De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

Citaat van: Blue-Eyes op september  9, 2010, 11:55:25
Veel te duur. Heb net de 2ehands prijzen gezien. ALs ik dat geld had, ging ik niet streamen maar kocht me weer een goede CD speler!

Die Linn DS speelt beter dan menigeen cd-speler, ook speelt hij beter dan mijn (ex) Lyngdorf cd-speler.

blue-eyes

Dat zal allemaal best, maar het moet wel betaald worden ;)

Ik hoef niet het utopische, ik laat me graag beperken door de financien en de mate van tevredenheid ;)




Informeren is natuurlijk altijd goed!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

clockwork

Dynky bood er laatst een aan in het Animo check gedeelte. Is wel een zwarte en er zaten wel wat mitsen en maren aan.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103618.0

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Peerless Monster

Citaat van: Joris1971 op september  9, 2010, 12:01:47
Die Linn DS speelt beter dan menigeen cd-speler, ook speelt hij beter dan mijn (ex) Lyngdorf cd-speler.

Lijkt mij ook niet zo heel moeilijk...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Joris1971

Citaat van: Peerless Monster op september  9, 2010, 13:46:42
Lijkt mij ook niet zo heel moeilijk...

dat was toch een cd speler van 1790 euro.... we hebben het niet over een instap cdspeler van Philips of iets dergelijks dus ik snap je reactie niet zo goed.

blue-eyes

Citaat van: Joris1971 op september  9, 2010, 13:59:55
dat was toch een cd speler van 1790 euro.... we hebben het niet over een instap cdspeler van Philips of iets dergelijks dus ik snap je reactie niet zo goed.

Hier stond een speler van 7800 euro, nu een van 700.
Is dus minder belangrijk geworden voor me. Daarom het extreme, dat hoeft niet meer.
Komt wel weer. Linn is wel iets om te onthouden en ben nog benieuwd naar die kennis van je!

Heb je alvast gegevens, type, etc.?

Dank ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Joris1971 op september  9, 2010, 13:59:55
dat was toch een cd speler van 1790 euro.... we hebben het niet over een instap cdspeler van Philips of iets dergelijks dus ik snap je reactie niet zo goed.

De Linn is erg goed Joris.
Ik had me misschien iets beter moeten nuanceren.
Niet dat de Lyngdorf slecht is, maar het is een beetje appels met peren vergelijken...
Vooral omdat de Lyngdorf qua nieuwprijs ook niet overeenkomt met de Linn... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Joris1971

Citaat van: Blue-Eyes op september  9, 2010, 14:07:32

Komt wel weer. Linn is wel iets om te onthouden en ben nog benieuwd naar die kennis van je!

Heb je alvast gegevens, type, etc.?

Dank ;)

Hoi Eisse

Ik kan hem morgen pas bereiken, maar die gaat niet voor een 'a la 1200 euro prijsje' weg.
Houdt het dan op?

blue-eyes

Als de nieuwprijs 2300 euro is vind ik veel meer betalen dan 1200 niet zinvol.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

of kijk eens naar de nieuwe (moet nog uitkomen) AppleTV van $99 met HDMI uitgang, ideaal voor de Classe processor.

blue-eyes

Citaat van: Kjelt op september  9, 2010, 14:34:00
of kijk eens naar de nieuwe (moet nog uitkomen) AppleTV van $99 met HDMI uitgang, ideaal voor de Classe processor.

Ik heb het niet zo op met Apple.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Kjelt op september  9, 2010, 14:34:00
of kijk eens naar de nieuwe (moet nog uitkomen) AppleTV van $99 met HDMI uitgang, ideaal voor de Classe processor.

Dan moet BE waarschijnlijk wel weer even al zijn CD's opnieuw rippen, of ondersteunt Apple tegenwoordig al FLAC?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

JCL

Denk dat je je ook mag afvragen of een streamer die zo veel duurder is, ook zo veel beter is! Het blijft toch allemaal digitaal. Ik zal niet beweren dat er dan geen verschil in kan zitten, maar de verschillen zijn wel erg klein. Ik kan me goed voorstellen dat BE het prijsverschil er niet voor overheeft. Feit is natuurlijk wel dat je met de Linn ook een hele goede CD speler in huis haalt.

hifiman

Als je hem digitaal uit gebruikt is wellicht de squeezebox touch een leuke en goedkope oplossing?

blue-eyes

Citaat van: Audioloog op september  9, 2010, 15:57:40
Als je hem digitaal uit gebruikt is wellicht de squeezebox touch een leuke en goedkope oplossing?

Die staat hier ook ;)


De transporter is en blijft nog steeds de beste optie, voor max. 1200 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

Citaat van: Blue-Eyes op september  9, 2010, 16:09:42
Die staat hier ook ;)


De transporter is en blijft nog steeds de beste optie, voor max. 1200 euro.
Moet lukken zou je zeggen...  :)

Staaled

#5116
Citaat van: Blue-Eyes op september  9, 2010, 14:33:52
Als de nieuwprijs 2300 euro is vind ik veel meer betalen dan 1200 niet zinvol.
Linn DS zal m.i. voorlopig niet aan die prijzen beschikbaar komen.
Zijn te gewild.
Er is geen mechanische sleet, zijn upgrade-able en klinken erg goed.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: JCL op september  9, 2010, 15:54:30
Denk dat je je ook mag afvragen of een streamer die zo veel duurder is, ook zo veel beter is! Het blijft toch allemaal digitaal. Ik zal niet beweren dat er dan geen verschil in kan zitten, maar de verschillen zijn wel erg klein.
:nowink:
Ik ervaar de verschillen als fors.
Zeer duidelijk waarneembaar.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

Dus . . . .

als iemand nog een Slimdevices / Logitech transporter weet te vinden, call me!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Citaat van: Hipster op september  9, 2010, 17:16:02
:nowink:
Ik ervaar de verschillen als fors.
Zeer duidelijk waarneembaar.

Met het afspelen van streams of met het afspelen van CD's? Wil niet te ver off-topic gaan, maar dat verbaasd me wel enigsinds. Snap nooit waar dat vandaan komt, FLAC/WAV is toch gewoon FLAC/WAV? Het lijkt me dat de kwaliteit van de rip veel bepalender is dan de kwaliteit van het apparaat dat het afspreelt, zeker wanneer je het digitaal aansluit en dus de DAC van de versterker wordt gebruikt.

blue-eyes

Ga door, best interessant ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Haha, ik wil geen olie op het vuur stoken hoor! Maar ik ben altijd erg sceptisch in de verschillen tussen digitale bronnen. Het is een stuk binaire code, dat klopt of dat klopt niet! Als daar iets niet aan klopt, hoor je gewoon een hele harde plop. Nu snap ik dat het dus wel 1:1 geript moet worden, zonder compressie etc. maar wanneer je het digitaal aansluit, waar kan dan het kwaliteitsverschil vandaan komen? Het DAC lijkt mij daarin veel bepalender dan de streamer (mits digitaal aangesloten natuurlijk, anders wordt de DAC van de streamer natuurlijk gebruikt).

Staaled

Met juiste ripper(s) is er geen kwaliteitsverschil.
Data retrieval = 100 %.

Maar dan:
data moet ook weer 100% in de streamer komen en wel accuraat geklokt.
vindt er nog 1 en ander aan processing plaats met proprietary algoritmes.verschillen derhalve.
D/A conversie, in verschillende DAC's.
analoog sectie ,ook weer verschillend.
Ja zelfs voeding en chassis zijn ook van invloed.

Om aan t geven en ik beperk me nu even tot Linn, :hehe:

Majik DS:     "heerlijk, morgenavond weer luisteren"
Akurate DS: "Ik neem morgen vrij"
Klimax DS: " Ik wil nooit meer de deur uit"

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

Citaat van: Hipster op september  9, 2010, 22:39:07
Met juiste ripper(s) is er geen kwaliteitsverschil.
Data retrieval = 100 %.

Maar dan:
data moet ook weer 100% in de streamer komen en wel accuraat geklokt.
vindt er nog 1 en ander aan processing plaats met proprietary algoritmes.verschillen derhalve.
D/A conversie, in verschillende DAC's.
analoog sectie ,ook weer verschillend.
Ja zelfs voeding en chassis zijn ook van invloed.

Om aan t geven en ik beperk me nu even tot Linn, :hehe:

Majik DS:     "heerlijk, morgenavond weer luisteren"
Akurate DS: "Ik neem morgen vrij"
Klimax DS: " Ik wil nooit meer de deur uit"



EN als we nu het analoge deel even uitsluiten, dus sec digitaal uitsturen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Ja precies. Want alles met het DAC geloof ik meteen, dat is (een van) de meerwaarde van een goede voorversterker. Maar zolang het digitaal is, waar kan dan verschil ontstaan?