Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Een beslissing richting Walhalla: er komt een NAC272 voor iets meer verfijning, de NAP200 blijft. De Naim verslaving houdt dus aan. Daarnaast blijf ik ATC geweldig vinden al heb je er wel een subwoofer bij nodig.

De verbouwing van het hifimeubel om ruimte te maken voor de speakers gaat snel beginnen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Mooi apparaat om te zien. Veel plezier met freubelen...o met de zweedse puntjes lukte me maar niet. ;D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MarkD

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

op eigen verzoek verwijderd.



Cyrus·

Mooie stap, Huub! Even uit nieuwsgierigheid: hoe verhoudt de a.s. combi NAC272+NAP200 zicht tot de eerder gesuggereerde Superuniti?
Groeten,
Edwin

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op februari 22, 2018, 08:53:22
Is die NAC ook een Roon eindpunt?

Nee dat niet. Ik zal moeten wennen aan de Naim app en de Mac Mini kan de deur uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: CyrusOne op februari 22, 2018, 10:31:58
...hoe verhoudt de a.s. combi NAC272+NAP200 zich tot de eerder gesuggereerde Superuniti?

De Superunity bevat ook een versterker, de NAC272 niet. Het schijnt overigens ook wel een goed apparaat te zijn.

In zijn algemeenheid is het bij Naim zo dat losse apparaten iets beter klinken. Ik verwacht dus iets meer verfijning ten opzichte van de Atom (kan natuurlijk tegenvallen...). En natuurlijk is het ook iets flexibeler.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op februari 22, 2018, 14:15:01
Nee dat niet. Ik zal moeten wennen aan de Naim app en de Mac Mini kan de deur uit.

Wel lekker compact.

En aan die app zal best te wennen zijn, me dunkt.

Jumping Jack

De naim-app werkt echt wel goed hoor.

De NAC272 is een mooi apparaat, met een zeer goede analoge voorversterker. Hij klinkt veel verfijnder dan de superuniti.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2018, 14:33:07
De naim-app werkt echt wel goed hoor.

De NAC272 is een mooi apparaat, met een zeer goede analoge voorversterker. Hij klinkt veel verfijnder dan de superuniti.

De Naim app is echt geweldig, 100% stabiel ook.

Cyreg

Citaat van: chansig op februari 22, 2018, 07:59:43
.... Veel plezier met freubelen...o met de zweedse puntjes lukte me maar niet. ;D

Gr. Hans

alt 148  ??
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

JeroenGRT

Mooi hoor zo'n NAC272 , ga je vast veel plezier aan beleven!

Citaat van: HuubF op februari 22, 2018, 07:43:04
Een beslissing richting Walhalla: er komt een NAC272 voor iets meer verfijning, de NAP200 blijft. De Naim verslaving houdt dus aan. Daarnaast blijf ik ATC geweldig vinden al heb je er wel een subwoofer bij nodig.

De verbouwing van het hifimeubel om ruimte te maken voor de speakers gaat snel beginnen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Citaat van: JeroenGRT op februari 23, 2018, 12:50:54
Mooi hoor zo'n NAC272 , ga je vast veel plezier aan beleven!

Hij is er inmiddels. Vreemd genoeg is het geluid behoorlijk wennen. Inderdaad meer verfijning maar ik moet de juiste combinatie van alles eromheen nog even vinden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op februari 24, 2018, 10:27:20
Hij is er inmiddels. Vreemd genoeg is het geluid behoorlijk wennen. Inderdaad meer verfijning maar ik moet de juiste combinatie van alles eromheen nog even vinden.

Waarom vreemd genoeg? Zolang je blijft kopen kopen kopen zonder het eerst een weekje in jouw omgeving te beluisteren zal je op deze wijze aan blijven modderen.

En de combinatie van alles eromheen? Wat is dat in hemelsnaam? Een andere omschrijving voor tegenvallen?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari 24, 2018, 10:44:04
Waarom vreemd genoeg? Zolang je blijft kopen kopen kopen zonder het eerst een weekje in jouw omgeving te beluisteren zal je op deze wijze aan blijven modderen.

En de combinatie van alles eromheen? Wat is dat in hemelsnaam? Een andere omschrijving voor tegenvallen?

Ah daar is onze Densen expert. ;) Als ik wil doormodderen is dat mijn keuze. Alles eromheen: kabeltjes, wennen, subwoofer opnieuw instellen, inspelen omdat alles een tijdje heeft stilgestaan.

En afwachten in hoeverre het apparaat gevoelig is voor de aanwezige esoterica.  :headbanging:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Densen heb ik ook ooit gehad. De DM30 als ik me niet vergis icm een VV. Mooi spul...zeker om te zien. Toen icm met Audio Physics...vond het volgens mij toen warm klinken.

Nu zou ik ws de speakers een andere plek geven ipv een andere speaker of versterker kopen. Mooie tijden waren dat. Iedere maand wel wat anders. :D

Klooi maar lekker aan Huub. Het subjectieve spat er van af...dus ik kan er alleen maar van genieten. Anderen menen bij iedere verandering een nog beter, dieper laag te horen liefst icm met nog meer snot in de lucht van de grieperige digejieridoblazer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Citaat van: HuubF op februari 24, 2018, 11:21:56
Ah daar is onze Densen expert. ;) Als ik wil doormodderen is dat mijn keuze. Alles eromheen: kabeltjes, wennen, subwoofer opnieuw instellen, inspelen omdat alles een tijdje heeft stilgestaan.

En afwachten in hoeverre het apparaat gevoelig is voor de aanwezige esoterica.  :headbanging:

Overigens zal het schelen als je eerst een paar dagen luistert en dan pas met ervaringen komt? Ik gok alvast dat jouw mening de komende dagen behoorlijk zal wisselen

1x geopperd en dan een expert? Daar ga ik eens van profiteren  :D Overigens had je niet op die aanbeveling gereageerd dus nu erop terugkomen is irrelevant  :tounge2: Het had je natuurlijk wel veel euro's gescheeld, dat dan weer wel  :D

Je hebt toch enkel de versterking gewisseld of ben je met meer spulletjes bezig geweest? Is deze Naim nieuw of ingespeeld en wel?

En de vraag blijft nog steeds staan om eens een foto van de achterkant van de sub te uploaden. Ik ben wel benieuwd hoe je aan de knoppen hebt gedraaid.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari 24, 2018, 13:05:01
Overigens zal het schelen als je eerst een paar dagen luistert en dan pas met ervaringen komt? Ik gok alvast dat jouw mening de komende dagen behoorlijk zal wisselen

1x geopperd en dan een expert? Daar ga ik eens van profiteren  :D Overigens had je niet op die aanbeveling gereageerd dus nu erop terugkomen is irrelevant  :tounge2: Het had je natuurlijk wel veel euro's gescheeld, dat dan weer wel  :D

Je hebt toch enkel de versterking gewisseld of ben je met meer spulletjes bezig geweest? Is deze Naim nieuw of ingespeeld en wel?

En de vraag blijft nog steeds staan om eens een foto van de achterkant van de sub te uploaden. Ik ben wel benieuwd hoe je aan de knoppen hebt gedraaid.

'Wennen' was inderdaad één van de factoren. Het subwoofertje kan niet exact worden afgesteld dus overgangsfrequentie en volume worden op gevoel bepaald. Héél erg voorzichtig, ik wil hem alleen horen als het nodig is.

Wat ik heb gewisseld: de Atom is weg, hiervoor is een NAC272 als streamer/voorversterker in de plaats gekomen. Als eindversterker dient de NAP200 die er nog stond. Kabels zijn momenteel een middenklasse Audioquest Snaic-vervanger en de NAC A5 luidsprekerkabel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

Haal die AQ er gewoon van tussen. De standaard Naim-kabels zijn gewoon best op hun plek...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Citaat van: Jumping Jack op februari 24, 2018, 13:28:19
Haal die AQ er gewoon van tussen. De standaard Naim-kabels zijn gewoon best op hun plek...

Uiteraard met standaard Snaic begonnen. Valt vanzelf op zijn plek.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JeroenGRT

Ik heb de combinatie nac272/nap200 bij MarkD gehoord en dat klinkt erg fijn op de harbeth monitor 30.1. Kan zijn dat deze eerst even moet inspelen, het geluid veranderd na een tijdje. Ben benieuwd naar je ervaringen de komende tijd.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Citaat van: JeroenGRT op februari 24, 2018, 15:08:15
Ik heb de combinatie nac272/nap200 bij MarkD gehoord en dat klinkt erg fijn op de harbeth monitor 30.1. Kan zijn dat deze eerst even moet inspelen, het geluid veranderd na een tijdje. Ben benieuwd naar je ervaringen de komende tijd.

Gaat helemaal goedkomen. Het spul staat nu 30 uur aanéén te spelen en het begint nu echt prettig te klinken. Beide apparaten stonden al een tijdje stil.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarkD

De eerste dagen niet al te kritisch luisteren, het wordt echt beter! En gewoon de standaard snaic gebruiken voor het echte Naim-geluid. Misschien niet compleet audiofiel verantwoord, maar wel verdomd lekker ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers