hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Hoe doe je dat met die grote MKP's want dat kon ik gisteren bij een testje niet goed zien. Wel de kleintjes maar boven de 2uF gebeurt er niet veel.

hifiman

Citaat van: Kjelt op mei 20, 2015, 14:13:14
Hoe doe je dat met die grote MKP's want dat kon ik gisteren bij een testje niet goed zien. Wel de kleintjes maar boven de 2uF gebeurt er niet veel.
http://jimmyauw.com/2010/04/24/observing-inner-and-outer-foil-of-some-popular-capacitors/

Kjelt


Audiofiel

Zonder scoop kan het ook. Je kunt bijvoorbeeld een phono input gebruiken om te testen (of een gitaarversterker).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ivo1986

Dat jij er ook nog bent R. Nog steeds de set van 1e pagina?

Bij jou 1 van m'n eerste hifi aankopen gedaan.

hifiman

Citaat van: ivo1986 op mei 21, 2015, 22:00:06
Dat jij er ook nog bent R. Nog steeds de set van 1e pagina?

Bij jou 1 van m'n eerste hifi aankopen gedaan.
Hoi Ivo,

Ik leef nog ja :-)

Neeeeeee joh, ik heb niet voor niks zoveel pagina's in mijn topic, heb nu een heel andere set  ;) Gewoon effe mijn topic doorlezen dan ben je weer op de hoogte  :popcorn: :clapping: :angel:

kermit

Citaat van: Audioloog op mei 22, 2015, 10:51:51
Hoi Ivo,

Ik leef nog ja :-)

Neeeeeee joh, ik heb niet voor niks zoveel pagina's in mijn topic, heb nu een heel andere set  ;) Gewoon effe mijn topic doorlezen dan ben je weer op de hoogte  :popcorn: :clapping: :angel:

Gelukkig ben je er nog anders zou ik in mn uppie moeten rijden. :clapping: :D

hifiman

Citaat van: kermit op mei 22, 2015, 12:22:21
Gelukkig ben je er nog anders zou ik in mn uppie moeten rijden. :clapping: :D
Tot straks   :popcorn:

riwi

Vanavond de atmos experience bij Kjelt.
Wie te laat is wordt gebanned van het forum heb ik gehoord  :D  :hehe:

kermit


kermit

Citaat van: riwi op mei 22, 2015, 13:55:48
Vanavond de atmos experience bij Kjelt.
Wie te laat is wordt gebanned van het forum heb ik gehoord  :D  :hehe:

Hopelijk rijd het een beetje door anders worden er 3 man gebanned. :D  En ik wil wel de Atmos experience meemaken.
Maar het moet lukken want we komen met een snelle golf . :headbanging:

hifiman

Met een snelle golf sta je ook stil in de file  :police:

Ben ook heel benieuwd naar Atmos, de lat ligt hoog   :devil:  ;)

williams

Ik ben ook erg benieuwd naar de Atmos beleving bij kjelt .
Tot dadelijk .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Kjelt

wees niet ongerust, ik heb geen idee waar die ban knop zit  :D  of is het deze? eens proberen  :devil:  :D
tot laters mannen.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ivo1986

Citaat van: Audioloog op mei 22, 2015, 10:51:51
Hoi Ivo,

Ik leef nog ja :-)

Neeeeeee joh, ik heb niet voor niks zoveel pagina's in mijn topic, heb nu een heel andere set  ;) Gewoon effe mijn topic doorlezen dan ben je weer op de hoogte  :popcorn: :clapping: :angel:

Iig nog trouw aan Avalon:)

hifiman

Citaat van: ivo1986 op mei 22, 2015, 22:08:15
Iig nog trouw aan Avalon:)

Owwwww ik dacht dat je refereerde aan de set op pagina 1 van dit topic  ;D

De Avalons heb ik nog steeds en de stereosetup is nauwelijks gewijzigd sinds jij hier was  ;)

hifiman

Onlangs had ik een defecte Teddy Pardo squeezebox voeding overgenomen van een forumlid voor weinig. Afgelopen week heb ik deze gerepareerd en aangesloten op mijn squeezebox touch op de set boven om te luisteren of ik verschil zou horen met de originele power supply. Helaas was dat het moment dat ik er achter kwam dat er 1 tweeter van een van beide Tannoy Saturn S8 speakers overleden is. Ik heb een nieuw tweeter diafragma besteld en het wachten is dus nu daar op.  :nopompom:

Ondertussen nog zeer tevreden met de surround upgrade beneden  ;D Met het mooie weer even geen films gekeken, maar dat gaat langzaamaan weer komen  :popcorn: :pompom:

Kjelt


hifiman

Citaat van: Kjelt op juli 10, 2015, 13:39:20
Wat was er kapot gegaan aan de TP?
Een 0 Ohm smd resistor tussen gelijkrichtcel en afvlak elco was zwart geblakerd. Deze even gebypassed (met het idee om te kijken wat er dan uit zou fikken  :P ), maar hij doet het gewoon prima... wellicht verkeerd belast geweest (kortstondig sluiting?) door de vorige eigenaar. Het meeste gedoe was de print uit (en weer in) het kastje krijgen.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Zeker weten dat het een normale 0 ohm smd was en niet een smd zekering?

hifiman

Citaat van: Kjelt op juli 10, 2015, 15:14:08
Zeker weten dat het een normale 0 ohm smd was en niet een smd zekering?
Nee niet zeker weten want hij was zwart geblakerd ;-)

hifiman

Yes! De Tannoy is weer gerepareerd.  :pompom:

Dan kan ik nu weer echt aan de slag:
- lineaire voeding maken voor raspberry pi en deze als digitale (spdif) bron gebruiken
- dac bouwen
- buizen analoge stage

Maar eerst een weekje op vakantie ^_^

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.