wil's woonkamer set

Gestart door wil, augustus 17, 2004, 12:43:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wil

Ik ben nu op zoek naar een kabel om mijn receiver aan te sluiten aan mijn tv. Nu heb ik daar met veel plezier een Scart-> 6xRCA kabel voor. Die werkt prima maar is nét te kort als ik de tv ga ophangen. Weet iemand waar je voor een redelijk bedrag dit soort kabels krijgt in lengtes boven de 10 meter? 12 meter zou ideaal zijn, 15 meter mag ook, maar is een beetje overdone.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Een bijzondere ontwikkeling heeft de laatste dagen plaatsgevonden.

De eerste dagen dat ik mijn Hitachi 42PD6600 had was ik zeer tevreden. Alles is nieuw, groot, flitsend en dus goed. MAAR... het color banding artefact werd voor mijn gevoel steeds storender. Misschien eerst niet gezien en later wel.

In een PM-wisseling met Frank D. is het volgende gebeurd:

PM naar Frank 1.:
Citaat van: wil op januari  9, 2006, 22:09:37
Hoi Frank,

Aanvankelijk was ik heel blij met mijn plasma. Nog steeds wel, maar ik kom nu toch iets tegen waar ik minder blij van wordt. Ik krijg de indruk dat er redelijk wat color banding op voorkomt. Volgens mij heeft dat niks te maken met het signaal. Ook bij een strakke dvd (Nemo) zie ik het ook :(.
Is dit een (negatieve) karakteristiek van dit scherm en hebben alle schermen van dit type dat, of mag dat gewoon helemaal niet voorkomen en is het gewoon een exemplaar dat een afwijking heeft. Op AVForums wordt ook enkele keren melding gemaakt van color banding, en er schijnen schermen van hetzelfde type te zijn die dit niet hebben  ???.

Wat moet ik doen? Gewoon afwachten en door jou laten calibreren en hopen/vertrouwen dat de colorbanding (vrijwel) verdwijnt? Of moet dit scherm gewoon terug naar de winkel en inruilen voor een ander? En stel (maar ik hoop niet op zoveel rompslomp): het moet een ander worden, dan alsnog opteren voor een Panasonic TH-42PA50 ipv. de Hitachi?
Ik zou immers ook verwachten dat de hogere resolutie van de Hitachi toch een scherper plaatje zou neerzetten dan de Panasonic, en dus ook minder last zou hebben van artefacts...

Ik begrijp hier maar weinig van. Deze plasma is als adviesprijs ruim 400 euro duurder dan de Panasonic, dan mag een beperkt aantal kleuren toch niet mogen?

Ik begrijp dat dit een lange PM is, maar hopelijk kan je me hierin een duidelijk advies geven want ik maak me een beetje zorgen  :-\

wil

Ik voelde me dus een beetje onzeker...

De reactie van Frank:
Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  9, 2006, 22:24:40
Dat is wat ik bedoel met grof beeld, er zitten veel overgangen/solarizing in het beeld.

Ok, ik ben dus gaan verder gaan spitten op AVForums.com over alles wat met posterization/solarising/color banding en andere artefacten bij Hitachi schermen te maken had. Mijn onzekerheid werd er niet minder op, standaard instellingen lijken volgens gebruikers geen soelaas te bieden op color banding. Misschien helpt calibreren wel? Daarover ging mijn tweede PM van mij naar Frank.

Franks reactie:
Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  9, 2006, 22:42:06
Je ziet dit bij heel veel plasma's vooral de goedkopere.
Dit gaat na de calibratie NIETS beter worden, sorry.
Zonder te dramatiseren, maar ik ging voor een tweede keer een nacht vol twijfel in en heb slecht geslapen  :'(, what to do?

Ik kon maar 1 ding bedenken en heb dit aan Frank ge-PMed:

Citaat van: wil op januari 10, 2006, 14:33:20
Beste Frank,

Bedankt voor je informatie. Ik heb veel aan je uitleg gehad en ben een stuk wijzer, zowel op dit specifieke vlak als in het algemeen over plasma's. Ik heb besloten om de Hitachi om te ruilen voor de Panasonic TH-42PA50. In de winkel viel me het solarizing/posterisation effect met bij de Hitach weer op. Het ligt dus blijkbaar aan het type scherm. De Panasonic heeft het veel minder (volgens mijn eigen ogen en volgens avforums.com) en hoop dat dit probleem goed "kijkbaar" zal zijn. Ik weet van jou dus dat het een illusie is dat het helemaal niet voorkomt (m.n. bij goedkopere plasma's), dus ergens moet mer er maar mee leren leven.
Ik hoop dat ik hiermee een goede keus gemaakt heb door in te zetten op een goede beeldkwaliteit nu ipv. HD-ready resolutie en HDMI-aansluiting die ik met de Panasonic niet zal hebben.

Nogmaals bedankt, groeten,

wil

Kortom, de Hitachi gaat terug en wordt ingeruild voor een Panasonic. Wáárom heb ik niet mijn eerste intuïtie en de positieve ervaringen van verschillende forumleden hier niet gevolgd? Soms word ik gek van mezelf.

Enfin, vanochtend heb ik het hele verhaal uitgelegd aan de winkel waar ik de Hitachi heb gekocht. Zij vonden het niet erg om hem weer terug te nemen; blijkbaar kon ik verdietig genoeg kijken, maar dat was wel gemeend.  :-\. De Panasonic hebben ze nu niet meer op voorraad en wordt pas eind januari weer binnen verwacht. Tot die tijd houd ik de Hitachi en wordt ie dan omgeruild.

Om nog iets te zeggen over Hitachi schermen, er zijn enkele gebruikers op AVForums.com die een aantal exemplaren hebben gehad; telkens ingeruild om de color banding reden; tot ze een exemplaar hadden die wél goed was. Er zijn blijkbaar batches die wel goed zijn en wil hiermee dus niet zeggen dat alle Hitachi 42PD6600's slecht zijn. Maar het gaf me wel te denken.

Hopelijk komt het allemaal weer goed...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

FrankB

Wel een mooie service van de winkel waar je de Hitachi hebt gekocht, erg lekker dat je 'm ook nog mag houden tot de Panasonic binnenkomt  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

wil

Citaat van: FrenkB op januari 10, 2006, 15:22:20
Wel een mooie service van de winkel waar je de Hitachi hebt gekocht, erg lekker dat je 'm ook nog mag houden tot de Panasonic binnenkomt  8)
Ja, ik moet zeggen dat ik met deze winkel wisselende ervaringen heb, maar dit is echt heel netjes van ze. Het onderstreept maar weer eens de waarde van een paar euro meer betalen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Bjorn

Jammer van die hitachi, maar een erg goede service van die winkel! Kunnen ze niet de panasoni TH-42PE55E voor je bestellen? Dat is de 42pa50, maar dan met hdmi.

kippekop

Citaat van: wil op januari 10, 2006, 15:23:59
Ja, ik moet zeggen dat ik met deze winkel wisselende ervaringen heb, maar dit is echt heel netjes van ze. Het onderstreept maar weer eens de waarde van een paar euro meer betalen.

wil

Yup, dat is zeker bij tv's wat waard. Weet je wel zeker dat je die panasoni zonder hdmi wilt? Ik bedoel, iedereen zegt wel "dat hd, dat wordt toch niet populair" maar hoe lang ben je van plan deze tv te houden? Wellicht kijken of ze de pa55 (met hdmi) ooit krijgen? Of de, wel veel duurdere, pv500 serie nemen? Je zou ook kunnen kijken naar de nieuwe lg 42px4r. Een heel andere richting is de 40 inch v sony lcd, echt een heel goed scherm, zonder glasplaat dus ook prima overdag te bekijken...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

wil

Citaat van: kippekop op januari 10, 2006, 18:56:34
Yup, dat is zeker bij tv's wat waard. Weet je wel zeker dat je die panasoni zonder hdmi wilt? Ik bedoel, iedereen zegt wel "dat hd, dat wordt toch niet populair" maar hoe lang ben je van plan deze tv te houden? Wellicht kijken of ze de pa55 (met hdmi) ooit krijgen? Of de, wel veel duurdere, pv500 serie nemen? Je zou ook kunnen kijken naar de nieuwe lg 42px4r. Een heel andere richting is de 40 inch v sony lcd, echt een heel goed scherm, zonder glasplaat dus ook prima overdag te bekijken...
Niet mogelijk, de pv500 serie is op, wordt niet meer geleverd en de andere komen ook niet (meer) in het (Nederlandse) assortiment voor. Maar wat is het voordeel van een HDMI-ingang als de schermresolutie gewoon SD is? Dan lijkt component me prima.
Maar laat me maar niet meer keuzes maken, ik ben al blij dat ik deze Pana kan krijgen :).

@kk: ik hoop toch 7-12 met een TV te kunnen doen, lijkt me reëel voor een produkt van deze prijs.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Moony

Verrassend Wil, en wel erg netjes van de winkel!
Ik ben even te lui om te zoeken en om veel Engels te moeten lezen...maar wat is dat colorbanding precies?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

wil

Citaat van: Moony op januari 10, 2006, 22:47:37
Verrassend Wil, en wel erg netjes van de winkel!
Ik ben even te lui om te zoeken en om veel Engels te moeten lezen...maar wat is dat colorbanding precies?

Heel verrassend, zeg dat wel   :P

Color banding is dit (uit Oracle's sticky topic):

Normaal plaatje:


met color banding of "posterization":


Soms is het storend, soms niet. Het hangt ook van de persoon af, de één vindt het geen probleem en kijkt er doorheen, de ander (ik dus  ::)) kan zijn ogen er niet van af houden. Gek genoeg heeft het ene Hitachi scherm het veel meer dan de ander. Een kennis van me heeft ook een 42PD6600 en die ziet er heel goed uit. Hooguit bij echte close-ups van gezichten zie je het een beetje. Bovendien zit hij nog op ruim 4,5 meter van het scherm en is het bij hem veel strakker zonder deze abrupte kleurovergangen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

bart_nl

ik neem aan dat het op je Hitachi lang niet zo erg is?

Verder heb je hopelijk al wel geprobeerd om alle standaard instellingen en dan met name "Noise reduction", "Sharpness", "Film Mode" en "3D Comb" uit cq zo laag mogelijk te zetten? Met name "Noise reduction" geeft vaak posterization effect.

wil

Citaat van: bart_nl op januari 11, 2006, 11:18:21
ik neem aan dat het op je Hitachi lang niet zo erg is?
Meestal niet, maar soms wel. Het was bij de film Private (niet de adult films, klik anders hier ;)) wel zo erg. Dat komt vermoedelijk door de opnamekwaliteit die bij deze film matig is, en het grote aantal scenes waarin stilstaande grote oppervlakken te zien zijn. Huidtinten hebben er vaak last van. Gisteren hebben we de film "How to lose a guy in 10 days" gezien en daarbij was het vrijwel niet aanwezig. Het hangt dus erg af van de werkelijke bron (software) en van de mate van beeldwisselingen.
Een film waarbij het ook veel aanwezig is, is Finding Nemo. Logisch ook, door de vele vloeiend verlopen beeldvlakken (blauw zeewater o.a.) in deze film. Toch wordt deze film alom geroemd vanwege de beeldkwaliteit maar hier heb je dat effect dan wel sterk. Bij Monsters en co (ook een animatiefilm) is het weer amper aanwezig, is ook een veel dynamischere film in beweging en heeft weinig scenes met grote verlopende beeldvlakken.

Citaat van: bart_nl op januari 11, 2006, 11:18:21
Verder heb je hopelijk al wel geprobeerd om alle standaard instellingen en dan met name "Noise reduction", "Sharpness", "Film Mode" en "3D Comb" uit cq zo laag mogelijk te zetten? Met name "Noise reduction" geeft vaak posterization effect.
Ja, heb ik allemaal geprobeerd, maakt weinig uit.

Nu heb ik ergens op een forum ooit gelezen dat er ook verschillende versies van de interne software voor dit scherm bestaan en dat m.n. de software versie die in de eerste batch schermen zat er meer last van had dan latere batches. Mogelijk stamt mijn scherm nog uit de tijd met de eerste batches.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Citaat van: wil op januari 11, 2006, 11:45:59
Meestal niet, maar soms wel. Het was bij de film Private (niet de adult films, klik anders hier ;))

Tweemaal dezefde link, wat wil dat zeggen, Wil ??? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: Audiofiel op januari 11, 2006, 12:01:36
Tweemaal dezefde link, wat wil dat zeggen, Wil ??? ???
Niks, "tweemaal genaaid houdt beter" zeggen ze wel eens :P.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Citaat van: wil op januari 11, 2006, 12:02:33
Niks, "tweemaal genaaid houdt beter" zeggen ze wel eens :P.

Ik denk dat je deze bedoelde. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: Audiofiel op januari 11, 2006, 12:06:23
Ik denk dat je deze bedoelde. ::)
Ook leuk, maar die bedoelde ik dus niet. Maar ik kan me voorstellen dat je daar ook scenes hebt met grote beeldvlakken in huidtinten, hoewel die dan wel weer wat meer bewegen.\

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Huidtinten zijn prima om je nieuwe plasma mee te testen. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bart_nl

#166
Citaat van: wil op januari 11, 2006, 11:45:59
Dat komt vermoedelijk door de opnamekwaliteit die bij deze film matig is, en het grote aantal scenes waarin stilstaande grote oppervlakken te zien
.....
Ja, heb ik allemaal geprobeerd, maakt weinig uit.
lijkt mij juist door deze opmerkingen nog steeds goed mogelijk dat er een instelling fout staat. Het zou namelijk wel veel uit moeten maken. In het Install menu staat VCR op "off"?

Toen ik zelf een half jaar geleden een Plasma wilde kopen was de Hitachi die ik gezien heb juist goed op natuurlijke kleurweergave. Ik vond op dit punt de Panasonics niet beter. Weet niet meer zeker of ik toen ook de 6600 of een 7200 (waarschijnlijk) heb gezien.

Kan best zijn dat je inderdaad net pech hebt met je plasma en dat jouw exemplaar / type inderdaad een probleem heeft. Kan mij goed voorstellen dat je dan voor een ander merk ruilt.

wil

Citaat van: bart_nl op januari 11, 2006, 12:39:38
lijkt mij juist door deze opmerkingen nog steeds goed mogelijk dat er een instelling fout staat. Het zou namelijk wel veel uit moeten maken. In het Install menu staat VCR op "off"?
Yep, staat 100% zeker op off. Heb hiermee geswitched en als ie op "on" stond was het beeld duidelijk minder scherp.

Citaat van: bart_nl op januari 11, 2006, 12:39:38
Toen ik zelf een half jaar geleden een Plasma wilde kopen was de Hitachi die ik gezien heb juist goed op natuurlijke kleurweergave. Ik vond op dit punt de Panasonics niet beter. Weet niet meer zeker of ik toen ook de 6600 of een 7200 (waarschijnlijk) heb gezien.
De Hitachi heeft ook een heel natuurlijke kleurweergave. Ik vind ook juist de Hitachi daarom veel natuurgetrouwer, qua kleur zijn de overgangen heel mooi en geeft het beslist een fraai filmisch beeld. Met filmisch bedoel ik dan het tegenovergestelde van de weergave van veel LCD-schermen die ik juist veel te hard of strak vind afgesteld.
De 7200 heb ik niet gezien. Ik heb het vermoeden dat ik met de Panasonic iets moet inleveren wat betreft het "filmische" en het dus wat LCD-achtiger wordt maar winst behaal wat betreft het posterization artefact hetgeen bij relatief kleine kijkafstanden juist opvalt.
Citaat van: bart_nl op januari 11, 2006, 12:39:38
Kan best zijn dat je inderdaad net pech hebt met je plasma en dat jouw exemplaar / type inderdaad een probleem heeft. Kan mij goed voorstellen dat je dan voor een ander merk ruilt.
Zo kijk ik er ook tegenaan. Het gekke is dat mijn Hitachi 2 dagen eerder gekocht is in dezelfde winkel dan het type van die kennis van me die dit verschijnsel niet/veel minder heeft. Ik ben blij voor hem maar durf het na het lezen van gebruikservaringen van zowel de Hitachi als de Panasonic niet aan om de mijne in te ruilen voor een ander exemplaar. Dan maar hopen dat de positieve gebruikservaringen van de Panasonic niet exemplarisch zijn en garantie geven voor een artefact-arm beeld.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

el-jorge

Goed om te lezen Wil. Goede service van die winkel, blijft toch maar weer gewoon je ogen die bepalen wat mooi is. Mijn pa heeft ook een Hitachi, en daarvan vindt ik ook van dat die dat probleem heeft. Maar voor de prijs die ze betaald hebben was toen in ieder geval niks beters te krijgen, en hun zijn er tevreden mee, dus vind ik het best. Maar echt mooi vind ik het niet.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Cage

#169
Citaat van: wil op januari  7, 2006, 13:59:48
Nee, helaas zit er geen vaste muurbeugel bij :(. Daar ben ik dus naar op zoek. Ik begrijp overigens niet waarom die zo duur moeten zijn, van gepatenteerde kantel/draai mechanismen kan ik dat nog snappen, maar vaste beugels voor €150! Dat snap ik niet.
Misschien zijn er goede alternatieven? Zelfbouw?

wil

Is dit niet iets om je plasma aan op te hangen?
http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=129.065

Niet duur en een stuk makkelijker dan zelfbouw o.a. te verkrijgen bij Radio Centrum in Utrecht
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

wil

Citaat van: Cage op januari 12, 2006, 15:57:12
Is dit niet iets om je plasma aan op te hangen?
http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=129.065

Niet duur en een stuk makkelijker dan zelfbouw o.a. te verkrijgen bij Radio Centrum in Utrecht
Wow... dit is ongeveer de goedkoopste die ik gezien heb. Ik zal erover nadenken. Bedankt!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

W

Citaat van: wil op januari 12, 2006, 17:17:30
Wow... dit is ongeveer de goedkoopste die ik gezien heb. Ik zal erover nadenken. Bedankt!

wil

Kijk zo'n soort ding hebben wij ook bij onze 32 inch LCD. Die staat inmiddels ook al ruim een jaar op 'n plank die aan de muur zweeft :D Zorg er aub voor dat je 'm snel ophangt, voordat 't er niet meer van komt!

MvG,
Wybrand

wil

Citaat van: WyGo op januari 12, 2006, 17:33:59
Kijk zo'n soort ding hebben wij ook bij onze 32 inch LCD. Die staat inmiddels ook al ruim een jaar op 'n plank die aan de muur zweeft :D Zorg er aub voor dat je 'm snel ophangt, voordat 't er niet meer van komt!

MvG,
Wybrand
Maak je geen zorgen, hij wordt echt wel opgehangen maar eerst moeten we wachten tot de Panasonic binnen is.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Voor het op de juiste hoogte ophangen van mijn plasma moet mijn Scart-kabel verlengd worden. Een mooi moment om ook de andere mogelijkheden in te bouwen zoals een extra s-video leiding.

De bedoeling is dat mijn receiver aangsloten wordt op mijn TV. Op dit moment heb ik daarvoor een scart-rca kabel waarbij de volgende rca -verbindingen aanwezig zijn:
- composiet in
- composiet uit
- audio links in
- audio rechts in
- audio links uit
- audio rechts uit

Ik heb hiermee dat geluid van de TV naar de receiver gaat en dat het beeld van inkomend dvd- of VCR- of GameCube/signaal naar de TV gaat. Ok, so far so good...

De aansluitingen.
- Audio links/rechts in zit aangesloten op de TV-ingang voor weergave TV-signaal via receiver
- Audio links/rechts uit wordt niet gebruikt
- Composiet uit zit aangesloten op de Monitor-uitgang voor weergave van video signaal van bijv. VCR, Game console, en zelfs DVD en voor het OSD van de receiver.
- Composiet in zit aangesloten op de TV-ingang voor ??? Maar is volgens mij in mijn geval nutteloos. Kortom, waar is deze eigenlijk voor ?

Oehlbach maakt bijv deze kabel:
Met de volgende aansluitingen:
- Audio links/rechts in
- Composiet uit
- S-video uit
Zie hier de beschrijving van een leverancier:
CitaatScart auf 2x Cinch Audio / 1 x Cinch Video / S-VHS 

Einsatzgebiete:
Kombi-Kabel zum Anschluss Ihres A/V-Receivers an den Fernseher.
Das Scart-Ende des Kabels wird in den Scart-Eingang am TV-Gerät gesteckt, die Cinch-Audio-Stecker in die Audio-Eingänge (TV) am A/V-Receiver, der Composite-Stecker kommt in den Composite-Ausgang (TV), der S-Video-Stecker in den S-Video-Ausgang (TV).

Vorteile des Oehlbach Home Cinema Kabelset Basic:
Der A/V-Receiver kann als Umschaltzentrale für alle Video- und Audio-Quellen genutzt werden.

Am TV-Gerät müssen bei Quellenwechsel keine Programmplätze bzw. Eingangsbuchsen umgeschaltet werden.
Das On-Screen-Menü des A/V-Receivers ist nutzbar.

De vraag: Klopt het dat deze scart-rca/s-video kabel gewoon geschikt is voor wat ik wil?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Niemand die dit kan bevestigen?  :'( Ik wil zsm. de juiste kabels bij Frank bestellen, maar wil er zeker van zijn dat dit de goede is.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60