De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Raphie

#4050
Citaat van: WickedGame op april 27, 2010, 09:36:07
Toch ben ik benieuwd of de Oppo zich op het audiovlak kan meten met de Classé. Qua Blu-Ray ben ik na de recensies en shoot-outs wel overtuigd, maar gezien de vele mods die er zijn gedaan door bedrijven is er nog meer mogelijk dan de Oppo al standaard bied.


"

Lezen mensen nou niet? of begrijpen ze niks van techniek? dit is toch al 10tallen keren hier op het forum uitgelegd?
Er is behalve aangepaste DA géén verschil tussen de BDP-83 en de diverse SE smaken.
welke SE je wilt hangt af van je voorkeur
een SE heeft géén enkel nut als je kiest voor externe DA
de beoordeling van de OPPO op audiokwaliteit is op basis van EXTERNE DA, welke dus de discussie van SE's, of hoe is de OPPO als CD speler totaal irrelevant maakt.
De OPPO als lopwerk kan zich meten met alle grote spelers als loopwerk. de beperkende factor is daar namlijk de externe DA. dudielijk nu?
JBL PRX Power!

WickedGame

Citaat van: Raphie op april 27, 2010, 09:46:40
"

Lezen mensen nou niet? of begrijpen ze niks van techniek? dit is toch al 10tallen keren hier op het forum uitgelegd?
Er is behalve aangepaste DA géén verschil tussen de BDP-83 en de diverse SE smaken.
welke SE je wilt hangt af van je voorkeur
een SE heeft géén enkel nut als je kiest voor externe DA
de beoordeling van de OPPO op audiokwaliteit is op basis van EXTERNE DA, welke dus de discussie van SE's, of hoe is de OPPO als CD speler totaal irrelevant maakt.
De OPPO als lopwerk kan zich meten met alle grote spelers als loopwerk. de beperkende factor is daar namlijk de externe DA. dudielijk nu?

Ik lees prima hoor, het is juist dat je zegt als het gaat om de interne DAC. En dat is juist waar het mij wel om gaat omdat ik blu-ray niet kan laten decoderen door mijn receiver ;)

Dus ik lees hartstikke goed. Vandaar dat als ik zoiets aanschaf ik het moet hebben van die DAC en de vergelijking Classé en Oppo wel op audiovlak moet doen.

Raphie

#4052
voor wat jij wilt heb je je eigen topic  ;D, dit is de beste keuze voor BE z'n situatie. En de BDP-83 zal mits digitaal aangelsoten op z'n pre, net zo goed presteren als z'n Classé CD speler.
JBL PRX Power!

WickedGame

Citaat van: Raphie op april 27, 2010, 09:56:20
voor wat jij wilt heb je je eigen topic  ;D, dit is de beste keuze voor BE z'n situatie. En de BDP-83 zal mits digitaal aangelsoten op z'n pre, net zo goed presteren als z'n Classé CD speler.

Die aanname is een zekerheid ;)

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op april 27, 2010, 10:18:30
Die aanname is een zekerheid ;)

En dat vraag ik me juist af. Het signaal heeft met meerdere zaken te maken. DAC en TRANSPORT. Jullie stelling is dat het loopwerk dus niet meer uitmaakt.

Ik wil dus weten of dit waar is, of sinds de komst van HDMI met een extreme goede jitter waarden, dat inderdaad waar is. In oude situatie met SPDIFF en TOSLINK was het transport een onderdeel van wezenlijk en groot belang.
Slecht loopwerk, slechte weergave.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op april 27, 2010, 12:49:10
En dat vraag ik me juist af. Het signaal heeft met meerdere zaken te maken. DAC en TRANSPORT. Jullie stelling is dat het loopwerk dus niet meer uitmaakt.

Ik wil dus weten of dit waar is, of sinds de komst van HDMI met een extreme goede jitter waarden, dat inderdaad waar is. In oude situatie met SPDIFF en TOSLINK was het transport een onderdeel van wezenlijk en groot belang.
Slecht loopwerk, slechte weergave.

Ik denk dat de factoren als die er zijn, niet hoorbaar zijn. Maar ja er is altijd nog een verschil tussen denken en weten. En dan kom je helaas in een nogal grijs gebied van de Hifi.

jaco

#4056
Veel jitter via HDMI, maar classe lijkt het over HDMI wel goed te doen:

http://www.zinio.com/reader.jsp?issue=406080009&o=int&prev=si

En dan maar op zoek naar het classe artikel..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raphie

Citaat van: Blue-Eyes op april 27, 2010, 12:49:10
Jullie stelling is dat het loopwerk dus niet meer uitmaakt.

Nee, de stelling is dat de OPPO BDP-83 zonder meer meekan met concurrentie in iedere prijsklasse ALS LOOPWERK. Zo enorm goed is de OPPO mechanisch
JBL PRX Power!

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op april 27, 2010, 12:56:10
Ik denk dat de factoren als die er zijn, niet hoorbaar zijn. Maar ja er is altijd nog een verschil tussen denken en weten. En dan kom je helaas in een nogal grijs gebied van de Hifi.

Ga jij eens gauw verschillende loopwerken testen via een digitale verbinding!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Wel, vanavond beter kunnen testen. De conclusie lijkt nu simpel te zijn.

XLR bypass geeft substantieel beter geluid dan via HDMI. Via HDMI (en ook via SPDIFF) blijft het geluid plakken tussen de speakers, met de analoge aansluiting een heel breed podium, hoogte en diepte.

Dit was geen klein verschil . . . . . De CD's van gisteren ook even weer gedraaid, en idd, het verschil is kleiner, maar met de 4 cd's van vanavond een erg groot verschil.


Derhalve lijkt het er nu op (tot nu toe) dat de Classe CD speler NIET weggaat.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

niet onlogisch als CD speler (dus analoog uit) natuurlijk op eenzame hoogte....
JBL PRX Power!

blue-eyes

#4061
Tja. De mening van erg, erg veel mensen is dat de SSP800 dermate goed zou zijn dat iedereen voor digitaal gaat, niet voor analoog.
Veel mensen die hun CDP300/502 wegdoen ten faveure van een goedkoper loopwerk.

De DAC's van de CDP300 zijn relatief oud tov de SSP800, alhoewel dat niet altijd alles zegt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op april 27, 2010, 22:20:04
Wel, vanavond beter kunnen testen. De conclusie lijkt nu simpel te zijn.

XLR bypass geeft substantieel beter geluid dan via HDMI. Via HDMI (en ook via SPDIFF) blijft het geluid plakken tussen de speakers, met de analoge aansluiting een heel breed podium, hoogte en diepte.

Dit was geen klein verschil . . . . . De CD's van gisteren ook even weer gedraaid, en idd, het verschil is kleiner, maar met de 4 cd's van vanavond een erg groot verschil.


Derhalve lijkt het er nu op (tot nu toe) dat de Classe CD speler NIET weggaat.

En nu heb je een groter rack nodig?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Nee hoor. De verkoop van de CDP had betekent dat ik 1 rack over heb.

Ik heb 5 levels in mijn beide Classe racks ter beschikking. De huidige conclusie betekent alleen dat de CDP300 moet worden vervangen door een CDP202 of CDP502. Mijn voorkeur gaat uit naar een 202, dit is een 502, maar zonder het DVD deel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op april 27, 2010, 15:12:48
Ga jij eens gauw verschillende loopwerken testen via een digitale verbinding!

Zal dan eens kijken of ik verschil ontdek tussen de volgende loopwerken die ik nu heb:

Marantz DV7600
Marantz DV6400 Vm modified
CDP502

Ik sluit niks uit, maar tot op heden heb ik nooit echt verschil waargenomen, eerlijkheidshalve moet ik wel melden dat ik er ook nooit echt goed voor ben gaan zitten. Dus zal eens een poging wagen.

Citaat van: Blue-Eyes op april 28, 2010, 09:54:39
Nee hoor. De verkoop van de CDP had betekent dat ik 1 rack over heb.

Ik heb 5 levels in mijn beide Classe racks ter beschikking. De huidige conclusie betekent alleen dat de CDP300 moet worden vervangen door een CDP202 of CDP502. Mijn voorkeur gaat uit naar een 202, dit is een 502, maar zonder het DVD deel.

CDP-502 zou ik alleen doen als je DVD nog wilt draaien, is het puur CD dan CDP-502 gewoon skippen. HEt is dat ik een megadeal heb kunnen maken op de CDP-502 toen. Want ik zou de CDP-100 van mijn pa nemen. Tja het liep allemaal anders  ;D


blue-eyes

Vandaar ook de voorkeur voor een CDP 202 ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op april 28, 2010, 10:43:58
Vandaar ook de voorkeur voor een CDP 202 ;)

Wat doet zo'n CDP 202 gemiddeld? Alternatief zou bijvoorbeeld een Oppo 83SE SI met XLR mod kunnen zijn. Intussen heeft iemand die op het forum ook al, dus wellicht over te halen tot een test.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#4067
Nope, dan wil ik een Classe houden, al was het maar voor de looks ;)
Nieuw dacht ik zo'n 7000 euro. Tweedehands 3000 - 4000 euro.



Er staat een 2ehands (nooit gebruikt, maar wel met minder maanden garantie) te koop hier op het forum voor ik dacht 4300 euro. Dat is niet duur voor nieuw exemplaar.
Moet ik nog steeds 2000 euro bijleggen als ik de mijne verkoop.

No way, die potentiele verbetering is me geen 2000 euro waard. Het is goed zo. En ja misschien is de Oppo SE SI etc. wel beter. Het is goed zo. Het is nu een zeer acceptabel nivo. En ja, het kan altijd beter toch :D :D
Maar je mag altijd langskomen natuurlijk ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op april 28, 2010, 12:48:20

Maar je mag altijd langskomen natuurlijk ;)

Da's altijd gezellig, maar de mijne heeft niet de optionele XLR uitgangen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Nu weer even geluisterd. Het verschil is nog steeds aanwezig. Wel iets minder.
De CD's waar ik de eerste avond naar heb geluisterd is het verschil wederom beduidend minder (Susan Boyle). Met Mark Knopfler (Golden Heart) plakt wanneer digitaal gebruikt, het geluid weer aan de speakers.

Ligt toch dicht bij elkaar. Ben benieuwd wat de Oppo gaat doen. Als dit verschil blijft, blijft ook de Classe CD speler. Indien het verschil kleiner wordt, wordt ie verkocht.

En echt testen kan ik al niet, en helemaal niet met FC Barcelona op de TV :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Raphie op april 27, 2010, 13:26:50
Nee, de stelling is dat de OPPO BDP-83 zonder meer meekan met concurrentie in iedere prijsklasse ALS LOOPWERK. Zo enorm goed is de OPPO mechanisch

Dat is enkel een stelling, een mening dus. Maar helaas geen feit, anders kon ik mijn Wadia de deur uit doen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Blue-Eyes op april 28, 2010, 21:46:33
Nu weer even geluisterd. Het verschil is nog steeds aanwezig. Wel iets minder.
Lijkt er op dat de HF (human factor) groot aanwezig is (zoals bij iedereen  ;) ).
Nu nog eens "blind" luisteren en vragen aan een kennis om willekeurig een van de twee aan te sluiten/selecteren. De vraag is en blijft als het verschil zo klein is of het dan de moeite nog wel waard is, dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

blue-eyes

Yep ;)

Als het verschil zo klein blijft, danwel wisselt is het domweg verkopen van de Classe en de Oppo gebruiken als loopwerk.
Maar, de testen zijn tot nu toe alleen maar met de Classe geweest.

De Oppo is nog niet binnen. Vgl zal worden: Classe via XLR bypass vs Oppo HDMI .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Citaat van: Blue-Eyes op april 29, 2010, 09:40:00
Yep ;)

Als het verschil zo klein blijft, danwel wisselt is het domweg verkopen van de Classe en de Oppo gebruiken als loopwerk.
Maar, de testen zijn tot nu toe alleen maar met de Classe geweest.

De Oppo is nog niet binnen. Vgl zal worden: Classe via XLR bypass vs Oppo HDMI .

denk dat je je beslissingscriteria wél voor jezelf scherp moet hebben

situatie 1 - Classé analoog klinkt "anders" dan OPPO via HDMI > wat ga je doen met je Classé?
situatie 2 - zelfde als 1, maar tevens klinken OPP) & classé identiek via coaxiaal
situatie 3 - zelfde als 1 + 2 maar tevens klinkt OPPO beter via HDMI

Wat ga je doen?




JBL PRX Power!

blue-eyes

Simpel.

Als Classe XLR beter klinkt dan digitaal via de Oppo behoud ik de Classe. Als digitaal beter klinkt wordt de Classe verkocht.

Alleen HDMI, coax geen optie meer. In de huidige testen tussen coax en HDMI zat minder, weinig verschil. Iig minder groot dan tussen digitaal en analoog.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey