Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

dre73 en 7 gasten bekijken dit topic.

Thanatos

Citaat van: HuubF op november 10, 2020, 15:22:48
Beetje bulkig inderdaad maar hoogte valt mee (75 cm).

De JBL L100 lijkt me trouwens ook gaaf. Dus lijstje wordt nu:

1. Purifi bouwsel
2. JBL L100 classic
3. Dynaudio Confidence C1 of C20
4. Harbeth 40 of HL5

Behoorlijk verschillend.  ;D

Er staat ook nog een setje Adam Tensor Delta's te koop  :D Ik heb ze inmiddels gehad vol actief en dat was wel een feestje moet ik zeggen. https://link.marktplaats.nl/m1620336906

De C1 II of Platinum staan ook nog op mijn lijstje om ooit in huis te kunnen ervaren. Erg mooi.

Ik heb de set Focal Sopra 1 gekocht die ik je per PM had gestuurd.. even wachten nu op de levering  :angel:

Harbeth heb ik de 30 en de 30.1 ook gehad en die vond ik qua dynamiek tegen vallen. De SHL5 zou hier veel sterker in zijn. Het kleintje de P3ESR vond ik de mooiste qua tonale balans. Die combineren met een goede sub zou ook geen straf zijn.

De Amphion Argon 3 is ook een speaker om misschien eens te gaan beluisteren / bekijken. Hele mooie monitor op het moment ook veel terug te vinden in studio's.

HuubF

Citaat van: Thanatos op november 10, 2020, 22:36:43
Er staat ook nog een setje Adam Tensor Delta's te koop  :D Ik heb ze inmiddels gehad vol actief en dat was wel een feestje moet ik zeggen. https://link.marktplaats.nl/m1620336906

De C1 II of Platinum staan ook nog op mijn lijstje om ooit in huis te kunnen ervaren. Erg mooi.

Ik heb de set Focal Sopra 1 gekocht die ik je per PM had gestuurd.. even wachten nu op de levering  :angel:

Harbeth heb ik de 30 en de 30.1 ook gehad en die vond ik qua dynamiek tegen vallen. De SHL5 zou hier veel sterker in zijn. Het kleintje de P3ESR vond ik de mooiste qua tonale balans. Die combineren met een goede sub zou ook geen straf zijn.

De Amphion Argon 3 is ook een speaker om misschien eens te gaan beluisteren / bekijken. Hele mooie monitor op het moment ook veel terug te vinden in studio's.

Ja die Adam Tensor Delta's... ik heb er jaren op gewacht, nu zijn ze er maar heb ik Purifi versterking ontdekt. Actieve speakers kunnen voor mij nu alleen nog maar als ze intern ook Purifi versterkers hebben.

Met Harbeth 30's ben ik best lang tevreden geweest, totdat de gebreken me begonnen te irriteren. De P3ESR's vind ik nog steeds de leukste speakers die ik ooit in huis heb gehad. Maar toch weer veel te beperkt.

Mijn volgende stop zijn waarschijnlijk Dynaudio's. Desnoods de Confidence 20 als ik gedwongen ben de MA 200's in te ruilen.

Leuk dat je het aandurft die Sopra 1, beetje maffe kleur maar ik ben wel benieuwd. Geef even een gil als ze er zijn, dan neem ik mijn NAD C298 mee.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

skyfox

Huub, wat ik niet helemaal begrijp, je kan die Golds toch gewoon weer bij Stephan inruilen zodra die custom build purifi speakers klaar zijn? Dan is het cirkeltje toch weer rond? Of heb ik teveel gemist tussendoor?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HuubF

Citaat van: skyfox op november 11, 2020, 00:02:56
Huub, wat ik niet helemaal begrijp, je kan die Golds toch gewoon weer bij Stephan inruilen zodra die custom build purifi speakers klaar zijn? Dan is het cirkeltje toch weer rond? Of heb ik teveel gemist tussendoor?

Nee, hij matst mij vaak en in dit geval heb ik toegezegd dat ik de MA's afhandel. Ik zadel hem ook wel eens op met een probleem. Ik dacht ook eerlijk gezegd dat dit mijn droomspeakers zouden zijn maar kennelijk heb ik een aparte smaak. Overigens raak ik ze wel kwijt, belangstelling zat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

skyfox

Die belangstelling snap ik wel. Had ik de muntjes liggen om uit te geven dan stond ik ook in de rij. [emoji854]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

scrutinizer

Citaat van: HuubF op november 10, 2020, 19:16:42
Ik neem aan dat je dit schrijft naar aanleiding van mijn opmerking dat ik de NAD C298 als een eindpunt zie (hij heeft tenslotte alle goede eigenschappen van alle versterkers die ik heb gehad zonder de nadelen).

Of bedoel je dat mijn lijstje van speakers weinig samenhangend is?
Vooral de samenhang in het lijstje weergevers.....
En is een werkelijkheidbeleving van content aan het persoon, Huub. :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 11, 2020, 09:20:12
Vooral de samenhang in het lijstje weergevers.....
En is een werkelijkheidbeleving van content aan het persoon, Huub. :)

Beetje een simpele conclusie van je.  ;)

Het lijstje bestaat uit speakers die een klasse hoger zitten dan wat ik gewend ben. Van de meeste heb ik al wat in huis gehad dus ik ken de klanksignatuur. Alleen Dynaudio is nieuw voor mij, maar de Confidence serie is onomstreden. Ik verwacht niet dat ze problemen in streaming of versterking hoorbaar maken.

Maar ze zullen wel verschillend klinken ja. Geen probleem want dat vind ik juist leuk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op november 11, 2020, 10:44:43
Beetje een simpele conclusie van je.  ;)
Citaat
Simpel als in.....?

CitaatHet lijstje bestaat uit speakers die een klasse hoger zitten dan wat ik gewend ben. Van de meeste heb ik al wat in huis gehad dus ik ken de klanksignatuur. Alleen Dynaudio is nieuw voor mij, maar de Confidence serie is onomstreden. Ik verwacht niet dat ze problemen in streaming of versterking hoorbaar maken.

Maar ze zullen wel verschillend klinken ja. Geen probleem want dat vind ik juist leuk.
Dus als ik je goed begrijp zijn er meer vormen van werkelijkheid(weergave)? ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

katwax

Citaat van: HuubF op november 10, 2020, 23:44:55
Ja die Adam Tensor Delta's... ik heb er jaren op gewacht, nu zijn ze er maar heb ik Purifi versterking ontdekt. Actieve speakers kunnen voor mij nu alleen nog maar als ze intern ook Purifi versterkers hebben.

Kii Three? Heb dit aan Bruno gevraagd, maar volgens hem is er geen verschil moest hij de huidige custom NCore vervangen door de Eigentakt. Zou het zelfs niet uitsluiten dat nieuwe de Purifi versterkers zouden gebruiken
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 11, 2020, 11:23:26
Dus als ik je goed begrijp zijn er meer vormen van werkelijkheid(weergave)? ;)

Zoals je misschien weet maken speakers het grote verschil in sound. Werkelijkheidsweergave in mijn huiskamer kan ik vergeten. Dus het beste wat ik kan bereiken, met de perfecte  aansturing die ik nu heb, is een verbetering met een passieve topmonitor.

De JBL's die er nu staan klinken al zoals ik het zou willen: meeslepend zonder duidelijke fouten. De lat is hoog.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op november 11, 2020, 11:40:04
Zoals je misschien weet maken speakers het grote verschil in sound. Werkelijkheidsweergave in mijn huiskamer kan ik vergeten. Dus het beste wat ik kan bereiken, met de perfecte  aansturing die ik nu heb, is een verbetering met een passieve topmonitor.

De JBL's die er nu staan klinken al zoals ik het zou willen: meeslepend zonder duidelijke fouten. De lat is hoog.
Maakt veel helder, Huub. :)
Alleen dat stukje 'perfecte aansturing' is mij wat persoonlijk. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

vanzomereng

Citaat van: scrutinizer op november 11, 2020, 11:23:26
Dus als ik je goed begrijp zijn er meer vormen van werkelijkheid(weergave)? ;)

scrutinizer, zet a.u.b. onderstaande op een tegeltje, hang deze op je WC zodat je het niet meer vergeet   ;)

Nee, er is maar 1 vorm van werkelijkheidsweergave maar deze is puur theoretisch.
In de praktijk zijn er duizenden vormen van werkelijkheidsbeleving

Een fabrikant kan nimmer een claim leggen op, dat hij een 100% een werkelijkheidsweergave kan produceren met zijn componenten/speakers
omdat hij hiermee feitelijk zegt,  dat zijn componenten/speakers geen klanksignatuur kennen en dus 100% neutraal zijn.
Dit is ook uberhaupt onmogelijk om te controleren.

Een fabrikant kan wel beweren, dat zijn componenten/speakers:
- juist vanwege zijn klanksignatuur,
- of juist vanwege het zo min mogelijk aantasten v/h oorspronkelijke signaal
voor werkelijkheidsbeleving kan zorgen.

Verder staat de luisterruimte een echte werkelijkheidsweergave ook in de weg.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

scrutinizer

Citaat van: VANZOMERENG op november 11, 2020, 13:15:38
scrutinizer, zet a.u.b. onderstaande op een tegeltje, hang deze op je WC zodat je het niet meer vergeet   ;)

Nee, er is maar 1 vorm van werkelijkheidsweergave maar deze is puur theoretisch.
In de praktijk zijn er duizenden vormen van werkelijkheidsbeleving

Een fabrikant kan nimmer een claim leggen op, dat hij een 100% een werkelijkheidsweergave kan produceren met zijn componenten/speakers
omdat hij hiermee feitelijk zegt,  dat zijn componenten/speakers geen klanksignatuur kennen en dus 100% neutraal zijn.
Dit is ook uberhaupt onmogelijk om te controleren.

Een fabrikant kan wel beweren, dat zijn componenten/speakers:
- juist vanwege zijn klanksignatuur,
- of juist vanwege het zo min mogelijk aantasten v/h oorspronkelijke signaal
voor werkelijkheidsbeleving kan zorgen.

Verder staat de luisterruimte een echte werkelijkheidsweergave ook in de weg.

Citaat van: scrutinizer op november 10, 2020, 14:08:13
Als jij dat zo momenteel ervaar gun ik je dat, Huub. 
Maar een versterker, welke volgens jou de werkelijkheid beoogd weer te geven, benodigd hierin een luidsprekersysteem welke zich ideaal gedraagt binnen een gegeven akoestiek, dit vast te stellen. Afhankelijk van perfect bron(materiaal.

Geef mij dan maar dat lekker klinkende setje ;)

Als je posts ervoor ook leest zijn deze wijzende woorden niet nodig. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

scrutinizer

Citaat van: VANZOMERENG op november 11, 2020, 13:29:28
^^

Ow ok.. Je beperkt jezelf liever tot dit 'stukje' in de tekst welke m.i. zorg draagt voor een peace of mind voor velen. ;D
Ik ga er voor het gemak maar van uit dat je zelf de hoop op 'werkelijkheid weergave' wel hebt laten vieren.

Daar waar Huub stelt dat het zijn versterking was welke verantwoordelijk voor een werkelijkheid weergave van deze verscheidenheid aan weergevers zou zijn, uitte ik mijn twijfel  :notify:

Dat er meerdere werkelijkheid belevingen/ervaringen bestaan is wat ik al eerder aangaf, en deze persoonlijk van aard zijn. 
 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

De Monitor Audio's ga ik vrijdag inruilen voor het hier eerder in een post genoemde setje Dynaudio Contour 20i's. En dan is het zakgeld op.

Als de Contours bevallen én ik vermoed dat er nog verbeteringen mogelijk zijn ga ik sparen voor de Confidence 20.

Leuk, mijn eerste Dynaudio's. Ik ben vreselijk benieuwd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: HuubF op november 11, 2020, 14:47:19
De Monitor Audio's ga ik vrijdag inruilen voor het hier eerder in een post genoemde setje Dynaudio Contour 20i's. En dan is het zakgeld op.

Als de Contours bevallen én ik vermoed dat er nog verbeteringen mogelijk zijn ga ik sparen voor de Confidence 20.

Leuk, mijn eerste Dynaudio's. Ik ben vreselijk benieuwd.

Mooi Huub!

Ik ben helemaal weg van de huisklank van Dynaudio.  Veel meer mijn ding dan bijvoorbeeld die knetterharde Focals.  Kan ik echt helemaal niks mee.

Maar goed, wat kun je verwachten van een Harbeth liefhebber....

scrutinizer

Citaat van: twani op november 11, 2020, 15:01:02
Mooi Huub!

Ik ben helemaal weg van de huisklank van Dynaudio.  Veel meer mijn ding dan bijvoorbeeld die knetterharde Focals.  Kan ik echt helemaal niks mee.

Maar goed, wat kun je verwachten van een Harbeth liefhebber....
De verschillen in een notendop. :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: twani op november 11, 2020, 15:01:02
Mooi Huub!

Ik ben helemaal weg van de huisklank van Dynaudio.  Veel meer mijn ding dan bijvoorbeeld die knetterharde Focals.  Kan ik echt helemaal niks mee.

Maar goed, wat kun je verwachten van een Harbeth liefhebber....

Ja raar dat ik nog nooit Dynaudio in huis heb gehad. Ik heb ooit wel eens van iemand heb gehoord dat ze saai klinken, misschien is dat ergens blijven hangen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 11, 2020, 15:06:12
De verschillen in een notendop. :)

Je praat wel eens een beetje in raadselen, wat bedoel je hiermee?  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op november 11, 2020, 15:21:47
Je praat wel eens een beetje in raadselen, wat bedoel je hiermee?  ;)

Even kort maar duidelijk. Dit gezien vanuit the worms leaving the woodwork..... ::)

Werkelijkheid niveau van een event is niet vast te leggen. Laat staan weer te geven. ;)
Dat de in house sound ofwel signatuur van de luidsprekers ism de akoestiek wel de grootste fingerprint heeft in deze werkelijkheids benadering.
Heb ik het niet over de werkelijkheidsbeleving van dit alles.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....