De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Prachtige foto, Eisse! 8) 8)


Ik heb ook nog zo'n CD van Aqua. Fantastisch om te zien, nietwaar? :D ;)


Alle goed gewenst met de zwangerschap! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Dat worden de mooiste kinderen ;)

Veel succes verder !!

Citaat van: Blue-Eyes op maart 11, 2008, 20:45:45
O ja, we mogen niet thuis bevallen, en 99% zeker dat het weer een keizersnede wordt.

Oracle

Citaat van: Blue-Eyes op maart 11, 2008, 20:45:45
O ja, we mogen niet thuis bevallen, en 99% zeker dat het weer een keizersnede wordt.

Dus als het een jongetje wordt, noem je hem Julius?

Of Jaap? ;)

Gr,
Mark

JeKa

#1778
Citaat van: Blue-Eyes op maart 11, 2008, 20:59:04
En een foto van de pret-echo sessie (30 minuten DVD en ongeveer 30 foto's, waaronder een 10-tal 3D)



Wat ziet dat er gaaf uit zeg, zo'n 3-d echo. Succes de komende maanden!

Citaat van: Oracle op maart 12, 2008, 10:23:42
Dus als het een jongetje wordt, noem je hem Julius?

Of Jaap? ;)

Gr,
Mark

;D

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1780
De TAG pre is net opgehaald door een forumgenoot.

Erg sympathieke vent, had al veel eerder met hem af moeten spreken! Ben benieuwd wat hij van de TAG in eigen omgeving gaat vinden. Hij (moet zichzelf maar bekendmaken ;D) is de eerste die de Classé set bij mij thuis hoorde, altijd even "spannend" of je eigen bevindingen ook door anderen zo ervaren worden.

Gelukkig zat dat wel goed. Wederom grappig om te horen dat ook deze luisteraar bij het CD´tje luisteren de bass zo strak vond klinken. Paar nummers later de vraag of de sub aanstaat. Nee, die stond uit..... Benieuwd wat de luisteraar van morgenavond gaat zeggen.

Ik begreep dat de luisteraar nog wel wat wilde posten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1781
De TAG pre komt vanavond weer thuis, de PRE beviel meer dan goed. Echter verandering van plannen en de vrouw doen de verkoop niet doorgaan. Jammer voor de eventuele koper, een droom PRE voor een erg lage prijs ;)  :P


Dus weer beschikbaar. Prijsvoorstellen mogen in een PM worden gedaan ;D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1782
En................. Jawel. Ik heb een PM bevestiging van een nieuwe aankoop. We moeten alleen nog afspraken maken wanneer ik de spullen kan ophalen. Wat?
Een derde JBL Ti-K2 set om van 5.1 over te stappen naar 7.1.
En wederom met de originele stands !

Dus... ;D


---
Edit, vergeten:
Een extra setje W&M AC01 interlinks aangeschaft (tenminste ik heb het geld overgemaakt ;D )  om de surroundversterkers te connecten met de PRE.


En even voor diegenen die niet weten hoe dat alles eruit ziet een foto van de Ti-K2 (eigen oude foto (2005 oid) van mijn zwarte exemplaar, helaas is de aanschaf in het beuken):

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tiptop

#1783
Mooie tijden voor jou :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

blue-eyes

#1785
Dom ( ;D ) vraagje . . . . . .

Bij een 5.1 opstelling heb je oa fronts en REARS (in het plaatje surround genoemd). Bij een 7.1 opstelling komen daar nog de surrounds (benaming Classé PRE) bij.
Ik heb nu de rears van de 5.1 opstelling "naast" me staan, de 2 nieuwe speakers achter me als surrounds (surround back in het plaatje) geplaatst.

Klopt dit? Of zijn de surrounds de speakers naast de luisteraar en de rears de achterste speakers? Als ik onderstaande plaatje volg klopt mijn opstelling.

Ik weet dat ik moet testen, etc. maar ik moet schoonmaken ;D.

De handleiding van mijn PRE laat zich hier niet over uit, behalve dat je ze moet aansluiten ;)



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Dat het plaatje klopt weet ik ;D

Maar je bedoeld ook dat ik de rears en surrounds goed heb aangesloten. Bedankt voor de reactie!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

@audiofiel:

Hoe heb jij dat dan met jou Classé PRE? Dat is toch ook een 7.1? Of gebruikt die een andere benaming voor surrounds en rears?
Ik weet dat jij 5.1 systeem hebt, maar graag aangeven hoe jij het hebt aangesloten.

Ik heb weer een zinnetje gevonden in de handleiding wat me weer doet twijfelen. Waarom kunnen we niet domweg met zijn allen een standaard afspreken kwa naamgeving en ons daaraan houden.... Nu maken we het onnodig moeilijk.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Ik draai niet alleen 5.1, mijn SSP-75 is (net als de Aragon Soundstage) enkel 5.1........ Who needs more? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

El Penumbra

Je kunt het toch heel simpel testen met wat geluid..... ???

Teejoo

Citaat van: Audiofiel op maart 24, 2008, 15:53:54
Ik draai niet alleen 5.1, mijn SSP-75 is (net als de Aragon Soundstage) enkel 5.1........ Who needs more? ;)
Nou, ik wel. Als je eenmaal 7.1 gedraaid hebt met een goede processor, dan wil je niet meer zonder.

bmateijsen

Absoluut maar het is helaas wel een beetje ruimte afhankelijk... In sommige ruimtes kan je niet goed 5.1 kwijt, vanwege beperkte breedte bijvoorbeeld. Dan is 7.1 een echte aanrader. In mijn eigen ruimte kan ik helaas niet goed 7.1 kwijt, vanwege de lengte van de ruimte, maar 5.1 kan ik wel erg fraai neerzetten.

Citaat van: Teejoo op maart 24, 2008, 19:08:33
Nou, ik wel. Als je eenmaal 7.1 gedraaid hebt met een goede processor, dan wil je niet meer zonder.

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op maart 24, 2008, 11:02:14
Dom ( ;D ) vraagje . . . . . .

Bij een 5.1 opstelling heb je oa fronts en REARS (in het plaatje surround genoemd). Bij een 7.1 opstelling komen daar nog de surrounds (benaming Classé PRE) bij.
Ik heb nu de rears van de 5.1 opstelling "naast" me staan, de 2 nieuwe speakers achter me als surrounds (surround back in het plaatje) geplaatst.

Klopt dit? Of zijn de surrounds de speakers naast de luisteraar en de rears de achterste speakers? Als ik onderstaande plaatje volg klopt mijn opstelling.

Ik weet dat ik moet testen, etc. maar ik moet schoonmaken ;D.

De handleiding van mijn PRE laat zich hier niet over uit, behalve dat je ze moet aansluiten ;)




Ik zou zeggen dat de rears de surround back zijn....

Teejoo

Citaat van: bmateijsen op maart 24, 2008, 19:10:33
Absoluut maar het is helaas wel een beetje ruimte afhankelijk... In sommige ruimtes kan je niet goed 5.1 kwijt, vanwege beperkte breedte bijvoorbeeld. Dan is 7.1 een echte aanrader. In mijn eigen ruimte kan ik helaas niet goed 7.1 kwijt, vanwege de lengte van de ruimte, maar 5.1 kan ik wel erg fraai neerzetten.

Dat klopt, maar daarom gebruik ik de dipolen als voor de "zij" surrounds. (SR & SL)

bmateijsen

Termen zijn altijd verschillend, vaak wordt sides en surrounds gebruikt.
Dus de luidsprekers achter je zijn dan de surrounds.

Citaat van: Teejoo op maart 24, 2008, 19:11:06
Ik zou zeggen dat de rears de surround back zijn....

blue-eyes

Nog steeds niet duidelijk dus ;)

Maar ik ga met Bjorn mee, rears = sides, surrounds = surrounds.


Later van de week maar even testen (goed testen dan). Nu even snel aangesloten (sssssstttttttttttttt.... zelf 1 LS kabel met een kroonsteentje gekoppeld, had een meter tekort ;D ;D) .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

TheSpeedSkater

Goed bezig de laatste tijd. Leuk!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

blue-eyes

Citaat van: El Penumbra op maart 24, 2008, 17:51:45
Je kunt het toch heel simpel testen met wat geluid..... ???

Yup. Dat geluid heet Raphie. 9 v/d 10 keer hebben we dezelfde mening. Dus als ie langskomt weten we het ;D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey