De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

sr7000

Citaat van: Blue-Eyes op februari  2, 2010, 08:30:47
Moet ik even bekijken, maar dat weet ik pas na het weekend.

Dan hoor ik het wel! Lijkt me leuk als het lukt!

Bolle

CitaatDie CD20R heb ik gekocht voor "vrouw en kinderen", daar mogen de K3 cd's in !  ;D. Een beetje eenheid in het audiomeubel is bij mij gewenst... Kon zo snel geen CDT20R vinden, die had ik liever gehad.

Ben veelste bang dat er ooit een boterham met pindakaas in de bovenlader zat omdat hij honger had....

Groet,
Joost



Heb nog een CDT 20R met T2L staan mocht je interesse hebben...
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

blue-eyes

Citaat van: JeroenGRT op februari  2, 2010, 20:53:50
Als je van de TAG sound houd, dan zou ik zeker een Audiolab 8000AP meenemen in je vergelijk...zie aanbiedingen in het buitenland.

Ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van Audiolab. Misschien komt het nog dat ik ervan baal dat TAG er mee opgehouden is, en Audiolab het heeft opgekocht.

De kwaliteit van TAG hebben ze nooit gehaald, prijs kwaliteit verhouding hebben ze TAG iets laten ruiken ;)


@Teejoo: is een duurdere optie dan een extra PRE. De Classe sound die je blijft behouden is wel een serieus iets. Anderzijds wil ik bassmanagement liever in de pre handlen ipv de speler.

@Jan: als ik me een Goldmund zou veroorloven zou het wel heel decadent zijn deze als EXTRA pre, als tussenstation in je keten te plaatsen :D


Vooralsnog lijkt een 2ehands Marantz, voor 1500 euro oid mij wel interessant.
Even wachten op de bonus die in April wordt uitgekeerd. Audiohobby wordt gefinancieerd door extraatjes, niet door regulier inkomen in huize blue-eyes.

Een emotica van 699 dollar is financieel aantrekkelijk. Incl. tax, etc. rond de 800 euro in huis .. .. . . . .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op februari  3, 2010, 07:41:34

Een emotica van 699 dollar is financieel aantrekkelijk. Incl. tax, etc. rond de 800 euro in huis .. .. . . . .
Schaap! :D

off-topic: Ik blijf het frappent vinden dat dit zo gehyped wordt terwijl geen mens het hier al echt heeft kunnen horen. Het doet me een beetje denken aan het merk Vincent. Dat was ook zogenaamt voor een appel en een ei een Mark Levinson of Krell killer. Ik ben pas impressed en overtuigd als iemand zijn Lexicon, Classé of Arcam HD processor of eindversterker wegdoet voor een Emotica (of is het meer Emotiva  ;)). Als je namelijk van bijvoorbeeld een Denon, Onkyo of Marantz receiver (met alle respect voor deze mooie apparaten!) overstapt op een Emotica voor /eind combi denk ik ook best wel dat je onder de indruk bent. Een losse eindversterker is nou eenmaal vaak een flinke stap vooruit.

blue-eyes

@Teejoo: mee eens.

Wellicht had ik er een smiley achter moeten zetten ;) . Ik ga daar niet serieus mee aan de slag.

Ik begreep dat de 91 niet meer gemaakt wordt? Er zou een opvolger zijn? De 52 schijnt ook al een betere bassmanagement te hebben.
Maar dan nog, ik prefereer bassmanagement in de pre, niet in de speler.
Blijft alleen de overweging of de passthrough helemaal clean is, dus geen nadelige effecten op het geluid heeft en of de sound van de marantz met de classe eindbak mijn smaak is.
Eerlijk gezegt ben ik fors kritischer op het geluid van stereo dan op het geluid van mijn HT. Let wel, ik doel hiermee op de klank, niet op andere waardes.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nahpets

Citaat van: Teejoo op februari  3, 2010, 09:43:52
Schaap! :D

Inderdaad.

Emotiva, het nieuwe NordOst, Dune, PopcornHour, ......

Ben nu al benieuwd wat de forumhype van volgende week wordt........
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nooff

#3856
Citaat van: Teejoo op februari  3, 2010, 09:43:52
Schaap! :D

off-topic: Ik blijf het frappent vinden dat dit zo gehyped wordt terwijl geen mens het hier al echt heeft kunnen horen. Het doet me een beetje denken aan het merk Vincent. Dat was ook zogenaamt voor een appel en een ei een Mark Levinson of Krell killer. Ik ben pas impressed en overtuigd als iemand zijn Lexicon, Classé of Arcam HD processor of eindversterker wegdoet voor een Emotica (of is het meer Emotiva  ;)). Als je namelijk van bijvoorbeeld een Denon, Onkyo of Marantz receiver (met alle respect voor deze mooie apparaten!) overstapt op een Emotica voor /eind combi denk ik ook best wel dat je onder de indruk bent. Een losse eindversterker is nou eenmaal vaak een flinke stap vooruit.
Met alle respect, denk ik dat je nu zwaar aan het overdrijven bent. Volgens mij heeft niemand gezegd dat het een Mark Levinson of Classé killer is. Aan de andere kant, heb jij ook nog niets van de Emotiva gehoord en kan je dus ook niet beoordelen hoe het presteert ten opzichte van Classé of elk ander willekeurig merk. Ik vind het veel frappanter dat mensen gaan roepen dat Classé zo geweldig is omdat het zoveel geld kost (want dan moet het wel goed zijn toch?) Soms moet je in het diepe springen om er achter te komen wat voor andere "mooie" producten er bestaan naast de zoveel gehypedte commerciële merken. De "hype" die zich om Emotiva gevormd heeft is vooral gebaseerd op het feit dat ze mooie apparaten leveren tegen zeer lage prijzen, juist ten opzichte van Onkyo/Denon/Marantz/Yamaha etc. Losse versterking is inderdaad heel wat anders dan een All-in-one pakket. Maak er dan verder ook niet meer van dan dat het is  ;)

blue-eyes

Net zogoed als ik met Teejoo het eens ben, ben ik het ook eens met jouw pleidooi.

Maar toch ga ik eerder met Teejoo mee. Het lijkt me een waanzinnige prijskwaliteit verhouding, maar met alle respect, ze moeten zich nog bewijzen.



Ik heb het topic snel doorgelezen, vorige week.
Vb. De cd speler werd eerst vergeleken met een 15 serie model van Marantz, de Emotica was op sommige punten beter.
In een later vergelijk kon hij op veel punten niet eens meekomen met de 63 van Marantz.
Is het enthousiastme zo snel gedaald? Zit er waarheid in de opmerking dat het een hype is, veel kwaliteit voor echt weinig geld, maar niet de top?

Ik denk je voor het geld wellicht niet beter kan krijgen. Maar om de absolute top te hebben er toch wel zaken beter moeten.
Nu is het wel zo dat de eerste 70% wel door iedereen gehaald wordt. De laatste procenten het duurst zijn en het minst hoorbaar ;)

Ik ben wel benieuwd naar de eerste reviews van de PRE, maar kopen doe ik het niet.
Ik neig nog steeds naar de Marantz 8003.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nooff

#3858
Citaat van: Blue-Eyes op februari  3, 2010, 12:50:41
Net zogoed als ik met Teejoo het eens ben, ben ik het ook eens met jouw pleidooi.

Maar toch ga ik eerder met Teejoo mee. Het lijkt me een waanzinnige prijskwaliteit verhouding, maar met alle respect, ze moeten zich nog bewijzen.



Ik heb het topic snel doorgelezen, vorige week.
Vb. De cd speler werd eerst vergeleken met een 15 serie model van Marantz, de Emotica was op sommige punten beter.
In een later vergelijk kon hij op veel punten niet eens meekomen met de 63 van Marantz.
Is het enthousiastme zo snel gedaald? Zit er waarheid in de opmerking dat het een hype is, veel kwaliteit voor echt weinig geld, maar niet de top?

Ik denk je voor het geld wellicht niet beter kan krijgen. Maar om de absolute top te hebben er toch wel zaken beter moeten.
Nu is het wel zo dat de eerste 70% wel door iedereen gehaald wordt. De laatste procenten het duurst zijn en het minst hoorbaar ;)

Ik ben wel benieuwd naar de eerste reviews van de PRE, maar kopen doe ik het niet.
Ik neig nog steeds naar de Marantz 8003.
Heb je ook helemaal gelijk in!

Ze moeten zich ook nog bewijzen, het is een jong bedrijf wat constant op zoek is naar verbeteringen, binnen de grenzen die ze zichzelf stellen. Ik was inderdaad degene die zei dat ik de CD speler niet heel erg onder vindt doen voor de S15 van Marantz, maar iedereen weet toch dat reviews en persoonlijke ervaringen (het woord zegt het al) gebaseerd is op smaak? Ik denk helemaal niet dat het enthousiasme heel erg gedaald is maar dat we met zijn allen nogmaals laten zien dat alles persoonlijk is. Over smaak valt niet te twisten toch? Daarnaast, waar ligt de top als er geen vaste regel is binnen de audio/video wereld wat de definitie van het woord vastlegt?

De Marantz is een mooi apparaat, maar heeft ook zijn beperkingen in de audio sectie. Het nadeel van Emotiva is dat je er niet naar kunt luisteren alvorens je overgaat tot de aankoop er van. Daarom zei ik ook, soms moet je eerst in het diepe springen, dat was eerst ook zo met Oppo, eigenlijk nog steeds wel. Iedereen moet zijn eigen afwegingen maken, daar ben je vrij in. Hetgeen waar ik mij aan stoor is dat sommigen hier op het forum doen alsof er maar een paar merken bestaan die goede prestaties leveren en alles daar onder is meuk. Ik weet bijvoorbeeld hoe Classé klinkt, maar ik durf ook wel te stellen dat de prijs/kwaliteitsverhouding zeer ver te zoeken is. Dat je het geld er voor (over) hebt dat is natuurlijk geweldig, maar stel je voor dat een veel minder duur merk wel eens heel dicht in de buurt kan komen, dat kan dan opeens niet. Volstrekte onzin natuurlijk. Je moet niet doen alsof de regel de definitie bepaalt. That's all  ;)

blue-eyes

Mocht het de Marantz worden (of welk merk dan ook), het gaat niet voor audio gebruikt worden. Daarvoor hou ik teveel van de sound die ik nu heb. En ja, de Marantz is al gehoord en komt binnenkort ook voor een test deze kant op ;)
De nieuwe pre wordt als 2e pre ingezet, doorgelust, puur voor HT.


Smaak. Daar gaan we niet over twisten, dat is iemands eigen waarheid waar geen discussie over mogelijk is.

Prijskwaliteitsverhouding Classe: Ik kan daar wel in meegaan. Voor de laaste procenten betaal je onevenredig veel. Het is dus een kwestie van hebben of er voor over hebben.
In absolute zin ben ik er wel van overtuigd dat het beter is dan wat ik heb gehad (muv TAG). Maar mijn luister ervaring is niet erg uitgebreid.


p.s. Heel stiekum vind ik de Emotica niet mooi. Nog een argument om deze niet te halen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nooff

Citaat van: Blue-Eyes op februari  3, 2010, 13:37:44
Mocht het de Marantz worden (of welk merk dan ook), het gaat niet voor audio gebruikt worden. Daarvoor hou ik teveel van de sound die ik nu heb. En ja, de Marantz is al gehoord en komt binnenkort ook voor een test deze kant op ;)
De nieuwe pre wordt als 2e pre ingezet, doorgelust, puur voor HT.


Smaak. Daar gaan we niet over twisten, dat is iemands eigen waarheid waar geen discussie over mogelijk is.

Prijskwaliteitsverhouding Classe: Ik kan daar wel in meegaan. Voor de laaste procenten betaal je onevenredig veel. Het is dus een kwestie van hebben of er voor over hebben.
In absolute zin ben ik er wel van overtuigd dat het beter is dan wat ik heb gehad (muv TAG). Maar mijn luister ervaring is niet erg uitgebreid.


p.s. Heel stiekum vind ik de Emotica niet mooi. Nog een argument om deze niet te halen :P
:thumbs-up:

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op februari  3, 2010, 11:36:57
@Teejoo: mee eens.

Wellicht had ik er een smiley achter moeten zetten ;) . Ik ga daar niet serieus mee aan de slag.

Ik begreep dat de 91 niet meer gemaakt wordt? Er zou een opvolger zijn? De 52 schijnt ook al een betere bassmanagement te hebben.
Maar dan nog, ik prefereer bassmanagement in de pre, niet in de speler.
Nou, voor hetzelfde geld is het wel fantastisch, je weet maar nooit. De LX-91 is dacht ik nog gewoon het topmodel van Pioneer. Nog niets gezien van een opvolger. maar ik denk dat anders de Denon etc. dit ook wel hebben.

Ik begrijp dat je bass management in de processor prefereert, net zoals je uiteinlijk alles door een SSP-800 wilt laten doen. En dan ga je natuurlijk ook alles in de processor laten doen. Maar als tijdelijk tussenstap lijkt me een andere tussenprocessor zeker niet de beste oplossing. Vandaar dat ik het apart vind dat je daar zo aan vasthoudt. Je zet er eigenlijk een forse schakel tussen. maar ook hier: gewoon proberen.

Teejoo

#3862
Citaat van: Nooff op februari  3, 2010, 12:29:31
Met alle respect, denk ik dat je nu zwaar aan het overdrijven bent. Volgens mij heeft niemand gezegd dat het een Mark Levinson of Classé killer is. Aan de andere kant, heb jij ook nog niets van de Emotiva gehoord en kan je dus ook niet beoordelen hoe het presteert ten opzichte van Classé of elk ander willekeurig merk. Ik vind het veel frappanter dat mensen gaan roepen dat Classé zo geweldig is omdat het zoveel geld kost (want dan moet het wel goed zijn toch?) Soms moet je in het diepe springen om er achter te komen wat voor andere "mooie" producten er bestaan naast de zoveel gehypedte commerciële merken. De "hype" die zich om Emotiva gevormd heeft is vooral gebaseerd op het feit dat ze mooie apparaten leveren tegen zeer lage prijzen, juist ten opzichte van Onkyo/Denon/Marantz/Yamaha etc. Losse versterking is inderdaad heel wat anders dan een All-in-one pakket. Maak er dan verder ook niet meer van dan dat het is  ;)
Oh, hoor ik daar iets over Emotiva zoemen....ah, daar is Nooff al. Dacht ik er even stiekum langs te piepen door hier in BE's topic over te beginnen. :devil:

Ik had het over Vincent. Dat werd ook flink gehyped. En daar werd de vergelijking zeker gemaakt, wat natuurlijk ook door het uiterlijk kwam. Ineens wilde iedereen Vincent.

Ik wil gewoon benadrukken dat Emotiva het op dit moment ook enorm gehyped wordt. Vandaar mijn opmerking dat ik pas onder de indruk ben als iemand die aan de kwaliteit van de huidige 'gevestigde orde' gewend is, z'n apparaat wegdoet. Want dan geeft het gewoon pas aan dat het beter is. Want anders zou hij/zij wel gek zijn: de mogelijkheid om z'n huidige apparaat verkopen, en dan veel geld overhouden door Emotiva te kopen en er ook nog op vooruit gaan. Of in elk geval niet achteruit.

Ik vind het wel apart dat je de Emotiva kwaliteit gaat afvlakken (positioneren als underdog?), terwijl je het wel hebt over mensen die Classé kopen omdat het duur is, en dus goed moet zijn. Daarmee wil je alleen maar uitvergroten wat voor idioten de high-end kopers in jouw ogen zijn. Maar daar hebben we het toch helemaal niet over!

Verder geef ik op geen enkel moment mijn mening over de kwaliteit, juist omdat ik de apparaten niet ken. Ik ben niet iemand die naar merken kijkt en daarom iets koopt. Ik beoordeel het naar mijn eisen inzake geluidskwaliteit, bouwkwaliteit en configuratiemogelijkheden. Oh ja, en zelfs een beetje uiterlijk.

En dat Emotiva enorm veel waar voor z'n geld bied, daar twijfeld denk ik niemand over. Net als bij de Oppo.

Nooff

Citaat van: Teejoo op februari  3, 2010, 16:59:51
Oh, hoor ik daar iets over Emotiva zoemen....ah, daar is Nooff al. Dacht ik er even stiekum langs te piepen door hier in BE's topic over te beginnen. :devil:

Ik had het over Vincent. Dat werd ook flink gehyped. En daar werd de vergelijking zeker gemaakt, wat natuurlijk ook door het uiterlijk kwam. Ineens wilde iedereen Vincent.

Ik wil gewoon benadrukken dat Emotiva het op dit moment ook enorm gehyped wordt. Vandaar mijn opmerking dat ik pas onder de indruk ben als iemand die aan de kwaliteit van de huidige 'gevestigde orde' gewend is, z'n apparaat wegdoet. Want dan geeft het gewoon pas aan dat het beter is. Want anders zou hij/zij wel gek zijn: de mogelijkheid om z'n huidige apparaat verkopen, en dan veel geld overhouden door Emotiva te kopen en er ook nog op vooruit gaan. Of in elk geval niet achteruit.

Ik vind het wel apart dat je de Emotiva kwaliteit gaat afvlakken (positioneren als underdog?), terwijl je het wel hebt over mensen die Classé kopen omdat het duur is, en dus goed moet zijn. Daarmee wil je alleen maar uitvergroten wat voor idioten de high-end kopers in jouw ogen zijn. Maar daar hebben we het toch helemaal niet over!

Verder geef ik op geen enkel moment mijn mening over de kwaliteit, juist omdat ik de apparaten niet ken. Ik ben niet iemand die naar merken kijkt en daarom iets koopt. Ik beoordeel het naar mijn eisen inzake geluidskwaliteit, bouwkwaliteit en configuratiemogelijkheden. Oh ja, en zelfs een beetje uiterlijk.

En dat Emotiva enorm veel waar voor z'n geld bied, daar twijfeld denk ik niemand over. Net als bij de Oppo.
Zeer onvolwassen om zo sarcastisch te doen  ;)

Ik vind het grappig dat het je zo bezig houdt. Ik begrijp totaal niet waarom je überhaupt al begint over het vervangen van een Classé of Lexicon door een component van Emotiva. Je begint nu weer over een hype gekoppeld aan "beter dan" een merk als Classé etc. Daar is door niemand volgens mij over gesproken? De "hype" gaat over de prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van merken als Marantz/Denon/Onkyo etc. Het gaat om betaalbare losse componenten, het gaat totaal niet om "beter dan". Die zogenaamde verwachting dat een Emotiva merken als een Classé voorbij gaat is gebaseerd op gebakken lucht. Wat is beter? Wat jij beter vindt? Wat een reviewer beter vindt? Wat je buurman beter vindt?
Citaat
Ik ben pas impressed en overtuigd als iemand zijn Lexicon, Classé of Arcam HD processor of eindversterker wegdoet voor een Emotica
Kijk dit bedoel ik, je geeft hier dus je voorkeur aan een component die vele malen duurder is en in jouw ogen "beter dan" want oh wat moet je wel niet onder de indruk zijn van Emotiva als hij een Classé verslaat.  ::) Daar komt natuurlijk bij dat je er zelf één hebt en daar maak je natuurlijk een enorm statement mee  ;)
Waar hebben we het in hemelsnaam over!

blue-eyes

Citaat van: Nooff op februari  3, 2010, 18:00:32

Waar hebben we het in hemelsnaam over!

Goede vraag! Iig niet over mijn gestelde vragen :P :P


@Teejoo: ik denk dat met een PRE minder geld uitgeef dan aan de Pioneer BD speler ;) . Daarnaast heb ik dan wel mijn voorkeur: bassmanagement door een pre ipv een speler. Ik heb meerdere malen analoge aansluitingen geprobeerd, nog nooit een tevreden gevoel daaraan overhouden.
Wellicht wel met de Lexicon, maar die is uniek met bassmanagement over de analoge ingang. Echter, de Lexicon heeft hier nooit gestaan.

De vraag zou zijn: wat is beter / minder: passthrough of bassmanagement via de speler ;) . Ik kies (voor als nog) voor een extra pre.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Nooff op februari  3, 2010, 18:00:32
Zeer onvolwassen om zo sarcastisch te doen  ;)
Ik vond het wel een passende opmerking, want je zit er inderdaad meteen weer bovenop. Daarom heb ik dit soort uitspraken bewust niet in het Emotiva topic gedaan, omdat ik dat niet netjes vind in een topic waar iedereen super enthousiast is en dit soort reacties te verwachten zijn.

Citaat van: Nooff op februari  3, 2010, 18:00:32Je begint nu weer over een hype gekoppeld aan "beter dan" een merk als Classé etc. Daar is door niemand volgens mij over gesproken? De "hype" gaat over de prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van merken als Marantz/Denon/Onkyo etc.

Daar moet ik je bij nader inzien gelijk in geven. Mij gaat het over het feit dat iets gehyped wordt, en om dat te benadrukken heb ik het contrast te groot willen maken.

Citaat van: Nooff op februari  3, 2010, 18:00:32Het gaat om betaalbare losse componenten, het gaat totaal niet om "beter dan". Die zogenaamde verwachting dat een Emotiva merken als een Classé voorbij gaat is gebaseerd op gebakken lucht. Wat is beter? Wat jij beter vindt? Wat een reviewer beter vindt? Wat je buurman beter vindt?
Ik ben het niet eens dat de hype niet gaat over 'beter dan'. Er wordt doorlopend vergeleken met apparaten die flink duurder zijn. Op zich ook logisch want hoeveel voor en eindversterkers zijn er in deze prijsklasse? Maar vergeleken wordt er zeker. Dat is toch ook zeker de enige manier om er een kwaliteitsniveau aan vast te plakken. Je moet het vergelijken met iets wat de mensen kennen. Natuurlijk is 'beter' een relatief begrip, maar ik denk dat iemand met een beetje interesse en geoefend gehoor voor de kwaliteit van de weergave, wel degelijk verschillen hoort op het gebied van natuurgetrouwe weergave. Zo krijg je vanzels 'klassen'qua niveau. En daar hanht inderdaad ook vaak een ander prijskaartje aan. Dat laatste staat zeker aan de top nooit in verhouding tot bijvoorbeeld de componenten, maar zegt over het algemeen wel iets over de positionering. Ik denk verder dat zodra je in eenzelfde klasse zit, je dan voornamelijk spreekt over smaak zoals klankleur en andere nuances, en niet zozeer over kwaliteitsverschillen. Ik heb dat zelf nu weer gezien met mijn Lexicon MC12.

Citaat van: Nooff op februari  3, 2010, 18:00:32Kijk dit bedoel ik, je geeft hier dus je voorkeur aan een component die vele malen duurder is en in jouw ogen "beter dan" want oh wat moet je wel niet onder de indruk zijn van Emotiva als hij een Classé verslaat.  ::)
Ja, dat is ook zo. Want ik denk dat je vanwege de jarenlange reputatie van de genoemde merken toch wel kunt stellen dat deze zich op een bepaald hoog te noemen niveau bevinden. Dat de prijs/kwaliteit absoluut niet in de buurt komt van het gevoel dat je bij Emotiva hebt, daar gaat het niet over. Ik heb het alleen maar over de geluidskwaliteit.

Citaat van: Nooff op februari  3, 2010, 18:00:32Daar komt natuurlijk bij dat je er zelf één hebt en daar maak je natuurlijk een enorm statement mee  ;)
Die heb ik inderdaad. Maar ik ben ook in de gelegenheid geweest om hem direct goed te vergelijken met een Lexicon, en met mijn ervaring met mijn oude apparatuur te weten Denon, Linn en Tag. Ik heb zelfs geprobeerd of het niet ook lukte door een Pioneer LX-82 receiever te gebruiken als processor. Hoe goed dat apparaat ook was, het kon gewoon niet meekomen. Wat ik ook jammer vond, want ik zou hier veel geld mee uitsparen en het zag ook mooi uit samen met de Blu-ray speler. Dus het feit dat ik nu toevallig een Classé heb, zegt niets over het feit dat ik niet neutraal kan kijken naar apparatuur, en al helemaal niet dat ik er niet voor opensta.

Citaat van: Nooff op februari  3, 2010, 18:00:32Waar hebben we het in hemelsnaam over!
Over de Emotiva hype en de gedachte van BE om er een te bestellen....toch??

blue-eyes

Ik had echt smileys achter die gedachte moeten zetten :D

Je opmerking mbt de LX82 is wel waar ik bang voor ben. Nu weet ik, gezien de reacties over de Marantz en de Pioneer, dat de Marantz wel beter is dan de Pioneer. Maar toch.

Blijft smaak en het hoge nivo wat ik nu heb....



p.s. Het is niet toevallig dat je Classe hebt :P  :devil:  :devil: 
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op februari  3, 2010, 18:52:57

@Teejoo: ik denk dat met een PRE minder geld uitgeef dan aan de Pioneer BD speler ;) . Daarnaast heb ik dan wel mijn voorkeur: bassmanagement door een pre ipv een speler. Ik heb meerdere malen analoge aansluitingen geprobeerd, nog nooit een tevreden gevoel daaraan overhouden.
Wellicht wel met de Lexicon, maar die is uniek met bassmanagement over de analoge ingang. Echter, de Lexicon heeft hier nooit gestaan.

De vraag zou zijn: wat is beter / minder: passthrough of bassmanagement via de speler ;) . Ik kies (voor als nog) voor een extra pre.
Ik geef ook altijd de voorkeur aan processing binnen de processor hoor, heel sterk zelfs. En heb eigenlijk ook nooit zo geloofd in het analoog aansluietn van een BR speler, Maar ik heb op een stoute maandag zaterdag een stiekem de 5.1 ingang van de Lexicon op by-pass gezet. En dat was zeker niet verkeerd! Ik had wel van tevoren de room-EQ uitgezet, en in mijn situatie doet de SMS-1 dan ook gewoon z'n werk. Ik kwam gewoon uit met de afstanden, volumes en kantelfrequentie. Dus ik had niet het gevoel dat ik op deze essentiele basiszaken dingen miste. Wat je in mijn beleving dan ook het meeste mist is room EQ (vond ik al in de TAG tijd), en in het geval van de Lexicon de uitgebreide bass-management mogelijkheden zoals het scheiden van LFE en redirected bass.

Maar ik denk wel dat je voor een apparaat met kwalitatief goede uitgangen moet gaan. Want daarin herken ik de dingen die jij opnoemt. Bij de spelers in de (durf het bijna niet te zeggen) goedkopere range is vaak gewoon weinig aandacht voor de analoge uitgangen. Zie daarom de SE versies van de Oppo. Dus probeer die eens, zou ik zo zeggen. Er is vast wel iemand die die wil komen laten luisteren. Dan heb je in elk geval een iets beter beeld.

Maar goed, het blijft natuurlijk jouw keuze en jouw uiteindelijke voorkeur. Ik ben wel benieuwd wat er uit komt  ;D

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op februari  3, 2010, 19:16:03

p.s. Het is niet toevallig dat je Classe hebt :P  :devil:  :devil: 
En dan ook nog een Classé waar ik m'n blu-ray speler niet eens analoog op aansluit. Foei.

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op februari  3, 2010, 19:16:03

Je opmerking mbt de LX82 is wel waar ik bang voor ben.
Weet je wat trouwens wel erg goed was aan dat ding: z'n room EQ. Ik weet niet meer hoe het ook alweer heet, maar er vind ook iets van fase correctie tussen de speakerunits plaats. En dat zorgde wel voor een mooie afbeelding hoor.

blue-eyes

audyssey bedoel je?

Voor 1699 heb je bijv. de nieuwste Onkyo pre, met Audyssey PRO.


Mbt je punt goedkope BD speler: dat zou best kunnen. Ik wil echter nog niet 1800 euro voor een Pioneer uitgeven.
Als het goed is komt een kennis van me met de Marantz naar Lelystad, gaan we testen. Evenals een goede Marantz BD speler. Even pielen met analoog en doorlussen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op februari  3, 2010, 19:46:05
audyssey bedoel je?
Nee, ik heb net even gekeken maar het heet 'Full Band Phase Control'. Ik bedoel maar.  :worship:

Maar zonder gekheid, het zijn mooie apparaten hoor. Alleen had ik net niet de (kippenvel) 'klik'' . Een klik die ik wel had met de Lexicon, Tag, maar ook bij bij BB&G met het Arcam geluid, ook al was dit niet thuis, en nu met de Classé.

blue-eyes

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de test hier.

Ik heb nog iemand gesproken die daadwerkelijk passthrough heeft gebruikt. Afgezien jij met je LX81 zojuist.
Daarnaast zijn er weinig mensen met echt positieve verhalen mbt 5.1 analoog. Afgezien jij sinds gisteren in dit topic :P



Ik vraag me echt af wat beter is, of beter gezegt, de minst slechte optie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Joozz

Citaat van: Blue-Eyes op februari  3, 2010, 19:46:05
audyssey bedoel je?

Voor 1699 heb je bijv. de nieuwste Onkyo pre, met Audyssey PRO.


Mbt je punt goedkope BD speler: dat zou best kunnen. Ik wil echter nog niet 1800 euro voor een Pioneer uitgeven.
Als het goed is komt een kennis van me met de Marantz naar Lelystad, gaan we testen. Evenals een goede Marantz BD speler. Even pielen met analoog en doorlussen.

Waarom pak je dan niet de LX71 ? Voor  588 euro heb ik die bij Smits in Arnhem gekocht.

Groet,
Joost

Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op februari  3, 2010, 20:01:19
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de test hier.

Ik heb nog iemand gesproken die daadwerkelijk passthrough heeft gebruikt. Afgezien jij met je LX81 zojuist.
Daarnaast zijn er weinig mensen met echt positieve verhalen mbt 5.1 analoog. Afgezien jij sinds gisteren in dit topic :P

Maar die 5.1 ingang gebruik je in jouw geval in alle gevallen. De hamvraag is wat je eraan hangt. Ik heb overigens op de SSP-800 nog nooit iets analoog aangesloten, dus geen idee hoe dat klinkt.