Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

felix01

mooi verslag....de linn lijkt me geen blijver of zie ik dat verkeerd? :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

HTip

Mooie verslagen Nico. Leuk dat je de muziek een podium geeft en zo goed de verschillen beschrijft :worship:

Ik kreeg beetje een deja-vu van een zekere middag ergens in 2013 :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Leuk weer om te lezen. En ja, het gaat zeker om muziek en niets anders.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Citaat van: felix01 op februari 16, 2017, 05:04:54
mooi verslag....de linn lijkt me geen blijver of zie ik dat verkeerd? :colgate:

Hij presteert wisselvallig. Zoals ik al aangegeven heb met klassiek is de mindere ten opzichte van mijn MB10. Ik moet wel zeggen dat ik nu wel iets heb van dat de MB 10 van Lindemann toch een erg goede DAC is die niet onder doet voor dikkere modellen, prijs technisch gezien ;).


Citaat van: HTip op februari 16, 2017, 05:09:20
Mooie verslagen Nico. Leuk dat je de muziek een podium geeft en zo goed de verschillen beschrijft :worship:

Ik kreeg beetje een deja-vu van een zekere middag ergens in 2013 :D

Wat heeft het voor een zin wanneer je de muziek niet benoemd waar de positieve en negatieve punten zitten.;). Uiteraard alles waargenomen op mijn eigen set. Iemand anders ervaart het totaal anders, mag ook  ;D.

Die zekere middag kan ik mij ook nog herinneren maar is dat alweer 2013 geweest  :o. Sodeju nog tijd vliegt. Jij verder doorgegroeid en upgrades gemaakt, ik ook, alhoewel de apparatuur hetzelfde is gebleven, voor en eindversterkers dan.
Was wel een top middag  :thumbs-up:

Citaat van: Bas Akkerman op februari 16, 2017, 07:57:48
Leuk weer om te lezen. En ja, het gaat zeker om muziek en niets anders.

Zonder muziek doen wij niets en de apparatuur en luidsprekers ook niet.
En ik dacht laat ik de albums maar vermelden misschien hebben andere er ook iets aan. Of ze de muziek nu mooi vinden of niet, dit bepaalt ook ieder voor zich ;).


Algemeen:
Misschien ga ik eens beoordelen of de MB10 DSD veel verschil uitmaakt ten opzichte van mijn MB10. Ik kan mijn MB10 (laten)upgraden. Voor dat geld vind je ieder geval geen betere DAC.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

blue-eyes

En de MB10 is nieuw nog goedkoper dan een Linn Klimax renew 2e hands. Dus kan je nog meer tevreden zijn ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Ik vind het zeker uitmaken de MB:10 vs MB:10 DSD.... maar goed, ik draai thuis met de MB DSD

Maximus_Aurelius

Citaat van: Blue-Eyes op februari 16, 2017, 14:11:29
En de MB10 is nieuw nog goedkoper dan een Linn Klimax renew 2e hands. Dus kan je nog meer tevreden zijn ;)

Absoluut.

Weet niet exact wat een Klimax Renew DS (nieuw) kost. Weet alleen via een Engelse Linn dealer wat het kost.
Die ik nu op proef heb staan is een inruil bij een audiozaak.

Citaat van: bmateijsen op februari 16, 2017, 14:13:31
Ik vind het zeker uitmaken de MB:10 vs MB:10 DSD.... maar goed, ik draai thuis met de MB DSD


Heb jij ervaring met de MB10? Zo ja wat zijn een beetje de verschillen. Ik weet dat ik het zelf moet beoordelen maar ervaringen van andere tellen ook zeker mee  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bmateijsen

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 16, 2017, 14:23:26
Heb jij ervaring met de MB10? Zo ja wat zijn een beetje de verschillen. Ik weet dat ik het zelf moet beoordelen maar ervaringen van andere tellen ook zeker mee  :thumbs-up:

Uiteraard.. ik heb hiervoor gedraaid met de MB:15.... nu MB:20 DSD, waarbij ik USB gebruik.

Maximus_Aurelius

Citaat van: bmateijsen op februari 16, 2017, 14:34:48
Uiteraard.. ik heb hiervoor gedraaid met de MB:15.... nu MB:20 DSD, waarbij ik USB gebruik.

En de klank verschillen waar moet ik die precies in zoeken? ;).


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bmateijsen

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 16, 2017, 14:46:14
En de klank verschillen waar moet ik die precies in zoeken? ;).

Zit  niet helemaal in de klankverschil, maar meer in de natuurlijkheid, timing en vanzelfsprekendheid. Lees via audioingang.nl maar eens de laatste recensies ;)

Jumping Jack

Citaat van: bmateijsen op februari 16, 2017, 14:34:48
Uiteraard.. ik heb hiervoor gedraaid met de MB:15.... nu MB:20 DSD, waarbij ik USB gebruik.

Uit wat bestaat de rest van jouw set Bjorn?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Maximus_Aurelius

Citaat van: bmateijsen op februari 16, 2017, 14:49:20
Zit  niet helemaal in de klankverschil, maar meer in de natuurlijkheid, timing en vanzelfsprekendheid. Lees via audioingang.nl maar eens de laatste recensies ;)

Heb mij al verdiept en ik twijfel of het beter zal zijn maar enige is de twijfel weg te nemen of dat hij toch blijft  ;) om het in de praktijk zelf te beoordelen. Op shows was ik niet onder de indruk. Maar ik ben realistisch genoeg dat op shows moeilijk te beoordelen valt, hoogstens een klank beeld te krijgen of klank indruk. Maar ook dit is niet gelukt. Weet wel waar dit aan ligt ;).

Voor de prijs wat een upgrade kost vindt je sowieso geen betere DAC. Misschien eens een keer langs gaan bij jullie, uiteraard wanneer jullie dit goed vinden.
Is wel wennen een Lindemann dealer in Nederland  8). Ik heb al zolang Lindemann toen was het hier in Nederland niet te krijgen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bmateijsen

Je bent altijd welkom!

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 16, 2017, 15:39:03
Heb mij al verdiept en ik twijfel of het beter zal zijn maar enige is de twijfel weg te nemen of dat hij toch blijft  ;) om het in de praktijk zelf te beoordelen. Op shows was ik niet onder de indruk. Maar ik ben realistisch genoeg dat op shows moeilijk te beoordelen valt, hoogstens een klank beeld te krijgen of klank indruk. Maar ook dit is niet gelukt. Weet wel waar dit aan ligt ;).

Voor de prijs wat een upgrade kost vindt je sowieso geen betere DAC. Misschien eens een keer langs gaan bij jullie, uiteraard wanneer jullie dit goed vinden.
Is wel wennen een Lindemann dealer in Nederland  8). Ik heb al zolang Lindemann toen was het hier in Nederland niet te krijgen.

Sailor Jan

Erg leuke review! Wel een beetje een anti-Klimax. Ik benniet bekend met deze klasse spelers.

Vooral de beschrijvingen van de muziek maakt het erg leuk om te lezen.
Wees lief voor jezelf

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 16, 2017, 14:07:47
Wat heeft het voor een zin wanneer je de muziek niet benoemd waar de positieve en negatieve punten zitten.;). Uiteraard alles waargenomen op mijn eigen set. Iemand anders ervaart het totaal anders, mag ook  ;D.
Heb je helemaal gelijk in. Ik lees echter ook regelmatig verslagen waar de apparatuur beschreven wordt zonder de muziek te benoemen. Ik probeer ook altijd mijn beleving van de muziek te beschrijven. Leuke is dan dat je zowel "vrouwelijk" als "mannelijk" kunt luisteren. Toine heeft dat erg mooi beschreven in zijn verslag van mijn laatste M&G van 17 december vorig jaar.

Citaat
Die zekere middag kan ik mij ook nog herinneren maar is dat alweer 2013 geweest  :o. Sodeju nog tijd vliegt. Jij verder doorgegroeid en upgrades gemaakt, ik ook, alhoewel de apparatuur hetzelfde is gebleven, voor en eindversterkers dan.
Was wel een top middag  :thumbs-up:
Was zeker een topmiddag! Je verslag van die dag beslaat 5 kantjes in mijn M&G-boek :o En ja, het is bijna 4 jaar geleden dat je hier was. Heb grote stappen gemaakt sinds toen. Zowel speler, receiver en (eind)versterker zijn nieuw. En natuurlijk niet te vergeten de Note 9 :wub:

Ben erg benieuwd hoe je 4 maart gaat beleven...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

De Linn Klimax Renew DS is weer terug.

Het was een leuke en vooral mooie ervaring.  :clapping:.
Het is en blijft een close call.  :-X. Even rustig over denken en alles evalueren. Op klank gebied maar ook over de App en bediening plus gebruikers gemak. Je zou denken dat de Linn dan wint omdat gebruikers gemak eenvoudiger is. Geen monitor of tv aan zetten wanneer je opstart.
Maar eerlijk is eerlijk Roon is wel top en die draait bij mij op een MacMini en dan moet even de monitor aan om Roon te starten daarna kan alles uit. Wanneer ik met de Linn aan het spelen was mistte ik Roon wel eigenlijk  :blush:

Qua klank heb ik hem verder beluisterd, met andere muziek( Jazz, Singer & Songwriter, rock en pop)en daarom is het echt een close call geworden.  En een overweging maken wel of geen DSD. Heb een paar albums in DSD. De Linn speelt dit niet.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

raindog

Ik denk dat je een goede en gemotiveerde afweging kunt maken nu. Alles moet natuurlijk ook bezien worden in relatie tot de kosten. Wat dat betreft zijn de Lindemans heel netjes geprijsd.

Denk wel dat, als men neigt naar een Renew Klimax DS, een latere versie te voorkeur heeft. Die zijn klankmatig een stuk mooier, vloeiender klinkend, en qua prijs is er op de tweedehands markt niets eens veel verschil tussen een DS/0, /1 of /2.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

bmateijsen

Bij mij staat de Mac Mini echt gewoon 24/7 aan, dus hoef ik die nooit apart op te starten. Verder kan ik hem altijd overnemen met mijn Macbook...

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op februari 17, 2017, 12:58:37
Bij mij staat de Mac Mini echt gewoon 24/7 aan, dus hoef ik die nooit apart op te starten. Verder kan ik hem altijd overnemen met mijn Macbook...

Auto login, appz automatisch starten en via schedule automatisch in- en uit de slaapstand.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Maximus_Aurelius

Citaat van: bmateijsen op februari 17, 2017, 12:58:37
Bij mij staat de Mac Mini echt gewoon 24/7 aan, dus hoef ik die nooit apart op te starten. Verder kan ik hem altijd overnemen met mijn Macbook...

Ik heb geen macbook.

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2017, 12:59:48
Auto login, appz automatisch starten en via schedule automatisch in- en uit de slaapstand.

Thx voor de tip.

Heb geprobeerd via VNC maar dit wilt niet lukken, ene keer wel andere keer niet.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Spijkie

Dat laatste heb ik ook met vnc. Voor mij n reden om de macmini niet meer te gebruiken als streamer maar naar n dedicated streamer met HD over te stappen.

Mooi verslag btw ! Erg mooi die Lindeman , ook weer wat anders dan Naïm en linn. Niet dat daar eat mis mee is maar gewoon leuk om wat anders te zien langskomen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Maximus_Aurelius

De MB 10 van Lindemann heb ik al een tijdje, eigenlijk wat jaartjes  ;D.
De voor en eind combi speel ik al jaren mee en ik blijf het jammer vinden dat Lindemann gestopt is met de 800 serie. Maar goed ik kan wel zeggen dat ik ze nog heb  ;D

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 17, 2017, 15:38:11
De MB 10 van Lindemann heb ik al een tijdje, eigenlijk wat jaartjes  ;D.
De voor en eind combi speel ik al jaren mee en ik blijf het jammer vinden dat Lindemann gestopt is met de 800 serie. Maar goed ik kan wel zeggen dat ik ze nog heb  ;D


So why change a winning team ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maximus_Aurelius

#2048
Het gaat toch gebeuren,  starten op versterker gebied iets proberen te zoeken of het nog beter en mooier kan. Dit was ook de eerste prioriteit en het blijft ook zo ;). Het DAC/Streaming was en blijft tweede maar had geen prioriteit. Alleen wanneer je de kans krijgt om een Klimax Renew DS te testen dan kun je moeilijk nee zeggen  ;D. Is en was een mooie uitdaging. Of de Klimax Renew DS in mijn set definitief geïntroduceerd wordt, is het antwoord nee.

Ik ga mij richten op versterker gebied en de start wordt gemaakt a.s. zaterdag. Er komt een Vitus Audio SIA 025 op visite, wanneer er niets tussen komt vanuit de importeur. Ik denk laten we gelijk goed beginnen  :D. Na deze test volgen meer merken die ik op mijn lijstje heb staan.
Accuphase, Burmester, Nagra, Constellation.

Heb er zin in zaterdag, ben benieuwd.  :pompom: :pompom:
Even plaats maken in mijn rack  8)

O ja nieuw op de lijst Soulution Audio. Waarschijnlijk komt in mei de 3 serie uit. Vorig jaar op de High-End werd de 3 serie geïntroduceerd.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'