Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 12, 2021, 15:46:27
Hm, ik begin weer een beetje te onvriendelijk te worden, slechte zaak. De tegendruk van de blinde testmeterds neemt ook een beetje toe, ze zullen wel tijd over hebben. Kost best veel energie.

Relax HuubF, de meesten bedoelen het goed, ff relax & hoofd leeg maken en vrijdag weer knallen  :headbanging:

Wellicht je topic titel aanpassen/aanscherpen

"SUBJECTIEVE maar gezellige praat over mijn VOOR JULLIE ondoorgrondelijk weg, richting MIJN audio-walhalla"
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

cccp

Citaat van: toetertje op januari 12, 2021, 14:53:24
Misschien zijn er ook mensen, die dat pad zelf graag willen bewandelen.
Die daar misschien ook duizenden euronen voor over hebben, om dat te ontdekken?
Nou ik heb mij als beginnend `audiofiel` ook laten bedotten en gek laten maken door audioindustrie en hifizaken met betrekking tot kabels, versterkers en cd-spelers. Dat geld had ik mij liever bespaard... Eigenlijk grenst het mijns inziens aan oplichting.  :nopompom:

Tjeb

Citaat van: Koen K op januari 12, 2021, 15:29:05
........ je blijft dingen lezen die ik niet schrijf en dingen niet lezen die ik wel schrijf. Inmiddels kan ik niet echt meer geloven dat dat onopzettelijk is, dus bij dezen: veel plezier ermee.

Hmmmm, beetje mijn ervaring.
Ik mis alleen de vraag waarom je zo scherp bent...

scrutinizer

Ik heb door mijn werkzaamheden meer systemen in een verscheidenheid aan akoestische omgevingen ervaren dan dokter Vlimmen koeien.
Waarin 95% van de liefhebbers hun setup in de huiskamer hebben staan. De huiskamer omdat dit, buiten ruimte gebrek, ook relaties bijeen houdt.
Dus uitgaande van het vaak niet kunnen optimaliseren van deze omgeving is het mijn ervaring dat er tot aan de rag van vandaag veel plezier aan beleefd wordt.
Ik liep destijds ook al met toppie en MLSSA software waar ik het na een meting toch op gehoor nog wat corrigeerde voor waar het aspect meetmic/software en brein hun barriere kennen.
Kan mezelf er ook niet aan onttrekken dat sinds er software bereikbaar is voor de meerderheid er meningen te over zijn, welke zonder enige kennis van en meetfouten, als waarheid geponeerd worden.
Let it be...and enjoy
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: Tjeb op januari 12, 2021, 16:46:26
Hmmmm, beetje mijn ervaring.
Ik mis alleen de vraag waarom je zo scherp bent...

:D

Jaaaa, ons Huub is geen gemakkelijke 😁

Dit zie ik meer en meer gebeuren..  Lieden die hun recente, hele dure en gloednieuwe, Dyns weer willen terugruilen voor oudere series.

Met nog de échte Dyn sound zeg maar...

Ik begrijp ze...

hrcc

Vrijdag pas  :omg: :crazy: :embarassed:

Met plezier en soms een gefronste wenkbrauw ( dan kan ik je gedachten gang niet volgen) lees ik ook mee met jouw audio reis.
Jammer dat er soms een rechte lijn marcheerders versus gelovige gekken sfeertje ontstaat.

Heeft niet iedereen zijn eigen subjectieve maatstaven wat diverse doosjes, akoestiek, weergevers, bijkomend aansluit spul
en de hoeveelheid euro's die hij eraan uit wil geven ?
Is er iemand die de onweerlegbare audiowaarheid in pacht heeft ?









bert50

Nou bij mij blijven de Confidence 20 ik heb de oude C2 mk2 ook gehad maar ik vind de 20 toch echt mooier .
Huub je bent altijd welkom om naar Hellevoetsluis te komen .
Maar ik heb de Contours 20i bij Rob gehoord en het zijn echt geweldige
Luidsprekers.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

roeleken

Citaat van: bert50 op januari 12, 2021, 19:49:41
Nou bij mij blijven de Confidence 20 ik heb de oude C2 mk2 ook gehad maar ik vind de 20 toch echt mooier .
Huub je bent altijd welkom om naar Hellevoetsluis te komen .
Maar ik heb de Contours 20i bij Rob gehoord en het zijn echt geweldige
Luidsprekers.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
:wub:  jij  stuurt ze aan via een prachtige accuphase, het merk dat ik ook ooit nog eens aan wil schaffen en Huub ook al eens geopperd heb.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Richi

Citaat van: cccp op januari 12, 2021, 16:27:49
Nou ik heb mij als beginnend `audiofiel` ook laten bedotten en gek laten maken door audioindustrie en hifizaken met betrekking tot kabels, versterkers en cd-spelers. Dat geld had ik mij liever bespaard... Eigenlijk grenst het mijns inziens aan oplichting.  :nopompom:
Hier begrijp ik echt niets van. Het enige dat ik zelf doe is luisteren of ik iets beter vindt dan wat ik daarvoor had. Zo ja, dan blijft het, zo nee, dan gaat het weer weg. En of je dat nu doet door iets op proef te luisteren bij een zaak of het 2e hands te kopen en eventueel snel weer door te verkopen, dat is je eigen keuze. Maar je laten bedotten en gek laten maken, dat geldt toch niet alleen voor audio maar voor vele luxe artikelen?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

cccp

Citaat van: Richi op januari 12, 2021, 21:24:40
Hier begrijp ik echt niets van. Het enige dat ik zelf doe is luisteren of ik iets beter vindt dan wat ik daarvoor had.
Je kunt jezelf voor de gek houden. Het menselijk gehoor en audiogeheugen zijn onbetrouwbaar. Je kunt dus dingen menen te horen die er niet zijn, al dan niet aangewakkerd door lovende hifirecensies, meningen van forumbezoekers en audioverkopers.

scrutinizer

Tja...als je er zo naar kijkt is de mens ansich onbetrouwbaar ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: HuubF op januari 12, 2021, 15:46:27
Hm, ik begin weer een beetje te onvriendelijk te worden, slechte zaak. De tegendruk van de blinde testmeterds neemt ook een beetje toe, ze zullen wel tijd over hebben. Kost best veel energie.

Eerste zin klopt en inderdaad slechte zaak. Je wist het alleen nog niet zeker als het gaat om de onvriendelijkheid gezien de zin die volgt.

En laatste zin ook weer waar...negatief zijn kost meer energie dan.

Hoop dat je 2 leuke dagen hebt gehad.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Als iemand in zijn eigen top noodgedwongen onvriendelijk moet worden, is het misschien ook zaak voor de andere heren posters om hun toon wat aan te passen, of simpelweg soms niet te reageren, vuurtjes opstoken brengt toch niks.

Richi

Citaat van: cccp op januari 13, 2021, 08:50:05
Je kunt jezelf voor de gek houden. Het menselijk gehoor en audiogeheugen zijn onbetrouwbaar. Je kunt dus dingen menen te horen die er niet zijn, al dan niet aangewakkerd door lovende hifirecensies, meningen van forumbezoekers en audioverkopers.
Maar het zou ook kunnen dat ik het wel hoor en ik mijzelf niet voor de gek hou...  :angel:
Hetzelfde zou voor Huub kunnen gelden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Geert (gvc)

Citaat van: Contour op januari 13, 2021, 10:56:48
Als iemand in zijn eigen top noodgedwongen onvriendelijk moet worden, is het misschien ook zaak voor de andere heren posters om hun toon wat aan te passen, of simpelweg soms niet te reageren, vuurtjes opstoken brengt toch niks.
De eigenaar van het topic onderhoud zelf ook mee het vuurtje, dat is precies niet duidelijk voor iedereen.

Dit topic gaat al lang niet meer of audio. Het gaat over rationaliteit versus gevoel, waarbij er door de kloof tussen beide vrolijk langs elkaar heen gediscuteerd wordt en intenties verkeerd begrepen worden.

Een personal coach kan hier meer bijdragen dan een audio expert. Is er iemand in de zaal?
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

NAF

Citaat van: cccp op januari 13, 2021, 08:50:05
Je kunt jezelf voor de gek houden. Het menselijk gehoor en audiogeheugen zijn onbetrouwbaar. Je kunt dus dingen menen te horen die er niet zijn, al dan niet aangewakkerd door lovende hifirecensies, meningen van forumbezoekers en audioverkopers.

Hoe kan iemand die er heilig van overtuigd is iets te horen zichzelf voor de gek houden?
Of is het misschien diegene die iets juist niet hoort, omdat zijn rationele benadering hem belet het te horen, die zichzelf voor de gek houdt?

Is waarneming/beleving niet voor iedereen anders?
Zou het niet zo kunnen zijn dat de waarnemingen van een gedeelte van de mensen op dit forum hoofdzakelijk gestuurd worden door emotie en voor een ander gedeelte door rationaliteit gebaseerd op wetenschap?

Bovenstaande hoeft geen enkel probleem te zijn wanneer wij elkaar in elkaars waarde laten en vooral niet proberen om de "andere kant" van ons gelijk te overtuigen.

Het wordt pas echt lastig als je net als Huub met één been in beiden kampen staat. Het moet strak meten en lovende recensies hebben want anders is het troep en kan hij er niet op vertrouwen maar aan de andere kant zit er ook een groot gedeelte emotie in zijn waarneming wat niet rijmt met de rationele benadering.
Dit is echter Huub zijn eigen dilemma en laten wij aub niet proberen om Huub te overtuigen van het gelijk van het kamp waartoe wij onszelf rekenen.

Deze strijd van Huub levert namelijk al heel veel pagina's boeiend leesvoer op waarbij ik soms van de ene verbazing in de andere val en tussen de regels door nog wel eens wat leer.

Reis lekker verder Huub en verbaas ons.  :popcorn:


New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

chansig

Citaat van: gvc op januari 13, 2021, 11:42:06
De eigenaar van het topic onderhoud zelf ook mee het vuurtje, dat is precies niet duidelijk voor iedereen.

Dit topic gaat al lang niet meer of audio. Het gaat over rationaliteit versus gevoel, waarbij er door de kloof tussen beide vrolijk langs elkaar heen gediscuteerd wordt en intenties verkeerd begrepen worden.

Een personal coach kan hier meer bijdragen dan een audio expert. Is er iemand in de zaal?

Dit los je op het forum niet op. Dus we wachten tot we elkaar weer ftf kunnen zien.

Heb ook helemaal geen zin om aardig te doen tegen bepaalde mensen op het forum. Dus daar reageer ik simpelweg niet meer op. Dat werkt prima voor mij.

Huub is 1 van mijn eerste audiovrienden en die moet/wil ik wel koesteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Citaat van: chansig op januari 13, 2021, 11:46:18
Dit los je op het forum niet op. Dus we wachten tot we elkaar weer ftf kunnen zien.

Heb ook helemaal geen zin om aardig te doen tegen bepaalde mensen op het forum. Dus daar reageer ik simpelweg niet meer op. Dat werkt prima voor mij.

Huub is 1 van mijn eerste audiovrienden en die moet/wil ik wel koesteren.

Gr. Hans

Nou, bedankt maar weer naarling, tegen mij zei je altijd dat ik dat was!!  >:(

:D

Contour


Tjeb

Citaat van: Contour op januari 13, 2021, 10:56:48
Als iemand in zijn eigen top noodgedwongen onvriendelijk moet worden, is het misschien ook zaak voor de andere heren posters om hun toon wat aan te passen, of simpelweg soms niet te reageren, vuurtjes opstoken brengt toch niks.

Hoezo vuurtjes opstoken? Het blijft naar mijn inziens steeds netjes, maar wat heb jij voor een idee over een forum, elkaar steeds lekker naar de bek blijven praten?

Ben je snel uitgepraat is het niet?

Huub heeft een uitgesproken mening over dingen welke vaak niet helemaal kloppen met de/mijn werkelijkheid maar waar hij rotsvast aan vasthoudt, je kunt dan zeggen "ja geweldig Huub, je hebt gelijk" of je geeft je mening op een zo net mogelijke manier.

Ik kies voor het laatste, praat jij hem maar lekker naar de bek.....

Tjeb


toetertje

Citaat van: Tjeb op januari 13, 2021, 22:23:02
Hoezo vuurtjes opstoken? Het blijft naar mijn inziens steeds netjes, maar wat heb jij voor een idee over een forum, elkaar steeds lekker naar de bek blijven praten?

Ben je snel uitgepraat is het niet?

Huub heeft een uitgesproken mening over dingen welke vaak niet helemaal kloppen met de/mijn werkelijkheid maar waar hij rotsvast aan vasthoudt, je kunt dan zeggen "ja geweldig Huub, je hebt gelijk" of je geeft je mening op een zo net mogelijke manier.

Ik kies voor het laatste, praat jij hem maar lekker naar de bek.....

Of je zegt niets, haalt je schouders op, en laat huub in zijn waarde, en gaat lezen in topics, die wel naar jouw gading zijn.  :tounge: ;)

Tjeb

Dat zou kunnen, gelukkig heeft Huub mij in het echt al enige malen gezien en weet hij wie hij voor zich heeft. En het topic is wel naar mijn gading hoor, maak je geen zorgen ik vermaak mij prima en wordt er erg vrolijk van.... ;)

toetertje

Citaat van: Tjeb op januari 13, 2021, 22:37:41
Dat zou kunnen, gelukkig heeft Huub mij in het echt al enige malen gezien en weet hij wie hij voor zich heeft. En het topic is wel naar mijn gading hoor, maak je geen zorgen ik vermaak mij prima en wordt er erg vrolijk van.... ;)

Dat is het nadeel van tekst, soms komt het anders over dan het bedoelt wordt, maar ik ben blij dat we allemaal
kunnen genieten van huub zijn reis.  :thumbs-up:

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a