Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Carrol en 8 gasten bekijken dit topic.

Tjeb

He getverr Huub ik lees het nu pas, gelukkig is het enigzins meegevallen.
Sterkte met het herstel!!

MarkD

Citaat van: Sirius666 op september 26, 2018, 21:47:36
Het is een demo. De koper moet een paar dagen wennen, het apparaat in dit geval niet ;)

Toch wel. Na een tijdje van de stroom af te zijn geweest moet de Naim zich weer opladen voor zijn werk. ;) Mijn ervaring is dat het een paar dagen duurt voor het een beetje klinkt en een dag of 5 voor het optimaal klinkt. Ik heb daar ooit wel eens een logische verklaring voor gelezen, maar ben het ff kwijt. Maakt verder ook niet uit.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Sirius666

Citaat van: MarkD op september 27, 2018, 08:21:09
Toch wel. Na een tijdje van de stroom af te zijn geweest moet de Naim zich weer opladen voor zijn werk. ;) Mijn ervaring is dat het een paar dagen duurt voor het een beetje klinkt en een dag of 5 voor het optimaal klinkt. Ik heb daar ooit wel eens een logische verklaring voor gelezen, maar ben het ff kwijt. Maakt verder ook niet uit.

Ik vind technische verklaringen altijd wel interessant dus mocht iemand meer over bovenstaande weten....

HuubF

Citaat van: MarkD op september 27, 2018, 08:21:09
Toch wel. Na een tijdje van de stroom af te zijn geweest moet de Naim zich weer opladen voor zijn werk. ;) Mijn ervaring is dat het een paar dagen duurt voor het een beetje klinkt en een dag of 5 voor het optimaal klinkt. Ik heb daar ooit wel eens een logische verklaring voor gelezen, maar ben het ff kwijt. Maakt verder ook niet uit.

Is ook mijn ervaring met Naim spullen.

Inmiddels mag, op aandringen van mijn vriendin, de 250dr gewoon blijven. De Naim Allae's worden op korte termijn vervangen door Ovators.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mitch--

Citaat van: HuubF op september 27, 2018, 10:56:19
Is ook mijn ervaring met Naim spullen.

Inmiddels mag, op aandringen van mijn vriendin, de 250dr gewoon blijven. De Naim Allae's worden op korte termijn vervangen door Ovators.

Holy moly.... is zij even makkelijk geworden..;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ralf67

 :crazy:  sterkte met je herstel, en vooral rustig aan doen.

Martin!!!

De 400 of de 800 Huub?
mainly British stuff

HuubF

Citaat van: Martin!!! op september 27, 2018, 11:20:06
De 400 of de 800 Huub?

Zal wel de 400 worden want die is niet zo groot. Ik blijf voorlopig wel vasthouden aan een volledige Naim setup.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martin!!!

Citaat van: HuubF op september 27, 2018, 11:28:41
Zal wel de 400 worden want die is niet zo groot. Ik blijf voorlopig wel vasthouden aan een volledige Naim setup.

De 800 zijn wel joekels ja. Ik heb ooit ook met gedachte gespeeld om de 400 aan te schaffen, uiteindelijk toch voor monitoren gekozen.
mainly British stuff

HuubF

Citaat van: Martin!!! op september 27, 2018, 11:32:20
De 800 zijn wel joekels ja. Ik heb ooit ook met gedachte gespeeld om de 400 aan te schaffen, uiteindelijk toch voor monitoren gekozen.

Maar dan wel mooie monitoren.  :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maximus_Aurelius

Ik lees dit topic door en ik schrik mij rot. Gelukkig dat jij er nog bent en nu rustig revalideren.
Maar ook genieten en ik lees dat dit gebeurd met een fijne 250dr.

Veel sterkte  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

scoc

Nog 1 keer proberen ... Proac combineert echt goed met Naim. Vooral dat Proac middengebied ... Een Proac DT8 of een oudere D18 ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Sirius666

Citaat van: scoc op september 27, 2018, 12:10:33
Nog 1 keer proberen ... Proac combineert echt goed met Naim. Vooral dat Proac middengebied ... Een Proac DT8 of een oudere D18 ...

Idem voor een Harbeth dan? Dat Huub de hele keten op Naim houdt lijkt mij ook niet onverstandig. Ik lees best veel positiefs over Naim speakers.

scoc

Citaat van: Sirius666 op september 27, 2018, 13:53:21
Idem voor een Harbeth dan? Dat Huub de hele keten op Naim houdt lijkt mij ook niet onverstandig. Ik lees best veel positiefs over Naim speakers.
Harbeth heb ik nooit gehoord dus kan daar geen oordeel over vellen. Heb een aantal Proac's gehad en eigenlijk de enige reden dat ik ze niet meer gebruik is omdat deze niet ideaal integreerde met dual subs. Maar als full range echt mooi. Geen neutraal geluid trouwens maar aangenaam Engels gekleurd.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Jumping Jack

Spoedig herstel Huub!

De ovator's hebben mij nooit echt kunnen bekoren, hopelijk bevallen ze jou wel...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Citaat van: Jumping Jack op september 27, 2018, 14:36:00
Spoedig herstel Huub!

De ovator's hebben mij nooit echt kunnen bekoren, hopelijk bevallen ze jou wel...

Dank. Wat vond je niet mooi aan de Ovators?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

De keren dat ik ze gehoord heb vond ik ze te donker en weinig levend, wat ingesloten klinken maar mss dat een 250dr er wel wat pit in krijgt.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: MarkD op september 27, 2018, 08:21:09
Toch wel. Na een tijdje van de stroom af te zijn geweest moet de Naim zich weer opladen voor zijn werk. ;) Mijn ervaring is dat het een paar dagen duurt voor het een beetje klinkt en een dag of 5 voor het optimaal klinkt. Ik heb daar ooit wel eens een logische verklaring voor gelezen, maar ben het ff kwijt. Maakt verder ook niet uit.

Ik zet mijn Naim via de schakelaar aan de achterzijde iedere avond "hard"  uit.

Nergens last van. Klinkt minuut 1 exact hetzelfde als na een hele dag fikken....   

Hoe komen deze verhalen toch de wereld in vraag je je weleens af.

HuubF

Citaat van: twani op september 27, 2018, 17:56:43
Ik zet mijn Naim via de schakelaar aan de achterzijde iedere avond "hard"  uit.

Nergens last van. Klinkt minuut 1 exact hetzelfde als na een hele dag fikken....   

Hoe komen deze verhalen toch de wereld in vraag je je weleens af.

En als tie dan weer aanstaat.... knalluh!  :headbanging:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarkD

Citaat van: twani op september 27, 2018, 17:56:43
Ik zet mijn Naim via de schakelaar aan de achterzijde iedere avond "hard"  uit.

Nergens last van. Klinkt minuut 1 exact hetzelfde als na een hele dag fikken....   

Hoe komen deze verhalen toch de wereld in vraag je je weleens af.

Door mensen die het geduld hebben om hun Naim langer dan 1 dag aan te laten staan. ;D
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Sirius666

Citaat van: HuubF op september 27, 2018, 21:34:18
En als tie dan weer aanstaat.... knalluh!  :headbanging:

Wordt lastig met de muziekvoorkeur van twani :D

HuubF

Inmiddels is de NAP250dr 'volgezogen met stroom' en ook betaald. Ik kreeg nog een aardige korting. Omdat ik ongelofelijk veel tijd heb kan ik lekker veel luisteren.

Aanvankelijk durfde ik de aanschaf niet aan, maar nu hij er toch staat moet ik zeggen dat het een geweldige versterker is. Ik vraag me zelfs af of ik niet even moet wachten met de aanschaf van nieuwe speakers. De Allae's staan ook zo mooi tegen de muur aan, er zullen niet veel speakers zijn die dat ook kunnen (de Ovator's misschien).

Wat gaat er dan zo goed? Nou ik hoor gewoon muziek. Eigenlijk zegt dat allles.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)