Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansd

Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

gunny

Het is me eindelijk gelukt nieuwe software op mijn avr te krijgen, stom dat ik dat cross - kabeltje er ben vergeten tussen te zetten natuurlijk.

Maar heb nu al een paar weken een ander probleem met de versterker, hij loopt heel warm ik kan zelfs mijn hand niet op de versterker leggen van de warmte die eruit komt. De ventilators kan ik horen draaien op volle toeren, zelfs vanop 4 meter afstand in de zetel.
En daarbij komt nog dat hij soms in "fault" springt en dan terug opnieuw opstart.

Heeft hier al iemand meer last van gehad bij zijn AVR500? Mijn dealer zegt dat de warmte normaal is voor een klasse AB - versterker?

Grtz. Gunny




Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

bmateijsen

Beste Gunny,

Staat de AVR500 in een kast? Fault lijkt mij niet goed, maar het kan zijn dat de thermische beveiliging in schiet.

Groet,

Bjorn

gunny



Mijn AVR500 staat volledig vrij opgesteld, dus de warmte kan goed afgevoerd worden, heb juist meer
" fault " melding gekregen.
Mijn AVR500 staat wel heel de dag op, maar dat zou normall tocg geen probleem mogen zijn.
De ventilators beginnen na 10 min. al te draaien, en dit op volle toeren.


Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

bmateijsen

Check even met je dealer!

Groet,

Bjorn

Citaat van: gunny op mei 13, 2010, 13:41:16

Mijn AVR500 staat volledig vrij opgesteld, dus de warmte kan goed afgevoerd worden, heb juist meer
" fault " melding gekregen.
Mijn AVR500 staat wel heel de dag op, maar dat zou normall tocg geen probleem mogen zijn.
De ventilators beginnen na 10 min. al te draaien, en dit op volle toeren.




hansd

Je zou ook eens naar je speaker aansluitingen kunnen kijken , zit er niet eentje tussen die sluiting maakt ,heb je speakers doorgelust ,kan ook een oorzaak zijn , de impedantie zakt dan teveel waardoor de versterker harder moet werken.
Je zou eens kunnen proberen speakers stuk voor stuk af te koppelen om te bezien of het probleem met het afkoppelen van een bepaalde speaker verholpen is .
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

Bama

Lijkt een beetje op probleem wat ik met mijn 600 had en die heeft een nieuw powerbord gehad. Nu staat er zelfs een dvd speler op en bij hard spelen wordt  hij wel warmer maar geen problemen meer.

dvlz303

Ik heb sinds vandaag mijn htpc geupgrade met een intel core i3 cpu. De htpc kan nu dus HD audio bitstreamen via HDMI.
Wat me nu opvalt is dat wanneer ik een flim afspeel (MPC-HC + ffdshow) dat bij het starten er eerst eenvrij harde vibrerende 'ruis' uit de speakers komt.
Het display van de AVR600 geeft dan nog -- weer als ingangssignaal. Het geluid duurt ca. 1 seconde, dan is het een paar seconde (ca. 3) stil en vervolgens wordt het juiste signaal opgepikt en geeft het display het juiste signaal weer (Dolby Digital 5.1).

Weet iemand wat dit kan zijn? Nog een firmware issue misschien?

Guardian

Geen problemen met mijn htpc (AMD 780 chipset). Ik heb nog geen HD-audio via me htpc maar DD5.1 of DTS 5.1 geeft geen problemen met een lange ruis ofzo. MPC-HC/AC3filter (met ffdshow audio werkte het hetzelfde) start en zie de AVR binnen een seconde overschakelen op DD of DTS, zonder pauzes of ruis o.i.d.
Denk dat het eerder te maken heeft met de hardware van de pc dan de AVR of het is de combinatie van die twee.

Vraagje aan jou; een film dowload met DTS-HD track intact speelt gewoon zonder problemen af in MPC-HC via de AVR en een intel I3/5/7 systeem(buiten jouw ruis dan)? Moet buiten de drivers van de hardware en software die je gewoon ook installeert om film te kijken nog speciale software nodig of trucen uithalen om DTS-HD te kunnen gebruiken?
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

dvlz303

Ik had in mijn vorige setup ook geen probleem met DTS 5.1. Ik heb niet zo veel verstand van dat codec gedoe, maar gebruik nu wel een beta ffdshow.
Als ik de film pauzeer en dan weer verder ga dan gebeurt het ook. Pauzeren zorgt er natuurlijk ook voor dat er geen audio signaal meer wordt gestuurd naar de AVR600 en die zal dan weer opnieuw gaan detecteren bij weer afspelen.

[offtopic]
Ik heb alleen een TrueHD test file gebruikt om te kijken of het werkt en ik had hier inderdaad geen problemen mee.
Voor het afspelen gebruik ik WMC in combinatie met MediaBrowser (plugin) waarin ik MPC HC als externe afspeler heb ingesteld voor (op dit moment) mkv en bluray.
Dit werkt bijna perfect. MPC HC heeft de optie om bij het afspelen automatisch om te schakelen van frequentie (24Hz voor 24fps, etc.) maar dat wil bij het opstarten vanuit MCE nog niet helemaal goed gaan.
Voor de rest.. perfect!!!
Ik heb de volgende beschrijving gebruikt om één en ander in te regelen: http://www.mediasmartserver.net/2010/02/02/guide-setting-up-bitstreaming-with-your-windows-7-htpc-part-i
[/offtopic]

Guardian

Citaat
MPC HC heeft de optie om bij het afspelen automatisch om te schakelen van frequentie (24Hz voor 24fps, etc.).

Heb je daar meer info over. Welke optie bedoel je daarmee? Zit hier nog steeds te klooien om 23.976Hz goed werkend te krijgen namelijk met een nvidia driver die niet meewerkt.
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

dvlz303

@Guardian:
PM gestuurd om dit topic niet te vervuilen met andere zaken.

Het gekraak/geratel wat ik hoor heb ik niet alleen met mijn HTPC, maar ook wanneer ik sommige bluray's opstart.
Bij het detecteren van het audioformaat komt er een even overstuurd geluid uit de AVR600, daarna is het een paar seconde stil en vervolgens wordt het geluid weer doorgegeven.
Het ligt dus niet aan de HTPC. Aangezien het ook met mijn bluray speler gebeurt, lijkt de AVR600 de schuldige.

Starred

Citaat van: Guardian op mei 19, 2010, 10:29:26
Heb je daar meer info over. Welke optie bedoel je daarmee? Zit hier nog steeds te klooien om 23.976Hz goed werkend te krijgen namelijk met een nvidia driver die niet meewerkt.

Ik weet niet of je 23.976Hz direct naar je weergever stuurt of via de AVR600, maar dat laatste werkt niet

bmateijsen

Citaat van: Guardian op mei 19, 2010, 10:29:26
Heb je daar meer info over. Welke optie bedoel je daarmee? Zit hier nog steeds te klooien om 23.976Hz goed werkend te krijgen namelijk met een nvidia driver die niet meewerkt.

De AVR600 rond dit af naar 24 hrz. Inmiddels is dit door ons ook doorgegeven en ik verwacht daar binnenkort ook respons op.

Groet,

Bjorn

Guardian

Citaat van: bmateijsen op mei 19, 2010, 17:35:22
De AVR600 rond dit af naar 24 hrz. Inmiddels is dit door ons ook doorgegeven en ik verwacht daar binnenkort ook respons op.

Groet,

Bjorn

Ok, dus daar hoef ik even verder geen tijd aan te verspillen :) Ik vind het ook erg moeilijk om te herkennen hoeveel Hz er nu werkelijk worden verstuurd (JVC HD1 geeft dit niet aan of misschien alleen als het echt 24Hz is? En een pc is helemaal niet te vertrouwen wat dat betreft).
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

bmateijsen

Citaat van: Guardian op mei 26, 2010, 21:27:31
Ok, dus daar hoef ik even verder geen tijd aan te verspillen :) Ik vind het ook erg moeilijk om te herkennen hoeveel Hz er nu werkelijk worden verstuurd (JVC HD1 geeft dit niet aan of misschien alleen als het echt 24Hz is? En een pc is helemaal niet te vertrouwen wat dat betreft).

Jij kan het ook niet checken en ik denk zelfs dat de HD-1 ook afrond ;). Inmiddels de bevestiging van Arcam dat ze dit binnenkort verhelpen.

Groet,

Bjorn

evilniek

CitaatOk, dus daar hoef ik even verder geen tijd aan te verspillen Smiley Ik vind het ook erg moeilijk om te herkennen hoeveel Hz er nu werkelijk worden verstuurd (JVC HD1 geeft dit niet aan of misschien alleen als het echt 24Hz is? En een pc is helemaal niet te vertrouwen wat dat betreft).

Als je geen judder krijgt bij langzame pans, kun je er vanuitgaan dat 24Hz(23,976) wordt uigestuurd door je Arcam.
De JVC HD-1 rondt volgens mij niks af hoor, 60Hz wordt verdubbeld naar 120Hz, 24Hz wordt 4x verdubbeld naar 96Hz.

Mvg, Niek
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Starred

Citaat van: evilniek op mei 26, 2010, 22:50:45
Als je geen judder krijgt bij langzame pans, kun je er vanuitgaan dat 24Hz(23,976) wordt uigestuurd door je Arcam.

Het gaat juist om het verschil tussen 23.976 en 24. Dat veroorzaakt hickups

JAB

Is er al iets bekend wanneer de 2.5 firmware gaat komen met de oplossing voor het 24p probleem?

bmateijsen

Citaat van: evilniek op mei 26, 2010, 22:50:45
Als je geen judder krijgt bij langzame pans, kun je er vanuitgaan dat 24Hz(23,976) wordt uigestuurd door je Arcam.
De JVC HD-1 rondt volgens mij niks af hoor, 60Hz wordt verdubbeld naar 120Hz, 24Hz wordt 4x verdubbeld naar 96Hz.

Mvg, Niek

Beste Niek,

Arcam heeft zelf aangegeven dat ze 23,97 afronden. Dat is voor een normale BD speler geen probleem, die doet namelijk alles op 24hrz, maar voor een mediaplayer wel. Dit zal veranderd worden in de volgende firmware releases. Wanneer deze uitgebracht wordt, wordt niet bekend gemaakt, totdat de firmware beschikbaar is.

Overigens is 23,97 alleen voor weergevers die dat ook correct kunnen weergeven. De meeste weergevers, maken er automatisch weer 24 hrz van, en daarna 96 hrz (of een andere equivalent). Pioneer Kuro deed dit netjes door 23,97 te vermedigvuldigen.

groet,

Bjorn

JAB

Voor de AVR500/600 en de AV888 is nu firmware 2.5 beschikbaar.
In de releasenotes staat:

Version 2.5
Major Bugs Fixed
1. EDID rewritten for compatibility with BD sources which incorrectly read AVR EDID
2. NET source digital input selection fixed
3. Network source causing reboot fixed
Minor Bugs Fixed
1. Tuner preset selection from Zone 2

Is het eerste punt (rewritten EDID) nu de oplossing voor het 24Hz/23.976Hz problematiek?

Guardian

Citaat van: JAB op juli  7, 2010, 00:10:39
Voor de AVR500/600 en de AV888 is nu firmware 2.5 beschikbaar.
In de releasenotes staat:

Version 2.5
Major Bugs Fixed
1. EDID rewritten for compatibility with BD sources which incorrectly read AVR EDID
2. NET source digital input selection fixed
3. Network source causing reboot fixed
Minor Bugs Fixed
1. Tuner preset selection from Zone 2

Is het eerste punt (rewritten EDID) nu de oplossing voor het 24Hz/23.976Hz problematiek?


Nee, lijkt mij voor de problemen met o.a. de Oppo spelers.
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

bmateijsen

Citaat van: JAB op juli  7, 2010, 00:10:39


Is het eerste punt (rewritten EDID) nu de oplossing voor het 24Hz/23.976Hz problematiek?


Ik kan het niet testen omdat wij geen spelers hebben die 23,97 uitgeven, maar dat zou volgens mij in deze firmware moeten zitten.

Groet,

Bjorn

riwi

Citaat van: bmateijsen op juli  7, 2010, 20:32:23
Ik kan het niet testen omdat wij geen spelers hebben die 23,97 uitgeven, maar dat zou volgens mij in deze firmware moeten zitten.

Groet,

Bjorn

Alle bluray spelers geven 23.976 fps uit. Dit is namelijk de werkelijke framerate van het materiaal dat op bluray schijven staat. Alleen bepaalde HD digicams doen echt 24.000 fps.

Ik begrijp niet goed wat het issue met de arcam nu eigenlijk is/was :
1) De arcam geeft wel degelijk 23.976 uit op HDMI maar geeft in het menu weer 24fps
2) De arcam maakt van al het 23.976 materiaal 24.000 fps, daardoor zie je iedere 10 seconden schokjes. (het menu zegt 24fps)
3) De arcam maakt van echt 24.000fps materiaal 23.976, daardoor zie je iedere 10 seconden schokjes.  (het menu zegt 24fps)

Is het nu 1) 2) of 3) ?

Ik heb de av888 toen een paar weken gehad op proef. Ik heb geen schokjes gezien. Volgens mij maakt de Arcam perfect 23.976 fps aan de output. Ook materiaal van de tvix met echt 23.976 deed de arcam goed. Zelfs 720p/23.976 materiaal deed de arcam perfect. Ik heb nooit echt 24.000fps materiaal gezien of getest.
Dus volgens mij is 1) het geval, maar misschien ook 3) dat heb ik niet getest. Nummer 2) is zeker niet het geval volgens mij.