De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blue-eyes

hahahaha

Ik denk dat de kidz het dan inpikken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Die Lumin S1 is trouwens geen full size apparaat, dat was toch een eis BE? Anders kan je ook wel op zoek gaan naar een Linn Klimax Renew (highly recommended)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

bmateijsen

Waarom wil je een XLR uit? Omdat je bass-management gebruikt in de Classe, wordt er automatisch weer een A/D gedaan.
Ben je niet tevreden over de D/A in de Classe?

Citaat van: Blue-Eyes op februari  4, 2017, 21:13:30
Thx ;)


Wat anders. Alvast met fase 3 in mijn hoofd bezig. Mag graag dromen en de route uitstippelen :)

Streaming! Full size, interne DAC, XLR analoge uitgangen.

Tips? Ik zie al veel langs komen op het forum, ben ook af en toe aan het lezen.
2e Hands, prijsklasse 2000-3000 euro.

Optie:
Linn Akurate DS 1 (2500 euro gezien)
Lumin T1 (2000 euro gezien)
Aurender A10 S10 N10 (prijs varieert erg, mede door type)

De Lumin schijnt ivg met de Linn erg lief te zijn.
Aurender moet ik verder in duiken, welk type is het meest geschikt?


Afvallers:
Naim: uiterlijk past niet bij mijn set en smaak
Linn Klimax: erg gaaf design, te duur

Aanvullingen?

fugazi_2009

Tja, in dag geval zou ik gewoon digitaal de Classe in gaan.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#6454
I stand corrected. Ik doelde meer op dat ik geen kleine losse modules wil zoals een Dune 4K formaat, Apple TV, etc.


Klimax is het summun (van horen zeggen, en logischerwijs, immers het topmodel). Echter hoor ik dat verschil niet meer. Dan ga ik voor uiterlijk en is een Akurate veel mooier ;) En, goedkoper!


@Bjorn: ik stel vooraf zaken op, een kader. Dan ga ik zoeken. Nu in het onderzoek ga je tegen zaken aanlopen waardoor sommigen eisen niet meer van toepassing zijn of bijgesteld moeten worden, etc.
Op dit moment daar nog niet naar gekeken, etc. Puur de scoping van potentiële streamers aan het bekijken.
Maar idd, als dat zo is (als jij het zegt) is het digitaal uit naar de Classé PRE.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Dan zou een Sneaky DS in principe kunnen volstaan.... Akurate DS heeft ook digital uit.

fugazi_2009

Citaat van: bmateijsen op februari  6, 2017, 10:12:45
Dan zou een Sneaky DS in principe kunnen volstaan.... Akurate DS heeft ook digital uit.


Ga je bij digitaal uit nog verschil tussen die twee merken? Mijn verwachting was altijd dat de verschillen tussen de modellen voornamelijk bij analoog aansluiten naar voren komen. Ze draaien allemaal op dezelfde firmware, dus ik zou verwachten dat het pure streaming werk redelijk gelijkwaardig is en het verschil dan in de D/A stap zit?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Voor een goede 1000 euro kan je ook op MP een Majik DS op de kop tikken, en dan digitaal uit naar de Classe. Al die Linn spelers zijn trouwens natuurlijk wel wat smaller dan de standaard 43cm.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

En als je met de Majik wilt testen dan mag je de mijne wel eens lenen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op februari  6, 2017, 10:18:05
Ga je bij digitaal uit nog verschil tussen die twee merken? Mijn verwachting was altijd dat de verschillen tussen de modellen voornamelijk bij analoog aansluiten naar voren komen. Ze draaien allemaal op dezelfde firmware, dus ik zou verwachten dat het pure streaming werk redelijk gelijkwaardig is en het verschil dan in de D/A stap zit?

Dat is luistertechnisch dan idd de terechte vraag!





Citaat van: bmateijsen op februari  6, 2017, 10:12:45
Dan zou een Sneaky DS in principe kunnen volstaan.... Akurate DS heeft ook digital uit.

Maar dan kriebelt het bij mij dat de Akurate zoveel mooier is  :P lol
En een display heeft.

Maar wat ik doe is een kader creëren van kwaliteit. Alles wat daar binnen valt is OK, ik hoef dan niet het beste uit het kader.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6460
Citaat van: fugazi_2009 op februari  6, 2017, 10:32:01
En als je met de Majik wilt testen dan mag je de mijne wel eens lenen

Kijk, top actie!
Laten we onze afspraak begin maart doen, ik de lunch, jij de aflevering :D


Er staan idd diverse te koop, dat had ik al gezien. Ook bij dealers, met garantie en onder de 1000 euro voor DS1, ook een DS2 gezien voor onder de 1000 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op februari  6, 2017, 10:44:57
Kijk, top actie!
Laten we onze afspraak begin maart doen, ik de lunch, jij de aflevering :D


Er staan idd diverse te koop, dat had ik al gezien.

Uitstekend, en de Majik heeft ook een display (die bij mij altijd uit staat). Display op een streamer heeft weinig meerwaarde, je ziet al de relevantie informatie in de bijbehorende app.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op februari  4, 2017, 21:13:30
Thx ;)


Wat anders. Alvast met fase 3 in mijn hoofd bezig. Mag graag dromen en de route uitstippelen :)

Streaming! Full size, interne DAC, XLR analoge uitgangen.

Tips? Ik zie al veel langs komen op het forum, ben ook af en toe aan het lezen.
2e Hands, prijsklasse 2000-3000 euro.

Optie:
Linn Akurate DS 1 (2500 euro gezien)
Lumin T1 (2000 euro gezien)
Aurender A10 S10 N10 (prijs varieert erg, mede door type)

De Lumin schijnt ivg met de Linn erg lief te zijn.
Aurender moet ik verder in duiken, welk type is het meest geschikt?


Afvallers:
Naim: uiterlijk past niet bij mijn set en smaak
Linn Klimax: erg gaaf design, te duur

Aanvullingen?

PS Audio Perfectwave DAC MKII + Bridge (Deze is ook nog eens te upgraden naar een DSD dac mocht je dat willen, door een zelfbouw kit te kopen).

Dacht dat de MKII wel betaalbaar is 2e hands. DSD variant is nog wel aan de prijs.

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op februari  6, 2017, 11:16:30
PS Audio Perfectwave DAC MKII + Bridge (Deze is ook nog eens te upgraden naar een DSD dac mocht je dat willen, door een zelfbouw kit te kopen).

Dacht dat de MKII wel betaalbaar is 2e hands. DSD variant is nog wel aan de prijs.

Een streamer met DAC heeft geen zin, zie opmerking van Bjorn.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op februari  6, 2017, 11:59:30
Een streamer met DAC heeft geen zin, zie opmerking van Bjorn.

Dat is ook een keus bij de Perfect Wave DAC, ik weet het de naam suggereert anders. Maar de praktijk heb ik ervaren eveneens op Classé ;)

blue-eyes

Gaan we ditmaal lunchen bij mij in de buurt i.p.v. ons reguliere stekje, daarna kan je nog even genieten van de WB 's :)


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op februari  6, 2017, 12:04:09
Gaan we ditmaal lunchen bij mij in de buurt i.p.v. ons reguliere stekje, daarna kan je nog even genieten van de WB 's :)

Moet ik wel heel lief mijn pa aankijken  ;D

Die heeft hem in bezit (overigens is die van hem geupgrade naar een DSD)

blue-eyes

@W.: dat was ook wat ik in eerste instantie wilde typen, maar dat was dan gevoel zonder onderbouwing. In welke mate doet de Classe dan nog de processing. Volledig, of alleen bass management?
Maakt elke DAC ervoor dan niet uit, etc.

Nog nooit in verdiept, immers, ik lever alles digitaal aan de PRE. Nooit overwogen om dat anders te doen, dus mijzelf er niet in verdiept.


En wat gaat de opvolger van de SSP800 doen.... Alles digitaal? Ik ben daar ook wel benieuwd naar! Staat op de wishlist van 2018!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6468
Citaat van: WickedGame op februari  6, 2017, 12:07:19
Moet ik wel heel lief mijn pa aankijken  ;D

Die heeft hem in bezit (overigens is die van hem geupgrade naar een DSD)

Wat bedoeld voor Fugazzi, lol :P



Maar goed, ik ben sportief genoeg om je uit te nodigen :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Wat ook nog wel interresant is als we naar de Linn apparaten kijken is of het nog verschil maakt wat betreft versie als jij digitaal uit gaat. Voor mij was er duidelijk een reden waarom ik uiteindelijk een Akkurate DS/0 kocht (en daarna een Klimax DS/0 en een Majik DS/0) omdat ik de DS/1 te clean vond worden, maar wellicht dat dat wederom in het analoge gedeelte zit en dat er op digitaal gebied weinig verschil is tussen de versies?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Ik hoor dat je ze beide meeneemt? :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op februari  6, 2017, 15:11:32
Ik hoor dat je ze beide meeneemt? :P

Lol, ik zal er eens over denken. Hier thuis kan ik in ieder geval al totaal niet voor je uittesten of er digitaal aangesloten nog verschillen zijn. Totaal analoge wereld hier.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

bmateijsen

Citaat van: fugazi_2009 op februari  6, 2017, 15:20:53
Lol, ik zal er eens over denken. Hier thuis kan ik in ieder geval al totaal niet voor je uittesten of er digitaal aangesloten nog verschillen zijn. Totaal analoge wereld hier.

Klimax heeft ook geen digitale uitgang ;)

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op februari  6, 2017, 15:56:51
Klimax heeft ook geen digitale uitgang ;)

Ik heb gebalanceerde ingangen ter beschikking en een setje XLR lukt ook nog wel :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: bmateijsen op februari  6, 2017, 15:56:51
Klimax heeft ook geen digitale uitgang ;)

Goed punt! Ik heb daar nooit naar gekeken, dus wist dat niet.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one