Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: erwinh op februari 28, 2010, 22:00:27
Bjorn, je verdedigd Arcam met verve. En nogmaals voor wat betreft het geluid wat ie voortbrengt (en daar gaat het primair om) ben ik zeer tevreden met de keuze voor Arcam. Echt elke keer verbaasd ie me weer. Maar wat me ook steeds weer verbaasd, dat een apparaat van € 4000,- nog zoveel "gehannes" met zich mee brengt :-\. Dat moet niet kunnen vindt ik.
Dank voor de suggestie van "inschakel volgorde" Ik ga het deze week proberen

Hoi Erwin,

Ik ben het met je eens dat het niet zoveel gehannes met zich mee zou moeten brengen en dat is gewoon klote, maar heb geduld, want ook dat komt binnenkort goed!

Inmiddels heb ik zoveel HDMI kennis echter op gedaan, dat ik weet dat het niet allemaal aan de AVR600 te wijten is, maar ook vooral aan de apparatuur die eraan hangt.

Voorbeeld, laatst een demo gedaan waarbij een Pioneer HD-ready scherm in de woonkamer hing. De Pioneer geeft via HDMI door dat hij 1080p aan kan als beste resolutie, maar vervolgens op die instelling geen beeld. En met de Arcam heb je echt beeld nodig om alles in te stellen. Ligt dat aan de Arcam... nee, helaas ligt het aan de TV.

Verder zie ik ook dat de Oppo wat kleine probleempjes met zich meebrengt, ook dit ligt meer aan de info die de Oppo meestuurt.

Groet,

Bjorn

riwi

Citaat van: bmateijsen op maart  5, 2010, 13:39:59
Verder zie ik ook dat de Oppo wat kleine probleempjes met zich meebrengt, ook dit ligt meer aan de info die de Oppo meestuurt.

Wat is het probleempje van de Oppo dan? Ik heb met de Oppo nog weinig problemen ondervonden. Met de Dune daarentegen wel (12bit uitsturing en traagheid bv.).

bmateijsen

Citaat van: riwi op maart  5, 2010, 14:08:46
Wat is het probleempje van de Oppo dan? Ik heb met de Oppo nog weinig problemen ondervonden. Met de Dune daarentegen wel (12bit uitsturing en traagheid bv.).

Er gebeurt iets geks in combinatie met handshaking hdmi met menu's en wisseling van soundtracks.

Starred

Citaat van: bmateijsen op maart  5, 2010, 13:39:59
Voorbeeld, laatst een demo gedaan waarbij een Pioneer HD-ready scherm in de woonkamer hing. De Pioneer geeft via HDMI door dat hij 1080p aan kan als beste resolutie, maar vervolgens op die instelling geen beeld. En met de Arcam heb je echt beeld nodig om alles in te stellen. Ligt dat aan de Arcam... nee, helaas ligt het aan de TV.

Ik kan me nog voor de geest halen dat een dergelijke Pioneer alleen 1080p/24 aan kan. Statisch beeld met full hd resolutie kan hij niet aan

Randal

#404
Voorheen met PS3 en Pioneer Kuro Full HD nooit geen enkel probleem gehad.
Nu met de Arcam ertussen gebeuren er wel (zo nu en dan) vreemde dingen. Ligt dat dan ook niet aan de Arcam?   ;)  

Laatst bijvoorbeeld met een Blu-ray van de Blue Man Group.
Niks aan de hand met het PS3 menu, maar zodra de disc opstartte begon de Pioneer tv zwart te knipperen en het discmenu kwam niet tevoorschijn.
Ik heb de Arcam herstart en heel even zag je het discmenu opkomen, maar direct daarop weer een zwart knipperend beeld (terwijl het geluid ditmaal wel bleef).
Ik heb nog met de instellingen van de PS3 en de tv proberen te spelen, maar dit haalde dus niks uit.

Daarbij kwam dat, als het beeld begon te knipperen, ook het menubeeld van de Arcam niet meer doorkwam.
Toch maar even de PS3 direct aangesloten op de Pioneer, en wat denk je...  ;)          ...Alles perfect in orde!
Met de Arcam opnieuw ertussen kwam het probleem weer terug...

Het gekke is dat ik een aantal dagen later wel weer normaal beeld kreeg met de Arcam ertussen, zo wordt het wel heel lastig om je vinger op het probleem te kunnen leggen...
Al durf ik persoonlijk dus zeker wel naar Arcam te wijzen, omdat de problemen respectievelijk komen en gaan met het aankoppelen en verwijderen van de Arcam...



             

Bama


Randal

Citaat van: TonBert op maart  6, 2010, 21:04:29
en firmware 2.4 is er alweer
Heb je ook firmware V2.4 in bezit, want op de eerder genoemde website zie ik nog niks veranderd?

erwinh

Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Randal

#408
Update V2.4 voor de AVR600 is hier te downloaden.
Bestand staat nog niet op Intranet, maar is wel rechtstreeks afkomstig van Arcam...

Starred

Vraagje: stuurt de AVR600 via hdmi altijd deepcolor (36bits) uit?

gunny

Ik heb juist alle mogelijkheden die de arcam uitvoerd gecontroleerd en hij zend altijd 36bit uit
( toch volgens het infoscherm op mijn pioneer ),
en dit bij elke input ( 567i tot 1080P) die je aanbied, en om het even welke uitgangsresolutie je insteld op de arcam.

Ik heb het getest met mijn DVB-box en Playstation en bij beide is het gelijk.

Grtz. Gunny
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

henkt1

Citaat van: bmateijsen op maart  5, 2010, 14:11:53
Er gebeurt iets geks in combinatie met handshaking hdmi met menu's en wisseling van soundtracks.


Daar heb ik eigenlijk helemaal geen last van. Ik draai nog steeds met 1.9 versie en een oppo. Heb soms een kraakje of een popje. maar nooit geen handshake issues of andere ongein. 1x wat geklooi gehad toen ik aan het testen was met de volumes van de diverse speakers.

Mijn kabeltje is eindelijk binnen dus binnenkort maar eens de updeet doen.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

bmateijsen

Hoi Henk,

Ligt misschien ook deels aan de weergever (projector), dat weet je met HDMI eigenlijk nooit ;).

Groet,

Bjorn

Citaat van: henkt1 op maart  9, 2010, 18:38:37
Daar heb ik eigenlijk helemaal geen last van. Ik draai nog steeds met 1.9 versie en een oppo. Heb soms een kraakje of een popje. maar nooit geen handshake issues of andere ongein. 1x wat geklooi gehad toen ik aan het testen was met de volumes van de diverse speakers.

Mijn kabeltje is eindelijk binnen dus binnenkort maar eens de updeet doen.

groet,

Henk

TheSpeedSkater

Even beetje offtopic maar wat is het verschil tussen de AVR500 en de AVR600?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

bmateijsen

Citaat van: TheSpeedSkater op maart 10, 2010, 20:30:56
Even beetje offtopic maar wat is het verschil tussen de AVR500 en de AVR600?

In grote lijnen:

AVR500 Klasse A/B versterking
AVR600 klasse G versterking

AVR600 UPNP music server
AVR500 niet

AVR600 Pre-out beschikbaar
AVR500 niet

AVR600 heeft een iets geavanceerde meetmicrofoon, de AVR500 heeft een wat simpeler model.

Klankmatig is de AVR500 misschien een hint warmer in het middengebied dan de AVR600. De AVR600 is daar neutraler en geeft in zijn geheel in het midden- en hoogregister en iets dynamischer indruk

Groet,

Bjorn

gunny

hoi,

Ik heb vandaag geprobeerd mijn AVR-500 een firmware te geven, maar het wil maar niet lukken!

Ik heb gebruik gemaakt van mijn laptop met windows XP, een usb - seriel convertor ( vivanco ) met de nieuwste driver ervoor, maar het updatescherm blijft steeds hangen bij " waiting for target reset".
Ik heb de update uitgevoerd met de arcam aan te zetten vanuit standby en met de power on knop op het frontpaneel?

Moet men nog andere speciale acties uitvoeren dat ik over het heb gezien? Ik heb het in ieder geval proberen uit te voeren zoals het in de bijgevoegde pdf vermeld staat.

mvg. Gunny



Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

poerqwa

#416
Ik denk dat je com poort niet goed staat ingesteld (bij mij was het gewoon even zoeken welke compoort er nu eigenlijk wordt gemaakt).
Het is in ieder geval niet com1 /com2 (tenminste meestal niet).

Je kan hier achterkomen door in de "device manager"  te kijken.

Verder zet je de versterker uit (echt uit) en start je in de software de firmware update en als de melding " waiting for ..."  zet je de versterker aan.
De update zal dan vanzelf starten (zie je op de pc en in het scherm van de AVR).

Groet,

Marc

poerqwa

#417
Onverklaarbare quote verwijderd.

Randal

Site/webadres van Arcam extranet is vernieuwd, update 2.4 is nu ook daar te downloaden:
http://www.arcam.co.uk/extranethome/tor



garmtz

Citaat van: gunny op maart 10, 2010, 20:39:24
hoi,

Ik heb vandaag geprobeerd mijn AVR-500 een firmware te geven, maar het wil maar niet lukken!

Ik heb gebruik gemaakt van mijn laptop met windows XP, een usb - seriel convertor ( vivanco ) met de nieuwste driver ervoor, maar het updatescherm blijft steeds hangen bij " waiting for target reset".
Ik heb de update uitgevoerd met de arcam aan te zetten vanuit standby en met de power on knop op het frontpaneel?

Moet men nog andere speciale acties uitvoeren dat ik over het heb gezien? Ik heb het in ieder geval proberen uit te voeren zoals het in de bijgevoegde pdf vermeld staat.

mvg. Gunny





Heb je de RS232 ingang gebruikt, of misschien de rDock per ongeluk? Als je tijdens "Waiting for target reset" de versterker met de power knop aanzet (dus vanuit volledig uit naar aan), moet hij dan gaan updaten. Gebeurt dat niet, dan is er echt iets mis vrees ik.

TheSpeedSkater

Citaat van: bmateijsen op maart 10, 2010, 20:35:03
In grote lijnen:

AVR500 Klasse A/B versterking
AVR600 klasse G versterking

AVR600 UPNP music server
AVR500 niet

AVR600 Pre-out beschikbaar
AVR500 niet

AVR600 heeft een iets geavanceerde meetmicrofoon, de AVR500 heeft een wat simpeler model.

Klankmatig is de AVR500 misschien een hint warmer in het middengebied dan de AVR600. De AVR600 is daar neutraler en geeft in zijn geheel in het midden- en hoogregister en iets dynamischer indruk

Groet,

Bjorn
Wat zijn de advies prijzen van de 2 units?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

bmateijsen

Citaat van: TheSpeedSkater op maart 12, 2010, 13:06:48
Wat zijn de advies prijzen van de 2 units?

AVR500 = 3290 Euro
AVR600 = 3990 Euro

Groet,

Bjorn

Starred


poerqwa

Gisteren geflashed.

Tot nu toe goed. Geen pops/clicks meer (bij 2.3a dus wel). Nu ook altijd audio bij het wisselen van tv kanalen(dig coax out/in).
Volgens mij is de audio na wisselen kanalen ook sneller beschikbaar, kon nl. nogal eens duren voordat de audio werd doorgegeven.

Greetz,

Marc

hansd

De 2.4 lijkt bij mij ook goed te werken in tegenstelling tot 2.3. Maar ik heb een ander probleem . De phono ingang bromt . Alles geprobeerd (incl het uitschakelen van alle elec apparaten ook verlichting en alleen de Arcam en eindversterking aan)maar de brom kwam en ging zonder aanwijsbare redenen . Na de update naar 2.4 wederom een stevige brom bij de phono input . Na wat gerommel in het phono setup menu van de Arcam was de brom grotendeels weg . Het blijkt dat ook het inschakelen van de direkt functie hier van invloed is . Met ingeschakelde functie minder of geen brom ,gek genoeg soms dan wel een ruis in 1 der kanalen. Als je ,zonder de direktfunctie, een dolby mode wil gebruiken gaat dit gepaard met een brom . Het gaat hier om een AV888.
Zijn er meer mensen die de phono gebruiken en met welk resultaat ?
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .