dat ik er blij van word. Kan t niet echt duiden, maar op t gehoor lijkt de kamer de speaker wat minder tegen te werken tov de Tannoy kolossen.
To be continued.

Blijheid is de hoofd emotie die de JBLs teweegbrengen, iedere dag dat mijn set aanstaan wordt ik blij van alles wat ik hoor. Punch, kracht, dynamiek, live ervaring....helemaal lekker en niet eerder dit effect gehoord bij luidsprekers hier thuis
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dura

Citaat van: RalphH op mei 27, 2021, 22:07:57
Ai ;D
Die staan nu hier te zingen Huub, waarvoor dank.
Eerste indruk is dat ik er blij van word. Kan t niet echt duiden, maar op t gehoor lijkt de kamer de speaker wat minder tegen te werken tov de Tannoy kolossen.
To be continued.
What makes you tick?
Voor iedereen weer anders, ook qua speakers. Voor mij was het ontdekken van Harbeth het helemaal, de natuurlijke aandoende tonaliteit. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen juist aangetrokken zijn tot de natuurlijke voelende dynamiek van speakers zoals JBL of Klipsch.
De truc is denk ik te weten wanneer je er bent, en dan gelukkig te zijn met wat je hebt, zoals in duizenden verschillende bewoordingen in tegeltjeswijsheden te lezen valt.
Maar ik denk dat ik naar iets anders op zoek ben dan Huub; ik zoek rust, klaar, de electronika staat nu niet meer in de weg, genieten van de muziek. ( Wat doe ik hier dan nog vraag ik me weleens af?).
Huub lijkt de reis zelf leuk te vinden, het houdt hem lekker bezig,een hobby.
Voor mij was het einddoel heel simpel en erg waarop ik lekker muziek kan draaien, hoeft niet perfect te zijn als het maar niet storend is.
Voor Huub is de reis de hobby, de ideale set staat in het Walhalla, en daar is hij niet. Maar hij heeft een ideaalbeeld...en hij vult zijn tijd met daar dichtbij proberen te komen.
Zinvol? Wie zonder zonden is werpe de eerste steen. Als ik terugkijk op mijn dag is dat meestal ook niet het toonbeeld van betekenisvol.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

Citaat van: Dura op mei 27, 2021, 22:31:30
What makes you tick?
Voor iedereen weer anders, ook qua speakers. Voor mij was het ontdekken van Harbeth het helemaal, de natuurlijke aandoende tonaliteit. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen juist aangetrokken zijn tot de natuurlijke voelende dynamiek van speakers zoals JBL of Klipsch.
De truc is denk ik te weten wanneer je er bent, en dan gelukkig te zijn met wat je hebt, zoals in duizenden verschillende bewoordingen in tegeltjeswijsheden te lezen valt.
Maar ik denk dat ik naar iets anders op zoek ben dan Huub; ik zoek rust, klaar, de electronika staat nu niet meer in de weg, genieten van de muziek. ( Wat doe ik hier dan nog vraag ik me weleens af?).
Huub lijkt de reis zelf leuk te vinden, het houdt hem lekker bezig,een hobby.
Voor mij was het einddoel heel simpel en erg waarop ik lekker muziek kan draaien, hoeft niet perfect te zijn als het maar niet storend is.
Voor Huub is de reis de hobby, de ideale set staat in het Walhalla, en daar is hij niet. Maar hij heeft een ideaalbeeld...en hij vult zijn tijd met daar dichtbij proberen te komen.
Zinvol? Wie zonder zonden is werpe de eerste steen. Als ik terugkijk op mijn dag is dat meestal ook niet het toonbeeld van betekenisvol.

Héé herkenbaar :pompom:

Maar dat wisten we eigenlijk al langer ;)

marcush

Citaat van: HuubF op mei 25, 2021, 23:51:36
Dus mijn voorkeurslijst kan alleen speakers bevatten die het (hopelijk) in de huiskamer goed doen. Dus:

1 JBL L100
2 ATC SCM19 of SCM40 actief
3 Dynaudio Heritage Special of Confidence 20
4 Harbeth HL5 (Spendor valt af)
5 Restpost: Kiii, D&D, Devialet Phantom etc. als ze Roon doen en natuurlijk klinken
6 Of het MichelDW bouwsel

Huub, ik meen gelezen te hebben dat je binnenkort een keer op bezoek gaat bij Richi. 

Als je toch een rondje Arnhem (klopt toch Richi?) doet en je wilt de Confidence 20 eens beluisteren, dan ben je hier van harte welkom.


Richi

Citaat van: marcush op mei 28, 2021, 08:22:52
Huub, ik meen gelezen te hebben dat je binnenkort een keer op bezoek gaat bij Richi. 

Als je toch een rondje Arnhem (klopt toch Richi?) doet en je wilt de Confidence 20 eens beluisteren, dan ben je hier van harte welkom.
Zekers, Huissen bij Arnhem. In dat geval sluit ik graag bij Huub aan. Zou de Confidence 20 ook wel weer eens willen beluisteren.  ;D
Uiteraard ben je hier ook van harte welkom om te horen wat we hier uit een set Contours geperst krijgen.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op mei 27, 2021, 21:11:49
Dat gebeurt automatisch. De natuur.  ;)
Hmmz, vind het persoonlijk een zeer gevaarlijke uitspraak.
Je zou eruit kunnen concluderen dat, aangezien mensen toch al enige tijd in hun huis wonen, ze de akoestiek goed kennen. Er is echter het fenomeen van aanpassen en accepteren.
Als je gaat meten zal je ook altijd andere resultaten zien en sommige zullen zeer dramatisch zijn, toch zal dit als "normaal" gezien worden.

Heb zo'n beetje vermoeden dat de hele context waarbij deze zin hoort ontbreekt en dat het hierdoor zeer fluffie lijkt :)
Trouwens akoestiek is niet moeilijk, kan je perfect meten. Het aanpakken is natuurlijk iets anders  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mitch--

Citaat van: HuubF op mei 27, 2021, 21:11:49
Dat gebeurt automatisch. De natuur.  ;)

Maar het gaat toch niet 'automatisch' beter klinken als je ergens aan went? Dan had je de hele stoelendans met spullen nooit aan de hand gehaald lijkt mij want dan had na verloop van tijd alles hetzelfde geklonken  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

vanzomereng

HuubF,  nu ik zie dat jouw interesse nu ook (kan morgen zo weer anders zijn  :D) bij speakers liggen die als zeer grote monitoren
beschouwd kunnen worden, zou ik ook navolgende typen, onder de aandacht willen brengen.

Wharfdale Elysian 2 (met fraai AMT-bandtweeter  :wub: )
Wellicht gaat dit merk nog onder audiofielen gebukt onder een imago-probleem, omdat Wharfdale vooral bekend is als "instapper" in het lagere
prijssegment maar dit is van een andere categorie.  Monitoren kosten 5.000,- euro p/paar (maar ik heb zie al nieuw voor 3.500 p/p gezien) plus
500 euro voor de orginele stands.  Verkrijgbaar in wit, zwart, hout

https://www.wharfedale.eu/collections/elysian/products/elysian-2?variant=33770859888699

XTZ Divine Delta   (prijs ca. 4.000 p/paar + stands 500 euro)
Ook hier wellicht een imago-issue omdat XTZ niet echt een gevestigde naam heeft opgebouwd onder audiofielen.
De voorloper van dit type heb ik jaren geleden, bij een forumsponsor hiero mogen beluisteren en was zeer onder de indruk.
Zeer zware en mooi opgebouwde speakers met drivers van Thiel/Accuton en wisselfilter met top-onderdelen.

https://www.areadvd.de/tests/test-xtz-divine-divine-delta-grosser-regallautsprecher-mit-grandiosem-klang/

https://www.fairaudio.de/test/xtz-divine-delta-lautsprecher/







Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Dura

Citaat van: HuubF op mei 27, 2021, 21:33:14
In vergelijking met de Dynaudio Contour 20i EN de Spendor A7 is er nu wel ineens een lekker basje waardoor veel oude muziek veel genietbaarder klinkt. Je kunt ze lekker dicht bij de muur zetten dus ook je eigen balans kiezen. En dan klinken ze voor zulke kleine doosjes heel volwassen. De integratie met de bescheiden Rel T5i subwoofer is prima.

Opvallende uitspraak over die bas met zulke kleine kastjes.
Een van de kenmerken is dat het een gesloten systeem is, geen bas reflex.
Ik heb het idee dat strikt genomen dat de bas uit een BR  poort een soort vervorming is, de energie in de kast wordt gebruikt om waar de speaker in het laag begint af te vallen nog een extra boost te geven, dat hoeft echter niet dezelfde laag informatie te zijn die in het signaal al aanwezig was die extra bas is er bijna altijd wel, en er zit wellicht ook nog een fase draaiing in.
Gesloten systemen vallen  eerder af  ( maar lopen wel dieper door) en hebben deze 'vervorming' niet.
Zou het kunnen Huub, dat dat is wat je hoort, zuivere bas en het ontbreken van vervorming in het laag?
Zo ja dan zou de ATC 19 een interessante keuze zijn.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

katwax

Huub meet je zelf?
Ik vraag dit niet om erop te wijzen hoe goed of slecht je akoestiek is, maar voor jezelf. Je zegt namelijk bij deze speker hoor ik in het laag x en bij de andere speaker was dit y, ...
Maar als je nu bij elke speaker een meting zou hebben, dan kan je die met elkaar gaan vergelijken. Hieruit zou je dan kunnen vaststellen welk resultaat jou persoonlijke voorkeur heeft en dit zou je dan kunnen helpen in plaatsing etc.
Zou je bv ook kunnen helpen in je zoektocht naar welke luidsprekers bij je passen, hoewel metingen op het web niet in jouw ruimte zijn gedaan.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

marcush

Citaat van: Richi op mei 28, 2021, 08:56:54
Zekers, Huissen bij Arnhem. In dat geval sluit ik graag bij Huub aan. Zou de Confidence 20 ook wel weer eens willen beluisteren.  ;D
Uiteraard ben je hier ook van harte welkom om te horen wat we hier uit een set Contours geperst krijgen.  8)

Ook welkom natuurlijk!

Ben zelf ook wel benieuwd hoe de combi Naim - Contour klinkt  ;D

vanzomereng

Citaat van: Dura op mei 28, 2021, 11:20:48
Een van de kenmerken is dat het een gesloten systeem is, geen bas reflex.
Ik heb het idee dat strikt genomen dat de bas uit een BR  poort een soort vervorming is, de energie in de kast wordt gebruikt om waar de speaker in het laag begint af te vallen nog een extra boost te geven, dat hoeft echter niet dezelfde laag informatie te zijn die in het signaal al aanwezig was die extra bas is er bijna altijd wel, en er zit wellicht ook nog een fase draaiing in.
Gesloten systemen vallen  eerder af  ( maar lopen wel dieper door) en hebben deze 'vervorming' niet.
Ook hier is het niet zwart/wit,  mijn speakers hebben t.o.v. het conusoppervlak v/d woofers en de kastafmeting maar 1 relatief zeer kleine baspoort
en gedragen zich qua gedrag in het laag toch wel zeer anders dan dit ik van vele ander bas-reflexboxen heb gehad en heb bezeten.
Het is dus niet altijd zo, dat je het verschil kan horen tussen een gesloten- versus een BR-systeem.
Je zou wellicht kunnen denken, dat kleine speakers met kleine woofer + relatief grote rioolpijp van een BR-poort (zoals o.a. bij Dynaudio Heritage)
een overdreven vette laag-tuning hebben en derhalve de kwaliteit in het laag te wensen overlaat maar in de praktijk valt dit wel mee en weten
gerenommeerde fabrikanten best wel waarmee ze bezig zijn.   Wellicht is de afstemming v/e BR-poort best wel relevant maar valt relatief in het niet
in welke ruimte de speakers zijn geplaatst en hoe opgesteld.


 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Vandaag had ik een zorgdag  (niet ik voor mij maar voor mijn moeder) dus geen tijd om alles te beantwoorden.

Voor wat betreft de uitspraak van Floyd Toole dat je went aan je akoestiek en daar dan doorheen kunt luisteren: dat is een uitspraak van hem. Meestal wordt mij gevraagd of ik wel eens Toole heb gelezen, nu besteed ik wat aandacht aan hem en krijg ik op mijn kop. ;D

Ik geloof best dat de man gelijk heeft. Ondertussen ben ik wanhopig bezig om zonder speaker caroussel (waarmee hij blind speakers kan vergelijken) mijn ideale sound, daarbinnen mijn ideale speakermerk, daarvan de meest gunstige range en van die range het beste compromis te vinden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Dura op mei 28, 2021, 11:20:48
Opvallende uitspraak over die bas met zulke kleine kastjes.
Een van de kenmerken is dat het een gesloten systeem is, geen bas reflex.
Ik heb het idee dat strikt genomen dat de bas uit een BR  poort een soort vervorming is, de energie in de kast wordt gebruikt om waar de speaker in het laag begint af te vallen nog een extra boost te geven, dat hoeft echter niet dezelfde laag informatie te zijn die in het signaal al aanwezig was die extra bas is er bijna altijd wel, en er zit wellicht ook nog een fase draaiing in.
Gesloten systemen vallen  eerder af  ( maar lopen wel dieper door) en hebben deze 'vervorming' niet.
Zou het kunnen Huub, dat dat is wat je hoort, zuivere bas en het ontbreken van vervorming in het laag?
Zo ja dan zou de ATC 19 een interessante keuze zijn.

Ik heb eerder de ATC SCM11 gehad en ben toen zo maar over gestapt op de SCM40. Een compleet ander concept, wel mooi maar niet de betoverende, genadeloze, altijd verrassende monitor die de SCM11 is. Nu ik hem na een dag in de %$#@-tuin van m'n moeder te hebben gewerkt weer hoor heb ik het gevoel dat ik een soort backtrack-moment heb.

Er zou inderdaad wel eens een SCM19 kunnen komen. Van alles iets meer dan de SCM11 en hopelijk een betaalbaar einde van deze tekst-verslindende zoektocht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scoc

Ik speel nu een klein jaartje met de ATC SCM11's in mijn hifi set en deze bevallen me erg goed. Een paar weken terug voor een demo geweest met de SCM19's omdat ik iets meer laag wou maar voor mij vielen deze toch wat tegen. Van die beiden zou ik de SCM11 nemen en dan wel kunnen leven met wat minder bas. Voor mijn oren speelt de SCM11 natuurlijker en vooral strakker. De SCM19 lijkt het midden wat aan te zetten wat ik bij mindere opnames wat storend vond ivm luistermoeheid.

Dan toch ook maar geluisterd naar de ATC SCM40 en ... deze klonk gewoon anders dan de SCM11 en 19. Iets rustiger en bedeesder wat volgens mij komt omdat het een dedicated 3 weg is met aparte middentoner. De SCM11 was iets sneller en strakker in het laag. Maar aan de andere kant speelde de SCM40 groter met natuurlijk meer laag (maar iets minder strak dan de SCM11). De dealer stelde zelfs voor om ze eventueel beide te gebruiken naargelang de mood  ;) Maar dat vond ik wel te gortig.

En heb dus de keuze gemaakt en de ATC SCM40's besteld. Vanwege backlog wel best lang wachten namelijk 6-8 weken.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

HuubF

Citaat van: scoc op mei 28, 2021, 23:21:47
Ik speel nu een klein jaartje met de ATC SCM11's in mijn hifi set en deze bevallen me erg goed. Een paar weken terug voor een demo geweest met de SCM19's omdat ik iets meer laag wou maar voor mij vielen deze toch wat tegen. Van die beiden zou ik de SCM11 nemen en dan wel kunnen leven met wat minder bas. Voor mijn oren speelt de SCM11 natuurlijker en vooral strakker. De SCM19 lijkt het midden wat aan te zetten wat ik bij mindere opnames wat storend vond ivm luistermoeheid.

Dan toch ook maar geluisterd naar de ATC SCM40 en ... deze klonk gewoon anders dan de SCM11 en 19. Iets rustiger en bedeesder wat volgens mij komt omdat het een dedicated 3 weg is met aparte middentoner. De SCM11 was iets sneller en strakker in het laag. Maar aan de andere kant speelde de SCM40 groter met natuurlijk meer laag (maar iets minder strak dan de SCM11). De dealer stelde zelfs voor om ze eventueel beide te gebruiken naargelang de mood  ;) Maar dan vond ik wel te gortig.

En heb dus de keuze gemaakt en de ATC SCM40's besteld. Vanwege backlog wel best lang wachten namelijk 6-8 weken.

Mooi hoor, de SCM40. Omdat ik spaar voor een 'laatste speaker' doe ik dat even niet, een relatief goedkope speaker een 2e keer in huis halen is wat anders dan de toch vrij prijzige SCM40 die ik hier ook al heb gehad. De actieve 40 of misschien een 50 staan wel op mijn lijstje.

Omdat ik in stijl wil wachten tot ik daar genoeg geld voor heb komt er een SCM19. Uit betrouwbare bron weet ik dat mijn Roksan Blak daar wel alles uit weet te halen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Ken je de Arakas Akustik-spiegel ?

Kost €1300 per stuk.

En nee is geen verlate 1 april grap   :D

Misschien interessant omdat je met de hoogte van de tweeter aan het experimenteren was.

bramsat

Citaat van: Rob_Dingen op mei 27, 2021, 22:26:35
En dan nog de verticale afstraling is helemaal slecht.

Rob

Deze 10.7 bezit ik al 8jr tot volle tevredenheid :smile: gezien te tests damals....niet te slaan kwa poen.

De maker van deze diamond serie zette in 1978 het merk EPOS op de markt en dat uit het niets  :worship:

Het merk werd toen direct gevierd als hi end.....en het NL publiek  kocht de epos in grote getale.

De daimond serie behoren tot de meest verkochte boxen.....wereldwijd!

In NL minder geliefd want de winkeliers vonden toen en vinden nu dat er aan wharfedale weinig te verdienen valt.

Het NL publiek dat wel gevoelig is voor propagandapraatjes nam dat voor zoete koek aan,want de winkelverkoper heeft toch

meestal gelijk?

Na ja rob vind de daimond 10.7 slecht meten ......dus de box klinkt dan niet :music:

Hieronder een duitse test...want als ik een engelse test presenteer word er weer gezeurd over objectiviteit...toch?

https://www.testberichte.de/p/wharfedale-tests/diamond-10-7-testbericht.html

https://www.whathifi.com/us/features/10-of-the-best-wharfedale-speakers-of-all-time
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

HuubF

Citaat van: Ralf67 op mei 28, 2021, 23:57:59
Ken je de Arakas Akustik-spiegel ?

Kost €1300 per stuk.

En nee is geen verlate 1 april grap   :D

Misschien interessant omdat je met de hoogte van de tweeter aan het experimenteren was.

Nee is totaal nieuw voor me. Misschien wel leuk om zelf zoiets in elkaar te foefelen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Mijnidee is dat het zeker goed werkt om reflecties naar het plafond in te dammen.

Heb gisteren laat een testopstelling gemaakt en ben positief verbaasd over het resultaat.

Voor de looks ga ik pingpongbatjes gebruiken beplakt met vilt.

CinéHome

Citaat van: Ralf67 op mei 28, 2021, 23:57:59
Ken je de Arakas Akustik-spiegel ?

Kost €1300 per stuk.

En nee is geen verlate 1 april grap   :D

Misschien interessant omdat je met de hoogte van de tweeter aan het experimenteren was.
€1300 voor een foam cirkel op een voetje? 😱
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.