Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jiri

Citaat van: Randal op januari 31, 2011, 23:22:25
Nee, je moet met de Arcam toch iets voorzichtig zijn met het volume tijdens het loggen naar audioformaten. Zet de Arcam anders eerst even op 'Mute' totdat het formaat is herkend.
Het blijft behelpen en hopelijk hebben ze hier bij de volgende update nog aandacht aan besteed...


Ja in "mute" zetten doe ik dus nu maar, of ik wacht met het aanzetten van de P7, totdat de film loopt (de audio is gelocked zullen we maar zeggen)
Maar het blijft wel behelpen. Is het dan toch een software probleem?
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Randal

#651
Een harde knal, waarbij de Arcam uitschakelt is duidelijk een defect.

De 'plop', 'Oomph' en/of 'gekraak' bij het loggen naar het geluidsformaat is daarentegen minder luid en treft zo'n beetje iedere receiver uit deze serie. Je zou het laatste een bug kunnen kunnen noemen, maar ik heb echter wel mijn twijfels in hoeverre dit softwarematig valt op te lossen. ik vrees namelijk een onoplosbare designfout...

drbob123


Jiri

#653
Citaat van: Randal op februari  8, 2011, 00:05:30
Een harde knal, waarbij de Arcam uitschakelt is duidelijk een defect.

De 'plop', 'Oomph' en/of 'gekraak' bij het loggen naar het geluidsformaat is daarentegen minder luid en treft zo'n beetje iedere receiver uit deze serie. Je zou het laatste een bug kunnen kunnen noemen, maar ik heb echter wel mijn twijfels in hoeverre dit softwarematig valt op te lossen. ik vrees namelijk een onoplosbare designfout...

Of de AV888 echt uitslaat bij de harde knallen geloof ik niet. Maar de P7 slaat altijd wel uit voor enige seconden. Gaat in de veilige modus ofzo en herstart zichzelf weer na enkele seconden. Dat een AVR600 wel geheel uitslaat kan ik me voorstellen omdat dit een receiver is en dan zal waarschijnlijk het eindversterker gedeelte zich herstarten.
Wat ik dus nu altijd doe, is de P7 pas aanzetten als het geluidsformaat gelocked is, en dan zijn er geen problemen verder, ook niet als ik daarna een film met een ander audioformaat wil gaan kijken. Het is dus eigenlijk alleen bij het voor de eerste keer aanzetten van alle apparatuur. d.w.z. projector, scaler, popcornhour en de arcams.
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

bmateijsen


Jiri

Citaat van: bmateijsen op februari  8, 2011, 07:49:02
Jiri, welke firmware draai je?

Nog met v.1.9
IK krijg m niet ge-updated met mijn macbook en XP.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

bmateijsen

Citaat van: Jiri op februari  8, 2011, 09:59:26
Nog met v.1.9
IK krijg m niet ge-updated met mijn macbook en XP.

Groetjes,
Jiri

Dan zit daar waarschijnlijk de grote crux. ;). Even langskomen dan hebben we hem zo van een update voorzien?

Jiri

Citaat van: bmateijsen op februari  8, 2011, 10:40:51
Dan zit daar waarschijnlijk de grote crux. ;). Even langskomen dan hebben we hem zo van een update voorzien?

Ga ik binnenkort een keertje doen. Tot snel.  ;D
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

hansd

Citaat van: alfredhamstra op januari 27, 2011, 19:56:45
k volg dit topic met interesse
ben van plan mijn av8 in te ruilen voor een av888
vraag: KAN MIJN PHONOMUDULE UIT DE AV8 OVERGEZET WORDEN IN DE AV888?
tweede vraag: ZIJN DE PLOPS, TIKKEN EN VREEMDE DINGEN NU NOPGELOST MET V2.5?

alvast dank

alfred

Hallo Alfred,
Al een tijdje niet op het forum geweest daarom een late reaktie:  De AV888 is voorzien van een MM phonotrap ,je hoeft dus niets over te zetten . De phonotrap klinkt erg goed maar gevoelig voor brom speciaal als je elementen gebruikt met een lage output . Uiteindelijk heb ik dit opgelost door een passieve step-up (faktor 2) er tussen te zetten waardoor het volume op de Arcam lager kan en je uit de bromzone blijft . Deze step-up is voor mij door een belgische audiofreak gemaakt met een Lundahl trafo ,kwalitatief goed maar niet goedkoop. De bugs zijn (nog) niet opgelost ,je moet b.v. rekenen dat als je schakelt van phono naar een digitale input dit gepaard gaat met een ,veel besproken, plop. Daarintegen is het geluid van ook het analoge gedeelte zeer goed. You love it and (or) hate it ......
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

garmtz

Hans, welke versie draai je? Plops zijn nu echt wel opgelost namelijk...

hansd

de nieuwste 2,5 . Plop komt altijd (2 keer) na gebruik van de phono input.
Even iets anders : als ik de video scherpte instelling gebruik ,krijg ik op mijn plasma scherm allemaalgroene randjes langs figuren . Bij gebruik van de projector is dit minder en het beeld inderdaad iets scherper . Komt dit bekend voor ?  Is er al iets bekend over het verkrijgen van een upgrade video board (1.4) ?
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

bmateijsen

Citaat van: hansd op maart 16, 2011, 23:30:50
de nieuwste 2,5 . Plop komt altijd (2 keer) na gebruik van de phono input.

Dus als je van phono naar iets anders schakelt bedoel je? Weet je dealer dit? En is het doorgegeven aan Audiac?

CitaatEven iets anders : als ik de video scherpte instelling gebruik ,krijg ik op mijn plasma scherm allemaalgroene randjes langs figuren . Bij gebruik van de projector is dit minder en het beeld inderdaad iets scherper . Komt dit bekend voor ?  Is er al iets bekend over het verkrijgen van een upgrade video board (1.4) ?

Het is verscherping, dus niet gebruiken. Als je goed kijkt, worden objecten wel scherper, maar detaillering gaat omlaag.

hansd

Citaat van: bmateijsen op maart 17, 2011, 09:04:36
Dus als je van phono naar iets anders schakelt bedoel je? Weet je dealer dit? En is het doorgegeven aan Audiac?

Het is verscherping, dus niet gebruiken. Als je goed kijkt, worden objecten wel scherper, maar detaillering gaat omlaag.

Als de 1.4 video board beschikbaar komt gaat ie terug naar Audiac maar ik denk niet dat het een defect is ,ontwerp foutje .
Over scherpstellings regeling ,ik vindt het vreemd dat alle contouren gepaard gaat met een groen randje . Normaal staan alle 'beeld verbeterings technieken ' allemaal uit . Aleen de projector heeft wat baat bij de scherpte regeling.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

garmtz

Citaat van: hansd op maart 17, 2011, 20:03:34
Als de 1.4 video board beschikbaar komt gaat ie terug naar Audiac maar ik denk niet dat het een defect is ,ontwerp foutje .
Over scherpstellings regeling ,ik vindt het vreemd dat alle contouren gepaard gaat met een groen randje . Normaal staan alle 'beeld verbeterings technieken ' allemaal uit . Aleen de projector heeft wat baat bij de scherpte regeling.

Zoals al gezegd: geen enkel display heeft baat bij een sharpness regeling. Je creëert valse contouren die er in werkelijkheid niet zijn. Dit doet IEDERE sharpness regeling en is dus geen 'ontwerpfout'. Gewoon op zijn laagste stand laten staan! Zie het als een toonregeling voor video: door de hoogste frequenties een boost te geven, wijk je af van het ideaal.


jowi

Gisteren met de bluray van 'New Kids - Turbo' weer eens de 'framerate-deviation bug' ervaren. Deze treedt op als de bron blijkbaar niet precies 24Hz is of de afwijking van 24hz iets te groot is, de Arcam 600 weigert dan om het beeld door te geven, geluid loopt wel door maar beeld blijft zwart. De workaround is om dan wel de bron (in mijn geval een Dune) direct op de TV aan te sluiten, of om de bron (de Dune dus) niet op autoframerate te zetten maar fixed op 50 of 60Hz.

Remuxen van de bluray naar bijv. een mkv of TS werkt niet, de framerate van de bron veranderd immers niet. Ik kom er ook niet helemaal achter wat de exacte probleemframerate in dit geval is, eac3to geeft alleen aan dat de framerate 'unusual' is, en de Dune zegt simpelweg 24hz. Aangezien 23.976Hz materiaal door de Arcam wél prima wordt doorgegeven, neem ik aan dat de grenzen van de problemen dus ergens onder de 23.976Hz liggen of boven de 24.000hz. Ook de verschillende instellingen op de Arcam hebben geen effect.

Is er nog zicht op een nieuwe firmware?

bmateijsen

Aangezien je een rip hebt gekeken, kan de frame-rate daarvan afwijken. Ik weet dat Arcam de toleranties beperkt houdt. Of dit in een firmware wordt opgelost, dat durf ik niet te zeggen.

Het wachten is momenteel op de nieuwe HDMI input kaart. Indicatie is Q3 daarvoor.

Jiri

Citaat van: jowi op april 10, 2011, 17:28:53
Gisteren met de bluray van 'New Kids - Turbo' weer eens de 'framerate-deviation bug' ervaren. Deze treedt op als de bron blijkbaar niet precies 24Hz is of de afwijking van 24hz iets te groot is, de Arcam 600 weigert dan om het beeld door te geven, geluid loopt wel door maar beeld blijft zwart. De workaround is om dan wel de bron (in mijn geval een Dune) direct op de TV aan te sluiten, of om de bron (de Dune dus) niet op autoframerate te zetten maar fixed op 50 of 60Hz.

Vreemd. Ik heb dit probleem nog nooit ondervonden met de av888.
Bij mij zit tussen de weer ever en de av888 nog een vantage HD scaler. Misschien dat die de boel weer rechtbreidt?

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

jowi

Citaat van: bmateijsen op april 10, 2011, 17:35:02
Aangezien je een rip hebt gekeken, kan de frame-rate daarvan afwijken.
Ik heb zojuist deze bluray even besteld bij bol.com om te bewijzen dat het aan de Arcam ligt ;)

bmateijsen

Citaat van: jowi op april 10, 2011, 18:30:04
Ik heb zojuist deze bluray even besteld bij bol.com om te bewijzen dat het aan de Arcam ligt ;)

Ik heb met een originele blu-ray letterlijk nog nooit een probleem gehad, dus het zal mij benieuwen ;).

Groet,

Bjorn

jowi

Haha ja precies, betere test dan dit is er dan niet toch? Ben erg benieuwd.

jowi

Ik heb net de bluray copy gedemuxed en geremuxed naar een .TS file (zonder re-encoding dus, puur als container) en deze keer met tsmuxer de framerate hard op 23.976 gezet (24.000/1001) (zelfde als de eac3to -slowdown optie) en dan speelt ie dus wel... laat ik de framerate ongemoeid, dan speelt ie niet. Aangezien de Arcam prima om kan gaan met 23.976 en 24hz materiaal, vermoed ik dus dat de bron iets boven de 24.000Hz zit... maar goed dat gaan we wel verder uitzoeken als ik de bluray zelf heb, dan weet ik pas zeker of er tijdens het copieren niet iets veranderd is. Maar ik vind het wel een aardige vaststelling.

Randal

Heel interessant, dat is dus het probleem waar ik het eerder over had.
Zoals gezegd hebben mijn originele blu-rays 'Zwartboek' en 'Blue Man Group - How To Be a Megastar LIVE!' last van hetzelfde euvel!

Ben benieuwd wat jouw blu-ray gaat doen...

riwi

Citaat van: jowi op april 10, 2011, 21:20:52
Maar ik vind het wel een aardige vaststelling.

Niet om het resultaat van jouw onderzoek te niet te doen, maar een conclusie zou ook kunnen zijn dat die new kids turbo bluray van nederlandse makelijk gewoon _KUT_ is :) pun intended. De bluray van "de gelukkige huisvrouw" rammelt ook al. Jammer want bv Oorlogswinter is weer fenomenaal mooi.

Ik zal newkidsturbo ook eens testen (de file). Ben alleen bang dat ik er niet meer dan 10 minuten van kan kijken zonder hem af te zetten.

jowi

Punt is, ik heb het met meerdere bluray copieën, en zie Randal hierboven, die heeft het weer met andere, originele schijven.
Ik wil aantonen dat het een fout in de Arcam 600 is die gewoon opgelost moet worden. Jij hebt geen Arcam 600 toch?

riwi

Citaat van: jowi op april 10, 2011, 22:06:10
Punt is, ik heb het met meerdere bluray copieën, en zie Randal hierboven, die heeft het weer met andere, originele schijven.
Ik wil aantonen dat het een fout in de Arcam 600 is die gewoon opgelost moet worden. Jij hebt geen Arcam 600 toch?

Ik heb geen Arcam nee. 2 weken op proef gehad van BB&G. Op zich wel een mooi apparaat vond ik. Toen ik hem had zeten er nog wel meer bugs in, dat was een van de redenen waardoor ik er toen niet voor gekozen heb om hem te kopen.

Ik had Randals post (nog) niet gelezen. Ik denk dat er mogelijk wel een probleem is met de scaler of de HDMI van de Arcam. Het is sowieso al wel jammer dat er geen echte Passthrough is kwa video. Bij mijn Classe doet het ding zelf nul komma nul met de video. Zelfs als het hele apparaat instort bleef ie video nog gewoon doorzetten naar de uitgang :) Ook andere AV amps die wel passthrough claimen doen nog steeds dingen met het signaal.

Succes met het oplossen van het probleem.

New kids speelde OK hier. Heb het 25 minuten uitgehouden  :)