Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

evilniek

Citaat van: Jiri op juli 12, 2011, 16:24:59
Ik gooi het even over een andere boeg.
Ik heb oude Supra HDMI kabels. Ze zijn 1 meter lang, maar waarschijnlijk uit het HDMI 1.1 of HDMI 1.2 tijdperk. Kan het zijn dat daar iets niet lekker gaat? Voor HD Audio heb je immers HDMI 1.3 nodig toch? Of zit ik hier helemaal mis? De Niet HD Audio formaten inclusief HD via PCM gaan wel goed. Just a thought!!  ;D

Er bestaat niet zoiets als een "1.4" HDMI kabel, alle HDMI kabels zijn in essentie hetzelfde. Enige verschil kan zijn dat ze Ethernet en ARC hebben ingebouwd.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Jiri

Citaat van: hansd op juli 12, 2011, 17:05:37
Ik ben toch met kabels bezig op dit moment dus ook maar even een eenvoudige HDMI dropveter eraan gehangen maar ook met HD dolby een ruisvrij geluid. Er staat niets op de kabel dus weet niet waar ie ooit voor verkocht is . Overigens hoeft een korte 1.4 kabel niet zoveel te kosten.

Ok en hoe hard heb je m staan dan?
Ik test t bij 60 of 65 db, dus echt behoorlijk hard. Onder de 50 db is de ruis nagenoeg niet waarneembaar.
Het is ook geen ruis wat van een eindversteker oid af komt. Geen SN noise of brom. Het is echt een storingsruis, die als je goed luistert ook fluctueerd in zijn frequentieverloop. En dus bij normaal DD of DTS ook op 65 DB niets meer te horen.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Citaat van: evilniek op juli 12, 2011, 17:23:51
Er bestaat niet zoiets als een "1.4" HDMI kabel, alle HDMI kabels zijn in essentie hetzelfde. Enige verschil kan zijn dat ze Ethernet en ARC hebben ingebouwd.

Ok, dus dat zou geen invloed kunnen hebben op het geluidssignaal?
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

hansd

Citaat van: Jiri op juli 12, 2011, 17:25:39
Ok en hoe hard heb je m staan dan?
Ik test t bij 60 of 65 db, dus echt behoorlijk hard. Onder de 50 db is de ruis nagenoeg niet waarneembaar.
Het is ook geen ruis wat van een eindversteker oid af komt. Geen SN noise of brom. Het is echt een storingsruis, die als je goed luistert ook fluctueerd in zijn frequentieverloop. En dus bij normaal DD of DTS ook op 65 DB niets meer te horen.

Groet,
Jiri
Blue ray van Phill Collins ,boven de 60 , tussen de nummers doodstil ...... Ik denk dat je het moet zoeken in  het overzetten van het origineel naar jouw bestand.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

Jiri

Citaat van: hansd op juli 12, 2011, 18:43:52
Blue ray van Phill Collins ,boven de 60 , tussen de nummers doodstil ...... Ik denk dat je het moet zoeken in  het overzetten van het origineel naar jouw bestand.

Nee, daar ligt het probleem niet, blijkt nu. Zit echt iets mis in de av888.
Heb net een bluray speler (Panasonic) van de buurman er even opgehad. Output naar bitstream gezet en tron legacy gedraaid. Helaas, dezelfde ruis.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

bmateijsen

Citaat van: Jiri op juli 12, 2011, 19:37:14
Nee, daar ligt het probleem niet, blijkt nu. Zit echt iets mis in de av888.
Heb net een bluray speler (Panasonic) van de buurman er even opgehad. Output naar bitstream gezet en tron legacy gedraaid. Helaas, dezelfde ruis.

Groet,
Jiri

Andere input geprobeerd?

Jiri

Citaat van: bmateijsen op juli 12, 2011, 19:38:43
Andere input geprobeerd?

Nee, nog niet. De kinderen liggen nu op bed, kan dus niet harder meer gaan dan 30 db.
Maar een zoektocht op internet heeft wat opgeleverd. Er is nog een andere persoon die precies hetzelfde beschrijft.
Ook ik heb dat de ruis alleen uit de tweeter komt.
Zie http://www.dtvforum.info/index.php?s=557bfcaa12518cc9225b26b9906478fe&showtopic=94862&pid=1717088&st=0&#entry1717088.
Hij heeft wel een oplossing gevonden, al begrijp ik niet precies hoe ik dat op de arcam moet doen?
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Oh ja, ik moet er nog wel bij zeggen even voor de duidelijkheid.
Al zo lang als ik de AV888 heb heb ik last van ruis en plopjes. Ook met de oude 1.9 firmware had ik last van ruis, maar dan vaak op of de sides of op de rears. Na reboot van de AV888, was het altijd weer anders, dan voor de reboot.
Sinds de update naar de nieuwste beta op de av888, is de ruis op alle kanalen en rebooten heeft geen zin meer. E.e.a. is nog duidelijker waarneembaar geworden sinds de komst van de Project Array speakers en het zit echt alleen op de tweeters.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

bmateijsen

Hoi Jiri,

Ik weet niet of het de AV888 is, dus ik zou hem ter reparatie aanbieden...

Groet,

Bjorn

Jiri

Citaat van: bmateijsen op juli 12, 2011, 20:13:26
Hoi Jiri,

Ik weet niet of het de AV888 is, dus ik zou hem ter reparatie aanbieden...

Groet,

Bjorn

Heb al contact met Audiac gehad. Ze hebben de vraag uit uitstaan bij Arcam.
Wordt vervolgd.
Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Ik denk dat ik de oorzaak van het probleem gevonden heb. De ruis is verdwenen als ik de room EQ op de AV888 uitzet.
Normaliter draai ik altijd met de room EQ aan op de AV888, maar vanochtend nog wat zitten testen, en dus plots met de room EQ uit, geen ruis meer, wel minder spectaculair geluid ;-(
Nogmaals, heeft de room EQ geen last met normaal DTS of DD of PCM, dus daar gaat iets niet helemaal lekker in de room EQ icm DTS HD MA en True HD.
Wellicht weer tijd voor een firmware updateje...  ::)
Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

hansd

Ik gebruik de room EQ niet ,zou kunnen verklaren waarom ik er geen last van heb. Bij mij geef de EQ geen lekker resultaat .
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

Jiri

Citaat van: hansd op juli 13, 2011, 22:19:33
Ik gebruik de room EQ niet ,zou kunnen verklaren waarom ik er geen last van heb. Bij mij geef de EQ geen lekker resultaat .
;D Vandaar.. Probleem is nu bij Arcam gemeld. Ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen.
Dank voor je input.
Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Starred

Is plugplayer nog steeds de beste app voor de combinatie Arcam/iphone of ipad?

rgiorgi

Voor zover ik het kan zien op mijn display geeft de PS3 ook gewoon DTS master HD door  :clapping: (in ieder geval vanaf firmware 3.41)

garmtz

Citaat van: Starred op juli 17, 2011, 16:18:57
Is plugplayer nog steeds de beste app voor de combinatie Arcam/iphone of ipad?

Volgens mij is er nog niets beters...

bmateijsen

Citaat van: rgiorgi op juli 21, 2011, 23:01:27
Voor zover ik het kan zien op mijn display geeft de PS3 ook gewoon DTS master HD door  :clapping: (in ieder geval vanaf firmware 3.41)

Dat ligt eraan volgens mij welke PS3 je hebt ;)

Jiri

Citaat van: bmateijsen op juli 22, 2011, 08:44:03
Dat ligt eraan volgens mij welke PS3 je hebt ;)
Klopt, jij hebt zeker de slim PS3?
Ik heb nog de oude, een van de allereerste.
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

denoontje

Citaat van: Jiri op juli 22, 2011, 11:41:21
Klopt, jij hebt zeker de slim PS3?
Ik heb nog de oude, een van de allereerste.
Groet,
Jiri


oooh dan valt mbt blury nog veel verbetering te halen.
Heb die destijds vergeleken met een panasonic bd55 en dat was de reden de ps3 eruit te doen (tenzij je gamed...)
(draai zelf nu met een Denon)

denoontje

about the triggerfunctie

OP de arcam 600 zit een trigger voor zone 1, 2 en 3.

Nu zat ik eraan te denken om bijv de porjector (epson) en de velodyne sub via de trigger te gaan bedienen.

Alleen hoe werkt dat precies.
De arcam handleiding is wel heel sumier.

Zowel de epson als de sub staan in zone 1, kan ik het triggersignaal van zone 1 dan splitsen?
Moet ik ergens wat programmeren. Ik kan in het set-up menu ook zo snel niets vinden...



hansd

#795
De triggers kan je alleen gebruiken voor de bedoelde zone's. Als je bv zone 2 inschakeld wordt ook die trigger geactiveerd. Je kan een trigger uitgang wel splitsen maar de Arcam triggers leveren echter maar weinig vermogen. Ik wilde mijn 5 eindblokken sturen met de triggers maar de trigger gaf slechts vermogen om 3 kleinere einblokken te schakelen. Ik gebruik nu een clickaan/uit schakelaar die via een 12 volt voeding de eindtrappen schakeld. Ik dacht dat de meeste subs automatisch inschakelen bij het inkomen van signaal en weer uitgaan na een paar minuten zonder signaal.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

dvlz303

Citaat van: hansd op augustus  9, 2011, 23:22:32
Ik dacht dat de meeste subs automatisch inschakelen bij het inkomen van signaal en weer uitgaan na een paar minuten zonder signaal.

Ik heb zelf een AVR600 in combinatie met een Velodyne 1200 SPL-Ultra sub. Hierbij gebruik ik ook de trigger niet maar (zoals hansd aangeeft) staat de auto on/off van de sub op 'active' waardoor bij (voldoende) signaal de sub automatisch inschakelt en na X minuten geen signaal weer uit gaat.

VlisChris

Zomaar een gedachte, en geen idee of het uberhaupt mogelijk is hoor, maar is het niet mogelijk de trigger van de Arcam te gebruiken om een externe trigger aan te sturen die op zijn beurt andere apparaten kan triggeren?
Of is dat wat je bedoelt HansD?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

hansd

Zo zou het ook kunnen maar ik weet niet of z'n trigger los te koop is of dat het zelfbouw zou moeten worden . Ik vond het gebruik van de click aan  eenvoudiger en omdat ie via een 12v stekkervoeding de versterkers via de trigger ingang schakeld heb ik geen schakelaar tussen de  netvoeding. Het is jammer dat Arcam zo weinig (ik meen iets over de 1 watt) vermogen aan zijn triggers meegeeft. Je kan ook eerst proberen met 1 arcam  trigger beide apparaten te bedienen ,als 1 daarvan hapert met inschakelen weet je waar het aan ligt.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

jowi

Citaat van: Starred op juli 17, 2011, 16:18:57
Is plugplayer nog steeds de beste app voor de combinatie Arcam/iphone of ipad?
Wat gebruik je als server dan? Iets als twonky ofzo?