Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Citaat van: Mitch-- op januari 11, 2021, 19:20:03
nope, dit is een 47 Labs Gaincard, de sigarettendoosjes versterker...

Klinkt buitengewoon muzikaal... bediening is drama...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HuubF

Citaat van: toetertje op januari 11, 2021, 21:47:59
Maar, dan moet je niet de uitsturing van de auralic verlagen, want dan moet je wel een andere versterker.  ;) :D

Haha ja dat klopt. Nou ja, het overwegen waard als ik ooit een andere versterker wil!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Carrol

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 21:30:20
Jawel, ik ben ook blij. Het ledje van de knop zit meestal op een uur of 7, 8, soms 9. Als het moet knallen op 10, 11. Maar dan is het ook erg hard.

Het bereik van de volumeknop is maar heel klein.Had ooit een Rotel,die had dat ook,op de negen uur stand stond hij al behoorlijk hard.Later bij de Restek challenger stond hij "lekker" op de een uur stand...dit heeft volgens mij niks met het vermogen te maken van de versterker....
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Citaat van: Mitch-- op januari 12, 2021, 07:48:07
Klopt, klinkt te gek!

Ja 47Labs is een mooi overzichtelijk voorbeeld hoe verwarrend onze hobby eigenlijk is. En daardoor ook erg leuk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 21:30:20
Jawel, ik ben ook blij. Het ledje van de knop zit meestal op een uur of 7, 8, soms 9. Als het moet knallen op 10, 11. Maar dan is het ook erg hard.

Mietje, op standje 11 daar gaan je broekspijpen nog niet van wapperen  :D

HuubF, als liefhebber v/d nederblues hieronder wat testmateriaal van MUSKEE  "Lost in Myself"  met op het eind,
geweldig guitaarwerk van 1 van nederlandse beste bluesgitaristen Erwin Java .

https://www.youtube.com/watch?v=aiMtw-nKNxI



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

roeleken

vind dat toch vaak verwarrend hoe ver een volumeknop open gaat.   Wordt er hier klok gekeken, hetgeen het makkelijkst is.
Sommige volumeknoppen gaan van 0 tot 10, andere weer tot 20....
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

scrutinizer

Citaat van: roeleken op januari 12, 2021, 10:07:42
vind dat toch vaak verwarrend hoe ver een volumeknop open gaat.   Wordt er hier klok gekeken, hetgeen het makkelijkst is.
Sommige volumeknoppen gaan van 0 tot 10, andere weer tot 20....
Audio johava kijken nergens naar.....komen te pas en onpas. Je zou zeggen dat ze die deur zo langzamerhand herkennen....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

roeleken

Citaat van: scrutinizer op januari 12, 2021, 10:22:06
Audio johava kijken nergens naar.....komen te pas en onpas. Je zou zeggen dat ze die deur zo langzamerhand herkennen....

??? wat bedoel je?  Zie wel dat Huub inderdaad de uren noemt, dus eigenlijk duidelijk.  En ik weet ook wel dat het niet alles, tot niets kan zeggen hoever een volumeknop open moet, maar was benieuwd.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Kwabbernoot

Effe vertalen.

Scrutinizer baalt van de meet-het-goed-dan-klinkt-het-goed-maffia en dat hij daardoor genegeerd wordt. Hij vergeet echter dat deze deur niet de zijne is.

Groeten...

katwax

Citaat van: roeleken op januari 12, 2021, 10:07:42
vind dat toch vaak verwarrend hoe ver een volumeknop open gaat.   Wordt er hier klok gekeken, hetgeen het makkelijkst is.
Sommige volumeknoppen gaan van 0 tot 10, andere weer tot 20....
Mja ik kan niet naar een klok kijken want staat geen pijltje op de volume knop, maar wel digitale indicatie, echter om het dan toch moeilijker te maken is het bij mij mogelijk om in te stellen wat het volume moet zijn op 0 :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

scrutinizer

Citaat van: Kwabbernoot op januari 12, 2021, 10:47:35
Effe vertalen.

Scrutinizer baalt van de meet-het-goed-dan-klinkt-het-goed-maffia en dat hij daardoor genegeerd wordt. Hij vergeet echter dat deze deur niet de zijne is.

Groeten...
Het negeren van de ander zijn deur vertelt mij iets, kwabber.
Dat ze mij negeren begrijp ik. ;) Daar valt niets te halen ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kwabbernoot

Citaat van: scrutinizer op januari 12, 2021, 11:02:24
Het negeren van de ander zijn deur vertelt mij iets, kwabber.
Dat ze mij negeren begrijp ik. ;) Daar valt niets te halen ::)

Ik heb het niet over de "meetmaffia" die jou negeert.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je met opzet geen reacties op jouw posts krijgt. Ze (Huub en Raphie) zijn gewoon even druk met elkaar.

Groeten...

katwax

Citaat van: scrutinizer op januari 12, 2021, 10:22:06
Audio johava kijken nergens naar.....komen te pas en onpas. Je zou zeggen dat ze die deur zo langzamerhand herkennen....
Wie is dan volgens jouw de audio johava (jehovah beodoel je?)? Ik zou denken dat je dan doelt op de "meetmaffia"? Echter is dat dan wel in contradictie met het feit dat jehovah wetenschap naast zich neerleggen  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

scrutinizer

Citaat van: Kwabbernoot op januari 12, 2021, 11:08:03
Ik heb het niet over de "meetmaffia" die jou negeert.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je met opzet geen reacties op jouw posts krijgt. Ze (Huub en Raphie) zijn gewoon even druk met elkaar.

Groeten...
Begrijp ik...... Maar die mantra van mensen die ooit gefrustreerd afstand hebben genomen van eenzelfde quest maar deze mentaal het hoofd niet konden bieden, is mij prima. Maar probeer met je falen daarin niet de ander, die daar wel fidusie in heeft, te beleren.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: katwax op januari 12, 2021, 11:15:55
Wie is dan volgens jouw de audio johava (jehovah beodoel je?)? Ik zou denken dat je dan doelt op de "meetmaffia"? Echter is dat dan wel in contradictie met het feit dat jehovah wetenschap naast zich neerleggen  ;D
Ja, die beodoel ik...... :nowink:
Gezien je geen godsdienst mag poneren hier is deze verwijzing effect gebleken ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

roeleken

omdat ik vraag naar een volumeknop word ik voor Jehovah uitgemaakt  ;D   dat kan toch alleen op dit forum  :wacko:
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Kwabbernoot


roeleken

Citaat van: Kwabbernoot op januari 12, 2021, 12:17:20
Wel als je niet goed leest.  :)

Groeten...
nou snap het om eerlijk te zijn nog niet helemaal hoor,  maar who cares!
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: scrutinizer op januari 12, 2021, 11:21:00
Begrijp ik...... Maar die mantra van mensen die ooit gefrustreerd afstand hebben genomen van eenzelfde quest maar deze mentaal het hoofd niet konden bieden, is mij prima. Maar probeer met je falen daarin niet de ander, die daar wel fidusie in heeft, te beleren.

Jawel, maar de hardliners die door blijven gaan tot ver na hun dood moeten zich ook af en toe ontfermen over de ongelukkigen die niet meer de energie kunnen opbrengen om maand in, maand uit met deze geweldige hobby bezig te zijn!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp


roeleken

hoop gematigd links te zijn....   (daar zit ook m'n volumeknop  ;D )

Meten is weten oftewel een belangrijk hulpmiddel, maar de oortjes doen ook wat ze willen, vooral in combi met de akoestiek.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

katwax

Citaat van: roeleken op januari 12, 2021, 12:57:52
hoop gematigd links te zijn....   (daar zit ook m'n volumeknop  ;D )

Meten is weten oftewel een belangrijk hulpmiddel, maar de oortjes doen ook wat ze willen, vooral in combi met de akoestiek.
Die akoestiek op zich kan je ook meten, maar ook bij akoestiek blijkt niet iedereen hetzelfde "prettig" te vinden (hoe doods een ruimte is). Echter akoestische aanpassingen zijn bij Huub een no go :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Koen K

Bij voorbaat excuses voor het nogmaals in dit draadje posten...

Ik geloof dat er nog steeds wat onduidelijkheid bestaat over de relatie tussen meten en horen. Nogmaals: meten heeft alleen zin in dienst van het horen, dus als die twee zaken niet overeenkomen is er per definitie iets mis met één van beide. Als je iets waarneemt wat niet uit metingen blijkt zijn er twee mogelijkheden:

1. Je kunt het blind waarnemen --> Je hoort het daadwerkelijk --> De metingen zijn niet representatief. Misschien is de meting niet goed gedaan (gebeurt vaak), of er is iets over het hoofd gezien (gebeurt vaak), of er is een fenomeen waargenomen dat nog niet bekend is. Dat laatste leidt tot nieuwe wetenschappelijke hypotheses, die vervolgens getoetst worden totdat duidelijk is hoe het gehoorde fenomeen werkt en hoe je het kunt meten. Wetenschappers zijn er helemaal niet op uit om de status quo te bewaren, integendeel: ze jagen voortdurend op nieuwe inzichten, want dat is hoe ze carrière maken.

2. Je kunt het blind niet waarnemen --> Iets anders dan je oren zorgt ervoor dat je een verschil waarneemt. De audiowereld is in zoverre uniek dat de meeste audiofielen deze conclusie koste wat kost vermijden. In plaats van de gewoonste zaak van de wereld te aanvaarden blijft men liever hangen in een echokamer van eigen gelijk. Er wordt dan weer een of ander sprookje* verzonnen, meestal dóór mensen die amper weten waar ze het over hebben (goeroes), vóór mensen die er al helemaal de ballen van snappen (recensenten en consumenten). De hifi-industrie en de audioblaadjes / –websites verdienen er grof geld aan om deze situatie in stand te houden.

*zie: audiofiele zekeringen, groene stift, diepgevroren kabels, rodium stekkers, audiolampen, CD-demagnetizers, kabelvoetjes, ...

Richi

Als je geld uitgeeft, het niet blind kan horen, maar er toch gelukkig van wordt, dan is dat toch geen probleem?   :ph34r:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a