Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

Citaat van: tiptop op november 16, 2010, 18:34:43
Mooie spulletjes zo Maximus. :)

En Cabasse is ook een mooi merk, maar veel vele nog onbekend in NL. Een van de grotere franse merken.

Mijn stereo set is onveranderd gebleven. Ben aan het oriënteren om een DAC aan te schaffen en gaan te streamen.
Op HT gebied is veel veranderd maar dit ga ik nu splitsen in twee topics. Heb nota bene twee aparte sets  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Kingpin

Ik hou dit even in de gaten, interessant.
Zelf ben ik ook overgegaan naar streamen en zou nooit meer terug willen naar draaiende delen als een cd/dvd speler, en bied prijstechnisch gezien een zeer goede geluidskwaliteit tov cd/dvd spelers, zoniet beter.
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

S@m

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 16, 2010, 18:41:12
Mijn stereo set is onveranderd gebleven. Ben aan het oriënteren om een DAC aan te schaffen en gaan te streamen.
Op HT gebied is veel veranderd maar dit ga ik nu splitsen in twee topics. Heb nota bene twee aparte sets  ;D

Ik ben benieuwd naar je toekomstige ervaringen. Zelf ben ik gecharmeerd van de Pink Faun DAC's: DAC3, DAC3.24 en DAC2...

Maximus_Aurelius

Citaat van: Kingpin op november 21, 2010, 13:33:49
Ik hou dit even in de gaten, interessant.
Zelf ben ik ook overgegaan naar streamen en zou nooit meer terug willen naar draaiende delen als een cd/dvd speler, en bied prijstechnisch gezien een zeer goede geluidskwaliteit tov cd/dvd spelers, zoniet beter.
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

De prijzen van DAC's vind ik best aantrekkelijk en zodoende krijg je dat sommige prijstechnisch heel goed zijn. Heb al een beetje ervaring met streamen toen ik de Hegel DAC thuis had.(zie foto op vorige pagina) en dit beviel eigenlijk  :thumbs-up: zo goed dat ik een vergelijk heb gedaan tussen bepaalde nummers die ik geript heb en de cd die ik beluisterd heb in de cd-speler. Het streamen via de DAC kwam er beter uit en wanneer ik prijstechnisch ga kijken dan sta ik echt versteld ervan dat het zo'n verschil in zit.
Ik vind wel een nadeel aan de Hegel DAC dat deze via USB geen 24/192 aan kan. De Lindemann DAC 24/192 kan dit wel aan en is ook via USB asynchroon. Ik las nu in Stereo ook een goede test van de Northstar Essensio DAC die ook 24/192 aan kan via USB en tevens ook via USB asynchroon loopt. De Hegel kan wel gebalanceerd aangesloten worden en is ook symmetrisch. De Lindemann DAC24/192 heeft dit niet, de Northstar ook niet.
Ben in contact gegaan met Lindemann en gevraagd of ik de Lindemann DAC beter via een adapter symmetrisch aan kan sluiten of gewoon via cinch. Hij adviseerde gewoon via Cinch omdat er toch bijna geen signaal verlies optreed in zijn DAC wanneer je via USB doet streamen i.v.m de Asynchronisatie en is daardoor al bijna jitter vrij. Dus weer wat geleerd  ;D

Helaas ken ik het merk Northstar alleen van naam maar niet van sound karakter. Ik weet ook dat vroeger de importeur Analogue audio was en dit nu niet meer is.

Ik stel nu een eis dat via USB 24/192 weergegeven kan worden.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: S@m op november 21, 2010, 13:54:45
Ik ben benieuwd naar je toekomstige ervaringen. Zelf ben ik gecharmeerd van de Pink Faun DAC's: DAC3, DAC3.24 en DAC2...

Er is al een ervaring die in het verleden ligt  ;) Zie reactie boven deze reactie.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Kingpin

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 21, 2010, 20:33:43
De prijzen van DAC's vind ik best aantrekkelijk en zodoende krijg je dat sommige prijstechnisch heel goed zijn. Heb al een beetje ervaring met streamen toen ik de Hegel DAC thuis had.(zie foto op vorige pagina) en dit beviel eigenlijk  :thumbs-up: zo goed dat ik een vergelijk heb gedaan tussen bepaalde nummers die ik geript heb en de cd die ik beluisterd heb in de cd-speler. Het streamen via de DAC kwam er beter uit en wanneer ik prijstechnisch ga kijken dan sta ik echt versteld ervan dat het zo'n verschil in zit.
Ik gebruik m'n Rotel RSP-1098 nu alleen als DAC, op zich helemaal niet gek als je nagaat dat de gebruikte Crystal Dacs nog steeds tot de besten behoren.
Ben nog steeds blij met dit apparaat. Ik gebruik een simpele Logitech Duet op m'n Rotel en sta telkens versteld hoe goed dit klinkt voor een aparaatje van goed 250 euro  ;D

Citaat
Ik vind wel een nadeel aan de Hegel DAC dat deze via USB geen 24/192 aan kan. De Lindemann DAC 24/192 kan dit wel aan en is ook via USB asynchroon. Ik las nu in Stereo ook een goede test van de Northstar Essensio DAC die ook 24/192 aan kan via USB en tevens ook via USB asynchroon loopt. De Hegel kan wel gebalanceerd aangesloten worden en is ook symmetrisch. De Lindemann DAC24/192 heeft dit niet, de Northstar ook niet.
Ben in contact gegaan met Lindemann en gevraagd of ik de Lindemann DAC beter via een adapter symmetrisch aan kan sluiten of gewoon via cinch. Hij adviseerde gewoon via Cinch omdat er toch bijna geen signaal verlies optreed in zijn DAC wanneer je via USB doet streamen i.v.m de Asynchronisatie en is daardoor al bijna jitter vrij. Dus weer wat geleerd  ;D
Helaas ken ik het merk Northstar alleen van naam maar niet van sound karakter. Ik weet ook dat vroeger de importeur Analogue audio was en dit nu niet meer is.
Ik stel nu een eis dat via USB 24/192 weergegeven kan worden.

De beperking van mijn set zou idd de Logitech zijn, die ondersteunt maar tot 24/48, alles daarboven wordt gedownsampled.
Aan de andere kant heb ik geen materiaal die hoger gaat dan 24/48 in stereo. Mocht ik materiaal hebben in 24/96 of hoger dan doet m'n Dune BD Prime 3.0 het werk  :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maximus_Aurelius

Heb nu ook een eigen topic voor mijn HT set. Dit i.v.m. dat ik twee aparte sets heb en dat het HT een beetje uit de voegen groeit ;) voor in een stereo topic te plaatsen.

Link naar HT set: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=106996.msg1844151#msg1844151
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

We zijn achter de schermen  ;D flink bezig geweest wat we nog kunnen doen in mijn stereoset.
Er zijn twee punten die mijn volle aandacht hebben en dat is streamen en een klein beetje de akoestiek.

De akoestiek ga ik proberen aan de zijwanden twee absorbers te plaatsen. We hebben daarvoor een paar merken op het oog die ook custom maken wat betreft de afwerking. We blijven wel kritisch qua afwerking ;). Mijn ruimte is redelijk/goed qua akoestiek maar het kan altijd beter ;). Ik heb geen harde ruimte want wanneer ik in de handen klap dan is er geen galm te horen. Aborbers plaatsen achter het meubel is niet mogelijk omdat er een raam hangt. Achter de luister plek kan nog iets aan gebeuren maar moeilijk, is ook niet de eerste prioriteit.

Streamen ben ik al wat langer mee bezig en heb al verschillende opties uitgewerkt. Dit licht ik zometeen verder uit. We gaan Deze week lekker naar München toe waarbij ik 1 dag de High-end bezoek en daar zal ik info gaan ophalen en daarna zal ik de knoop doorhakken wat het gaat worden hoe ik het ga aanpakken.

De opties die ik heb uitgewerkt:
- DAC kopen en via Netbook en later via tweede pc zoals een MSI Wind AE(touch screen) de wereld van streamen ingaan. De keuzes van een DAC heb ik ook al op een lijstje staan. Lindemann 24/192 staat op nummer één, Northstar Essensio of DAC32(verschil moet ik nog nagaan of vragen op de high-end), Moon 300D.
Nadeel van deze constructie is dat ik veranderingen moet doorvoeren die ik liever niet wil doen. De verandering is de stekkerblok wegdoen en een nieuwe kopen met meer dan 4 outlets. Andere zijde van de wand een nieuw WCD doos erin laten zetten.(Furutech rodium). Vooral de stekkerblok veranderen doe ik niet graag. Kan me veel geld gaan kosten omdat ik graag bij het zelfde merk blijft ;)
- DAC aanschaffen hoe hierboven uitgelegd heb maar dan de cd-speler wegdoen.Dan hoeft ik de veranderingen niet te doen. Hierbij realiseer ik me wel van wat nu als ik de cd-speler ga missen, dan heb ik helemaal niets meer. :huh2:
- Laatste waar ik mee bezig was is mindere van mijn apparatuur. Mijn voor/eind versterker wegdoen voor een geïntegreerde versterker. Hierbij misschien een keuze maken voor een merk die tevens een DAC erin heeft zitten of een module ervoor heeft. Accuphase heeft het en nu de nieuwe Pathos Ethos ook.
Wanneer ik hiervoor niet kies om een of andere redenen zoals klank ligt me niet kan ik ook een geïntegreerde versterker nemen en een aparte DAC erbij.
Maar bij deze constructie heb ik wel zoiets van waarom iets veranderen waar je over te spreken bent en waar je van geniet. Enige is om het makkelijker te maken en soms moet men iets concessies doen.

Maar zoals eerder vermeld hoop ik de keuze na de High-end te maken omdat ik daar wat meer info hoop te krijgen. Laatste zal zeker gaan.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

We gaan lekker genieten in München en pikken eventjes de High-end mee.

Maandag zijn we helaas weer terug uit München  :unhappy:  :threadclosed:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Veel plezier in München en ben benieuwd wat voor moois je allemaal gaat zien...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius


Citaat van: clockwork op mei 19, 2011, 22:43:07
Have fun!

We verwachten natuurlijk wel een verslagje. ;D



Uiteraard ;)
verslagje van hoe de gezelligheid was in het Paulanerbrauhaus, Hacker Pschorr Keller :D etc etc.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op mei 19, 2011, 22:47:15
Veel plezier in München en ben benieuwd wat voor moois je allemaal gaat zien...

Ik ben ook benieuwd, mooiste blijft toch de gezelligheid in Munchen.

Laatste bericht tot maandag

See you :pompom:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

We zijn terug uit München  :devil: :nopompom:
De high-End hebben we toch meegepikt ondanks het hele mooie weer  :inlove:. Was eigenlijk te mooi weer om binnen te lopen, maar we zijn toch gegaan.
We hebben wat ideeën opgedaan en ook de vragen die ik had over bepaalde producten zijn keurig beantwoord.  :clapping:
Voor de verdere rest was het wel aangenaam waarbij je soms verrast werd wat er stond te spelen en ook helaas soms zo verrast hoe slecht het klonk en dat het complete afbreuk was van de merken  :plain:
Korte dingen die mij verrast hebben is de positieve zin, aangeduid met + en verrast hebben in de negatieve zin, aangeduis met -.
+ Lindemann BL10, monitor luidspreker die niet klinkt als een monitor maar als een grote luidspreker. Niet met een roze bril beoordeeld ;)
+ Burmester. Zeer veel nieuwe apparatuur aangekondigd waaronder de 111 Music server  :o, compleet nieuwe Rondo Lijn en nieuwe LS.De B10 (Monitors)
+ Chario met Acoustic Arts
+ Pathos
+ MBL Corona Linien.
+ Cabasse l"ocean
+ Everything but the Box(Deze naam is het merk). De creatie van bepaalde modellen zijn geweldig, je moet maar durven en klankmatig zijn ze ook goed.
- Arcam en Kef.
- Siltech/Crystal Cable
- MBL reference linien. Klinkt wel heel goed maar ik blijf het Overkill vinden deze set. Überhaupt de Reference linien van MBL

Neutral plus en min.
Sonus Faber Amati Futura. Mooie LS maar wanneer ik hem zo zie staan en spelen vind ik de prijs too much. In combi met Audio Research vond ik het niet erg lekker en muzikaal klinken. Hij had de ruimte wel mooi proberen aan te passen door absorbers etc etc te gebruiken.
Magico en Solution. Mooie Luidsprekers die alles in huis hebben, alleen Solution apparatuur vind ik niet een mooie combi. Maar dit is puur persoonlijk.

Kort samengevat:
Het was weer een leuke aangename High-End Messe met leuke demo's en mooie dames zien lopen  ;D.
Wat ervoor mij uitsprong was echt het merk Everything but the Box. Niet qua demo en show maar het complete design van de luidsprekers en dat het tevens aangenaam klinkt uit zo'n creatie. Je moet maar durven zoiets te maken. Had nog nooit gehoord van het merk tot nu. Je houd ervan of je houd niet van het design.

Verder hebben we in München weer genoten van alles en tevens van het mooie prachtige weer. over enkele weken weer snel terug naar München  :pompom: :clapping:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

denoontje

 Everything but the Box...even gegoogled...apart design inderdaad.

Nog bij primare geweest?

Maximus_Aurelius

Citaat van: denoontje op mei 23, 2011, 20:10:45
Everything but the Box...even gegoogled...apart design inderdaad.

Nog bij primare geweest?

Yup, stond samen met Elac(Importeur van Primare in Duitsland).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pjotr27

He had ik dat geweten, hadden we nog wel een meet en greet kunnen afspreken  ;). Ik ben van donderdag tot en met zaterdag geweest.
Veel mooi spul, maar ook heel veel wat erg tegenviel....
Had je bij de Sonus Faber / AR set ook een demo van Van den Hul?
Die demonstreert tenminste wel met leuke muziek en uitleg.
Wij vonden het wel redelijk klinken in ieder geval veel beter als dat ik verwacht had.
De nieuwe 3T kabels van VandenHul zijn in ieder geval mooi zacht van klank.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Pjotr27 op mei 24, 2011, 23:03:28
He had ik dat geweten, hadden we nog wel een meet en greet kunnen afspreken  ;). Ik ben van donderdag tot en met zaterdag geweest.
Veel mooi spul, maar ook heel veel wat erg tegenviel....
Had je bij de Sonus Faber / AR set ook een demo van Van den Hul?
Die demonstreert tenminste wel met leuke muziek en uitleg.
Wij vonden het wel redelijk klinken in ieder geval veel beter als dat ik verwacht had.
De nieuwe 3T kabels van VandenHul zijn in ieder geval mooi zacht van klank.

Dit jaar was ik maar heel kort in München, normaal veel langer :D. Ik ben zaterdag naar de High-End geweest en de demo bij SF, AR werd niet verzorgt door van den Hul. De kabels waren wel VDH. Het was geen slechte demonstratie en de muziek was ook in orde  :music:. Enige nadeel vond ik dat de airco qua temperatuur erg laag stond en zodoende bij de zitplaatsen een beetje te koud was. De ruimte was wel mooi aan de akoestiek gedacht en dat viel me sowieso dit jaar op dat er toch wat aan de akoestiek gedaan was in bepaalde ruimtes. Meer als andere jaren.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Heb eventjes een vraagje over de akoestiek.

Ik wil absorbers aan de zijwand plaatsen, maar nu zie ik op foto's dat je het beste vlak voor de luidsprekers aan de zijwand kunt monteren, is er een regel die je het beste kunt aanhouden of wat anders waar je rekening mee dient te houden.
We vragen het even omdat de akoestiek een hot item is op dit forum  ;D.

Wil beginnen met aan iedere kant 1 absorber te plaatsen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Er is een verschil tussen absorptie en diffusie. Diffusie is kritisch wat plaatsing betreft. Absorptie gaat meer om het oppervlak en het materiaal. De plaatsing is dan veel minder kritisch. Sterker nog, het kan best dat je betere resultaten behaalt op de wanden in de buurt van de luisterplek.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op mei 30, 2011, 20:36:22
Er is een verschil tussen absorptie en diffusie. Diffusie is kritisch wat plaatsing betreft. Absorptie gaat meer om het oppervlak en het materiaal. De plaatsing is dan veel minder kritisch. Sterker nog, het kan best dat je betere resultaten behaalt op de wanden in de buurt van de luisterplek.

Ben helemaal mijn eigen topic vergeten. :blush:

Dank je voor de uitleg, het worden sowieso absorbers maar is wel eventjes fijn dat iemand uitleg geeft betreft de (kritische) plaatsing.
Ik heb alleen eventjes weinig tijd gehad om nog eens rond te neuzen wat er zoals nog is aan merken die absorbers maken. E zijn wel wat merken die ik op het oog heb en daar springt er eentje uit door zijn prijs-kwaliteit verhouding.
Dan denk ik dat twee absorbers aan de zijwand ga plaatsen vlak voor de luidsprekers, natuurlijk eerst bestellen en dan plaatsen  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Alex Groningen heeft goede ervaringen met Soundbaffles van Merford. Kijk maar in zijn topic op de laatste pagina's. Ik heb alleen ervaring met gebruikte materiaal (Akotherm) en dat is een erg goede absorber. Die heb ik gebruikt in mijn basstraps.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juni 22, 2011, 22:45:38
Alex Groningen heeft goede ervaringen met Soundbaffles van Merford. Kijk maar in zijn topic op de laatste pagina's. Ik heb alleen ervaring met gebruikte materiaal (Akotherm) en dat is een erg goede absorber. Die heb ik gebruikt in mijn basstraps.

Ik had ze al gezien de soundbaffles maar ik vind ze wel erg groot. 1200 mm x 600 mm. De dikte is wel weer mooi 50 mm. De prijs is wel scherp te noemen maar ik heb ze liever wat kleiner. Ik ben er al tegengekomen van ongeveer 60x60 cm.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Wijx wondere wereld

Heb je misschien al de Lindemann dac geprobeerd? Ben wel benieuwd of dat in de buurt komt van de cdspelers
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Maximus_Aurelius

Citaat van: Wijx wondere wereld op juni 25, 2011, 22:28:46
Heb je misschien al de Lindemann dac geprobeerd? Ben wel benieuwd of dat in de buurt komt van de cdspelers

Nu weet ik niet welke DAC van Lindemann je bedoeld. We gaan er eventjes van uit dat je de 24/192(nieuwste) bedoeld.
Met deze DAC heb ik (uiteraard) ervaring  :D. Hij stond op het punt om in mijn set definitief te komen maar helaas heeft er wat roet in het eten gegooid wat een dringender prioriteit had. Het staat even in de koelkast en ik hoop hem op korte termijn weer eruit te halen ;).

De Lindemann DAC 24/192 is een hele goede DAC die vele cd-spelers kan opkrikken, is zelfs zo dat wanneer je een oude CD1 (SE) hebt dat je met deze DAC hem naar het niveau tilt van de huidige cd-spelers (825). Mijn cd-speler krikt hij ook goed omhoog en dit heb ik nog maar weinig meegemaakt met andere merken DAC's. Heb er toch al wat geprobeerd en zelfs tot een bedrag van 3000 euro.
Of een stand-alone cd-speler te vergelijken is met alleen een DAC vind ik moeilijk te zeggen en vind ik eigenlijk geen vergelijk. Ik heb de DAC gebruikt om te kijken of hij mijn cd-speler omhoog kan krikken en het allerbelangrijkste hoe het klinkt om via de PC(laptop) het af te spelen. Laatstgenoemde was ik zeer onder de indruk van. Via USB zelfs studiomaster kwaliteit(24/192). Was de eerste USB DAC die via USB 24/192 kon afspelen.
Persoonlijk vind ik het beter en mooier klinken via PC/laptop de muziek af laten spelen dan wanneer er een cd in de player zit. Ik had dit niet met iedere DAC.
Na allemaal dit getest te hebben en ook meerdere DAC's heb ik mijn besluit genomen om de Lindemann 24/192 DAC te nemen maar zoals ik al eerder vermeld had staat het eventjes in de koelkast.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.