het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Gestart door THX-UltraII, september 17, 2012, 11:42:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

williams

CitaatWelke HDMI capture kaart gebruiken jullie nu precies ?
 

Hoi Rich ik heb hier ook de Decklink Mini Recorder 4K en deze kost zo rond de 200 euro nieuw maar zijn op MP ook wel is te vinden voor aanzienlijk minder .
Decklink heeft ook de quad in zijn assortiment die 60 frames ondersteunt maar deze kost geloof ik 600 euro dus aardig aan de prijs .
Zelf heb ik hier ook nog een ouder model liggen die 1080p 24 frames ondersteunt die je zo kunt krijgen van me om te testen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Citaat van: williams op september 30, 2022, 14:50:32
Dit is eigenlijk een beetje jokken tegen madVR maar dit geeft waarschijnlijk iets meer licht op je doek .
Ga der  vanavond ook is naar kijken  :)
Zeker[emoji3]. Ik hou wel van een beetje cheaten, weet jij veel misschien is de dtm 2.0 in de envy wel op dit principe gebaseerd [emoji1787]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman

Citaat van: williams op september 30, 2022, 15:03:44
Jazeker met de Apple TV alleen had ik hiermee veel meer moeite om het stabiel te krijgen en houden .
Ook kwam ik hiermee met de audio in de knoop wat ik niet goed met het beeld synchroom kreeg daar er erg veel gerenderd wordt in videoprocessor .
Het verschil tussen het beeld en geluid kreeg ik met mijn Marantz dan ook niet in sync met elkaar .
In de Apple TV heb je geen mogelijkheid om de audiodelay aan te passen waar dat bij andere mediaplayers wel het geval is .
Dat is wel erg jammer, persoonlijk zou mijn motivatie voor het gebruiken van videoprocessor puur de apple tv zijn.

maximus79

Citaat van: hifiman op oktober  1, 2022, 16:02:40
Dat is wel erg jammer, persoonlijk zou mijn motivatie voor het gebruiken van videoprocessor puur de apple tv zijn.
Ik heb de delay op mijn processor ingesteld.
Met de Apple tv werkt het zeker, de meeste op het AVSforum in de VP thread draaien met de Apple tv volgens mij.

Vandaag komt de splitter binnen om HDCP eraf te slopen om VP ook met shield te gaan gebruiken.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman


williams

CitaatDat is wel erg jammer, persoonlijk zou mijn motivatie voor het gebruiken van videoprocessor puur de apple tv zijn.

Als we zin en tijd hebben kunnen we er altijd samen nog is naar kijken om het werkend te krijgen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

CitaatIk heb de delay op mijn processor ingesteld.
Met de Apple tv werkt het zeker, de meeste op het AVSforum in de VP thread draaien met de Apple tv volgens mij.

Vandaag komt de splitter binnen om HDCP eraf te slopen om VP ook met shield te gaan gebruiken. 

Zelf heb ik dus al even getest met de apple tv en tot mijn verbazing kon ik gewoon netflix kijken zonder de hdcp eraf te halen maar bv de steamingdienst van Disney + liet dit niet toe .
Dus misschien werkt nu ook al met je shield als het doel is om zo netflix te kijken 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Citaat van: williams op oktober  1, 2022, 18:00:35
Zelf heb ik dus al even getest met de apple tv en tot mijn verbazing kon ik gewoon netflix kijken zonder de hdcp eraf te halen maar bv de steamingdienst van Disney + liet dit niet toe .
Dus misschien werkt nu ook al met je shield als het doel is om zo netflix te kijken [emoji4]
Splitter er net tussen gedaan en alles werkt met de shield, netflix/disney/prime/hbo.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: maximus79 op september 29, 2022, 16:15:59
Lijk het nu redelijk stabiel te hebben, geen frames die droppen, alleen soms een kleine micro stotter🥹

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk
Micro stotter is er ook uit. Had soms ook een bluescreen of death, maar denk dat het interne geheugen niet meer lekker was, net gewisseld uit een oude pc, hoop dat het weg blijft.


7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman

Citaat van: maximus79 op oktober  2, 2022, 21:48:07
Micro stotter is er ook uit. Had soms ook een bluescreen of death, maar denk dat het interne geheugen niet meer lekker was, net gewisseld uit een oude pc, hoop dat het weg blijft.
Wat was de oorzaak van de micro stotter?

maximus79

Citaat van: hifiman op oktober  2, 2022, 22:02:56
Wat was de oorzaak van de micro stotter?
Denk de nvidia driver. Of misschien wel het geheugen, kort na elkaar veranderd.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Gisteren blijf het verder stabiel draaien, hopelijk blijft het zo! Heb de internet van de "Penvy" (Poorman's envy) afgesloten zodat niets aan de pc zomaar veranderd haha.
Heb hem ook op chroma NGU low kunnen zetten zonder drops.


Missie geslaagd.

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

bessiboy

Hi maximus,

Welke HDcp stripper gebruikte jij nu, die HDfury die je nog had liggen of dat doosje wat op Amazon gelinkt was? Ga me er nu toch ook opnieuw achter zetten maar mis nog de capture card en de stripper.
Capture card ga ik gewoon die decklink nemen maar voor de stripper weet ik het niet.

Groeten
Kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

maximus79

Citaat van: bessiboy op oktober  3, 2022, 09:37:07
Hi maximus,

Welke HDcp stripper gebruikte jij nu, die HDfury die je nog had liggen of dat doosje wat op Amazon gelinkt was? Ga me er nu toch ook opnieuw achter zetten maar mis nog de capture card en de stripper.
Capture card ga ik gewoon die decklink nemen maar voor de stripper weet ik het niet.

Groeten
Kevin

Ja die splitter via die amazon link. Zeker die Decklink nemen aangezien andere niet werken! En dan de keuze 4k24 of 4k60, hou er rekening mee dat voor 4k60 je een HELE serieuze videokaart nodig hebt wil je madvr überhaupt nog wat wil laten doen en voor 4k24 heb je al een rtx3060ti nodig om tonemapping zonder vinkjes te hoeven zetten bij compromissen. En die wil je niet aan vinken.....

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Wie draait er nu allemaal succesvol met een VP madvr überhaupt hier?

Ben wel benieuwd naar de volgende info.

Welke videokaart?
Tonemapping? Zo ja, een compromis aangevinkt?
Chroma setting?

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

bessiboy

Hoi maximus,

Bedankt. Zijn een weekje op vakantie maar dan zet ik alles al in bestelling voor als we terug zijn. Was paar weken geleden bij William op bezoek en hij gaf me toen toch aan dat het nogal wat gedoe was met de hdcp beveiligign in combi met vp, maar jij hebt me toch over de streep getrokken 😂. Ga ook voor de 24p variant. Ik kijk zelf enkel 1:1 4K rips en eventueel streaming maar omdat ik voor de streaming de madvr tonemapping niet kon gebruiken kwam dat er niet van. Eens je gewoon bent aan de tonemapping is er zonder gewoon onkijkbaar, voor mij tenminste op mijn vw590 en scherm van 3,3m.
Enige wat ik nog moet testen is de players. Heb een atv4k, shield en zappiti maar geen zidoo of dune. Hoe doen jullie dat trouwens voor netflix,Disney en Co op non certified speler. Dan krijg je toch alleen 480p door of is dat ondertussen anders? Of haalt die hdcp stripper dat eruit?

Ik draai trouwens met een 1080ti op hoge settings en op de compromise tab in madvr niets aan gevinkt. Maar bon dat kan misschien veranderen eens ik vp installeer.

Grtz
Kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

maximus79

Citaat van: bessiboy op oktober  3, 2022, 10:36:04
Hoi maximus,

Bedankt. Zijn een weekje op vakantie maar dan zet ik alles al in bestelling voor als we terug zijn. Was paar weken geleden bij William op bezoek en hij gaf me toen toch aan dat het nogal wat gedoe was met de hdcp beveiligign in combi met vp, maar jij hebt me toch over de streep getrokken 😂. Ga ook voor de 24p variant. Ik kijk zelf enkel 1:1 4K rips en eventueel streaming maar omdat ik voor de streaming de madvr tonemapping niet kon gebruiken kwam dat er niet van. Eens je gewoon bent aan de tonemapping is er zonder gewoon onkijkbaar, voor mij tenminste op mijn vw590 en scherm van 3,3m.
Enige wat ik nog moet testen is de players. Heb een atv4k, shield en zappiti maar geen zidoo of dune. Hoe doen jullie dat trouwens voor netflix,Disney en Co op non certified speler. Dan krijg je toch alleen 480p door of is dat ondertussen anders? Of haalt die hdcp stripper dat eruit?

Ik draai trouwens met een 1080ti op hoge settings en op de compromise tab in madvr niets aan gevinkt. Maar bon dat kan misschien veranderen eens ik vp installeer.

Grtz
Kevin

Een VP madvr Pc is zo veel makkelijker dan een non VP Madvr pc bouwen en installeren. Je heb niet meer te maken met en interne speler op de PC en vond ik altijd het meeste gekloot.
Zeker met een Sony is madvr inderdaad onmisbaar in mijn ogen. Hoe bedoel je een non cerified speler? Je hebt toch een atv4k en shield? (beetje dubbel trouwens vind je niet? ;D)
Ik gebruik mijn Dune alleen voor 1:1 remux 4k/1080p en mijn shield voor streaming.

Ga er vanuit dat je 30%/40% in gaat leveren op GPU kracht.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

bessiboy

Citaat van: maximus79 op oktober  3, 2022, 10:49:55
Een VP madvr Pc is zo veel makkelijker dan een non VP Madvr pc bouwen en installeren. Je heb niet meer te maken met en interne speler op de PC en vond ik altijd het meeste gekloot.
Zeker met een Sony is madvr inderdaad onmisbaar in mijn ogen. Hoe bedoel je een non cerified speler? Je hebt toch een atv4k en shield? (beetje dubbel trouwens vind je niet? ;D)
Ik gebruik mijn Dune alleen voor 1:1 remux 4k/1080p en mijn shield voor streaming.

Ga er vanuit dat je 30%/40% in gaat leveren op GPU kracht.....

Dat is goed om te horen, moet zeggen dat de guide van hifiman, en dan nog beetje hands-on hulp van william en hifiman me uiteindelijk goed op weg geholpen hebben maar het blijft idd toch nog altijd een gedoe in vgl met een gewone mediaspeler, niet echt dummyproof zeg maar.

Atv4k is er omdat dat zo beetje het enige toestel is wat goede ip drivers heeft op te sturen met Control4 maar aangezien ik graag een beetje vrijheid heb en bvb bij ons in België hbo via VPN moet kijken heb ik ook maar een Shield gekocht 😉 en ja dan de zappiti nog omdat de videowall en scope functie leuk was 😂😂.

Ik ga ook een clean install moeten doen als ik terug ben want heb me op avs helemaal gek laten maken met die testing builds en dat gaat dus niet lukken met VP.

Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

maximus79

Citaat van: bessiboy op oktober  3, 2022, 11:17:55
Dat is goed om te horen, moet zeggen dat de guide van hifiman, en dan nog beetje hands-on hulp van william en hifiman me uiteindelijk goed op weg geholpen hebben maar het blijft idd toch nog altijd een gedoe in vgl met een gewone mediaspeler, niet echt dummyproof zeg maar.

Atv4k is er omdat dat zo beetje het enige toestel is wat goede ip drivers heeft op te sturen met Control4 maar aangezien ik graag een beetje vrijheid heb en bvb bij ons in België hbo via VPN moet kijken heb ik ook maar een Shield gekocht 😉 en ja dan de zappiti nog omdat de videowall en scope functie leuk was 😂😂.

Ik ga ook een clean install moeten doen als ik terug ben want heb me op avs helemaal gek laten maken met die testing builds en dat gaat dus niet lukken met VP.

Ja top dat hifiman zo een mooie guide heeft gemaakt :headbanging:

Een schone install is wel aan te raden, mocht je vragen tegen die tijd hoor ik het wel. Ook met het laten opstarten van de pc en dat dan direct VP opstart met de juiste settings etc. (of misschien weet je dat al....)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Nou wil ik nog een 3d lut calibratie doen, weet alleen niet meer hoe dat moet ??? Heb wel de meters er voor, de X-Rite i1Pro en de spider x.

Wat kon je ook alweer met madvr als je een scope scherm hebt?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Citaat van: maximus79 op oktober  3, 2022, 10:11:10
hou er rekening mee dat voor 4k60 je een HELE serieuze videokaart nodig hebt wil je madvr überhaupt nog wat wil laten doen en voor 4k24 heb je al een rtx3060ti nodig om tonemapping zonder vinkjes te hoeven zetten bij compromissen. En die wil je niet aan vinken.....

Bedoel je dan dat VideoProcessor extra vraagt van de grafische kaart?
Ik had MadVR met KodiDSplayer prima draaien met een RTX2060. Wel rendertijd van 38ms en settings op low / medium. Geen vinkjes bij compromise.
Nu met de RTX3060ti draait het nog soepeler. NGU antialias high nu en rendertijd 28ms ongeveer. En ik heb nog wat scaling settings omhoog gedaan.

Ik zou wel verwachten dat de CPU load omhoog gaat met de VP software.

reza

Citaat van: maximus79 op oktober  3, 2022, 10:18:43
Wie draait er nu allemaal succesvol met een VP madvr überhaupt hier?

Ben wel benieuwd naar de volgende info.

Welke videokaart?
Tonemapping? Zo ja, een compromis aangevinkt?
Chroma setting?



Volgens mij zijn Will en jij de enige die het zo hebben draaien..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Citaat van: riwi op oktober  3, 2022, 12:24:27
Bedoel je dan dat VideoProcessor extra vraagt van de grafische kaart?
Ik had MadVR met KodiDSplayer prima draaien met een RTX2060. Wel rendertijd van 38ms en settings op low / medium. Geen vinkjes bij compromise.
Nu met de RTX3060ti draait het nog soepeler. NGU antialias high nu en rendertijd 28ms ongeveer. En ik heb nog wat scaling settings omhoog gedaan.

Ik zou wel verwachten dat de CPU load omhoog gaat met de VP software.

Uitleg van iemand op het AVSforum.

"what's different here is the very high data stream because there are only decoded images at work here hammering the PCIe bus to no end.
and the queue are not there to the more performance they exist to make hik up less likely. hell you have to lower the present queue to make it work properly on modern nvidia card"

Wat zeker zo is dat je MS tijden veel lager moeten zijn met VP dan zonder.  Je mag nu niet hoger dan +- 25ms op VP, anders krijg je frame drops.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Citaat.    Wie draait er nu allemaal succesvol met een VP madvr überhaupt hier?

Ben wel benieuwd naar de volgende info.

Welke videokaart?
Tonemapping? Zo ja, een compromis aangevinkt?
Chroma setting?   

Ik heb hier de rtx 3060 ti draaien zonder enige vorm van compromis aangevinkt 😊
Met HDR bestanden staat ook bij mij de chroma op low maar met een blu ray of dus eenSDR bestand staat alles op high  waaronder chroma en de luma .



JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.