Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

Ik denk overigens dat de absorbers/diffusors de eerste orde reflectie net niet dempen zo. Zet de speakers dus dichterbij.

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op december 12, 2012, 17:18:13
Veeeeeeel verder indraaien! :). Zo draai ik ze nota bene in als ik helemaal geen zijmuren heb (standaard toe-in zeg maar). Nogmaals, durf te experimenteren! Ik denk dat je na zo'n 15 min luisteren wel een optimale toe-in moet hebben gevonden.

Draai ze maar eens zo in, dat ze kruisen op de halve afstand van jou tot de speakers. Vanuit die positie steeds iets minder toe-in. Op een gegeven moment 'klikt' het en krijg je een heel diep en stabiel beeld zonder teverl tunneleffect.

Ik moet zeggen hoe ze nu staan vind ik de weergave beter dan hoe ze stonden. Ik zal eens flink indraaien  :D

Citaat van: garmtz op december 12, 2012, 17:19:52
Ik denk overigens dat de absorbers/diffusors de eerste orde reflectie net niet dempen zo. Zet de speakers dus dichterbij.

Ik weet dat ze dichterbij moeten staan maar doordat ik aan het schuiven was kwamen ze globaal zo te staan mede omdat ik voorzichtig was voor de goud kleurige onderlegschijfjes dat deze op de plek bleven liggen.. Ik heb ze alweer dichterbij gezet ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Op moment van schrijven staan de Arc's zo dat ze op de helft van mijn luister plek kruisen.
Is een flinke indraai(toe-in)  ::). Optisch is het wel wennen  :huh2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

garmtz


BuSpu


Maximus_Aurelius

Het heeft even geduurd maar even een update. heb nauwelijks tijd gevonden om te beoordelen i.v.m. werk. Heb op het laatst van de week nauwelijks  tijd om te luisteren omdat ik dan heel vroeg moet beginnen te werken. Drie uur s'morgens beginnen met werken dan lig je ook al wat vroeger in je nest ;)

De Arc's zijn nu een behoorlijk stuk ingedraaid en optisch zoals ik al eerder vermelde is het echt wennen. Nu het belangrijkste hoe klinkt het ;).
Absoluut niet verkeerd, ik vind de weergave er zelfs op vooruit gegaan. Het geluid komt veel losser en dat resulteert in betere details. Het laagweergave vind ik zelfs wat strakker geworden.
Al met al een zekere vooruitgang.

Thanks Garmt voor de tip  :clapping:, ook al ben ik wat (te)voorzichtig begonnen met indraaien maar nu kruisen ze op de helft van mijn sweetspot.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

garmtz


Maximus_Aurelius

Goed nieuws uit München gekregen, de Vicoustic panelen zijn onderweg. :clapping:.
Tevens bezig met nieuwe gordijnen maar niet zomaar gordijnen maar akoestische gordijnen ;).
Ik heb ze zien hangen bij een winkel die samen werkt met deze firma en moet zeggen dat ze mooi eruit zien. Smaak zal verschillen.
Even alles goed opmeten en dan een prijsopgave laten doen  :)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

En hopsakee de absorbers van Vicoustic zijn al binnen. Mooie goede en snelle service binnen 48 uur van München naar  "Art for the Ear Room".

Van het weekend gaan we ze ophangen of beter gezegd plakken ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Dat is inderdaad snel. Benieuwd wat het effect gaat zijn. Tevens ook erg benieuwd naar de akoestische gordijnen.
Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Heb je een linkje?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op december 19, 2012, 19:27:56
Dat is inderdaad snel. Benieuwd wat het effect gaat zijn. Tevens ook erg benieuwd naar de akoestische gordijnen.
Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Heb je een linkje?

Ik PM je wel het linkje.

Heb trouwens de prijsopgave van de akoestische gordijnen binnen. Is een beetje prijzig  :D voor de kleine raam waar de gordijnen moeten komen te hangen. Ik heb dan nog maar de eerste variant en ook voor de derde variant heb ik een prijs uitkomst maar daar praten we niet meer over  :D.
De eerste variant valt nog wel over te denken en daar zijn we mee bezig.

Afgelopen zondag heb ik de absorbers gehangen in een speels effect en wat ik tot nu toe weer geluisterd heb qua muziek is het een enorme vooruitgang  :o.
Het blijft me toch verbazen wat zo'n absorbers/panelen te weeg kunnen brengen in positieve zin.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Eindelijk na een hele drukke periode (november, december) is het iets rustiger geworden op het werk. December zijn hoogtijdagen in onze branche.

Er komt misschien een omzwaai in mijn set maar is echt afhankelijk of het bevalt. Niks is dus zeker maar voorzichtig wat proberen ;). Ik ben er niets mee kwijt alleen tijd en eventueel reizen, maar dat is niet het probleem wanneer je het voor over hebt om te gaan testen.



APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  7, 2013, 19:26:55
Eindelijk na een hele drukke periode (november, december) is het iets rustiger geworden op het werk. December zijn hoogtijdagen in onze branche.

Er komt misschien een omzwaai in mijn set maar is echt afhankelijk of het bevalt. Niks is dus zeker maar voorzichtig wat proberen ;). Ik ben er niets mee kwijt alleen tijd en eventueel reizen, maar dat is niet het probleem wanneer je het voor over hebt om te gaan testen.

klinkt spannend!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

BuSpu




Maximus_Aurelius

#1166
Citaat van: BuSpu op januari  7, 2013, 19:36:25
Tipje van de sluier?

Citaat van: twani op januari  7, 2013, 20:22:24
Ja  :devil:

Citaat van: Antoine op januari  7, 2013, 20:56:43
:D

Misschien komt er een "Vollverstärker", geïntegreerde versterker.

Ik wil toch een poging wagen om eens wat geïntegreerde versterker te gaan beluisteren. iets laat me niet met rust om te vereenvoudigen van apparatuur. Er is één merk dat ik niet hoeft te luisteren omdat ik daarmee bekend ben  :D. Is gewoon transistor versterker.
Wat voor soort willen we gaan luisteren, buizen versterkers of hybride.Laatst genoemde kun je ook creëren met een buizen voorversterker, maar dan praten we niet over vereenvoudigen  ;D

Al met al zorg dit voor iets onrust in gemoed toestand en er is maar een remedie voor, dat is gaan luisteren.
Bevalt het niet is er niets aan de hand dan blijft alles hoe het is. Plus punt is dat de onrust weggenomen is/wordt.
Bevalt het wel dan duurt de onrust wat langer  :D omdat we dan de keuze moeten maken of we definitief overstag zullen gaan  ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#1167
Welke merken heb ik op het oog om eens gaan te beluisteren:

- Leben Cs300
- Leben Cs600
- Pathos logos (hybride)
- Pathos inpol remix(Klasse A), uiterlijk op foto's zijn  minder maar dat vond ik voorheen van de Leben ook en in werkelijkheid ziet hij er mooier uit.
- VTL IT 85
- Unison Research S6, S9 , of Sinfonia.
- Ayon
- Almarro A318B ( Bij WB advies gekregen van de persoon die ermee speelt, altijd eens kijken of het mee te nemen valt)

Ik wil eigenlijk starten met Leben omdat ik daar al iets ervaring mee opgedaan heb, alleen op mijn vorige luidsprekers.

Er is een gouden regel het moet matchen met mijn WB Arc's en het moet in mijn klank zitten.
We zullen zien.

Er zitten wel negatieve punten aan de Leben, geen AB  :devil:
Waarom Pathos:
Qua uiterlijk heb ik er een zwak voor, vooral de Logos. Qua klank wat ik gehoord heb vind ik het zeer mooi. Hoe het zal uitwerken op WB weet ik niet daar gaan we dus achter heen om dit te ervaren.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2013, 19:04:17
Welke merken heb ik op het oog om eens gaan te beluisteren:

- Leben Cs300
- Leben Cs600
- Pathos logos (hybride)
- Pathos inpol remix(Klasse A), uiterlijk op foto's zijn  minder maar dat vond ik voorheen van de Leben ook en in werkelijkheid ziet hij er mooier uit.
- VTL IT 85
- Unison Research S6, S9 , of Sinfonia.
- Ayon
- Almarro A318B ( Bij WB advies gekregen van de persoon die ermee speelt, altijd eens kijken of het mee te nemen valt)

Ik wil eigenlijk starten met Leben omdat ik daar al iets ervaring mee opgedaan heb, alleen op mijn vorige luidsprekers.

Er is een gouden regel het moet matchen met mijn WB Arc's en het moet in mijn klank zitten.
We zullen zien.

Er zitten wel negatieve punten aan de Leben, geen AB  :

Goede voornemens 2013 al weer vergeten?    Meer bewegen :D

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op januari  8, 2013, 19:33:51
Goede voornemens 2013 al weer vergeten?    Meer bewegen :D

Hahaha.

Mijn goede voornemens waren niet "meer bewegen" maar "minder bewegen"  :D







Even serieus:
Meer bewegen, ik beweeg al jaren heel veel, soms misschien wat teveel  :D.
Via mijn werk is de beweging al zeer goed en dan nog sporten erbij. Ik heb dus een goed excuus om onder het genieten van de muziek lui te doen en alles via AB te regelen  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2013, 19:42:57
Hahaha.

Mijn goede voornemens waren niet "meer bewegen" maar "minder bewegen"  :D







Even serieus:
Meer bewegen, ik beweeg al jaren heel veel, soms misschien wat teveel  :D.
Via mijn werk is de beweging al zeer goed en dan nog sporten erbij. Ik heb dus een goed excuus om onder het genieten van de muziek lui te doen en alles via AB te regelen  :D
Jij hebt ook geen "Leben" zeg! ;D

Jumping Jack

Een AB is zó 2012... Ik doe alles met de iPad  :D.

Dit wordt een mooie zoektocht die ik graag volg!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op januari  8, 2013, 21:16:29
Een AB is zó 2012... Ik doe alles met de iPad  :D.

Dit wordt een mooie zoektocht die ik graag volg!
Oohwwww, ik heb voor het volume geen AB maar doe verder ook alles via de "i"

Maximus_Aurelius

De eerste planningen zijn gemaakt, nog even afwachten tot de bevestiging er is dat ik langs kan komen.
Het gaat om de Leben Cs 300 en Vtl It 85 om deze te gaan beluisteren.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Streamz