De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

#3375
@dre73: ik had je verteld dat ik de BIG BANG ga doen of niets ga doen.

Een uitzondering: als ik een paar Ti-k6 of Ti-k10's voor een leuke prijs kan krijgen. Dan behoud ik in grote lijnen de homogeniteit.
Alleen voor de big bang wil ik dat inleveren (Wilson Watt Puppy, Sophia oid).



En, is de Parasound al warm gedraaid?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#3376
Definitieve opleveringen van de tekeningen, zoals die aan Raymen zijn gegeven.
De eerste plaat is de bekende, wel met wat aanpassingen en de 2e plaat is de plaat wat op de achterzijde wordt bevestigd (lassen, schroefjes, etc.). De plaat komt haaks op de frontplaat en dient met name om de drie kabels vanuit de meterkast vast te zetten en om de bedrading te geleiden naar de diverse SHUKO inlets.
En een gaatje waarmee de plaat aan het aarde draad wordt bevestigd.


Alles is nu besteld, onderweg of reeds geleverd. Nu alleen nog een electricien. O ja, moet zelf ook nog wat doen ;D




Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BuSpu

zou niet mijn keuze zijn die 220v en speakerkabels parallel naast elkaar  :-\

Kan je ze niet haaks op elkaar zetten op een of andere manier?

blue-eyes

Hoezo?

De stroomkabels zitten net zo dicht op elkaar als achter je eigen stereo.


Daarnaast, het achterstuk moet wel iets lager omdat daarop de "knooppunten" komen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BuSpu

Citaat van: Blue-Eyes op juni  1, 2009, 09:07:15
Hoezo?

De stroomkabels zitten net zo dicht op elkaar als achter je eigen stereo.

nee hoor, ik leidt al mijn 220v via 1 kant en de audiokabels via de andere kant van het rek  ;).
Natuurlijk er zijn altijd situaties waarin je compromissen moet sluiten maar als je het zelf bedenkt/ontwerpt zou ik ze bij elkaar uit de buurt houden. Als je dan moet kruisen doe het dan haaks dan is de kans op ellende zo klein mogelijk. Nogmaals, het is natuurlijk wat je zelf wilt maar mijn idee was altijd dat al die duizenden euro's in apparatuur wel die extra aandacht verdeinden en het kost niets, het is alleen een beetje vogelen en je kabels netjes leiden.
Ik heb het, even voor de duidelijkheid, niet over brom oid.

blue-eyes

De racks hebben samen een breedte van 2 mtr. Ik ontkom er niet aan om te kruisen. Door deze constructie hoop ik wel zoveel mogelijk te mijden / georganiseerd te geleiden wat nu NIET gebeurd.

Ik heb de 8 kabels van de 7.1 analoge ingang verwijderd, dus er zijn al minder kabels welke kunnen kruisen.

Ik moet met de stroomkabels naar links en naar rechts, naar boven en naar het midden.
De ruimte in het meubel voor de plaat is beperkt: 50 * 30.


Wat ik er verder nog aan doe is dat de stroomkabels zwaar afgeschermde versies zijn, en waar mogelijk xlr bekabeling met dikke mantels.

Als laatste wil ik de plaat wel symmetrisch hebben, ik ga niet voor het uiterste, uiterlijk, uitstraling is hier ook belangrijk (app. dan ;D).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Verder met materialen bestellen:

8   Wago laskem met hevel 5-polig per stuk
1   ATTEMA KABELDOOS AK1 IP65+3 WART M20
1   Ringkabelschoen geisoleerd 6,0 mm² M6 geel 100 stuks (de 98 stuks die ik overhoud maar in de verkoop ;D ;D )

De ringkabelschoentjes zijn op en ik ben te lui om naar de stad te rijden. Ik heb er maar twee nodig om de plaat te aarden (doorlus van een groep naar de plaat). Wellicht overbodig, just in case.
Dit om de 3 kabels op de plaat te bevestigen en af te monteren. Kabelhulzen zijn gisteren al besteld.

Vanmorgen een mailtje ontvangen dat de platen voor het audiomeubel (BE rackie 1) eind van week 25 klaar zijn.



Zo langzamerhand komt alles binnen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

Lijkt een mooi rackje te worden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Guester

Je kan ook door middel van twinaderhulzen doorlussen van het ene naar het ander stopcontact.
Weet niet of dit audifiel verantwoord is...en of de furutech's dit aan kunnen?
Sonos - Spotify

blue-eyes

Op de inlets zelf kan ik doorlussen, dat is geen issue.
Het issue is dat ik parallel wil aansluiten en de Belden bekabeling niet solid is.
Ik moet van de Belden naar 4 keer naar de 4 inlets.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De bestelling is binnen, dank aan hifisupply ;)

- tang
- adereindhulzen
- WBT tork sleutel (de oude was kwijt)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Citaat van: Blue-Eyes op juni  4, 2009, 17:19:13
- WBT tork sleutel (de oude was kwijt)
Heb je daarvoor niet zo'n bitje in een bitschroevendraaier setje o.i.d. zitten?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Citaat van: celerontje op juni  4, 2009, 17:25:28
Heb je daarvoor niet zo'n bitje in een bitschroevendraaier setje o.i.d. zitten?

Niet in dit superkleine formaat......
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Ik heb er volgens mij wel eentje die zou passen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

En de laatste onderdelen zijn binnen. Met de electricien ben ik ook in contact, alleen nog een datum afspreken.


Nu alleen Raymen nog met de plaat ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#3390
Ik heb als test een setje MIT Shotgun S1 LS kabel thuis liggen. Dit is de serie onder de Magnum. De huidige Magnums zijn fors, fors in prijs verhoogd, evenals de huidige Shotguns. Heeft de huidige Shotgun serie hetzelfde niveau als de "oudere" serie Magnum?

Tja. Ik heb altijd gezegd dat ik bij een upgrade een forse stap wil maken en anders niet. De Shotgun is voor mij een tussenstap, dit spreekt dus mijn stelling tegen.
Echter, deze kabel kan ik dermate goedkoop verkrijgen dat ik deze voor minimaal hetzelfde bedrag weer kan verkopen zodra ik het geld voor een MIT Magnum heb.

Anderzijds, de Magnum is dubbel zo duur. Als de Shotgun op 80% zou acteren van de Magnum is de investering naar een Magnum voor mij zwaar ter discussie.....



De kabel is nieuw, eerst maar even een paar dagen laten spelen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op juni 12, 2009, 10:32:38
Ik heb als test een setje MIT Shotgun S1 LS kabel thuis liggen. Dit is de serie onder de Magnum. De huidige Magnums zijn fors, fors in prijs verhoogd, evenals de huidige Shotguns. Heeft de huidige Shotgun serie hetzelfde niveau als de "oudere" serie Magnum?

Tja. Ik heb altijd gezegd dat ik bij een upgrade een forse stap wil maken en anders niet. De Shotgun is voor mij een tussenstap, dit spreekt dus mijn stelling tegen.
Echter, deze kabel kan ik dermate goedkoop verkrijgen dat ik deze voor minimaal hetzelfde bedrag weer kan verkopen zodra ik het geld voor een MIT Magnum heb.

Anderzijds, de Magnum is dubbel zo duur. Als de Shotgun op 80% zou acteren van de Magnum is de investering naar een Magnum voor mij zwaar ter discussie.....



De kabel is nieuw, eerst maar even een paar dagen laten spelen.


Als de prijs zo gunstig is dat je er nauwelijks verlies op zou draaien om over een jaar of 1,5 mogelijk te upgraden dan zou ik het gewoon doen. De Shotgun S1 is zeker geen verkeerde kabel. En het verschil naar de Magnum M3 was tuurlijk wel een positieve stap, maar zoals je zelf al aangeeft misschien een stap van 15% tot 20%.


blue-eyes

Vrijdagavond de is de managed switch opgehaald door een forumgenoot.
Tot zo'n 0:00 gezellig naar muziek geluisterd.
Ik vind het altijd leuk mijn idee over mijn set te toetsen aan gasten (niet bewust uitnodigen) die langskomen.

Het was gezellig en leuk Cloontje!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op juni 12, 2009, 22:32:49
Als de prijs zo gunstig is dat je er nauwelijks verlies op zou draaien om over een jaar of 1,5 mogelijk te upgraden dan zou ik het gewoon doen. De Shotgun S1 is zeker geen verkeerde kabel. En het verschil naar de Magnum M3 was tuurlijk wel een positieve stap, maar zoals je zelf al aangeeft misschien een stap van 15% tot 20%.



En maar aangeschaft, hier kan ik geen verlies op maken en toch genieten van een betere kabel dan de huidige standaard W&M bekabeling.

Dus de aanwinst: MIT Shotgun S1, 2,4 mtr single wire.


Foto van de bi-wire versie:


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Gefeliciteerd! Leuke aanwinst en zeker als je er geen verlies op maakt een no-brainer in mijn optiek.

Tinus_

Citaat van: Blue-Eyes op juni 17, 2009, 14:28:28
En maar aangeschaft, hier kan ik geen verlies op maken en toch genieten van een betere kabel dan de huidige standaard W&M bekabeling.

Dus de aanwinst: MIT Shotgun S1, 2,4 mtr single wire.


Foto van de bi-wire versie:




Gefeliciteerd. Zit er een filter in dat kastje?
Rebuilding my HT

Raphie

Citaat van: Tinus_ op juni 17, 2009, 14:47:29
Gefeliciteerd. Zit er een filter in dat kastje?
Nee, zijn actieve kabels, zitten versterkers in.
JBL PRX Power!

Tinus_

Citaat van: SOS-Master op juni 17, 2009, 14:52:46
Nee, zijn actieve kabels, zitten versterkers in.
Echt waar? En waar kwam jij vandaan? Lillo??
Rebuilding my HT

blue-eyes

Citaat van: Tinus_ op juni 17, 2009, 14:47:29
Gefeliciteerd. Zit er een filter in dat kastje?

Zoiets.

Mijn gedachte: een kabel genereert een klank. Op basis van de klank wordt een kabel aangeschaft.'

Als de fabrikant, om deze klank te produceren, filters nodig heeft? Who cares! Al pomt ie er leverworst in, kippeveren, het zal mij echt een zorg zijn.

De ene fabrikant gebruikt goud, de andere metaalmixen, invriezen, etc. MIT gebruikt een vorm van filtering.

De klank, DAAR gaat het om ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

EdoE

Naim heeft een tijd een kabelschudmachine in de fabriek gehad. Ze waren erachter gekomen dat hun kabels wat beter klonken als ze een keer of wat "gehusseld" waren.