Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 11, 2021, 07:56:47
Zo ongeveer wel ja :D Nee dat is natuurlijk wel topservice, maar idd als verslaafde gaat Huub geen nee zeggen.

Ik denk dat Stephan van MichelDW en Vincent van Hifi Studio #1 behoorlijk gek van me worden.  :clapping:

Edit... Maar wel in een goede sfeer. Ik koop zelden nieuwe spullen dus ik ben meer een doorvoerhaven. Voor mij leuk en voor hun ook. En ik denk dat ze oprecht begaan zijn met mijn lot. En ik vind het leuke kerels.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De microRendu en Topping hebben weer plaatsgemaakt voor de Auralic. Gelukkig is de mojo weer terug. Fijn als je zo'n nauwkeurig registrerende geest hebt.

Een goed punt van de Topping D50s is het geringe stroomverbruik, dat mag ook wel eens gezegd worden. De powerbank was nog vrijwel vol na een uur of 20 aangestaan te hebben. Dus als je milieuvriendelijk van hifi wil genieten is de Topping top. En er dan geen klasse A versterker achter zetten hé?

De komende tijd ga ik eens wat dingen verkopen en iets meer genieten van mijn vele andere verslavingen. Met een mooi muziekje erbij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Als je nog leuke esotherica / tweaks te koop hebt, zoals Bybee's etc, dan hoor ik het graag.

Tjeb

Och Huub, ik ben echt zo blij dat ik nog even gereageerd heb op je antwoord...

HuubF

Citaat van: Tjeb op januari 11, 2021, 10:24:56
Och Huub, ik ben echt zo blij dat ik nog even gereageerd heb op je antwoord...

Ik begrijp dat je het moeilijk hebt maar niet waarom.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

toetertje

Ik kan mij echt niet voorstellen, dat de roksan al aan een service beurt toe is.  :blink:
En ik deel je mening over recht metende spulletjes. Op 1 of andere manier wekt het bij
mij niet de emotie op die je meesleept.

Tjeb

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 10:28:29
Ik begrijp dat je het moeilijk hebt maar niet waarom.

Omdat je vraagt om een reactie en er vervolgens niets mee doet..
Kan ik beter mijn tijd steken in punniken, krijg ik er nog een mooie kabelhoes voor terug....

HuubF

Citaat van: Tjeb op januari 10, 2021, 19:01:05
Ik zou er nog even op terug komen.
Dat wil ik helemaal niet, dat is jouw interpretatie..
Kennelijk lees je slecht, ik zeg nergens dat je een idioot bent als je je zintuigen gebruikt. Ik schrijf zelfs dat ik die vaak ook (denk) te horen maar erg twijfel omdat ik het blind niet kan herhalen en gemerkt heb dat ik wat dover begin te worden.
Ik heb dit geaccepteerd, jij hebt daar nog al moeite mee en denkt dat je nog steeds het gehoor hebt van een jonge vleermuis je gaat er alleen gemakshalve niet op in. Heb je gezien dat een 60 jarige vaak te maken heeft met een afval van 50dB vanaf 8000 Hz??
Tuurlijk heb je zintuigen, maar je kunt jezelf ook voor de gek houden. Ik kan me het versterker vergelijk nog herinneren waar jouw score beduidend slechter was dan die van mij.
Ik kwam op 80% en jij op iets van 20 als ik me niet vergis, jij was toen van dezelfde leeftijd als ik nu en als ik het op mijn gehoor achteruitgang projecteer zou dit heel mooi in het plaatje passen...
Jij begon over het vaccin en je beschrijft jouw eigen benadering van audio gebied Huub, wat de rest van de wereld ook meet en zegt, jij weet het beter want je hebt het toch gehoord!! Neem even het voorbeeld van je KT 120 vergelijk, je zwabbert van links naar rechts als het gaat om waarneming. Sterker nog, je wisselt zo vaak van apparatuur dat je naar mijn idee niet eens meer serieus kunt vergelijken. Je vergeet zoveel extra zaken mee te nemen in je vergelijk dat het nergens meer over gaat. Neem nu eens het voorbeeld gemoedstoestand, als je lekker in je vel zit en je bent fit klinkt je set top, stap je met je verkeerde been uit bed of ben je oververmoeid dan klinkt de duurste set van de wereld nog kludt.

Ik lees je verhalen nog graag, ik wordt er vaak vrolijk van maar echt serieus kan ik ze niet nemen..

Ah deze had ik gemist.

Als jij zoveel beter kunt horen dan ik begrijp ik al helemaal niet waarom je zo sceptisch bent. Al jaren vraag ik me een beetje af waar die venijnigheid van jou vandaan komt maar goed, daar hebben meer mensen last van. Het lijkt wel alsof ik mensen beledig als ik gewoon opschrijf wat ik denk te horen.

Je gaat tamelijk gedetailleerd in op dingen die ik opschrijf, waarbij ik in het nadeel ben omdat ik mijn waarnemingen ook direct op het forum dump ook als ik een dag later weer wat anders beleef. Dus als je af en toe hier leest kan ik me voorstellen dat je het overzicht een beetje kwijt raakt.

Laat ik de buizen maar nemen, dat is recent. Mijn eindconclusie van het buizenavontuur was dat de KT120's beter klonken dan de KT88's en EL34's. Waarschijnlijk omdat ze het meest als gewone hifi klinken, de andere buizen vond ik tekort schieten. Op weg naar die conclusie moesten vrijwel nieuwe buizen inspelen op een versterker die een tijdje stil had gestaan, stond het KT88/EL34 keuzeknopje een paar keer verkeerd en moest ik wennen aan het fenomeen buizenversterker. Omdat ik niet van plan ben 150 jaar oude NOS buizen te gaan scoren die meebegraven zijn met prehistorische buizenliefhebbers gaat de buizenversterker er uit.

Ik raad je aan het gewoon over fietsen te hebben. ;)

Edit... ook een beetje venijnig, sorry. Voor wat betreft het gehoor: geen idee in hoeverre het verslechtert. Mijn geliefde vindt dat ik niet goed genoeg luister, dat is misschien een aanwijzing.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: toetertje op januari 11, 2021, 10:38:44
Ik kan mij echt niet voorstellen, dat de roksan al aan een service beurt toe is.  :blink:
En ik deel je mening over recht metende spulletjes. Op 1 of andere manier wekt het bij
mij niet de emotie op die je meesleept.

Nee kan ik me ook niet voorstellen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op januari 11, 2021, 10:18:28
Als je nog leuke esotherica / tweaks te koop hebt, zoals Bybee's etc, dan hoor ik het graag.

Haha ik zoek juist weer naar Bybees, altijd leuk. De huidige tweaks zijn 2 audiotegels, een audiolamp, de Audioquest Niagara 1200 en de Silent Angel netwerk switch. De Niagara is heilzaam voor de versterker maar van de rest heb ik geen idee of het op dit moment werkt. Maar ik doe het ook niet weg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

HuubF

In principe kan je niks verkeerd doen, zeker niet in de context van de titel van je eigen topic  ;)
"Subjectieve maar gezellige praat over mijn weg richting audio-walhalla"

By the way, nog iets gehad over mijn tip m.b.t. de Musical Fidelity ?

Ter info, als ondergetekende of anderen jouw iets aanbevelen, hoop ik en ga er ook van uit, dat dit niet leidt tot blinde aankopen
maar echt eerst zelf thuis kosteloos (of tegen geringe verzendkosten) uitproberen een vanzelfsprekendheid is 


Overigens, als je ervan houdt is onderstaande (zie link) wel een leuke titel om te horen en het zou me niet verbazen
dat dit op jouw Dynaudio's fabuleus  zal klinken  :wub:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg3431614#msg3431614
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Tjeb

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 10:49:29
Ah deze had ik gemist.

Als jij zoveel beter kunt horen dan ik begrijp ik al helemaal niet waarom je zo sceptisch bent. Al jaren vraag ik me een beetje af waar die venijnigheid van jou vandaan komt maar goed, daar hebben meer mensen last van. Het lijkt wel alsof ik mensen beledig als ik gewoon opschrijf wat ik denk te horen.

Je gaat tamelijk gedetailleerd in op dingen die ik opschrijf, waarbij ik in het nadeel ben omdat ik mijn waarnemingen ook direct op het forum dump ook als ik een dag later weer wat anders beleef. Dus als je af en toe hier leest kan ik me voorstellen dat je het overzicht een beetje kwijt raakt.

Laat ik de buizen maar nemen, dat is recent. Mijn eindconclusie van het buizenavontuur was dat de KT120's beter klonken dan de KT88's en EL34's. Waarschijnlijk omdat ze het meest als gewone hifi klinken, de andere buizen vond ik tekort schieten. Op weg naar die conclusie moesten vrijwel nieuwe buizen inspelen op een versterker die een tijdje stil had gestaan, stond het KT88/EL34 keuzeknopje een paar keer verkeerd en moest ik wennen aan het fenomeen buizenversterker. Omdat ik niet van plan ben 150 jaar oude NOS buizen te gaan scoren die meebegraven zijn met prehistorische buizenliefhebbers gaat de buizenversterker er uit.

Ik raad je aan het gewoon over fietsen te hebben. ;)

Edit... ook een beetje venijnig, sorry. Voor wat betreft het gehoor: geen idee in hoeverre het verslechtert. Mijn geliefde vindt dat ik niet goed genoeg luister, dat is misschien een aanwijzing.

Het is nergens venijnig, het is een normaal verhaal met mijn overdenkingen, dat het niet strookt met jouw ideeën over audio zal je denk ik het gevoel van die venijnigheid geven.


Ik hou er dus maar over op aangezien het lijkt op roepen in een woestijn, we moeten maar weer eens een sappie doen en elkaar in de oogjes kijken dat lijkt me veulllll beter. :D

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op januari 11, 2021, 11:24:57
HuubF

In principe kan je niks verkeerd doen, zeker niet in de context van de titel van je eigen topic  ;)
"Subjectieve maar gezellige praat over mijn weg richting audio-walhalla"

By the way, nog iets gehad over mijn tip m.b.t. de Musical Fidelity ?

Ter info, als ondergetekende of anderen jouw iets aanbevelen, hoop ik en ga er ook van uit, dat dit niet leidt tot blinde aankopen
maar echt eerst zelf thuis kosteloos (of tegen geringe verzendkosten) uitproberen een vanzelfsprekendheid is 


Overigens, als je ervan houdt is onderstaande (zie link) wel een leuke titel om te horen en het zou me niet verbazen
dat dit op jouw Dynaudio's fabuleus  zal klinken  :wub:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg3431614#msg3431614

Ja klopt, en je kunt er van uitgaan dat er geen verborgen reclames inzitten.

Blinde aankopen doe ik wel eens hoor, en dat loopt soms ook wel eens goed af. De Primaluna zorgde ervoor dat de Dynaudio's gingen zingen waardoor ik overtuigd raakte van de kwaliteit, de Roksan leerde me dat een stevige transistorversterker niet minder beleving hoeft te geven dan buizen. En in dit geval wel meer controle.

Ik heb de Musical Fidelity inderdaad bekeken ja. De gewone versie hiervan heb ik al eens gehoord maar dat zegt niets, behalve dat me niets negatiefs opviel.

Vooralsnog is mijn shortlist beperkt tot:

1. Dikke transistor (Plinius, MF, ML, Moon). Geen Gryphon want die past niet in de hifi-hoek.
2. Naim NAP250dr (roll back)
3. Dikke all in one (Hegel 590, Moon, ML)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Tjeb op januari 11, 2021, 11:43:50
Het is nergens venijnig, het is een normaal verhaal met mijn overdenkingen, dat het niet strookt met jouw ideeën over audio zal je denk ik het gevoel van die venijnigheid geven.


Ik hou er dus maar over op aangezien het lijkt op roepen in een woestijn, we moeten maar weer eens een sappie doen en elkaar in de oogjes kijken dat lijkt me veulllll beter. :D

Haha ja als dat ooit weer eens zou kunnen.  :worship:

Geef niet joh, af en toe gaat hier iemand los dat ben ik wel gewend.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 11:48:33
Haha ja als dat ooit weer eens zou kunnen.  :worship:

Geef niet joh, af en toe gaat hier iemand los dat ben ik wel gewend.  ;)
Wat ook begrijpelijk is.....maar is niet aan de ander. Legio beleven op gelijke wijze hun hobby maar plempen hem niet online. Online zijn de meningen, called by oneself ervaringdeskundige in deze, als een kontgaatje.......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op januari 11, 2021, 12:11:23
Wat ook begrijpelijk is.....maar is niet aan de ander. Legio beleven op gelijke wijze hun hobby maar plempen hem niet online. Online zijn de meningen, called by oneself ervaringdeskundige in deze als, een kontgaatje.......

Jazeker, en daar willen ze dan maar al te graag in!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 12:15:35
Jazeker, en daar willen ze dan maar al te graag in!
ehhm, je zit hier niet op je grindr account.....
JBL PRX Power!

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

De Grote Uitverkoop is gestart. Doe er je voordeel mee... prachtige buizenversterker met alle 6 buizensets, recht-metende Toppie super dac voor weinig, Dynaudio stand 6 en ja... de arme microRendu.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


twani

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 12:57:02
De Grote Uitverkoop is gestart. Doe er je voordeel mee... prachtige buizenversterker met alle 6 buizensets, recht-metende Toppie super dac voor weinig, Dynaudio stand 6 en ja... de arme microRendu.

Ik zie alles te koop staan behalve de Stand 6 Huub....

Kijk ik niet goed?

Daarin ben ik namelijk soort van geïnteresseerd ....

HuubF

Citaat van: twani op januari 11, 2021, 13:23:02
Ik zie alles te koop staan behalve de Stand 6 Huub....

Kijk ik niet goed?

Daarin ben ik namelijk soort van geïnteresseerd ....

jaja was nog bezig :blush:.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Hoe ga je ze nu neerzetten?
mocht je nog een tip kunnen gebruiken: Patrick (R-Flagg) hier, die pas bij je op bezoek was heeft voor mijn Harbeths een setje schitterende stands gemaakt.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: twani op januari 11, 2021, 13:23:02
Ik zie alles te koop staan behalve de Stand 6 Huub....

Kijk ik niet goed?

Daarin ben ik namelijk soort van geïnteresseerd ....

Al weg... sorry.  :blush:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Dura op januari 11, 2021, 13:56:02
Hoe ga je ze nu neerzetten?
mocht je nog een tip kunnen gebruiken: Patrick (R-Flagg) hier, die pas bij je op bezoek was heeft voor mijn Harbeths een setje schitterende stands gemaakt.

De huidige stands zijn net iets te laag maar zijn wel goed. Misschien Stand 20 van Dynaudio. Eerst alles verkopen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)