De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Die CD's zijn inderdaad helemaal niet goed. :P Ik moet er trouwens weer eens een paar bestellen. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Kijk ook eens in de 5 euro bak van FRS....... Zitten een paar erg goede CD's tussen

Vanmiddag zelf James Blunt (live CD+live DVD) voor 5 euro, en Sarah McCaughlin, 2 CD's voor 10 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R


blue-eyes

Helaas........... niet met de originele hogetonen tweeter.... De originele is ooit kapot gegaan, en vervangen door een niet JBL exemplaar.
Tenminste dat maak ik op uit de tekst?

Maar goed dat je meedenkt!

Ook al wat PM's gehad ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sjors





Lasklemmen ?! lasdoppen geven een betere verbinding !  :)






Groet, Sjors

Oracle

Citaat van: Sjors op februari 26, 2008, 20:32:03
Lasklemmen ?! lasdoppen geven een betere verbinding !  :)

Ach, het is maar stroom... ;)

Groet,
Mark

FFF

Citaat van: Blue-Eyes op februari 21, 2008, 22:03:24
Maar goed, een ontopic bericht.

Er is zonder twijfel een punt waarop mijn TAG loopwerk wordt verslagen door de Classe speler: het beeld. Nog nooit zo'n goed beeld hier in huis gehad (op een DVD). De beeldverwerking is fenominaal! Waanzinnig zo scherp. Heerlijk genieten van Phil Collins concert in Parijs.

Kun je al wat zeggen over het geluid ten opzicht van de Tag mclaren?

de classe 300 vs loopwerk + dac
je classe processor vs de tag processor
classe eindtrap vs ML 331 vs tag mclaren?

Ben heel benieuwd


PS: heb een oogje op een CAP 2100 misschien wordt het wat...

blue-eyes

#1657
Nee nog niet, heb nog zo expliciet geluisterd. Ben daar ook niet zo van ;)

Kort door de bocht: minder volmaakt, minder gedetailleerd, maar wel een warmere sound. De DAC's van de Classé PRE zijn minder dan de interne dacs van de Classé DVD speler. Volgende week kan ik beide DVD spelers aan de SSP300 hangen, eens kijken wat dat opleverd.




Maar........... het goede nieuws is dat de TAG McLaren DVD speler klaar staat om op te halen, de importeur belde dat het apparaat nagekeken was en helemaal in orde gemaakt. Dus 100% gereed voor de verkoop. Transtec gaf een pluim over de goede staat van de speler ;)


Dus wie biedt.... ;D

Onder voorbehoud van een persoon waarmee ik wat afspraken heb staan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Bieden op je cdp-300??  ;D


Rebuilding my HT

blue-eyes

Ja hoor, kom maar op.

2 maand oud. Zoek de nieuwprijs maar op en doe reeel voorstel ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Citaat van: Blue-Eyes op februari 28, 2008, 14:52:45
Ja hoor, kom maar op.

2 maand oud. Zoek de nieuwprijs maar op en doe reeel voorstel ;)


;D  Nee, dat doe ik niet. Ik zelf heb nog geen Classe dvd-speler. Maar ik wacht eerst af tot ze met een BD-speler komen. Mocht ik er 1 voor echt een schappelijke prijs tegen komen dan ga ik het wel overwegen.

Rebuilding my HT

blue-eyes

Er staat nu een CDP300 voor 3500 euro te koop. Een koopje. Schappelijk dus!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: FFF op februari 26, 2008, 23:43:25
Kun je al wat zeggen over het geluid ten opzicht van de Tag mclaren?

de classe 300 vs loopwerk + dac
je classe processor vs de tag processor
classe eindtrap vs ML 331 vs tag mclaren?


Ik heb bij lange na niet alle antwoorden, maar hier wat vlugge indrukken:


1. de classe 300 vs loopwerk + dac

Je bedoeld de CDP300 neem ik aan.
Het beeld van de CDP300 is veel beter, simpel te zien. Over de audiokwaliteiten durf ik nog niets te zeggen. Volgende week dinsdag ga ik mijn TAG DVD weer ophalen, dan kan ik weer vergelijken.


2. je classe processor vs de tag processor
De Tag is beter. Veel meer detail. Als DAC is de Classe beduidend minder.

3. classe eindtrap vs ML 331 vs tag mclaren?

Classé EV op TAG pre:
Classe is zeker niet overdreven warm (wat ik wel verwachte). Het harde, klinische is weg.
Het is beduidend meer emotie dan de TAG EV.

De Classé heeft minder controle dan de ML, maar de ML voelt wat stroperiger aan, de Classé is wat sneller zo lijkt het. Detail: beiden goed.



Ik denk vooralsnog dat de ideale set zou zijn:

TAG AV32DP pre
Classe eindversterking
DVD beeld: Classe CDP300
CD´s: ben ik erg benieuwd naar, vermoed de TAG loopwerk.........
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op februari 29, 2008, 21:58:08
2. je classe processor vs de tag processor
De Tag is beter. Veel meer detail. Als DAC is de Classe beduidend minder.

Dat was ook wel te verwachten. Jouw SSP-300 presteert op het niveau van een Tag SP, niet een DP. Dan zou je al een SSP-600 moeten hebben. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op februari 29, 2008, 22:45:03
Dat was ook wel te verwachten. Jouw SSP-300 presteert op het niveau van een Tag SP, niet een DP. Dan zou je al een SSP-600 moeten hebben. ;)

Klopt, ik was gewaarschuwd. Maar ik heb al 12,45 euro gespaard. De SSP800 komt eraan ;D

Wel zijn er een aantal zaken, zoals de profielen waar Classé beter over heeft nagedacht.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Omdat ik dinsdag wat nieuwe kabels krijg mijn opstelling even aangepast. De nieuwe kabels (uit de AV123 powerbuy) zijn een meter lang, derhalve alles wat in elkaar geschoven.

Ik ben er nog niet uit wat voor meubel ik ga fabriceren. Ik denk wel dat het een frame wordt met daarop platen welke middels spikes gekoppeld worden aan het frame. Het frame zal van hardhout zijn.
Nog veel denkwerk te doen ;)

De nieuwe opstelling:



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Heel mooi setje zo! hoe klinkt het nou? minder scherp? heb je de W&M kabels al?
JBL PRX Power!

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op februari 25, 2008, 22:22:36
Kijk ook eens in de 5 euro bak van FRS....... Zitten een paar erg goede CD's tussen

Vanmiddag zelf James Blunt (live CD+live DVD) voor 5 euro, en Sarah McCaughlin, 2 CD's voor 10 euro.

Het moet Sarah McLachlan zijn ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Raphie op maart  2, 2008, 15:13:06
Heel mooi setje zo! hoe klinkt het nou? minder scherp? heb je de W&M kabels al?

Tja, lezen is een vak zoals JIJ ook wel eens opmerkte  >:D  O0  ;D  ;D

Citaat van: Blue-Eyes op maart  2, 2008, 15:06:52
Omdat ik dinsdag wat nieuwe kabels krijg mijn opstelling even aangepast. De nieuwe kabels (uit de AV123 powerbuy) zijn een meter lang, derhalve alles wat in elkaar geschoven.

Ik ben er nog niet uit wat voor meubel ik ga fabriceren. Ik denk wel dat het een frame wordt met daarop platen welke middels spikes gekoppeld worden aan het frame. Het frame zal van hardhout zijn.
Nog veel denkwerk te doen ;)


Het is beduidend minder scherp. Wel denk ik nu de componenten weer op elkaar staan (tot vandaag had elk component een eigen level) het geluid weer wat minder vol is, het wordt tijd voor een nieuw goed rack!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

#1669
Wel een gruwelijk mooie combi zo!! als ik budget had, dan wist ik het wel O0
JBL PRX Power!

blue-eyes

Ach, je verdiend fors meer dan ik, wat let je ;D ;D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Hoe integreert de subwoofer in het midden? Vaak is dat niet echt de ideale plek. Heb je de subwoofer qua frequentierespons gemeten?

blue-eyes

Ik heb puur een dB instelling gedaan, verder niets.
Het is wel duidelijk merkbaar dat de sub minder presteert in het midden, maar dit is een tijdelijke opstelling omdat ik de center kwijt moest. Zolang ik nog geen andere meubel heb blijft de sub daar staan als meubel voor de center.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mikeske

Vind het wel mooi zo met de apparatuur op elkaar.
Maar als het minder klinkt, dan is het inderdaad tijd voor een goed rack  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

blue-eyes

@Mikeske: Niet omdat het minder klinkt, maar omdat er sowieso al een ander rack zou komen en omdat de apparatuur te heet wordt ;)



Ik had nog 5 hardhouten palen liggen (2100 * 65 * 50). Dit samen met de gedachte dat ik wellicht een rack wil met losse platen, en het feit dat ik nog een doos vol met RVS had liggen.......... Tja, en een vrije dag. Ik ben dus druk bezig om een nieuw rack te maken.
2 lagen, 3 apparaten naast elkaar. De center daar nog weer bovenop. Eens experimenteren met rubbers, RVS en hardhout ;D. Eens kijken of het een dood object wordt. Hoe ik de platen op het frame ga bevestigen ben ik nog niet uit. Ik schat de kans best groot in dat ik Raymen weer ga benaderen ;) . Vooralsnog komen er vibrapods onder (heb nog drie paar liggen, komt goed uit ;) ).

Geen 100% rack, daar heb ik meer tijd voor nodig. Ook omdat dit ontwerp ook niet alles is. Morgen, of overmorgen, wat foto's.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey