Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jowi

Citaat van: riwi op april 11, 2011, 00:59:31
New kids speelde OK hier. Heb het 25 minuten uitgehouden  :)
ok, dat lag dus wél aan de schijf en niet aan de apparatuur :)

Jiri

Vandaag is Garmt van Beter Beeld en Geluid langs geweest om de firmware van mijn AV888 te upgraden. Goede service van die gasten zeg  :clapping:
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

jowi

#677
Goed, de originele bluray van New Kids Turbo dan dus binnen gekregen, en deze speelt dus mooi NIET op de Arcam 600. De previews doen het, maar zodra het BD-menu in beeld komt, gaat alles na een fractie van een seconde beeld op zwart, geen beeld, wel geluid, en dat blijft ook als je op de gok de film etc start. Ik zal nog wat met de Dune testen, misschien dat de combinatie niet helemaal lekker loopt.

jowi

Nou, dat is snel opgelost :o het is dus niet de Arcam maar blijkbaar de Dune's autoframerate die roet in het eten gooit... ik heb normaal gesproken de Dune standaard op 1080p60 staan, en dan autoframerate op 24/50/60, wat er voor zorgt dat alle materiaal met de goede framerate wordt afgespeeld. Dat gaat dus blijkbaar echter maar in 99.99% van de gevallen goed...

Als ik de Dune standaard op 1080p23,976 zet, en autoframerate op 50/60, geeft dat voor het meeste materiaal hetzelfde effect, plus... dat deze bluray dus óók goed afspeelt... apart, maar waar. In theorie zouden beide settings exact hetzelfde moeten doen. Ik zie nu met de NKT bluray dat de previews etc. in 23.976Hz spelen, en dat de framerate naar 1080p24 schakelt zodra het BD menu start. Blijkbaar kan de Dune's autoframerate dáár niet goed mee om gaan als ie op 1080p60 afr 24/50/60 staat, en wél als ie op 1080p23.976 afr 50/60 staat :)

Kortom, zet de Dune op 1080p23,976 met autoframerate 50/60 en het lijkt in ieder geval voor deze bluray, opgelost. Ik ben benieuwd of de anderen hier ook iets aan hebben...

Bama

Citaat van: jowi op april 12, 2011, 21:13:36
Nou, dat is snel opgelost :o het is dus niet de Arcam maar blijkbaar de Dune's autoframerate die roet in het eten gooit... ik heb normaal gesproken de Dune standaard op 1080p60 staan, en dan autoframerate op 24/50/60, wat er voor zorgt dat alle materiaal met de goede framerate wordt afgespeeld. Dat gaat dus blijkbaar echter maar in 99.99% van de gevallen goed...

Als ik de Dune standaard op 1080p23,976 zet, en autoframerate op 50/60, geeft dat voor het meeste materiaal hetzelfde effect, plus... dat deze bluray dus óók goed afspeelt... apart, maar waar. In theorie zouden beide settings exact hetzelfde moeten doen. Ik zie nu met de NKT bluray dat de previews etc. in 23.976Hz spelen, en dat de framerate naar 1080p24 schakelt zodra het BD menu start. Blijkbaar kan de Dune's autoframerate dáár niet goed mee om gaan als ie op 1080p60 afr 24/50/60 staat, en wél als ie op 1080p23.976 afr 50/60 staat :)

Kortom, zet de Dune op 1080p23,976 met autoframerate 50/60 en het lijkt in ieder geval voor deze bluray, opgelost. Ik ben benieuwd of de anderen hier ook iets aan hebben...

Had dit al eerder gelezen in het dune topic en bij mij de instellingen ook zo gedaan.

riwi

Citaat van: jowi op april 12, 2011, 21:13:36
Kortom, zet de Dune op 1080p23,976 met autoframerate 50/60 en het lijkt in ieder geval voor deze bluray, opgelost. Ik ben benieuwd of de anderen hier ook iets aan hebben...

Ik heb het ook zo staan. Scheelt bij mij ook dat je meestal 23.976 materiaal speelt en dat er dus tussen GUI en film geen HDMI handshake hoeft te zijn omdat de refresh/resolutie niet wijzigt.
Helpt deze setting ook voor Unstoppable?

jowi

Citaat van: riwi op april 12, 2011, 22:07:43
Ik heb het ook zo staan. Scheelt bij mij ook dat je meestal 23.976 materiaal speelt en dat er dus tussen GUI en film geen HDMI handshake hoeft te zijn omdat de refresh/resolutie niet wijzigt.
Ik had het voorheen ook altijd al zo staan... weet eigenlijk niet waarom ik het later veranderd heb, ik denk toen ze met de 24/50/60 autoframerate kwamen, dat ik de Dune op 1080p60 heb gezet ipv 23,976 omdat de tekst onder de items dan wat soepeler scrolled :crazy:

Citaat van: riwi op april 12, 2011, 22:07:43
Helpt deze setting ook voor Unstoppable?
Die doet het bij mij in beide gevallen goed zo te zien...

riwi

Citaat van: jowi op april 12, 2011, 22:26:21
Die doet het bij mij in beide gevallen goed zo te zien...

Dat had ik gemist dan. Ik dacht dat je daar ook nog een probleem mee had. Maar dat is dus al opgelost.

jowi

Citaat van: riwi op april 12, 2011, 22:30:52
Dat had ik gemist dan. Ik dacht dat je daar ook nog een probleem mee had. Maar dat is dus al opgelost.
Daar staat me ook wel iets van bij maar ik heb het net op beide wijze geprobeerd en beide wijzes gaan ok. Ik had wel een zelfde probleem met de bluray van Dawn Of The Dead, en die loopt nu wel prima door de menu's en de film :)

Sonic Circle

Briljant dat Dolby Volume.
Er slaapt hier al iemand beneden en dankzij Dolby Volume kan ik op een heel redelijk volume voor de benedenbewoner toch gewoon prima genieten van muziek. Mooi spul.

Randal

#685
Citaat van: jowi op april 12, 2011, 21:13:36
Nou, dat is snel opgelost :o het is dus niet de Arcam maar blijkbaar de Dune's autoframerate die roet in het eten gooit... ik heb normaal gesproken de Dune standaard op 1080p60 staan, en dan autoframerate op 24/50/60, wat er voor zorgt dat alle materiaal met de goede framerate wordt afgespeeld. Dat gaat dus blijkbaar echter maar in 99.99% van de gevallen goed...

Als ik de Dune standaard op 1080p23,976 zet, en autoframerate op 50/60, geeft dat voor het meeste materiaal hetzelfde effect, plus... dat deze bluray dus óók goed afspeelt... apart, maar waar. In theorie zouden beide settings exact hetzelfde moeten doen. Ik zie nu met de NKT bluray dat de previews etc. in 23.976Hz spelen, en dat de framerate naar 1080p24 schakelt zodra het BD menu start. Blijkbaar kan de Dune's autoframerate dáár niet goed mee om gaan als ie op 1080p60 afr 24/50/60 staat, en wél als ie op 1080p23.976 afr 50/60 staat :)

Kortom, zet de Dune op 1080p23,976 met autoframerate 50/60 en het lijkt in ieder geval voor deze bluray, opgelost. Ik ben benieuwd of de anderen hier ook iets aan hebben...

Naar aanleiding van jouw ervaring, maar weer aan het experimenteren geslagen.
Nu wat gerichter op framerateinstellingen gekeken.
De enigste instelling waar ik blijkbaar niet aangezeten had was dus: [BD 1080p 24 Hz Output (HDMI)] op de PS3. Deze stond bij mij op [Aan] en de opties zijn:

[Automatisch] de video-uitvoer wordt automatisch aan die van de aangesloten tv aangepast.
[Uit] geeft BD-video weer op de hoogste resolutie die je in de instellingen voor video-uitvoer van het PS3-systeem hebt geselecteerd (stel de uitvoer niet in op 1080p 24 Hz).
[Aan] de uitvoer van BD-video die in 1080p 24 Hz is opgenomen, wordt direct met een resolutie van 1080p 24 Hz afgespeeld.

Ik heb de instelling omgezet naar [Automatisch] en de beruchte BD-discs worden nu dus wel normaal afgespeeld!  :clapping:

Persoonlijk leg ik de schuld wel bij de Arcam weg, want met de PS3 direct aangeloten op de Kuro 500M gaat wel alles goed. (Maar ja, wat gaat nu eigenlijk niet goed met zo'n Kuro?! Dat product is gewoon echt af (bugvrij), daar kunnen ze bij Arcam een puntje aan zuigen.) => Ik weet bijna zeker dat als je jouw Dune direct (zonder Arcam) aansluit, dat er ook bij jou niks verkeerd gaat...  ;)


Randal

Even voor de duidelijkheid, de aangepaste instellingen zijn van de PS3...
Ik zal de vorige post even aanpassen.

jowi

#687
Citaat van: Randal op april 13, 2011, 13:55:14
Persoonlijk leg ik de schuld wel bij de Arcam weg, want met de PS3 direct aangeloten op de Kuro 500M gaat wel alles goed. Ik weet bijna zeker dat als je jouw Dune direct (zonder Arcam) aansluit, dat er ook bij jou niks verkeerd gaat...  ;)
Het is eerder een samenspel van apparatuur wat niet helemaal lekker werkt, en dat is niet helemaal 100% de 'schuld' van Arcam of Dune, maar is een beetje eigen aan de complexiteit van de HDMI verbinding en de protocollen die daar rondgaan. Als je iets op Arcam kunt aanmerken is het denk ik eerder het feit dat de Arcam 600 wel heel gevoelig is en weinig tolerant voor dit soort zaken, of dat nu komt omdat ze zich niet helemaal aan de specs houden, of juist te strikt, dat durf ik niet te zeggen.

Maar wel mooi dat het nu werkt toch :)

hansd

Dat hele protocol (EDID) gedoe rond de HDMI verbindingen is een doffe ellende, probeer al een tijdje een 3D projector aan de gang te krijgen met HD audio via de Arcam doch het uiteindelijke audio signaal van de bron past zich aan aan de laagste resolutie die aan de splitter hangt ,in het geval van een projector is dit dus stereo . je kan dan via de dig.uitgang nog wel gewoon DTS/Dolby krijgen maar geen HD audio ,moet dan weer een speciale splitter komen die het EDID verhaal zelf invult . Volgens de gefen importeur heeft gefen zo'n splitter maar op de vraag of ik hem retour kan geven als het toch niet werkt wacht ik nog op een  antwoordt.
Jammer dar Arcam pas vrij laat met een HDMI upgrade komt want dat is natuurlijk de mooiste oplossing.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

garmtz

Citaat van: hansd op april 13, 2011, 15:52:02
Dat hele protocol (EDID) gedoe rond de HDMI verbindingen is een doffe ellende, probeer al een tijdje een 3D projector aan de gang te krijgen met HD audio via de Arcam doch het uiteindelijke audio signaal van de bron past zich aan aan de laagste resolutie die aan de splitter hangt ,in het geval van een projector is dit dus stereo . je kan dan via de dig.uitgang nog wel gewoon DTS/Dolby krijgen maar geen HD audio ,moet dan weer een speciale splitter komen die het EDID verhaal zelf invult . Volgens de gefen importeur heeft gefen zo'n splitter maar op de vraag of ik hem retour kan geven als het toch niet werkt wacht ik nog op een  antwoordt.
Jammer dar Arcam pas vrij laat met een HDMI upgrade komt want dat is natuurlijk de mooiste oplossing.

Koop een Oppo met dubbele HDMI uitgang...

hansd

achteraf wellicht beter geweest dan mijn Marantz  :crazy: maar jij achteraf.................
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

garmtz

Citaat van: hansd op april 13, 2011, 16:26:14
achteraf wellicht beter geweest dan mijn Marantz  :crazy: maar jij achteraf.................

Tja... Wachten dan maar op de upgrade... :-\

hansd

Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

squeek

On topic blijven aub en opletten met het taalgebruik naar elkaar! Topic is opgekuist.

@Jowi : zo reageren is er over en is dus een eerste waarschuwing. De rest ken je wel.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

jowi

#694
NIEMAND beslist wat ik wel en niet mag (!) zien, en als ik daar tegenin ga is dat mijn goed recht, dat soort nare kleingeestigheid kun je niet hard genoeg aanpakken. Als er als iemand een waarschuwing moet krijgen is dat Joris1971 en niet ik.

squeek

Citaat van: jowi op april 14, 2011, 19:33:25
Ik begrijp hieruit dat ik 'New Kids Turbo' nu officieel van het mod team van HTForum, NIET mag zien, want dat is fout en bah. Ongelooflijk dit... :wacko:

Je kijkt wat je wil, maar je reacties konden er niet door. Al het offtopic gedoe is weg en niet je perfect normale conversatie over de problemen die je had met de blu ray.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

hansd

en nu weer over tot waar het om gaat , de Arcam heeft genoeg goede en minder goede eigenschappen om dit forum mee te vullen :crazy:
Ik ben overtuigd dat de Oppo een beter combinatie is met mijn Arcam 888 en 3D projectie  :yin-yang:, dus wie heeft er interesse in een Marantz 5005 3d Blue-ray van 2 mnd (nog ca 22 mnd garantie) voor 399,-? :headbanging:
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

Jiri

Gisteren weer eens een filmpje gekeken met de nieuwste firmware op de AV888. Geen problemen tegengekomen. Alles werkt volledig naar behoren  ::)

MvrG,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Sonic Circle

Ik keek vd week Back to the Future III, voor het eerst via de Arcam AVR600.
In eerste instantie vond ik het een weinig ruimtelijke, weinig dynamische surroundbeleving. Ook op flink volume.
Al die ruimtelijke informatie miste gewoon die de Arcam normaal zo sterk weergeeft.

Tot ik met Dolby Volume de Music en Cinema mode probeerde. Er zat ineens zoveel meer dynamiek in het geluid, de bubble werd ook een stuk groter.
Wat is daar de reden van?

Op lager volume voegt het meestal echt iets toe als ik muziek luister ivm geluidsoverlast s'avonds laat. Maar met films op hoog volume is normaal de Off mode het beste.

Jiri

Citaat van: Sonic Circle op april 16, 2011, 09:34:03
Ik keek vd week Back to the Future III, voor het eerst via de Arcam AVR600.
In eerste instantie vond ik het een weinig ruimtelijke, weinig dynamische surroundbeleving. Ook op flink volume.
Al die ruimtelijke informatie miste gewoon die de Arcam normaal zo sterk weergeeft.

Tot ik met Dolby Volume de Music en Cinema mode probeerde. Er zat ineens zoveel meer dynamiek in het geluid, de bubble werd ook een stuk groter.
Wat is daar de reden van?

Op lager volume voegt het meestal echt iets toe als ik muziek luister ivm geluidsoverlast s'avonds laat. Maar met films op hoog volume is normaal de Off mode het beste.

Is die avr600 net nieuw?
Het kan wel kloppen dat e.e.à. met inspeeltijd te maken heeft. Mijn eerste ervaringen met mijn AV888 vielen ook tegen
Weinig tot geen bubble, zeker in vergelijk met de oude lexicon dc1 waar ik vandaan kwam. Ik kan wel zeggen dat na vele films verder er een extreem goede surround afbeelding is, met een extreem realistische bubble. Ik zou de avr 600 ook altijd in standby laten staan, dan blijven de dacs lekker op bedrijfstemperatuur en heb je direct alles in optimale staat.
Extreem belangrijk is het om de de avr600/av888 goed te calibreren, en dan niet alleen via de autocallibratie, maar alles goed met de hand en geluidsdrukmeter nalopen. De EQ zeker ook op aan zetten. Maakt een groot verschil. En dan moet je als het goed is een waanzinnige surroundervaring krijgen
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200