De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: Blue-Eyes op september  9, 2010, 22:40:11
EN als we nu het analoge deel even uitsluiten, dus sec digitaal uitsturen?
Bij Linn geldt dit alleen voor Sneaky en Majik, digitaal uit.
Majik DS was analoog beter op mijn Halcro SSP180 dan digitaal/coax.

Van Sonos heb ik een standaard ZP80 met een ZP80 Cullen mod vergeleken.
Dit was op Linn Akurate pre , coax in.
De Cullen mod ZP80 was beter.
Ik nam dus verschil waar.

Ik heb nooit Majik DS met een Sonos digitaal uit vergeleken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

Ik geloof best dat er verschillen in zitten, misschien ga ik dat horen, misschien niet.
Deze upgrade naar de transporter is ook wel een beetje om de "geiligheid". Ik heb immers al de TOUCH hier staan. En die bevalt prima. Voor Oma gaat dat ideaal zijn!

Nu ik eenmaal het besluit heb genomen om te stoppen met investeren in een CD speler ga ik gewoon voor de streamer.
En wie weet, ga ik ook daarin weer verder.
Eerst maar eens een transporter voor < 1200 euro zien te vinden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Als het een beetje mee zit krijg ik maandag aanstaande het verlengstuk voor de TV meubel om daarmee de UPC box en de PS2 op te plaatsen.
Het houtwerk is nog niet geleverd, dus we kunnen nog niet verder.



Aanstaande maandag een gesprek met iemand ivm een nieuwe klus. Ik heb veel klussen in Den Haag afgewezen, maar ik zit nu een maand thuis. Mijn CD's wel geript, veel gepost, maar begint toch wel wat te vervelen.

Het is een servicemanagement klus in Beek, Limburg voor 2 dagen, 3 dagen naar eigen inzicht/keuze.
Er lopen nog wel wat zaken, maar hopelijk zit de vrije tijd erop. Hopelijk niet zoveel reizen en afwezigheid. Ik heb als eis gesteld dat ik 's avonds thuis wil zijn (1 nacht hotel is OK) en normaliter om 18:00 uur thuis.
Carriere, etc. profileren komt wel weer als de kinderen groter zijn. Nu gaan ze rond 19:00 op bed, wil toch graag thuis zijn.
Pas op de plaats, even rust.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Citaat van: Blue-Eyes op september 10, 2010, 13:43:43
Carriere, etc. profileren komt wel weer als de kinderen groter zijn. Nu gaan ze rond 19:00 op bed, wil toch graag thuis zijn.
Pas op de plaats, even rust.
Kan me goed voorstellen echter er is helaas ook voor mannen een biologische carriereklok  :( Ik weet niet hoe oud je bent echter ik zit er zelf nu middenin.
Als je voor je 45e niet een of de carrierestap hebt gemaakt zo leren de statistieken dan is de kans klein dat het daarna nog gaat gebeuren. Echter begrijp je heel goed.

blue-eyes

Ik ben nu 40. Hoor bij de top10 (kwa functionele schaal) binnen onze BU. Ik zit in 11, 12 komt sporadisch voor. 12, 13 en 14 (zware programma managers) zitten meer in dedicated BU's met aparte voorwaarden.
De leidinggevenden binnen een BU zijn 12, BU director 14.

Ik zit  wel goed (verdien tweemaal modaal) en ben 39 jaar.

Niet iedereen kan directeur worden. Hoezo moet je maar door? Dat is bij ons simpel: als je doorgaat gaat je uurtarief omhoog.....

Ik denk wel steeds vaker om ergens heen te gaan. Ik ben een beetje klaar met de Randstadse mentaliteit. Ik aard beter in het noorden of oosten van het land.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Kan me dat erg goed voorstellen! Detachering, consultancy, erg mooie tak van sport, maar het gedoe met declarabele uren moet je wel liggen! Ik zou heel graag consultant willen worden en bedrijven adviseren over strategieën etc. Ik heb ook niet echt een 9 tot 17 mentaliteit, maar wat ik hoor van mensen die in die branche zitten is het daar een 7 tot 7 mentaliteit en dat hoeft van mij nu ook weer niet! Er is nog meer in het leven dan alleen werk en carrière!

Bolle

#5131
Citaat van: Blue-Eyes op september 10, 2010, 14:25:48
Ik ben nu 40. Hoor bij de top10 (kwa functionele schaal) binnen onze BU. Ik zit in 11, 12 komt sporadisch voor. 12, 13 en 14 (zware programma managers) zitten meer in dedicated BU's met aparte voorwaarden.
De leidinggevenden binnen een BU zijn 12, BU director 14.

Zijn de GTN schalen gelijkgetrokken met die van KPN? Ze lijken hoger te liggen?

(Ter vergelijk ik zit in 12, ons MT is PAO)
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

ajbeefde

Citaat van: Blue-Eyes op september 10, 2010, 14:25:48


Ik denk wel steeds vaker om ergens heen te gaan. Ik ben een beetje klaar met de Randstadse mentaliteit. Ik aard beter in het noorden of oosten van het land.

Dat is een heel goede gedachte  ;)

Alleen is in de randstad het geld te verdienen, ik reis iedere dag op en neer.  Zo'n 260 km per dag.

BTW, Beek ligt verder dan Den Haag  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

Beek is wel verder weg, maar geen files zoals naar Den Haag: A6, A1, A10, A4, A12 en dan DenHaag in. Enig idee hoeveel files dat zijn ? ? ?  Ik reed vroeger ook 100.000km per jaar, werkte 10-12 uur, naar huis studeren, slapen en weer terug. Ik heb het daar een beetje mee gehad. Ik heb kinderen, en zolang die jong zijn ga ik even een pas op de plaats maken.
Dat reizen en veel langer werken (werk nu ook 50, 40 betaald). Dus dat is het ook niet.

De randstad is meer geld te verdienen. Dat is waar. Heb dat ook al 12 jaar gedaan. Zal ook wel in de Randstad blijven, maar mijn BU richt zich sec op de overheid in DenHaag, dus nee voor deze BU. Ik heb al een gesprek gehad met de BU noord-oost, positief ontvangen, alleen zal ik wel eerst een klus moeten scoren. Iemand binnenhalen zonder klus drukt zwaar op de begroting. Maar ze zoeken nu mee.
Randstad, ja, geen keuze. DenHaag, Rotterdam, etc. Nee.

@Bolle: geen idee ook wat de bandbreedte is. Maar dan zou ik een CAO moeten opzoeken.

@JCL: dat is de keuze die je moet maken. Geen carriere als je daar niet voor kiest. ZO werkt dat ook bij ons. Ach, ik vind het goed zo. Hoef geen dure CD speler meer. Alleen nog andere speakers tzt. Maar dat is luxe. Laten we eens genieten en blij zijn met wat we hebben ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Bolle op september 10, 2010, 16:06:31
Zijn de GTN schalen gelijkgetrokken met die van KPN? Ze lijken hoger te liggen?

(Ter vergelijk ik zit in 12, ons MT is PAO)

Even voor je opgezocht opgezocht:

Schaal 11
Minimum 2831
100% 5147
Maximum 5919
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey


blue-eyes

Dank!   Goede prijs, helaas zilver .. . .  Ik wil een zwarte.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Citaat van: Blue-Eyes op september  9, 2010, 23:02:16
Ik geloof best dat er verschillen in zitten, misschien ga ik dat horen, misschien niet.
Deze upgrade naar de transporter is ook wel een beetje om de "geiligheid". Ik heb immers al de TOUCH hier staan. En die bevalt prima. Voor Oma gaat dat ideaal zijn!

Nu ik eenmaal het besluit heb genomen om te stoppen met investeren in een CD speler ga ik gewoon voor de streamer.
En wie weet, ga ik ook daarin weer verder.
Eerst maar eens een transporter voor < 1200 euro zien te vinden.

Alsof dat behelpen is. :-X

Ik ben wat puin en bitbakken gewend maar kan met plezier luisteren naar de transporter. Zelfs met de JVC boombox drive verbonden is deze (AK4396) goed te pruimen.

;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Citaat van: Blue-Eyes op september 11, 2010, 08:53:51
Dank!   Goede prijs, helaas zilver .. . .  Ik wil een zwarte.

Ik wil, ikwil  ;D ;D

Waarom ga je niet voor een mooie Linn?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

fugazi_2009

Citaat van: ajbeefde op september 11, 2010, 09:44:28
Ik wil, ikwil  ;D ;D

Waarom ga je niet voor een mooie Linn?

Hij heeft wel gelijk, voor audioapparatuur is de enige kleur: zwart  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ajbeefde

Citaat van: fugazi_2009 op september 11, 2010, 09:58:16
Hij heeft wel gelijk, voor audioapparatuur is de enige kleur: zwart  ;D

Linn is toch verkrijgbaar in het audiofiele zwart?  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

scrutinizer

Citaat van: ajbeefde op september 11, 2010, 09:44:28
Ik wil, ikwil  ;D ;D

Waarom ga je niet voor een mooie Linn?

Royalties involved? ::)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Dirk

Citaat van: ajbeefde op september 11, 2010, 09:59:32
Linn is toch verkrijgbaar in het audiofiele zwart?  ;)
Linn zwart past niet bij z'n Oppo zwart  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ajbeefde

Citaat van: Dynky op september 11, 2010, 10:09:39
Linn zwart past niet bij z'n Oppo zwart  8)

Ik had het ook over audiofiel   ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Citaat van: scrutinizer op september 11, 2010, 10:08:07
Royalties involved? ::)

Anton.

Ik zit in het transport en niet in de audio, dus neen.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kjelt

Citaat van: Blue-Eyes op september 10, 2010, 14:25:48
Ik ben nu 40. Hoor bij de top10 (kwa functionele schaal) binnen onze BU. ........... land.
Hi BE dan heb je het goed voor elkaar. Je zit dus eigenlijk op de top binnen je huidige functiegebied en wil je nog groeien zul je naar een andere tak van sport moeten overstappen.
Het is de vraag of je dat wil. Daar kun je dan even over nadenken  ;) mocht je het willen dan zul je toch wat andere cursussen willen volgen die bij die volgende stap horen.
Wat mij betreft ik heb nog wat sporten op de ladder te nemen voor ik bovenaan in mijn functieladder zit en dat schiet gewoon niet op door die recessie. Ik zal minstens een keer moeten hoppen om wat kapotte sporten over te slaan en door te kunnen klimmen, vandaar mijn eerste opmerking. Is dus niet van toepassing bij jou.

blue-eyes

Ik heb het goed voor elkaar, juist! Ik heb geen top inkomen, wel elke zondag een croisantje en plezier in mijn werk en waardering van het bedrijf.
Dus ok!

Cursussen: Upgrade naar ITIL V3 servicemanager, ISO20000 (oid), en wat leidinggeven bij Schouten en Nelissen.
Huidige functie: servicemanager, projectmanager. Functie binnen Getronics: sr. technical consultant. Wat ik aan techniek ben weet ik niet (in 2000 mijn laatste techniek certificaat gedaan, MCSE).



Wat ik wil weet ik nog niet, maar zoals je zegt, ga ik lekker de tijd voor nemen ;)

p.s. Functieladder is geen 1 op 1 relatie met salaris. Zie de band. Er zijn mensen in ruim lagere functieschalen die wel meer verdienen. Oa leeftijd. De band is bij ons vrij breed.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: ajbeefde op september 11, 2010, 09:44:28
Ik wil, ikwil  ;D ;D

Waarom ga je niet voor een mooie Linn?

Zie mijn eerdere motivatie. Waarom altijd voor het maximale te gaan wat te krijgen is? De TOUCH is al voldoende voor wat ik op dit moment wil.
De transporter is geiligheid, jongetjes gedrag. Ik vind hem erg mooi :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

#5149
Citaat van: Blue-Eyes op september 11, 2010, 10:55:14
Zie mijn eerdere motivatie. Waarom altijd voor het maximale te gaan wat te krijgen is? De TOUCH is al voldoende voor wat ik op dit moment wil.
De transporter is geiligheid, jongetjes gedrag. Ik vind hem erg mooi :D :D

En verdomd goed ..... al ben ik snel tevreden. ::)

Gezien dac chip in gebruik, keurige lay out en vooral powersupply met zijn Jung super regulatoren .... een stukje boetseerklei.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....