Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 09:45:50
Nee, ik reageer op Huub, is toch kostelijk hoe hij met ongekende vooringenomenheid in een paar woorden, tussen neus en lippen door, een willekeurige Lyngdorf diskwalificeert? Dan nog even wat preoccupatie deelt over room correction.  :tounge: That's entertainment!

Autonoom heb ik helemaal niets te melden. Zou niet weten wat te delen in een eigen topic, even los van het feit dat "mijn publiek" dat topic zou mijden als de pest. Is dit effectiever :D

Rare gast. Als consument moet je je mening baseren op blaaskaken als jij en sites waar de meest idiote beweringen worden gedaan. Uiteindelijk ben ik gedwongen om dan maar zelf te luisteren maar dat is ook weer niet goed genoeg.

Toen ik geïnteresseerd was in die Lyngdorf TDAI3400 zorgde Google ervoor dat de test van AudioScienceReview bovenaan stond (het algoritme heeft ondertussen ook door dat ik metingen belangrijk vind). Dat viel niet mee. Ondanks de warme banden van Amir's bedrijf met Lyngdorf werd de TDAI3400 op alle fronten afgezeken, behalve (in een andere test) de room correction.

Wat wil je nou? Hopelijk niet dat we met zijn allen naar jou luisteren want daar kom je geen centimeter verder mee.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 23, 2021, 10:00:20
Rare gast. Als consument moet je je mening baseren op blaaskaken als jij en sites waar de meest idiote beweringen worden gedaan. Uiteindelijk ben ik gedwongen om dan maar zelf te luisteren maar dat is ook weer niet goed genoeg.

Toen ik geïnteresseerd was in die Lyngdorf TDAI3400 zorgde Google ervoor dat de test van AudioScienceReview bovenaan stond (het algoritme heeft ondertussen ook door dat ik metingen belangrijk vind). Dat viel niet mee. Ondanks de warme banden van Amir's bedrijf met Lyngdorf werd de TDAI3400 op alle fronten afgezeken, behalve (in een andere test) de room correction.

Wat wil je nou? Hopelijk niet dat we met zijn allen naar jou luisteren want daar kom je geen centimeter verder mee.
Wat ik wil is dat je pretentieuze onzin conclusies stoppen, dan zit mijn werk er hier heel snel op.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 10:10:10
Wat ik wil is dat je pretentieuze onzin conclusies stoppen, dan zit mijn werk er hier heel snel op.

Sorry gast, daar ga ik lekker mee door. Probeer er eens iets anders tegenover te stellen dan azijnpisserij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 10:10:10
Wat ik wil is dat je pretentieuze onzin conclusies stoppen, dan zit mijn werk er hier heel snel op.
Je hebt niets te willen dit is Huubs eigen topic. Zijn bevindingen.
En dat Ralphie daar niets mee heeft is alom bekend, blijf weg hoogst irritant dat eeuwige negatieve geschrijf. We weten nu wel wat je vind dat weet iedereen al 1005 Posts geleden
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Haha ik weet alleen wat hij NIET vindt. Een beetje een trend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 23, 2021, 10:12:28
Sorry gast, daar ga ik lekker mee door. Probeer er eens iets anders tegenover te stellen dan azijnpisserij.
dat proberen we al een tijdje maar sta je niet voor open. Wanneer het niet exact binnen zou preoccupatie past dan is het azijn pisserij. Je noemt het een zoektocht, maar je zoekt helemaal niet, je hebt een vooringenomen idee, getriggerd door iets waar jij gevoelig voor bent en dan moet dat (zonder enige vorm van ratio) direct op stel en sprong gebeuren. Dan heb je dat dan komt er weer een tweak blokje en begint de cyclus weer overnieuw. Het is net eb en vloed, eb is het tweakseizoen, bij vloed moet de hardware op de kop. En het zo als bij de getijden stopt het niet en is het speelveld al door jou bepaald.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 10:19:26
dat proberen we al een tijdje maar sta je niet voor open. Wanneer het niet exact binnen zou preoccupatie past dan is het azijn pisserij. Je noemt het een zoektocht, maar je zoekt helemaal niet, je hebt een vooringenomen idee, getriggerd door iets waar jij gevoelig voor bent en dan moet dat (zonder enige vorm van ratio) direct op stel en sprong gebeuren. Dan heb je dat dan komt er weer een tweak blokje en begint de cyclus weer overnieuw. Het is net eb en vloed, eb is het tweakseizoen, bij vloed moet de hardware op de kop. En het zo als bij de getijden stopt het niet en is het speelveld al door jou bepaald.

(Bijna) helemaal waar, maar waarom heb je daar dan een probleem mee?

Ik heb het topic niet voor niets die naam gegeven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Dit Dunning Krugereffect is ook op jezelf van toepassing, JJ. Je haalt 90% van je info van het net en deze is gekleurd.
Wat maakt het jou uit wat de ander vindt of zegt? Wie voorziet jou in je drive dit als messiah van showcase tot showcase te verkondigen .......?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 23, 2021, 10:21:56
(Bijna) helemaal waar, maar waarom heb je daar dan een probleem mee?

Ik heb het topic niet voor niets die naam gegeven.
het probleem zit niet in de subjectiviteit, dat is prima, maar ondanks je titel, blijf je meningen als feiten poneren, op een extreem afwijzende en denigrerende manier. Je staat niet open, je staat potdicht. En je houding dat het dan voor "jan met de pet" misschien wel goed genoeg zou zijn, maar voor hifi connoisseur "Super Huub" is alles anders, die stinkt gewoon enorm. Wanneer dit getoetst is en je blijkt idd "Super Huub" power to you. Maar tot dat moment ben je net als iedereen gewoon een liefhebber met een mening. 
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: scrutinizer op januari 23, 2021, 10:28:58
Dit Dunning Krugereffect is ook op jezelf van toepassing, JJ. Je haalt 90% van je info van het net en deze is gekleurd.
Wat maakt het jou uit wat de ander vindt of zegt? Wie voorziet jou in je drive dit als messiah van showcase tot showcase te verkondigen .......?
Dit is de enige showcase, Frank2 paar jaar geleden wel eens tegenaan bemoeid, als je anderen hebt om je statement bij te staan hoor ik het graag. Je weet geeneens wat ik zeg, of wat mijn standpunten zijn. Zo'n ongeïnformeerd blanket statement kan ik niks mee.
Huub zal je bedanken voor de moral support, maar de inhoud ontbreekt.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 10:29:40
het probleem zit niet in de subjectiviteit, dat is prima, maar ondanks je titel, blijf je meningen als feiten poneren, op een extreem afwijzende en denigrerende manier. Je staat niet open, je staat potdicht. En je houding dat het dan voor "jan met de pet" misschien wel goed genoeg zou zijn, maar voor hifi connoisseur "Super Huub" is alles anders, die stinkt gewoon enorm. Wanneer dit getoetst is en je blijkt idd "Super Huub" power to you. Maar tot dat moment ben je net als iedereen gewoon een liefhebber met een mening.

Klopt, ik ben een liefhebber. Meer niet.

De reden waarom ik dit allemaal opschrijf is omdat ik vind dat op het net elke mening belangrijk is tussen alle andere meningen. Dus als ik een bevinding heb is het zonde om het niet op te schrijven. Als er veel meningen over een apparaat te vinden zijn en 80% daarvan komt overeen (wat regelmatig zo is) dan zou het nog wel eens waar kunnen zijn. Mijn persoonlijke kwalificatie van een apparaat verdwijnt dus in de massa, dezelfde massa als waar ik gebruik van maak bij het uitvogelen van wat ik nu weer wil.

Dat denigrerende gehak op mijn incompetentie is niet terecht. Ik weet qua geluid heus wel wat ik wil, het is alleen volstrekt onmogelijk om éénduidige informatie te krijgen om in een strakke lijn naar mijn doel te gaan. Jammer genoeg draag jij daar aan bij.

Dus je strijd heeft niet zoveel zin, je maakt mij en anderen het leven zuur omdat jij je er persoonlijk aan ergert. Je houdt niet zo van anderen die een duidelijk eigen mening hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

meningen wel, zo lang ze er maar niet anderen en empirische feiten mee diskwalificeren. Dáár wringt voor mij de schoen.
Het stoort me vooral wanneer je de stereophile editor probeert uit te hangen. Die hautaine hifi.nl bagger als hifi halfgod. Iets meer 'ik vind" "ik denk" "ik meen te horen" ipv eufemistische waarnemingen zou al een hoop schelen.
JBL PRX Power!

HuubF

@Raphie: En ik vind het gewoon leuk om te schrijven, bedenk ik me. Één van de vervelendste bijeffecten van jouw humorloze gehak is dat ik daar dan weer even minder zin in heb.

Ik vind inderdaad dat jij je eigen topic maar moet openen waar de rest dan af en toe vriendelijk doch beslist in kan reageren. Dan klopt het: een compleet topic dat lekker leesbaar blijft van iemand die ook iets vindt. Net zoals dit topic.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 10:48:51
meningen wel, zo lang ze er maar niet anderen en empirische feiten mee diskwalificeren. Dáár wringt voor mij de schoen.
Het stoort me vooral wanneer je de stereophile editor probeert uit te hangen. Die hautaine hifi.nl bagger als hifi halfgod. Iets meer 'ik vind" "ik denk" "ik meen te horen" ipv eufemistische waarnemingen zou al een hoop schelen.

Forget it. Ik verdom het om me te conformeren aan jouw miezerige dictaat. Met de topictitel en mijn uitleg over 1 mening tussen heel veel andere moet je het doen.

Dit is mijn laatste reactie, de mazzel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 23, 2021, 10:51:37
@Raphie: En ik vind het gewoon leuk om te schrijven, bedenk ik me. Één van de vervelendste bijeffecten van jouw humorloze gehak is dat ik daar dan weer even minder zin in heb.

Ik vind inderdaad dat jij je eigen topic maar moet openen waar de rest dan af en toe vriendelijk doch beslist in kan reageren. Dan klopt het: een compleet topic dat lekker leesbaar blijft van iemand die ook iets vindt. Net zoals dit topic.
blijf vooral lekker schrijven over jouw meningen, maar stop empirische feiten te diskwalificeren.
Je gooit net iets te graag de knuppel zelf ook in het hoenderhok. Ga dus niet de verloren onschuld spelen.
Nogmaals autonoom heb ik niks te melden, ik REAGEER...
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 23, 2021, 10:54:28
Forget it. Ik verdom het om me te conformeren aan jouw miezerige dictaat. Met de topictitel en mijn uitleg over 1 mening tussen heel veel andere moet je het doen.

Dit is mijn laatste reactie, de mazzel.
Buiten de lijntjes kleuren mág, maar andermans tekeningen bekrassen niet. Je weet donders goed waar de schoen wringt...
JBL PRX Power!

HuubF

Nee serieus geen idee wat je bedoelt. Ik mag bepaalde dingen niet opschrijven of zo?

Terug naar waar we mee bezig waren. Er werd gevraagd om een linkje. Hier een proefprojectje van zoon Victor waar hij de muziek heeft gedaan, behalve de trompet. Dit hebben ze online gemaakt. Op de dag dat het filmpje moest worden opgenomen had hij net een milieuinspectie.  ;D

Denk eraan dat het amateurs zijn en het ook nog een proefprojectje was,  hoewel die gast met baard echt goed kan zingen.

https://youtu.be/RDrFpZ_qXdE
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 10:57:39
Buiten de lijntjes kleuren mág, maar andermans tekeningen bekrassen niet. Je weet donders goed waar de schoen wringt...

Dit vind ik wel belangrijk. Beledig ik iemand of zo? Leg nou eens uit, ik weet het helemaal niet 'donders goed'.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 23, 2021, 10:41:27
Dus je strijd heeft niet zoveel zin, je maakt mij en anderen het leven zuur omdat jij je er persoonlijk aan ergert. Je houdt niet zo van anderen die een duidelijk eigen mening hebben.

In dit geval beheerst het forum jou, i.p.v. andersom, tijd om ff te stoppen hiero of de negeermodus vaker te gebruiken.
Live is zo simple  :notify:

- Je heb van die gasten die alle wetten m.b.t. akoestiek, psycho-akoestiek overboord gooien en zich teveel met voodoo bezig houden.
- Je heb van die gasten, die al jarenlang al vergeefs en hopeloos anderen proberen te overtuigen en na al tijd tijd het nog niet door hebben,
   dat dit grotendeels te wijten is aan hun eigen botte en harde manier van communiceren (iets met sociale intelligentie ?)

Kortom, we zijn hiero allemaal stommeriken   ???

Schudt elkaar de hand en stop deze zinloze loopgravenoorlog en ga gezamenlijk lekker buurten in Gerrit's Muziekcafe.
Ik zal jullie dan trakteren op gratis virtuele biertjes en de nieuwste verzamelaar van Nana Mouskouri  voor jullie opzetten.!

Kom op mensen, wat luchtiger met deze materie omgaan, meer humor, meer muziek, meer genieten, minder gezeik. ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

HuubF

By the way, het vorige youtube-linkje van Avery Molek (drumtalent van 7 jaar) al gezien  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Raphie

Citaat van: VANZOMERENG op januari 23, 2021, 11:32:00
In dit geval beheerst het forum jou, i.p.v. andersom, tijd om ff te stoppen hiero of de negeermodus vaker te gebruiken.
Live is zo simple  :notify:

- Je heb van die gasten die alle wetten m.b.t. akoestiek, psycho-akoestiek overboord gooien en zich teveel met voodoo bezig houden.
- Je heb van die gasten, die al jarenlang al vergeefs en hopeloos anderen proberen te overtuigen en na al tijd tijd het nog niet door hebben,
   dat dit grotendeels te wijten is aan hun eigen botte en harde manier van communiceren (iets met sociale intelligentie ?)

Kortom, we zijn hiero allemaal stommeriken   ???

Schudt elkaar de hand en stop deze zinloze loopgravenoorlog en ga gezamenlijk lekker buurten in Gerrit's Muziekcafe.
Ik zal jullie dan trakteren op gratis virtuele biertjes en de nieuwste verzamelaar van Nana Mouskouri  voor jullie opzetten.!

Kom op mensen, wat luchtiger met deze materie omgaan, meer humor, meer muziek, meer genieten, minder gezeik. ;)
het is geen "kunnen" maar "willen" van beide kanten. Ik kan Huub verder prima hebben, bewonder zijn passie, overduidelijk een liefhebber. Wanner hij zijn puzzel wil oplossen zonder room correctie / akoestiek door het willekeurig blijven mixen en matchen van componenten en esoterica, is dat volledig zijn ding. Ik heb het al tijden niet meer over zijn lamp. Waar het om gaat is dat hij niet gewoon zijn ding doet, maar er een kompleet gepreoccupeerd kontverhaal omheen verzint, dat als waarheid neerzet en alles om hem heen diskwalificeert. Minder hautain, meer feitelijke nederigheid en er is niks aan de hand. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn en ieder zijn pad, maar de onzin statements moeten gewoon stoppen.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op januari 23, 2021, 11:36:03
HuubF

By the way, het vorige youtube-linkje van Avery Molek (drumtalent van 7 jaar) al gezien  :notify:

Heb je ook virtuele whisky?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 11:41:11
het is geen "kunnen" maar "willen" van beide kanten. Ik kan Huub verder prima hebben, bewonder zijn passie, overduidelijk een liefhebber. Wanner hij zijn puzzel wil oplossen zonder room correctie / akoestiek door het willekeurig blijven mixen en matchen van componenten en esoterica, is dat volledig zijn ding. Ik heb het al tijden niet meer over zijn lamp. Waar het om gaat is dat hij niet gewoon zijn ding doet, maar er een kompleet gepreoccupeerd kontverhaal omheen verzint, dat als waarheid neerzet en alles om hem heen diskwalificeert. Minder hautain, meer feitelijke nederigheid en er is niks aan de hand. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn en ieder zijn pad, maar de onzin statements moeten gewoon stoppen.

Het is alsof ik een kwalificatie van jouzelf lees.  :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 23, 2021, 11:42:01
Heb je ook virtuele whisky?
Ga ik regelen, kost me virtueel wel wat extra centen maar dat heb ik wel voor je over  :hehe:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 23, 2021, 11:43:36
Het is alsof ik een kwalificatie van jouzelf lees.  :clapping:
Alleen, die van mij zijn geen onzin, het zijn concrete handvatten waar je verder mee zou kunnen, mocht je dat willen.
JBL PRX Power!