Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Godtoh

Hey...
Ziet er netjes uit hoor :)
Ben ff op vakantie geweest etc etc, nog beterschap (lees net van je steek).
Maar goed het is niet zo raar dat dat beest steekt, jij hebt immers een steekje los als je zo'n ht maakt ;D

Ziet er echt heel mooi uit :D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Citaat van: Godtoh op augustus  9, 2008, 18:07:43
Hey...
Ziet er netjes uit hoor :)
Ben ff op vakantie geweest etc etc, nog beterschap (lees net van je steek).
Maar goed het is niet zo raar dat dat beest steekt, jij hebt immers een steekje los als je zo'n ht maakt ;D

Ziet er echt heel mooi uit :D
Thanks! Dat zeggen mensen wel vaker en niet alleen vanwege mijn HT ;D Ik heb (samen met die wesp) er expres voor gezorgd dat je niets hebt gemist tijdens je vakantie ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Wat koste die stand, ik kan geen prijs ontdekken op de site.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

gvy

Hoi Htip,

Het begint daar echt leuk te worden.
De autostitch ziet er vrij goed uit vind ik.

Worden de tegels nog gevoegd? en heb je geen schrik dat dan alles weer tijdelijk weg moet?

In elk geval, Dit project kan niet meer mis gaan, mooie keuzes, en ik blijf het vasttapijt op de achterwand heel erg mooi vinden.

Geert

HTip

Citaat van: reza op augustus  9, 2008, 23:46:21
Wat koste die stand, ik kan geen prijs ontdekken op de site.

Als je op deze link klikt dan zie je de prijs bovenaan staan... €149 Ik heb 'm besteld uit het uitverkooptopic van AV123 ;) Volgens mij heeft Roderick er nog 1.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: gvy op augustus 10, 2008, 00:13:12
Hoi Htip,

Het begint daar echt leuk te worden.
De autostitch ziet er vrij goed uit vind ik.

Worden de tegels nog gevoegd? en heb je geen schrik dat dan alles weer tijdelijk weg moet?

In elk geval, Dit project kan niet meer mis gaan, mooie keuzes, en ik blijf het vasttapijt op de achterwand heel erg mooi vinden.

Geert
Hoi Geert,

Bedankt weer voor de lovende woorden :D

De tegels worden inderdaad nog gevoegd. Sterker nog er moeten nog een paar tegels bij de deur, maar de deur moest eerst hangen. We hebben ons compleet gefocused op de akoestische aanpassingen zodat Toine de 2e meting kon doen. Nu kunnen we weer verder... Was ook eigenlijk allang de bedoeling, maar ziek zijn helpt niet echt.

Om te kunnen voegen hoeven eigenlijk alleen de fronts en center weg. Die komen dan op het grote podium. De pilaren aan de zijkant staan nog niet vast en het podium aan de voorkant wordt nog opnieuw bekleed met tapijt. Enige waar we mee moeten oppassen is de rand bij het grote podium ;) De overige randen zijn niet meer zichtbaar na het plaatsen van het podium en de plinten :D

Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Hoi Philip,

Ik vroeg me in eerste instantie even af waarom de diffusers links en rechts niet op dezelfde hoogte hangen, maar die bij de deur zijn natuurlijk verschuifbaar / verrijdbaar :)

Heb je misschien wat detailsfoto's hoe je dit in jouw specifieke geval hebt gerealiseerd / opgelost?


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Hoi Jan,

De diffusers links bij de deur staan nu nog op de grond. Verschil is trouwens echt hoorbaar :o, maar ze krijgen een verrijdbaar onderstel zodat ze (bijna ;)) precies op de dezelfde hoogte komen als de diffussers rechts. Ben er nog niet helemaal uit hoe dat onderstel eruit moet komen te zien. Heb wel een idee :D

Ik ben in ieder geval ruim klaar voordat jij zo'n constructie nodig hebt. En ik zal zeker wat detailfoto's maken als ik met het onderstel aan de gang ga.

Groeten, Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bornin7ty2


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SpeedyAndré

Zo'n onderstel hoeft toch niet veel meer te zijn dan een stevig plankje op wieltjes (6 stuks) en misschien een verhoginkje erop met latjes waar de diffusers tussen staan.
Ik zou hem wel iets breder/dieper maken dan de diffusers, die zijn iets van 10cm diep (als ze op de mijne lijken).
De panorama foto is goed gelukt, alleen een beetje jammer van die speaker links achter :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

HTip

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 10, 2008, 12:38:25
Zo'n onderstel hoeft toch niet veel meer te zijn dan een stevig plankje op wieltjes (6 stuks) en misschien een verhoginkje erop met latjes waar de diffusers tussen staan.
Ik zou hem wel iets breder/dieper maken dan de diffusers, die zijn iets van 10cm diep (als ze op de mijne lijken).
De panorama foto is goed gelukt, alleen een beetje jammer van die speaker links achter :)

André  8)
Klopt! Hoeft niet heel erg ingewikkeld te zijn. Maar het moet wel stevig zijn. Het wordt of 2 sets van 2 of 1 van 3 en 1 los. En de hoogte van de onderkant tot de vloer (incl. wielen) moet exact te hoogte zijn van de diffusers aan de rechterkant. Ze zijn inderdaad 10 cm en het lijkt me ook dat het onderstel iets dieper zou moeten zijn voor de balans. Heb jij ook de WaveWeaver-1?

Die panorama was een 1e poging. Ben het met je eens dat die linker speaker er anders op moet, maar het was nu al een acrobatische oefening ;D Mijn lens is 28mm in groothoek (Tamron 28-200) en door de digitale vergroting (1,5x) moet ik helemaal in een hoek staan als ik alles erop wil krijgen ::) Misschien tijd voor een nieuwe lens ;) Ik kijk al een tijdje naar een Tamron 18-250 :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifi | Roderick

Citaat van: HTip op augustus 10, 2008, 08:05:21
Als je op deze link klikt dan zie je de prijs bovenaan staan... €149 Ik heb 'm besteld uit het uitverkooptopic van AV123 ;) Volgens mij heeft Roderick er nog 1.

Ik heb op dit moment nog 1 demo model staan (zie dat topic) en nog een doos met nieuwe exemplaren...

Mooi HT Philip! Zie hem nu pas...  8)

HTip

Citaat van: AV123 Benelux op augustus 10, 2008, 13:58:27
Ik heb op dit moment nog 1 demo model staan (zie dat topic) en nog een doos met nieuwe exemplaren...

Mooi HT Philip! Zie hem nu pas...  8)

Dank je Roderick! Zo gauw ik de stand binnen heb (zal niet lang meer duren :P) maak ik nieuwe foto van de voorkant. Gaat ook een stuk beter klinken. Nu staat de center op het voorpodium.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Godtoh

Hey,

Je gaat de center en de fronts op het tapijt zetten op het podium...
Denk je er wel aan dat je daarna de afdrukken kan zien waar de speakers gestaan hebben (of heb je daar natuurlijk al aan gedacht).
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Citaat van: Godtoh op augustus 10, 2008, 14:25:15
Hey,

Je gaat de center en de fronts op het tapijt zetten op het podium...
Denk je er wel aan dat je daarna de afdrukken kan zien waar de speakers gestaan hebben (of heb je daar natuurlijk al aan gedacht).

Alleen de center komt op het voorpodium. En de stand heeft spikes, dus meer dan 4 gaatjes zul je niet zien ;) Zelfde geldt voor de rears, staan nu nog plat op het tapijt, maar komen straks ook nog spikes te staan...

De fronts komen ook op spikes te staan, maar die staan dan rechtstreeks op de tegelvloer. Weet nog niet wat dat voor effect heeft op het geluid. Zit niks anders op dan ermee experimenteren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op augustus 10, 2008, 08:27:38
Ik ben in ieder geval ruim klaar voordat jij zo'n constructie nodig hebt. En ik zal zeker wat detailfoto's maken als ik met het onderstel aan de gang ga.
Ik wacht geduldig af! :D

Heb ondertussen zelf ook wel wat ideeën, maar ik heb een oplossing nodig voor bij de toegangsdeur en één voor bij de CD/DVD-racks.
(lijkt me trouwens wel handig als er een lampje aanspringt als ik een van de diffusers verplaatst bij de racks)

Ik verwacht dus dat beide situaties een andere optimale oplossing hebben (maar ik heb nog even de tijd om hierover na te denken)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 10, 2008, 17:42:52
Ik wacht geduldig af! :D
:D

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 10, 2008, 17:42:52
Heb ondertussen zelf ook wel wat ideeën, maar ik heb een oplossing nodig voor bij de toegangsdeur en één voor bij de CD/DVD-racks.
(lijkt me trouwens wel handig als er een lampje aanspringt als ik een van de diffusers verplaatst bij de racks)

Ik verwacht dus dat beide situaties een andere optimale oplossing hebben (maar ik heb nog even de tijd om hierover na te denken)

Groeten, Jan
Ben benieuwd naar je ideëen. Ik wil ook iets maken (bijv. een bezetlampje) dat iemand weet dat de diffusers voor de deur staan. Ik kan natuurlijk ook gewoon de deur op slot doen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Kado gekregen...

Van mijn schoonouders... Iets wat een mooi plaatsje gaat krijgen in de HT 8) Natuurlijk maak ik foto's als het in de HT hangt :D


Van mijn broer... We hadden al 1, nu hebben we een setje. Komen aan de pilaren te hangen aan de zijkant...


De ruimte wordt zo steeds minder kaal ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


celerontje

Ik hoop niet dat de behuizing van die lamp teveel reflecteerd, dat kan storend zijn als je in het pikkedonder een film kijkt.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Thanks guys :D

Citaat van: celerontje op augustus 10, 2008, 21:19:10
Ik hoop niet dat de behuizing van die lamp teveel reflecteerd, dat kan storend zijn als je in het pikkedonder een film kijkt.
De spots hangen ter hoogte van de 1e rij stoelen (net iets ervoor). Dus dat valt denk ik wel mee. Tenminste dat hoop ik ;D

EDIT: typo ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Nice die foto!

Over die diffuser. Was het niet mogelijk om een deel ervan aan de deur te bevestigen en een deel aan de muur? Of luistert dat te nauwkeurig?

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Thanks LN!

Hebben we inderdaad ook aangedacht, maar gaat helaas niet. Een diffuser levert het beste resultaat als de verschillende panelen op elkaar aansluiten en dat er dus eigenlijk 1 groot paneel ontstaat. Dan zou de deurklink in de weg zitten, dus ze komen voor de deur te staan. Ze moeten ook precies tegenover de diffuser aan de andere muur komen te staan...

Het luistert allemaal erg nauw ::) ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive